AndroidHealthClinic

TheNose's Doggcrap trainingslog! (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Status
Neem contact op via conversatie.
In principe is de bedoeling de negatives gecontroleerd te doen zodat je op elk gewenst moment de richting zou kunnen omdraaien, maar 6-8seconden wordt ook wel als richtlijn aangegeven. Aangezien ik tellen makkelijker vind streef ik naar 6seconden. :D

Sow dat hakt er wel in qua gewicht dan. 6 seconden negative is echt slopend volgens mij!
 
Sow dat hakt er wel in qua gewicht dan. 6 seconden negative is echt slopend volgens mij!

Ja maar de pomp en het gevoel dagen na de training is werelds! Plus als je de nadruk op negatives legt wordt je snel sterker! (is mijn ervaring dan en volgens de bedenker van Doggcrap ook wetenschappelijk aangetoond, ik heb alleen geen artikelen voor jullie)
 
Ja maar de pomp en het gevoel dagen na de training is werelds! Plus als je de nadruk op negatives legt wordt je snel sterker! (is mijn ervaring dan en volgens de bedenker van Doggcrap ook wetenschappelijk aangetoond, ik heb alleen geen artikelen voor jullie)

Groot in ieder geval: http://www.ergogenics.org/training4.html (met link naar wetenschappelijk artikel)

Je wordt ook prima sterk zonder ooit een negative te doen (kijk maar naar olympische gewichtheffers die mucho sterk zijn maar bijna geen negatieve fase hebben, en trouwens ook nooit tot failure gaan)
 
Groot in ieder geval: http://www.ergogenics.org/training4.html (met link naar wetenschappelijk artikel)

Je wordt ook prima sterk zonder ooit een negative te doen (kijk maar naar olympische gewichtheffers die mucho sterk zijn maar bijna geen negatieve fase hebben, en trouwens ook nooit tot failure gaan)

Je moet wat karmapunten verdelen blablabla... held! :thumb:
 
hoe bevalt doggcrap tot nu toe ?
 
hoe bevalt doggcrap tot nu toe ?

Bevalt prima...net wat lekkerder/beter dan HIT voor mijn gevoel, maar of het echt beter is dat zal de tijd leren natuurlijk. ;)

Vandaag training B2:

  • Barbell curls: 25kg/19 RP
  • Wrist barbell curls: 20kg/13 reps
  • Leg press toe press: 85kg/13 reps
  • Seated leg curl: 77kg/34 RP
  • Leg extensions: 56kg/24 RP

Ben helemaal gesloopt weer! :D Weet niet of bovenstaande precies klopt, mijn logboek ligt in de auto, indien nodig zal ik het verbeteren. :thumb:
 
Cool, ik ben de laatste tijd een beetje bezig met DC training te bestuderen, top dat je het aan het doen bent!
 
Cool, ik ben de laatste tijd een beetje bezig met DC training te bestuderen, top dat je het aan het doen bent!

Zit je op IntenseMuscle.com - Powered by vBulletin alle stickies van Dante te lezen? Dat is DE Doggcrap site namelijk! :thumb:

Ik kan het je van harte aanbevelen! Vreten en tot op de letter nauwkeurig volgen, succes gegarandeerd! Leuke is ook dat je veel afwisseling in je oefeningen/trainingen hebt.
 
Zit je op IntenseMuscle.com - Powered by vBulletin alle stickies van Dante te lezen? Dat is DE Doggcrap site namelijk! :thumb:

Ik kan het je van harte aanbevelen! Vreten en tot op de letter nauwkeurig volgen, succes gegarandeerd! Leuke is ook dat je veel afwisseling in je oefeningen/trainingen hebt.

Die 2 links die je gaf in je openingspost heb ik helemaal gelezen inderdaad :) Zelf lijkt het me wel wat om eens te proberen, alleen spreekt dat negatieve aspect me niet zo aan. Ik wil met zwaar gewicht knallen, en 6 sec erover doen om een gewicht te laten zakken vind ik niet echt fantastisch. Ik dacht dat 3XL eens een onderzoek had gepost dat negatief trainen (dus langzaam laten zakken) niet zo erg veel nut had. Maar ik zal het een serieus in overweging nemen ;)
 
Die 2 links die je gaf in je openingspost heb ik helemaal gelezen inderdaad :) Zelf lijkt het me wel wat om eens te proberen, alleen spreekt dat negatieve aspect me niet zo aan. Ik wil met zwaar gewicht knallen, en 6 sec erover doen om een gewicht te laten zakken vind ik niet echt fantastisch. Ik dacht dat 3XL eens een onderzoek had gepost dat negatief trainen (dus langzaam laten zakken) niet zo erg veel nut had. Maar ik zal het een serieus in overweging nemen ;)

Lees effe dat onderzoek wat Wazzup in mijn log gepost had. Alle dingen die ik over negatief trainen gelezen heb staat juist dat het super werkt! Mijn ervaringen ermee zijn ook enorm goed. Heb met sommige oefengen zelfs alleen negatives getraind en daar enorme vooruitgang mee geboekt. Negatieve fase van je oefening is juist zeer belangrijk, in de jaren 70 waren mensen als Arthur Jones daar ook al achter, zie ook die links uit mijn openingsposts ;) . Die Dante weet echt waar hij over praat, zijn resultaten van zijn klanten liegen er niet om (en dat zijn zeker niet alleen juiced genetic freaks!) :thumb:
 
Laatst bewerkt:
Zo vandaag training A3 gehad! Mijn volgende A workout gaat de strijd tegen mijn logboek beginnen! :woot:

  • Machine chest press: 60kg/12RP
  • Machine military press: 30kg/17RP
  • Dips: -30kg/18RP
  • V-bar pulldowns: 63kg/19RP
  • Deadlift: 90kg/7reps + 60kg/12reps

Lekkere training weer, heb het extreme stretchen opgevoerd naar 1min15, tering wat pijnlijk is dat! :D
Deadlift was voor mij de eerste keer dus een beetje voorzichtig gedaan. Heb hiervoor alleen maar stiff legged deads gedaan! :thumb:
 
Vandaag rondje hardgelopen door het bos (hier 1min vandaan! :cool: ) Rondje rond 1 van de vele plassen water daar (denk zo'n 2,5km :o ) in 15min gedaan rustig tempo. Volgende keer groter rondje dus. ;)

Tsja is ook niet mijn hobby maar cardio moet nu eenmaal gedaan worden.

Ik ben btw gestopt met omvang meten van oa mijn armen. Vandaag gemeten, zijn ze weer een halve cm gekrompen. Logisch want gisteren triceps en rug getraind, dus armen zijn nu zwaar aan het herstellen (En die 3 uurtjes slaap van vannacht helpen ook niet echt), maar het is toch slecht voor je ego. Ik meet ze over een paar maanden wel weer. :D

Gewicht was wel gestegen 2 weken geleden 88.7kg, vandaag 90.2kg.
 
Vandaag rondje hardgelopen door het bos (hier 1min vandaan! :cool: ) Rondje rond 1 van de vele plassen water daar (denk zo'n 2,5km :o ) in 15min gedaan rustig tempo. Volgende keer groter rondje dus. ;)

Tsja is ook niet mijn hobby maar cardio moet nu eenmaal gedaan worden.

Ik ben btw gestopt met omvang meten van oa mijn armen. Vandaag gemeten, zijn ze weer een halve cm gekrompen. Logisch want gisteren triceps en rug getraind, dus armen zijn nu zwaar aan het herstellen (En die 3 uurtjes slaap van vannacht helpen ook niet echt), maar het is toch slecht voor je ego. Ik meet ze over een paar maanden wel weer. :D

Gewicht was wel gestegen 2 weken geleden 88.7kg, vandaag 90.2kg.



Komt best goed hoor idd niet steeds meten word je gek van
omdat het toch blijft schommelen en over een paar maanden kan je zien
hoeveel je nou werkelijk gegroeid bent.
 
Zo dan, net training B3 gehad! Volgende training wordt dus een strijd met mijn logboek! :woot:

  • Machine preacher curls: 45kg/11RP
  • Reverse grip cable curls: 22,5kg/16reps
  • Smith standing calve raises: 50kg/16reps (5sec negative+15sec in de stretch)
  • Stiff legged deadlift: 100kg/10reps
  • Leg press: 75kg/9reps + 50kg/20reps (widowmaker)

Leuk detail is dat mijn stiff legged deadlift zwaarder is dan mijn gewone deadlift! :D Maar stiff legged heb ik al veel ervaring mee, al is een 6-8sec negative best pittig.

Op naar training A1 (woensdag).
 
Doe je tijdens de normale deadlift ook 6-8sec negative? Dat lijkt me bijna niet te houden?
 
Heej, dit vind je vast niet leuk te horen nu je er al mee bent begonnen, maar Dante raad tegenwoordig een gewone gecontroleerde eccentric aan van 1-2 seconde.

Hij legt het uit als volgt. Ja als het zwaar is dan tel je nou eenmaal sneller en het enige wat ik wou is dat de mensen het beheerst deden...yeah right. Als ie nou gewoon zegt, ik heb mn mening herzien en ik denk dat het nu beter is omdat...maar alsof iemand gelooft dat er met 6-8 seconde een gecontroleerde 1-2 werd bedoelt.

Maar verder wel leuk dat iemand het hier probeert. Doe je ook de stretches? In dat geval, zou ik graag willen weten hoelang en met hoeveel gewicht, zou je dat ook willen posten?
 
Heej, dit vind je vast niet leuk te horen nu je er al mee bent begonnen, maar Dante raad tegenwoordig een gewone gecontroleerde eccentric aan van 1-2 seconde.

Hij legt het uit als volgt. Ja als het zwaar is dan tel je nou eenmaal sneller en het enige wat ik wou is dat de mensen het beheerst deden...yeah right. Als ie nou gewoon zegt, ik heb mn mening herzien en ik denk dat het nu beter is omdat...maar alsof iemand gelooft dat er met 6-8 seconde een gecontroleerde 1-2 werd bedoelt.

Maar verder wel leuk dat iemand het hier probeert. Doe je ook de stretches? In dat geval, zou ik graag willen weten hoelang en met hoeveel gewicht, zou je dat ook willen posten?

Hij houd zich nog steeds aan de gecontroleerde negative hoor, staat in de stickies op zijn website. De reden waarom hij in het begin de 6-8seconden regel had ingevoerd is omdat een aantal gasten bij zware gewichten inderdaad snel telden en zo maar tot 1-2 seconden kwamen. De negatives zijn het belangrijkste van de oefening, hij zegt zelf dat je op een gegeven moment het gewicht alleen maar lift, puur om het gewicht gecontroleerd te laten zakken. Ik weet niet waar jij je informatie haalt, maar op intensemuscle.com staat precies wat ik net geschreven heb. ;)

Quote uit zijn newbe-sticky van 16-6-2006:
RH: Could you walk the readers through a set, DC style? Let’s assume the person is properly warmed up and ready to do a set on say, close-grip lat pulldowns.
D: They would explosively pull it down to the chest and then on the negative return they would resist (control) on the way up. I don't want specific seconds, or a certain time amount, I just want control on the negative to the point if they had to, they could easily reverse direction. They would keep going to the point in the set where they would reach failure, hopefully between rep 7 and 10. At that point, they would take 10-15 deep breaths (usually 22 seconds or somewhere in that area) and then start the exercise again and go to failure once again . Then another 10-15 deep breaths. And then once again to failure. During the rest pauses you do not stay strapped to the bar or anything, you take your 10-15 deep breaths and then get back in there. Oxygen is the key here. What I'm looking for in a restpause set usually is a 11-15 rest pause total (with 3 failure points in that set). That usually comes out to something like 8 reps (failure) ...10-15 breathes....4 reps (failure)....10-15 breathes.... 2 reps (failure) = 14 rp. (hypothetically a total of 11-15 rest paused reps is what im after).

Gecontroleerd wil zeggen dus dat je zo langzaam gaat dat je elk moment van richting zou kunnen veranderen. Dus nogmaals waar haal jij die info vandaan? Wat in die quote staat doe ik namelijk precies zo. Bij sommige oefeningen is dat 5-6sec andere oefeningen 8sec.

De stretches die met gewicht gedaan worden (triceps en borst) doe ik met:
Borst: 18kg dumbbells
Tricpes: 16kg dumbbell
Momenteel stretch ik 1min15 en het is ****ing pijnlijk. Het stretchen is heel belangrijk en aangezien ik het programma tot de letter nauwkeurig volg doe ik uiteraard het stretchen ook en zal ik op termijn de static aan het einde van de RP set ook toevoegen (wordt afgeraden als je net begint).

@The Rock: De negatieve fase van de oefeningen zijn makkelijker dan de positieve fase (zoals je waarschijnlijk wel weet), dus wat is er moeilijk aan om het gewicht gecontroleerd te laten zakken? Ook met de deadlift. De deadlift voer ik wel zo uit dat ik de stang steeds weer volledig neerleg, waarna ik de volgende rep doe. Op die manier kan ik de uitvoering veel beter houden. :thumb:
 
Ik had ook al gelezen ergens dat hij afgestapt was van die superslow negatieven. De DC-files zijn dan ook niet de aanbevelingen die DC zelf nu geeft, maar stukjes die hij in het verleden ooit eens geschreven heeft, of stukjes die een van zijn "fans" heeft samengesteld in een poging DC-training te "reverse-engineeren".

Wat ik ook niet snap is dat DC nog steeds aanbeveelt om tot failure te gaan terwijl hij toch herstel zo belangrijk vind. Waarschijnlijk is het de hele hardcore mentaliteit die nodig is om jezelf vooruit te duwen, maar volgens mij zou je net zo hard groeien als je hetzelfde protocol deed zonder tot failure te gaan, misschien zelfs wel beter omdat je herstel veel beter is (in ieder geval je CNS). Doe je per "set" 1 rep minder, maar in plaats van 3 "sets" doe je er 4 zodat je toch evenveel herhaligen in totaal doet. ("sets" tussen quotes omdat ik den k dat clusters waarschijnlijk een beter woord is want uiteindelijk is het 1 set bestaande uit verschillende clusters van reps)
 
Ik zelf vind negatieven wel lekker. Alhoewel geen 6-8 sec. Ik tel niet, maar denk een sec of 2-3 lang zat is.
 
Status
Neem contact op via conversatie.
Back
Naar boven