AndroidHealthClinic

TheNose's Doggcrap trainingslog!

Bezoekers in dit topic

Status
Neem contact op via conversatie.
Ik had ook al gelezen ergens dat hij afgestapt was van die superslow negatieven. De DC-files zijn dan ook niet de aanbevelingen die DC zelf nu geeft, maar stukjes die hij in het verleden ooit eens geschreven heeft, of stukjes die een van zijn "fans" heeft samengesteld in een poging DC-training te "reverse-engineeren".

Wat ik ook niet snap is dat DC nog steeds aanbeveelt om tot failure te gaan terwijl hij toch herstel zo belangrijk vind. Waarschijnlijk is het de hele hardcore mentaliteit die nodig is om jezelf vooruit te duwen, maar volgens mij zou je net zo hard groeien als je hetzelfde protocol deed zonder tot failure te gaan, misschien zelfs wel beter omdat je herstel veel beter is (in ieder geval je CNS). Doe je per "set" 1 rep minder, maar in plaats van 3 "sets" doe je er 4 zodat je toch evenveel herhaligen in totaal doet. ("sets" tussen quotes omdat ik den k dat clusters waarschijnlijk een beter woord is want uiteindelijk is het 1 set bestaande uit verschillende clusters van reps)

Welke DC-files bedoel je? Op intensemuscle.com post Dante nog dagelijks en maakt hij zelfs nieuwe stickies aan. De quote is dan ook van zijn stickie speciaal voor beginners gemaakt in juni dit jaar. De link die jij me eerder gegeven had (van dc-training.blogspot.com of zo) die is inderdaad sterk verouderd. De info die ik gebruik is allemaal van intensemuscle.com en zo nieuw als maar zijn kan! Hij zegt alleen niet dat je het een bepaalde tijdsduur moet doen, maar zoveel controle moet hebben dat je elk moment de richting om zou moeten kunnen draaien, meer niet. Dus bij kleinere bewegingen haal je nooit de 6-8 seconden, maar bij een squat dus wel.

Dante vind dat je elke werkset "all out, balls to the wall moet gaan" en dus tot failure. Je traint die spiergroep pas na 4-5 dagen weer dus dat is de hersteltijd waar hij zo op hamert. Als je vaker zou trainen dan de 3x per week die hij adviseert, dan knaag je aan je herstelvermogen en zul je niet vooruitgaan. De burnout van je CNS gebeurt lang zo snel niet als bijna iedereen hier op het board denkt of vreest. Die discussie heb ik al zo vaak moeten voeren toen ik nog HIT deed. Dante zegt dat je 8-12 weken all out balls to the wall moet trainen (blasting fase) en dan 1-2 weken rustig aan moet doen (cruising fase), dit om extra herstel te bewerkstelligen en je lichaam weer klaar kan maken voor de volgende blasting fase. Als je dit doet zal je ook nooit de mentale en fysieke burnout krijgen waar iedereen voor vreest. Ik had dit zelf met HIT, nadat ik een half jaar nonstop getraind had op volle intensiteit, ik was het toen helemaal zat en kon mezelf niet meer motiveren om tot failure te gaan.

Nog iets: Dante hamert erop dat failure, failure of form is. Dus als je moet gaan cheaten (ook al is het maar een beetje) dan is de set voorbij.

Voor de laatste keer: Alle meest recente info over DC training staat op IntenseMuscle.com en niet op andere websites! :rolleyes:

@RichardV: Negatives zijn inderdaad erg lekker en super voor je ontwikkeling (ik heb zelfs weleens tijden alleen maar negatives getraind met bepaalde oefeningen met HIT en ging bij een aantal oefeningen door behoorlijke krachtplateau's!)
 
Heej knul, wie noem jij ignorant bastards en smartasses? Verder heb ik hier niemand 'shit' zien praten over Doggcrap.

Iets wat ik best wil doen hoor, ik heb genoeg verstand van fysiologie om een HELEHOOP van Dante's theorietjes eronderuit te halen. Toen ik poste over die 1-2 seconde, dacht je dat dat was om je af te zeiken?

Oh en ik ken intensemuscle al langer dan vandaag hoor :rolleyes:

Omdat ik iets langer meega dan jij, weet ik iets meer over DC dan jij. (plus algemen kennis over het menselijk lichaam). Dat jij het nu net 2 weken doet geeft je absoluut geen recht om om alles en iedereen die er een opmerking over maakt zo en zo te noemen, en niemand hier was onrespectvol. De enige onrespectvolle post die ik gezien heb was de jouwe op intensemuscle.

Nou we dat hebben gehad, zullen we het nou weer leuk houden? Want ondanks dat ik DC verre van optimaal vind, vind ik het nog steeds beter (en leuker om te volgen) dan veel andere prutsmethodes :D
 
Heej knul, wie noem jij ignorant bastards en smartasses? Verder heb ik hier niemand 'shit' zien praten over Doggcrap.

Iets wat ik best wil doen hoor, ik heb genoeg verstand van fysiologie om een HELEHOOP van Dante's theorietjes eronderuit te halen. Toen ik poste over die 1-2 seconde, dacht je dat dat was om je af te zeiken?

Oh en ik ken intensemuscle al langer dan vandaag hoor :rolleyes:

Omdat ik iets langer meega dan jij, weet ik iets meer over DC dan jij. (plus algemen kennis over het menselijk lichaam). Dat jij het nu net 2 weken doet geeft je absoluut geen recht om om alles en iedereen die er een opmerking over maakt zo en zo te noemen, en niemand hier was onrespectvol. De enige onrespectvolle post die ik gezien heb was de jouwe op intensemuscle.

Nou we dat hebben gehad, zullen we het nou weer leuk houden? Want ondanks dat ik DC verre van optimaal vind, vind ik het nog steeds beter (en leuker om te volgen) dan veel andere prutsmethodes :D

Ik vatte jouw post inderdaad op als kritiek, nu ik hem teruglees weet ik eigenlijk niet meer waarom, maar laten we het er maar op houden dat het nog vroeg was.

De discussie over fysiologie en het menselijk lichaam gaan we maar niet aan. Jij weet natuurlijk niet wat ik voor de kost doe en hoe het met mijn kennis over het menselijk lichaam gesteld is. ;)

Maareh even goede vriendjes hoor. ;)

Nog even dit: Dante's theorietjes zijn door hem getoetst in de praktijk...dwz het werkt. De wetenschap erachter, ehm...is er niet echt en daar maakt hij zich ook niet druk om. ;)
 
Ik vatte jouw post inderdaad op als kritiek, nu ik hem teruglees weet ik eigenlijk niet meer waarom, maar laten we het er maar op houden dat het nog vroeg was.

De discussie over fysiologie en het menselijk lichaam gaan we maar niet aan. Jij weet natuurlijk niet wat ik voor de kost doe en hoe het met mijn kennis over het menselijk lichaam gesteld is. ;)

Maareh even goede vriendjes hoor. ;)

Nog even dit: Dante's theorietjes zijn door hem getoetst in de praktijk...dwz het werkt. De wetenschap erachter, ehm...is er niet echt en daar maakt hij zich ook niet druk om. ;)

Mooi dat het misverstand uit de weg is :)

Maar ik maakte net een post in jou draad daar.
Ik zei dat dat ik DC zeker werkte, maar dat die DC'rs eens moeten ophouden met de houding dat DC het beste is en de rest 'crap' (en ik zei er ook dat dat geld voor HIT mensen, max OT en welk schema dan ook.

Elke schema heeft punten die niet optimaal zijn (de een alleen wat meer dan andere), maar de houding dat DC het betse was en dat in geval van commentaar je je naar een pro DC site moet verhuizen en de discussie niet meer aangaan vond ik stom zei ik. Zo blijft iedereen in zijn eigen hokje, en denken dat ze de perfecte workout hebben, die, zoals ik al zei, niet bestaat.

Ik zei dat, maar dan uitgebreid, en ik was nergerns onrespectvol. Ik heb meerdere keren gezegd dat het zeker werkt (ook waarom), maar dat het niet de perfecte workout is (en dat andere dat ook niet zijn) en dat ik aan de hand van fysiologie best wat min punten aan DC wil opnoemen, maar ik dat bij elk schema wel kan doen.

Mn laatste zin was zoiets van, DC werkt, en een hoop mensen ervaren dat hier in de levende lijven, dus als je wil groeien en niet de gym wil verlaten zonder het gevoel iets gedaan te hebben, dan is DC zeker lekker, maar sta open voor andere meningen.

Blijkbaar waren ze dat niet, want ze hebben volgens mij heel de thread geremoved.
 
Mooi dat het misverstand uit de weg is :)

Maar ik maakte net een post in jou draad daar.
Ik zei dat dat ik DC zeker werkte, maar dat die DC'rs eens moeten ophouden met de houding dat DC het beste is en de rest 'crap' (en ik zei er ook dat dat geld voor HIT mensen, max OT en welk schema dan ook.

Elke schema heeft punten die niet optimaal zijn (de een alleen wat meer dan andere), maar de houding dat DC het betse was en dat in geval van commentaar je je naar een pro DC site moet verhuizen en de discussie niet meer aangaan vond ik stom zei ik. Zo blijft iedereen in zijn eigen hokje, en denken dat ze de perfecte workout hebben, die, zoals ik al zei, niet bestaat.

Ik zei dat, maar dan uitgebreid, en ik was nergerns onrespectvol. Ik heb meerdere keren gezegd dat het zeker werkt (ook waarom), maar dat het niet de perfecte workout is (en dat andere dat ook niet zijn) en dat ik aan de hand van fysiologie best wat min punten aan DC wil opnoemen, maar ik dat bij elk schema wel kan doen.

Mn laatste zin was zoiets van, DC werkt, en een hoop mensen ervaren dat hier in de levende lijven, dus als je wil groeien en niet de gym wil verlaten zonder het gevoel iets gedaan te hebben, dan is DC zeker lekker, maar sta open voor andere meningen.

Blijkbaar waren ze dat niet, want ze hebben volgens mij heel de thread geremoved.

Hmmm dat is wel triest idd, de hele thread is weg, maar ja misschien maar goed ook. ;)
Ik sta altijd open voor andere meningen hoor, al leek het er nu misschien niet op. :P Ik heb hiervoor HIT gedaan en flinke progressie gemaakt, Doggcrap is beter doordacht vind ik na alles wat ik erover gelezen heb (heb bijna twee weken non stop op die site zitten lezen). Dus met deze trainingsmethode ga ik heel dicht bij mijn maximale gains komen in de kortst mogelijke tijd! Het perfecte trainingsprogramma bestaat niet net als het perfecte dieet, daarvoor zijn er teveel individuele verschillen.
Maar in mijn ogen en vanuit mijn ervaring is Doggcrap zeker voor mij wel de beste methode, maar de tijd zal het leren.

Maar ontopic! Morgen de eerste strijd met mijn log! Woei! :D
 
Eerste strijd met het logboek! En ik heb gewonnen! ;)
Tussen haakjes mijn vorige resultaat...

Workout A1:
  • Incline smith press: 50kg/10RP (40kg/20RP)
  • Shoulder press smith: 25kg/19RP (20kg/22RP)
  • Reverse bench press smith: 35kg/13RP (30kg/17RP)
  • Close grip chins: -25kg/14RP (-30kg/14RP)
  • T-bar rows: 45kg/11reps (40kg/9reps)

Niet slecht dus de vooruitgang! :thumb:
 
Ah wel, 9 keer is scheepsrecht :)
 
[*]T-bar rows: 45kg/11reps (40kg/9reps)
[/LIST]

12,5% meer gewicht EN 22,22% meer herhalingen?

Waarom ben je bij veel dingen zoveel gewicht omhoog gegaan? Want nu schieten de reps er soms een beetje in, en het aakt theoretisch niet echt veel uit hoveel extra gewicht je erbij doet, als je het maar doet.

Succes verder!
 
Er bestaat niet een ultiem schema voor iedereen. En ioemand moet nooit volgens 1 schema zijn hele leven trainen.
 
12,5% meer gewicht EN 22,22% meer herhalingen?

Waarom ben je bij veel dingen zoveel gewicht omhoog gegaan? Want nu schieten de reps er soms een beetje in, en het aakt theoretisch niet echt veel uit hoveel extra gewicht je erbij doet, als je het maar doet.

Succes verder!

Zozo rekenmachine erbij gepakt? :P De bedoeling is idd dat je omhoog gaat in gewicht en in de praktijk betekent dat hele kleine stapjes omhoog (stond ergens beschreven dat de 1kg schijfjes belangrijk zijn bij doggcrap ;) ), maar zoals je ziet was ik de eerste keer een beetje aan het zoeken naar mijn gewicht, die oefeningen kwam ik toen iets te hoog uit in aantal rep RP, ik zit liever wat lager in de reps (als er 11-20 RP aangeraden wordt zit ik liever rond de 11-12 dan 19-20 snappie?) Vandaar dat het verschil denk ik zo groot is.
Maar ik voel me ook gewoon veel sterker dan twee weken geleden. Dit soort failure trainingen liggen mij gewoon heel goed. Knallen met zo zwaar mogelijke gewichten en dan weer snel naar huis. Iedereen zijn voorkeur toch?
Ik was wel trots natuurlijk zoveel vooruitgang tov de vorige keer. :cool:

@RichardV: Ben ik gedeeltelijk met je eens. Ik vind wel als je een trainingsvorm hebt gevonden die je ligt dat je daar gewoon mee door kan gaan zolang je vooruitgang boekt. Kijk naar Coleman, traint al jaren hetzelfde en wordt nog steeds sterker (hij is ook van de heavy ass weights, net als jij toch? ;) ). Als het werkt gewoon mee door gaan. Ik heb mijn favo trainingsvorm in iedergeval gevonden! :thumb:
 
@RichardV: Ben ik gedeeltelijk met je eens. Ik vind wel als je een trainingsvorm hebt gevonden die je ligt dat je daar gewoon mee door kan gaan zolang je vooruitgang boekt. Kijk naar Coleman, traint al jaren hetzelfde en wordt nog steeds sterker (hij is ook van de heavy ass weights, net als jij toch? ;) ). Als het werkt gewoon mee door gaan. Ik heb mijn favo trainingsvorm in iedergeval gevonden! :thumb:

Ik heb wel een schema die ik als onderlegger hanteer, maar groei op veel soorten van training, dus soms wissel ik een paar weken af met iets anders.
Ik train graag met zware gewichten, dat klopt, maar je lichaam leid gewoon meer onder die gewichten.
Ronnie gebruikt zoveel, die merkt het niet eens dat zijn lichaam zo zwaar belast word.:D
 
Ik heb wel een schema die ik als onderlegger hanteer, maar groei op veel soorten van training, dus soms wissel ik een paar weken af met iets anders.
Ik train graag met zware gewichten, dat klopt, maar je lichaam leid gewoon meer onder die gewichten.
Ronnie gebruikt zoveel, die merkt het niet eens dat zijn lichaam zo zwaar belast word.:D

:roflol:
 
Gisteren:

Workout B1:
  • Incline dumbbell curls: 14kg/13RP (12kg/18RP)
  • Hammer curls alternated: 10kg/17Reps (8kg/21Reps)
  • Standing calve raise: 61kg/10Reps (52kg/12Reps)
  • Lying leg curl: 70kg/17RP (65kg/17RP)
  • Squat smith: 90kg/6reps (80kg/8reps) + 65kg widowmaker (60kg)

Weer een lekkere training dus. Had me alleen enorm in de squat verslikt. Die 6 reps met 90kg is met de laatste 2 reps een kleine pauze (paar keer diep ademhalen met bar gewoon op mijn schouders) en de widowsmaker moest ik bij herhaling 15 tijdelijk pauzeren (15 diepe ademteugen) om daarna de laatste 5 te doen. Volgende keer dus hetzelfde gewicht voor de squat. ;)
 
Gisteren:

Workout B1:
  • Incline dumbbell curls: 14kg/13RP (12kg/18RP)
  • Hammer curls alternated: 10kg/17Reps (8kg/21Reps)
  • Standing calve raise: 61kg/10Reps (52kg/12Reps)
  • Lying leg curl: 70kg/17RP (65kg/17RP)
  • Squat smith: 90kg/6reps (80kg/8reps) + 65kg widowmaker (60kg)

Weer een lekkere training dus. Had me alleen enorm in de squat verslikt. Die 6 reps met 90kg is met de laatste 2 reps een kleine pauze (paar keer diep ademhalen met bar gewoon op mijn schouders) en de widowsmaker moest ik bij herhaling 15 tijdelijk pauzeren (15 diepe ademteugen) om daarna de laatste 5 te doen. Volgende keer dus hetzelfde gewicht voor de squat. ;)

;)
 
Training A2:

  • Incline dumbbell press: 24kg/8+3+2=13RP (22kg/16RP)
  • Dumbbell shoulder press: 16kg/8+4+3=15RP (14kg/12RP)
  • Close grip bench smith: 35kg/9+4+2=15RP (30kg/16RP)
  • Chins: -25kg/8+4+2=14RP (-30kg/17RP)
  • Bend over row: 50kg/11reps (40kg/13reps)

Flinke gains dus weer ten opzichte van twee weken geleden! I just love doggcrap! :thumb:
 
Ehm.. de gains waren toch wel verwacht hoop ik.. het is de bedoeling toch dat je op 80% van je max begint ?
 
Ehm.. de gains waren toch wel verwacht hoop ik.. het is de bedoeling toch dat je op 80% van je max begint ?

Ehm hoe kan je nou op 80% trainen van je max EN tot failure gaan? ???
In de stickies op intensemuscle.com staat nergens iets over op 80% beginnen hoor. Ik ben alle trainingen tot het gaatje gegaan en heb een voor mij zo zwaar mogelijk gewicht gepakt. Dus dat in je achterhoofd houdend vind ik het behoorlijke gains. Ze zijn waarschijnlijk zo groot omdat de laatste keer dat ik die oefening deed 14dagen geleden was, maar goed. :D
 
Status
Neem contact op via conversatie.
Back
Naar boven