XXL Nutrition

Theyoungone 2015: Let's get back to business

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Ik zie dat je week 1 5 reps doet week 2 3 reps en week 3 1 rep.
Ik denk dat ik het liever zo doe:
Week 1 5 reps
Week 2 3 reps
Week 3 5 reps
Week 4 3 reps
Week 5 1 reps

Dan pak ik voor mijn gevoel nog enigszins iets op massa :rolleyes: Moet kunnen toch?

Ja zou wel kunnen, maar denk dat je meer profijt gaat uithalen uit het origineel.

Week 1, 5 reps - typisch high volume

Week 2, 3 reps - mid volume

Week 3, singles - low volume.

Zo heb je alles mooi in verhouding :) maar als jij jouw variatie fijner lijkt moet je dat lekker gaan doen. Ik zou zeggen probeer eerst origineel en als je het echt niets vindt jouw variatie.

Rows en pullups zijn trouwens 7-5-3 reps, wat 1 rep op rows en pullups is niets..

Ik doe zelf met OHP wanneer ik aan mijn max zit van die dag zit ga ik verder met push press omdat het bovenste gedeelte van de OHP bij mij het zwakste is en dat is zeg maar de weakspot therapy

• Topic Starter Topic Starter
Ja zou wel kunnen, maar denk dat je meer profijt gaat uithalen uit het origineel.

Week 1, 5 reps - typisch high volume

Week 2, 3 reps - mid volume

Week 3, singles - low volume.

Zo heb je alles mooi in verhouding :) maar als jij jouw variatie fijner lijkt moet je dat lekker gaan doen. Ik zou zeggen probeer eerst origineel en als je het echt niets vindt jouw variatie.

Rows en pullups zijn trouwens 7-5-3 reps, wat 1 rep op rows en pullups is niets..

Ik doe zelf met OHP wanneer ik aan mijn max zit van die dag zit ga ik verder met push press omdat het bovenste gedeelte van de OHP bij mij het zwakste is en dat is zeg maar de weakspot therapy

Kijk, weet ik dat ook weer! Ik begin over 3 weken met het origineel, hopelijk staat het beloofde squatrek er dan... Anders toch wat aanpassingen maken :p. Als het origineel me niet bevalt kan ik altijd overstappen op mijn idee. Hoe lang is aangeraden om dit schema te volgen? 8 - 12 weken? Ik ben van plan eerst kracht op te bouwen en daarna voor massa te gaan, aangezien massa wel redelijk goed zit al voor mijn leeftijd

Ik heb hem zelf voor heel iets langer dan 3 maanden gevolgt, toen vond ik het een beetje saai aan het worden als ik het niet saai begon te vinden had ik hem zeker langer gedaan, discipline denk ik.. September ga ik hem weer volgen, volgens plan 4 maanden lang maar als ik wil doe ik hem langer.

Dat doe ik ook nog wel, maar ik ben nu eerst even druk bezig met strandhangen in de Algarve...

Top! Fijne vakantie kerel, geniet ervan ;)

---------- Toegevoegd om 12:17 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 12:11 ----------

Di 15 juli UB1

BB flat bench
5 x 3 x 67,5 kg
Ging lekker zo, was wel zwaar. Laatste setje 4 reps gehaald en 5e gespot, was enige setje met spotter en denk dat ik me toch veiliger en sterker voel met een spotter erbij...

Pull ups
1 x 5 x bw +4 kg wide grip
1 x 5 x bw +2 kg schouderbreedte
1 x 5 x bw schouderbreedte
Meh was zwaar

DB incline bench
3 x 8 x 24 kg VPR!

DB row
1 x 8 x 34 kg
2 x 8 x 32 kg
Overgestapt naar de 32 want dat voelt iets lekkerder voor de oefening en kan ik lekker squeezen

DB shoulder press
1 x 8 x 20 kg
1 x 8 x 22 kg (laatste 2 lichte spot bij linkerarm, is door waterpolo zwakker dan rechterarm)
1 x 8 x 22 kg (geen spot)
Dropset:
1 x F x 18 kg (veel te kleine stap, schouders leeg as f**k)
1 x 5 x 14 kg
Linkerschouder was toen helemaal aan het trillen en dood dus ben maar gestopt

Face pulls
3 x 12 x 15 kg PR!
Lekker

DB shrug
3 x 12 x 18 kg
Voelde zwaar dus heb de 18's gepakt, dus heel rustig uitgevoerd

Spider BB curl ss Tricep dips
3 x 10 x 20 kg + 3 x 10 x bw

Prima train en blij dat schouders weer sterker aan het worden zijn

Kijk goeie train ! Wat is een spider Bb curl ?

Dank u :) [Link niet meer beschikbaar]

---------- Toegevoegd om 12:17 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 12:11 ----------

Di 15 juli UB1

BB flat bench
5 x 3 x 67,5 kg
Ging lekker zo, was wel zwaar. Laatste setje 4 reps gehaald en 5e gespot, was enige setje met spotter en denk dat ik me toch veiliger en sterker voel met een spotter erbij...

Ik heb juist het tegenovergestelde, dat je die rep MOET halen omdat je anders in de shit zit :P

Di 15 juli UB1

BB flat bench
5 x 3 x 67,5 kg

Pull ups
1 x 5 x bw +4 kg wide grip
1 x 5 x bw +2 kg schouderbreedte
1 x 5 x bw schouderbreedte
Meh was zwaar

DB incline bench
3 x 8 x 24 kg VPR!

DB row
1 x 8 x 34 kg
2 x 8 x 32 kg
Overgestapt naar de 32 want dat voelt iets lekkerder voor de oefening en kan ik lekker squeezen

DB shoulder press
1 x 8 x 20 kg
1 x 8 x 22 kg (laatste 2 lichte spot bij linkerarm, is door waterpolo zwakker dan rechterarm)
1 x 8 x 22 kg (geen spot)
Dropset:
1 x F x 18 kg (veel te kleine stap, schouders leeg as f**k)
1 x 5 x 14 kg
Linkerschouder was toen helemaal aan het trillen en dood dus ben maar gestopt

Face pulls
3 x 12 x 15 kg PR!
Lekker

DB shrug
3 x 12 x 18 kg
Voelde zwaar dus heb de 18's gepakt, dus heel rustig uitgevoerd

Spider BB curl ss Tricep dips
3 x 10 x 20 kg + 3 x 10 x bw

Prima train en blij dat schouders weer sterker aan het worden zijn

Lekkere training hoor, geen verkeerde PR op je incline bench, maar die dumbell shoulder press vind ik nog harder! Ook al is het geen PR, net gewicht pak je hoor! Hoe zijn dropsets met shoulder press? Nooit gedaan op die oefening maar lijkt me wel chill ;)

Lekkere training hoor, geen verkeerde PR op je incline bench, maar die dumbell shoulder press vind ik nog harder! Ook al is het geen PR, net gewicht pak je hoor! Hoe zijn dropsets met shoulder press? Nooit gedaan op die oefening maar lijkt me wel chill ;)

Volgens mij was het wel een pr haha, vergeten erbij te zetten... Dropsets of shoulder press zijn zwaar slopend, ik dacht eerst 22 - 20 - 18 te doen maar je moet gewoon veel grotere stappen maken wil je nog wat reps kunnen maken

---------- Toegevoegd om 06:30 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 06:28 ----------

Fijn ? Misschien proberen waard

Zie het nu pas, maar is wel fijn ja aangezien je amper momentum erin kan krijgen en je dus perfect kan focusen op aanspanning van je bicep en tricep (tricep als armen helemaal gestrekt en bicep de rest van de tijd)

---------- Toegevoegd om 11:20 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 06:30 ----------

Vandaag en morgen geen tijd om te trainen, morgenavond op vakantie en dus 2 weken niet loggen. Ga proberen wel wat in beweging te blijven maar dit zal het loggen niet waard zijn. Iedereen fijne vakantie toegewenst! :)

Veel plezier op vakantie, waar ga je heen ?

Dikke training hoor

Terug van weggeweest en trainingen zijn weer begonnen! Vanochtend aangekomen na een rit van 12 uur en ben meteen maar ff gaan trainen omdat ik er zin in had. Nieuwe schema gestart om kracht nog wat omhoog te halen.

Za 2 aug

Deadlift
5 x 60
5 x 70
5 x 80
5 x 90
De 5 x 100 zou lelijk worden, na bijna 3 weken geen deadlift niet ontevreden
Volgende keer met 7,5 kg ipv 10 kg verhogen

Bankdrukken
5 x 40
5 x 45
5 x 50
5 x 55
5 x 60
5 x 62,5
De 65 zou riskant zijn dus de 62,5 gepakt en dat ging nog prima

Bent over bb row
5 x 40
5 x 45
5 x 50
5 x 55
5 x 60
Lange tijd niet gedaan en was dus weer ff wennen

OHP
5 x 27,5
5 x 32,5
5 x 37,5
5 x 42,5
Laatste setje was lelijk en had ik eigenlijk niet moeten doen. Volgende keer 2,5 kg verhogen en met 30 beginnen

Pullups
5 x bw - 30
5 x bw - 25
5 x bw - 20
5 x bw - 15
5 x bw - 10
Laatste setje ging net goed

Bodyweight vanochtend 81,5 ipv 79 en gestopt met creatine :roflol: Beetje vetgains gemaakt maar was niet op lege maag gewogen en hou ook wel wat vocht vast nog denk. Gok rond 2 / 2,5 kg aan vetgains gemaakt in die 2 weken vakantie... Maar heb zeker genoten dus ik klaag niet :D Denk nu nog tijdje cutten toch maar zodat ik daarna een lange cleanbulk kan inzetten en hopelijk niet snel boven de 12% kom zodat ik lekker lean ben. Squatrek is er nog niet maar vanochtend waren er wel tekenen in de sportschool dat ze bezig zijn om ruimte te maken en ook tapijt aan het neerleggen zijn... Zullen zien, heb nu nog geen vervanger voor squats, pak misschien leg press of goblet squat om toch wat beweging erin te houden

Gekke man, na zo'n reis ff naar de gym :roflol:

Wel verstandig op gevoel getraind :)

Gekke man, na zo'n reis ff naar de gym :roflol:

Wel verstandig op gevoel getraind :)

Goeie vriend van me ging ook dus hebben ook ff bijgepraat weer :cool:

En dat op gevoel trainen moet nog better worden qua inschatten etc. Maar komt vanzelf met dit schema denk ik :)

goeie gewichten man, ga zo door ! :thumb:

goeie gewichten man, ga zo door ! :thumb:

Bedankt kerel!

---------- Toegevoegd om 13:23 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 13:16 ----------

Zo 3 juli
Vandaag training samen met SteenSteen, was lekker om samen te trainen en ff bij te praten weer

Deadlift
5x60kg
5x67.5kg
5x75kg
5x82.5kg
5x90kg
5x100kg
2x107.5kg
Bij 2e rep voelde ik dat form niet goed meer ging en dus meteen gestopt, jammer maar helaas, was iig al beter dan gister :p

Bench
5x40kg
5x45kg
5x50kg
5x52.5kg
5x55kg
5x57.5kg
5x60kg
5x62.5kg
5x65kg
5x67,5kg
Lekker nog die 67,5 na al die andere sets, tevreden :cool:

Optrekken
5x bw-30
5x bw-25
5x bw-20
5x bw-15
5x bw-10
Met 10 kg gewicht als hulp is het zo onhandig dat het niet eens meer fijn is, wil sterker worden zodat ik kan starten zonder tegengewicht...

OHP
5x20kg
5x25kg
5x30kg
5x35kg
5x37.5kg
5x40kg
5x42.5kg
5x45kg PR!
Blij met pr, op naar bw OHP :rolleyes:

BOR
5x40kg
5x45kg
5x50kg
5x55kg
5x57.5kg
5x60kg
5x62.5kg PR!
5x65kg PR!
5x67.5kg PR!
5x70kg PR!
5x72,5kg PR!
Lekker wat pr's, oefening begint steeds fijner te voelen

Prima training overall en wat pr's gezet dus zeker tevreden! In de gym hadden ze nu tapijt al neer gelegd op de plekken waar dat nog moest en heeft de eigenaar geen smoesjes meer om het squatrek neer te zetten, hoop ik...

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven