XXL Nutrition

Theyoungone 2015: Let's get back to business

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
damnn those PR's nice !

je bent nu ook zelfde als mij bezig qua trainingsmethode ofniet ?

• Topic Starter Topic Starter
:D

Ja klopt, is fijne manier van trainen vind ik tot nu toe, zeker als je veel tijd hebt en het gewoon op je gemak kan doen allemaal :)

jazeker, loopt ook allemaal mooi door van opwarming tot werk sets :)

zoals je wilt PR op squat zetten voor 110 en je squatte eerst 100 zou ik het zo doen :

20x10
10x40
5x60
3x80
1x95
1x110 oid en niet

en niet zo:

1x50
1x55
1x60
1x65
1x70
1x75
1x80
1x85
1x90
1x95
1x100
1x105 PR
1x110 PR

denk dat je dan iets teveel van je kracht gaat gebruiken van te voren..

jazeker, loopt ook allemaal mooi door van opwarming tot werk sets :)

zoals je wilt PR op squat zetten voor 110 en je squatte eerst 100 zou ik het zo doen :

20x10
10x40
5x60
3x80
1x95
1x110 oid en niet

en niet zo:

1x50
1x55
1x60
1x65
1x70
1x75
1x80
1x85
1x90
1x95
1x100
1x105 PR
1x110 PR

denk dat je dan iets teveel van je kracht gaat gebruiken van te voren..

Snap wat je bedoelt ja, maar ik volg gewoon het schema en ga niet puur voor pr's en maxen etc. Die pr's komen zo vanzelf :)

Is er een bepaalde reden dat je bij je werksets het gewicht niet hetzelfde houdt (met uitzondering van deadlifts, daarbij is het juist goed om 1 goede set te doen)?

Wat jij dus bijvoorbeeld doet is:

5x50kg
5x52.5kg
5x55kg

ipv

5x55kg
5x55kg
5x55kg

Wanneer je je werksets hetzelfde houdt qua gewicht kan je makkelijker progressie bijhouden en progressief overloaden, en waarschijnlijk zal het ook voor een betere prikkel zorgen. Ik weet niet welk workout schema je volgt? Of heb je hem zelf gemaakt?

Is er een bepaalde reden dat je bij je werksets het gewicht niet hetzelfde houdt (met uitzondering van deadlifts, daarbij is het juist goed om 1 goede set te doen)?

5x50kg
5x52.5kg
5x55kg

ipv

5x55kg
5x55kg
5x55kg

Wanneer je je werksets hetzelfde houdt qua gewicht kan je makkelijker progressie bijhouden en progressief overloaden, en waarschijnlijk zal het ook voor een betere prikkel zorgen. Ik weet niet welk workout schema je volgt? Of heb je hem zelf gemaakt?

een schema dat harpep bij heeft doorgegeven, ik ben hier ook erg goed op gegaan :)

5x50kg
5x52.5kg
5x55kg

ipv

5x55kg
5x55kg
5x55kg

Is schema van harpep, puur op kracht gericht en om de lifts beter onder de knie te krijgen. Dit volg ik voor een tijdje en daarna richt ik me weer op massa / beetje kracht

Die deadlift bolling viel trouwens echt heel erg mee, maar als je het gevoel hebt dat je het niet moet doen, dan kan je het ook beter niet doen ;)

Leuke gym, alleen dat squat/powerrack nog en dan is het ideaal :D

Woe 6 juli

Weer ff trainen na 2 dagen brak zijn bij een oude vriend, training ging dus niet super en was ook totaal niet fit

Deadlift
5x60
5x67.5
5x75
5x82.5
5x90
5x97,5

Bench
5x40
5x45
5x50
5x55
5x60
5x65

Optrekken
5x bw-30
5x bw-25
5x bw-20
5x bw-15
5x bw-10

OHP
5x20
5x25
5x30
5x35
5x37.5
5x40
5x42.5

BOR
5x45
5x50
5x55
5x60
5x65
5x70
5x75 PR!

Paar setjes overhead squat en backsquat (stang oplopend tot 50 kg (overhead was alleen stang, niet zwaarder) en op rug krijgen d.m.v. clean en push press

Training ging mwah, alles voelde wat zwaarder aan dan normaal, en toch een pr ff eruit weten te halen bij bobr dus daardoor niet ontevreden :)

Jep, weg gains

Knappe PR alsnog aan het einde van de training :)

Vrijdag 8 augustus

Heel erg verkouden maar toch maar even naar sportschool geweest want had wel zin om te trainen, ging niet verkeerd maar heb nog moeite met mezelf inhouden en wil te graag pr's halen en zwaar gaan...

Deadlift
5x60
5x67.5
5x75
5x82.5
5x90
5x97,5
5x105

Laatste 2 sets met straps want alle eeltblaren op me handen lagen open, deed deadstop en na iedere set ff opnieuw locken, ging goed maar duurde lang en was dus aardig vermoeiend

Bench
5x40
5x45
5x50
5x55
5x60
5x65
5x70 PR!

Laatste rep was beetje grind en heb wel wraps gebruikt voor zekerheid, had deze eigenlijk niet moeten doen denk ik aangezien de laatste rep een grind was... Wel blij met pr! :)

Optrekken
5x bw-30
5x bw-25
5x bw-20
5x bw-15
5x bw-10

Hierbij weet ik me gelukkig niet te forceren om een pr te halen, misschien omdat ik nog zo ver van een pr af zit :o Denk dat ik vanaf nu chin ups ga doen ipv pull ups want die vind ik veel fijner

OHP
5x20
5x25
5x30
5x35
5x37.5

Hier maar gestopt want het zat er niet in vandaag

BOR
5x50
5x55
5x60
5x65
5x70

Ook hier prima op tijd gestopt

Opzich had ik alleen bij de bench niet voor die pr moeten gaan, en deadlift misschien ook niet het laatste setje, ondanks dat form helemaal prima was. Vanaf nu goed inhouden en die pr's komen vanzelf dan. Nog 2 weken alleen fitness en daarna ook combineren met waterpolo, dan wordt het dus maximaal 3 x pw fitness waarschijnlijk. Zit er aan te denken om komende 2 weken zo in te delen: Kracht - volume (soort bb style assistance training maar niet tot failure dus beetje deload achtig) - rust - kracht - rust - kracht - volume. En dit dan 2 weken achter elkaar. Dit omdat ik het trainen op volume wel erg mis en ik denk dat ik mezelf zo ook beter kan concentreren op het inhouden tijdens de training en hier dus ook vooruitgang op kan boeken.

Opzich had ik alleen bij de bench niet voor die pr moeten gaan, en deadlift misschien ook niet het laatste setje, ondanks dat form helemaal prima was. Vanaf nu goed inhouden en die pr's komen vanzelf dan. Nog 2 weken alleen fitness en daarna ook combineren met waterpolo, dan wordt het dus maximaal 3 x pw fitness waarschijnlijk. Zit er aan te denken om komende 2 weken zo in te delen: Kracht - volume (soort bb style assistance training maar niet tot failure dus beetje deload achtig) - rust - kracht - rust - kracht - volume. En dit dan 2 weken achter elkaar. Dit omdat ik het trainen op volume wel erg mis en ik denk dat ik mezelf zo ook beter kan concentreren op het inhouden tijdens de training en hier dus ook vooruitgang op kan boeken.

Je geeft het zelf al aan, je had in principe niet voor de PR op de bench press mogen gaan.
Begrijp me verder niet verkeerd, als je volgens de 'regels' een PR zet, dan is dat natuurlijk prima, maar middels grinding' is per definitie niet toegestaan.

De juiste mentale instelling is heel belangrijk bij deze vorm van trainen, te meer ook omdat je 3 tot 4 keer week op deze manier een FB doet en je dat -zonder voortijdig op te branden- minimaal 2-3 maanden moet volhouden.

Het moeilijkste voor de meesten is om te kijken naar resultaat als gevolg van een groot aantal geplande sessies, in plaats van dat we ons alleen maar focussen op het tot het uiterste gaan in de training zelf.
Wat je doet in één trainingssessie is dus slechts een middel tot het behalen van een bepaald (later) resultaat en geen doel op zich....

Je geeft het zelf al aan, je had in principe niet voor de PR op de bench press mogen gaan.
Begrijp me verder niet verkeerd, als je volgens de 'regels' een PR zet, dan is dat natuurlijk prima, maar middels grinding' is per definitie niet toegestaan.

De juiste mentale instelling is heel belangrijk bij deze vorm van trainen, te meer ook omdat je 3 tot 4 keer week op deze manier een FB doet en je dat -zonder voortijdig op te branden- minimaal 2-3 maanden moet volhouden.

Het moeilijkste voor de meesten is om te kijken naar resultaat als gevolg van een groot aantal geplande sessies, in plaats van dat we ons alleen maar focussen op het tot het uiterste gaan in de training zelf.
Wat je doet in één trainingssessie is dus slechts een middel tot het behalen van een bepaald (later) resultaat en geen doel op zich....

Ik zal proberen meer te letten op het future thinking en minder nadenken aan maximale prestaties tijdens de training zelf, bedankt in ieder geval :)

---------- Toegevoegd om 11:27 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 07:47 ----------

Zaterdag 9 augustus

Vandaag pomp training met broer die een keer mee trainde. Beetje random oefeningen gedaan en niet zwaar gedaan ofzo, gewoon lekker volume geknald. Ook nog pr gezet op incline db bench : 8 x 28 kg. Voorheen was dit 5 x 26 kg volgens mij, was dus tevreden met pr maar zat nog wel meer in de tank dus heb niet gek gedaan. Reps waren mooi clean en geen grind. Heb me verder niet meer gewogen sinds vorige week, ben sinds donderdag ook weer begonnen met creatine en zit nu dus op mijn 3e laaddag van de 5. Zal tussendoor nog wel een keer wegen maar heb er niet zoveel aan nu ik creatine aan het laden ben. Ben nog wel aan het cutten op 2200 kcal + avondeten. Al wel wat vet verloren voor mijn gevoel maar kan er nog niet zoveel over zeggen, morgen rustdagje en maandag beginnen met de 3's. Fijn weekend iedereen! :)

Meest random post workout meal tot nu toe:
2 witte bolletjes (1'tje is bedolven onder vleeswaren en kaas :p)
200 gram banaan (niet alles te zien op foto)
15 gram pindakaas
40 gram achterham
56 gram kipfilet met bieslook (helft al opgesnoept)
24 gram kalkoenfilet
15 gram jonge kaas 30+

Had hiervoor ook nog 56 gram whey als post workout shake

Zie macro's en foto in bijlage (let niet op doel macro's, ik hou gewoon aan minimaal 1 gr vet per kg lichaamsgewicht en rond de 2 gr eiwit per kg lichaamsgewicht, maar dit is zonder avondeten dus die macro's haal ik makkelijk)

Laatst bewerkt:
Haha lekker heur :p

Hoelang ga je cutten?

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven