BeastMode0N
Freaky Bodybuilder
- Waardering
- 2.182
- Lengte
- 1m83
- Vetpercentage
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
damnn those PR's nice !
je bent nu ook zelfde als mij bezig qua trainingsmethode ofniet ?

Ja klopt, is fijne manier van trainen vind ik tot nu toe, zeker als je veel tijd hebt en het gewoon op je gemak kan doen allemaal![]()

jazeker, loopt ook allemaal mooi door van opwarming tot werk sets
zoals je wilt PR op squat zetten voor 110 en je squatte eerst 100 zou ik het zo doen :
20x10
10x40
5x60
3x80
1x95
1x110 oid en niet
en niet zo:
1x50
1x55
1x60
1x65
1x70
1x75
1x80
1x85
1x90
1x95
1x100
1x105 PR
1x110 PR
denk dat je dan iets teveel van je kracht gaat gebruiken van te voren..

Snap wat je bedoelt ja, maar ik volg gewoon het schema en ga niet puur voor pr's en maxen etc. Die pr's komen zo vanzelf![]()

jazeker, nu train je je kracht en test je je kracht niet
maar als je het ooit wilt doen..

Is er een bepaalde reden dat je bij je werksets het gewicht niet hetzelfde houdt (met uitzondering van deadlifts, daarbij is het juist goed om 1 goede set te doen)?
Wat jij dus bijvoorbeeld doet is:
5x50kg
5x52.5kg
5x55kg
ipv
5x55kg
5x55kg
5x55kg
Wanneer je je werksets hetzelfde houdt qua gewicht kan je makkelijker progressie bijhouden en progressief overloaden, en waarschijnlijk zal het ook voor een betere prikkel zorgen. Ik weet niet welk workout schema je volgt? Of heb je hem zelf gemaakt?

een schema dat harpep bij heeft doorgegeven, ik ben hier ook erg goed op gegaan![]()

Is er een bepaalde reden dat je bij je werksets het gewicht niet hetzelfde houdt (met uitzondering van deadlifts, daarbij is het juist goed om 1 goede set te doen)?
Wat jij dus bijvoorbeeld doet is:
5x50kg
5x52.5kg
5x55kg
ipv
5x55kg
5x55kg
5x55kg
Wanneer je je werksets hetzelfde houdt qua gewicht kan je makkelijker progressie bijhouden en progressief overloaden, en waarschijnlijk zal het ook voor een betere prikkel zorgen. Ik weet niet welk workout schema je volgt? Of heb je hem zelf gemaakt?

Jep, weg gains
Knappe PR alsnog aan het einde van de training![]()

Denk dat ik vanaf nu chin ups ga doen ipv pull ups want die vind ik veel fijnerOpzich had ik alleen bij de bench niet voor die pr moeten gaan, en deadlift misschien ook niet het laatste setje, ondanks dat form helemaal prima was. Vanaf nu goed inhouden en die pr's komen vanzelf dan. Nog 2 weken alleen fitness en daarna ook combineren met waterpolo, dan wordt het dus maximaal 3 x pw fitness waarschijnlijk. Zit er aan te denken om komende 2 weken zo in te delen: Kracht - volume (soort bb style assistance training maar niet tot failure dus beetje deload achtig) - rust - kracht - rust - kracht - volume. En dit dan 2 weken achter elkaar. Dit omdat ik het trainen op volume wel erg mis en ik denk dat ik mezelf zo ook beter kan concentreren op het inhouden tijdens de training en hier dus ook vooruitgang op kan boeken.
Je geeft het zelf al aan, je had in principe niet voor de PR op de bench press mogen gaan.
Begrijp me verder niet verkeerd, als je volgens de 'regels' een PR zet, dan is dat natuurlijk prima, maar middels grinding' is per definitie niet toegestaan.
De juiste mentale instelling is heel belangrijk bij deze vorm van trainen, te meer ook omdat je 3 tot 4 keer week op deze manier een FB doet en je dat -zonder voortijdig op te branden- minimaal 2-3 maanden moet volhouden.
Het moeilijkste voor de meesten is om te kijken naar resultaat als gevolg van een groot aantal geplande sessies, in plaats van dat we ons alleen maar focussen op het tot het uiterste gaan in de training zelf.
Wat je doet in één trainingssessie is dus slechts een middel tot het behalen van een bepaald (later) resultaat en geen doel op zich....

)