MuscleMeat

Theyoungone 2015: Let's get back to business

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
  • Topic Starter Topic Starter
70kg of 65 kg? :scratch:

Wel telkens redelijk tot falen gegaan dan al bij de eerste oefening, gaat dat niet een beetje ten koste van de rest?

Haha still not sure though... Als die stangen bij ons echt 15 kg zijn dan is het zwaar k*t :(

Verder ging het zeker ten koste van de rest ja, was na die bench helemaal naar de klote al... daarom ga ik dat ook niet meer doen en zal me niet gek laten maken door mijn spotter dat ik er meer gewicht op moet gooien en alles moet geven. Schema is schema vanaf nu (als in volgende week aangezien jou training het vrijdag weer door elkaar gooit... ;)) :)

Tot fail kan wel, maar als laatste oefening. Ben er zelf trouwens geen fan van, maar t geeft wel een goede pomp :D

Je nieuwe schema is niet helemaal logisch, je hebt bijvoorbeeld op een van je LB dagen een RDL als 4e oefening, notabene na 2 isolatie oefeningen. Ik zou die toch als een van de eerste oefeningen, omdat het hoewel het een variant is, nog steeds een compound is. Ook zou ik die hack squat er lekker inknallen in plaats van smith squats, maar dat is persoonlijk. Dan zul je dus beide LB dagen hack squatten, ipv de smith. Verder vind ik het een net schema, ik ben benieuwd hoe het gaat werken!

Je nieuwe schema is niet helemaal logisch, je hebt bijvoorbeeld op een van je LB dagen een RDL als 4e oefening, notabene na 2 isolatie oefeningen. Ik zou die toch als een van de eerste oefeningen, omdat het hoewel het een variant is, nog steeds een compound is. Ook zou ik die hack squat er lekker inknallen in plaats van smith squats, maar dat is persoonlijk. Dan zul je dus beide LB dagen hack squatten, ipv de smith. Verder vind ik het een net schema, ik ben benieuwd hoe het gaat werken!

Goed dat je het zegt van de RDL, had ik zelf nog niet over nagedacht :). En die hack squats zijn ook in een machine, dus zie die niet als betere variant oid, ik pak gewoon de smith en de hack squats 3 x 5 denk ik en ook behandelen als compound exercises dus krachtprogressie maken. Dit is dus beetje zelfde als de ohp en de pull ups, die ik dus ook als rug compound omwissel iedere ub dag. Bedankt iig! ;)

Goed dat je het zegt van de RDL, had ik zelf nog niet over nagedacht :). En die hack squats zijn ook in een machine, dus zie die niet als betere variant oid, ik pak gewoon de smith en de hack squats 3 x 5 denk ik en ook behandelen als compound exercises dus krachtprogressie maken. Dit is dus beetje zelfde als de ohp en de pull ups, die ik dus ook als rug compound omwissel iedere ub dag. Bedankt iig! ;)
Vergeet je niet het vrij bijzonder is om mass/kracht te gainen met een energietekort, ofwel cut? Tenzij je beginner bent, maar anders ga je misschien lelijk teleurgesteld zijn. Ben benieuwd hoe dit schema je gaat bevallen! Misschien ben jij ook zo'n uitzondering die wel gewoon lekker gaint in een cut :thumbs: Heeft HST je de resultaten gegeven die je had verwacht?

Vergeet je niet het vrij bijzonder is om mass/kracht te gainen met een energietekort, ofwel cut? Tenzij je beginner bent, maar anders ga je misschien lelijk teleurgesteld zijn. Ben benieuwd hoe dit schema je gaat bevallen! Misschien ben jij ook zo'n uitzondering die wel gewoon lekker gaint in een cut :thumbs: Heeft HST je de resultaten gegeven die je had verwacht?

Ja zullen zien hoe het gaat, kracht moet sowieso lukken doordat ik relatief beginner ben qua fitness. Verder gaat massa het niet echt worden nee maar je weet maar nooit :rolleyes:

Kan niet echt goed peilen of ik nou goede gains heb gemaakt tijdens HST aangezien ik halverwege richting de cut ging. Verder zie ik er naar mijn mening al veel beter uit en duidelijk ook meer massa, dus qua looks ben ik tevreden over hoe het ging :D

Ja zullen zien hoe het gaat, kracht moet sowieso lukken doordat ik relatief beginner ben qua fitness. Verder gaat massa het niet echt worden nee maar je weet maar nooit :rolleyes:

Kan niet echt goed peilen of ik nou goede gains heb gemaakt tijdens HST aangezien ik halverwege richting de cut ging. Verder zie ik er naar mijn mening al veel beter uit en duidelijk ook meer massa, dus qua looks ben ik tevreden over hoe het ging :D
Zolang je zelf maar progessie ziet is het al geslaagd genoeg toch? Switch van bulk naar cut tijdens een schema is idd erg vervelend on progress te meten. Ik geloof ook wel dat je kracht wel kan gainen maar ga er niet mee zitten als het niet lukt tenzij het echt tever achteruit gaat. Ook zou je op weegschaal niet meer dan 0.5 kg per week achteruit moeten gaan

Mwoah, de eerste paar weken drop je best veel van vocht :rolleyes:

Als je voorzichtig cut zou je trouwens ook amper kracht (~dus spier) moeten verliezen :D

Mwoah, de eerste paar weken drop je best veel van vocht :rolleyes:

Als je voorzichtig cut zou je trouwens ook amper kracht (~dus spier) moeten verliezen :D

Ja zit nu op 2150 + avondeten aan kcal. Dus rond de 2800 a 2900 kcal. Door de patat van zaterdag nog aardig veel vocht vast dus kijk de komende paar dagen ff wat ik ongeveer per week afval. En of het niet teveel of te weinig is. Hoop natuurlijk op veel vetverlies en amper spier verlies :)

LB 1 Woe 18 juni

Smith squat
3 x 5 x 70 kg
zwaar en was weer ff wennen, kont komt flink omhoog als ik uit the hole probeer te komen

RDL
3 x 5 x 80 kg
ging lekker

Leg press
3 x 6 x 150 kg
Voelde heel zwaar na die squats...

Leg curl
3 x 12 x 55 kg
Prima oefening, voelde goed

Leg extension
3 x 12 x 35 kg
Voelde zwaar, quads waren al helemaal kapot

Hyperextensions
3 x 12 x bw + 5 kg
Lekkere oefening

Ab wheel rollout
3 x 10 x bw
1e x gedaan en hou deze er zeker in, voelt lekker en heb het gevoel dat het een toevoeging is voor me explosiviteit

Wel een smith en geen squatrack, funtimes :o

Morgen sowieso goeie spierpijn :D

LB 1 Woe 18 juni

Smith squat
3 x 5 x 70 kg
zwaar en was weer ff wennen, kont komt flink omhoog als ik uit the hole probeer te komen

RDL
3 x 5 x 80 kg
ging lekker

Leg press
3 x 6 x 150 kg
Voelde heel zwaar na die squats...

Leg curl
3 x 12 x 55 kg
Prima oefening, voelde goed

Leg extension
3 x 12 x 35 kg
Voelde zwaar, quads waren al helemaal kapot

Hyperextensions
3 x 12 x bw + 5 kg
Lekkere oefening

Ab wheel rollout
3 x 10 x bw
1e x gedaan en hou deze er zeker in, voelt lekker en heb het gevoel dat het een toevoeging is voor me explosiviteit

Nette training man, benen zullen vast wel gekilld door. Als ik dit zo zie heb ik echt weer zin in een goede leg day

Nette training man, benen zullen vast wel gekilld door. Als ik dit zo zie heb ik echt weer zin in een goede leg day

Ja vandaag nog steeds last van benen :(:(

Vr 20 juni PR collab met SteenSteen

Squat
8x20 kg
8x30 kg
5x40 kg
2x55 kg
2x60 kg
2x65 kg
2x70 kg
2x75 kg
1x80 kg PR!
1x85 kg PR!
1x90 kg PR!
1x95 kg PR!
1x100 kg PR!
1x100 kg
Lekkere pr ondanks de spierpijn van woensdag, was weer heerlijk om free weight squat te doen :D

Bench
15x20 kg
5x30 kg
5x40 kg
2x50 kg
2x55 kg
1x60 kg
1x65 kg
1x70 kg
Fx75 kg
1x75 kg
Fx80 kg
Fx80 kg
Wilde graag die 80 kg maar niet gelukt, 2 maanden terug 2 x 75 kg met 3e gespot, en nu niet eens 80 kg... Hoop dat dit gauw omhoog gaat als ik die flat bench in me schema houd, aangezien ik maandag sinds 2 maanden weer flat bench heb gedaan :p

Deadlift
5x70 kg
3x80 kg
2x90 kg
1x100 kg
1x105 kg PR!
1x110 kg PR!
1x115 kg PR!
1x120 kg PR!
1x125 kg PR!
1x125 kg
Fx130 kg
Kreeg de 130 niet omhoog, maar zeer tevreden met de gewichten :D

Optrekken
10x overhands PR!
6x overhands
6x hammer
6x chin up
2x hammer (5 sec na chin up)
Tevreden over hoe het ging :)

Nog wat dropsets triceps en biceps, en buikspieren. The pomp was real :D

Heb voor volgend jaar zomervakantie de volgende doelen: 100 kg bench, 150 kg dl (denk dat 170 / 180 realistischer is), 40 cm guns (nu 36 cm) en 85 kg op 10% (nu 79 kg op 12% ongeveer). Zullen zien hoe snel ik deze doelen haal, ik hou er wel rekening mee dat ik ook 2 x per week waterpolo training zal hebben en in het weekend 1 of 2 wedstrijden. Dus 3 x pw fitness wordt het vanaf volgend schooljaar. Zullen zien hoe het loopt, nu genieten van het weekend en misschien zondag LB dag 2 erin knallen :D

Ging top maat :D

140/110/170 zal er best inzitten als je voor kracht gaat trainen, heb je ook iets om naartoe te werken

Als je nu al deze PR's haalt zonder de oefeningen al echt 5x5 of 3x5 getraind te hebben voor een aantal maanden is echt heel nice :)

Ging top maat :D

140/110/170 zal er best inzitten als je voor kracht gaat trainen, heb je ook iets om naartoe te werken

Als je nu al deze PR's haalt zonder de oefeningen al echt 5x5 of 3x5 getraind te hebben voor een aantal maanden is echt heel nice :)

Thnx man! Denk dat je wel gelijk hebt maar wil mezelf niet teleurstellen en denk dat mijn progressie ook niet heel super zal zijn door de waterpolo trainingen die me rust toch redelijk verpesten... Maarja we halen eruit wat erin zit en zit nu op 300 kg total, als ik volgend jaar 455 kg total heb = 1000 lb total zou ik zeeeeer tevreden zijn! :D

Zo 22 juni LB 2

Deadlift
3 x 5 x 80 kg

Hack squat
3 x 5 x 40 kg

Leg curl
3 x 12 x 45 kg

Leg extension
3 x 12 x 25 kg

Hyperextensions
3 x 12 x bw + 10 kg

Vandaag rustig dagje aangezien mijn pezen nog steeds niet helemaal hersteld waren van woensdag... Het begint nu beter te voelen en de pijn is al zo goed als weg. Gewichten waren relatief laag om nog even te wennen aan dit soort trainingen. Morgen UB 1 weer :)

Je gaat toch wel gewoon LB1/UB1/LB2/UB2 doen?

Misschien dat je ook nog wat kuitwerk kan doen op LB2 dagje ;)

Ja vandaag nog steeds last van benen :(:(

Vr 20 juni PR collab met SteenSteen

Squat
8x20 kg
8x30 kg
5x40 kg
2x55 kg
2x60 kg
2x65 kg
2x70 kg
2x75 kg
1x80 kg PR!
1x85 kg PR!
1x90 kg PR!
1x95 kg PR!
1x100 kg PR!
1x100 kg
Lekkere pr ondanks de spierpijn van woensdag, was weer heerlijk om free weight squat te doen :D

Bench
15x20 kg
5x30 kg
5x40 kg
2x50 kg
2x55 kg
1x60 kg
1x65 kg
1x70 kg
Fx75 kg
1x75 kg
Fx80 kg
Fx80 kg
Wilde graag die 80 kg maar niet gelukt, 2 maanden terug 2 x 75 kg met 3e gespot, en nu niet eens 80 kg... Hoop dat dit gauw omhoog gaat als ik die flat bench in me schema houd, aangezien ik maandag sinds 2 maanden weer flat bench heb gedaan :p

Deadlift
5x70 kg
3x80 kg
2x90 kg
1x100 kg
1x105 kg PR!
1x110 kg PR!
1x115 kg PR!
1x120 kg PR!
1x125 kg PR!
1x125 kg
Fx130 kg
Kreeg de 130 niet omhoog, maar zeer tevreden met de gewichten :D

Optrekken
10x overhands PR!
6x overhands
6x hammer
6x chin up
2x hammer (5 sec na chin up)
Tevreden over hoe het ging :)

Nog wat dropsets triceps en biceps, en buikspieren. The pomp was real :D

Heb voor volgend jaar zomervakantie de volgende doelen: 100 kg bench, 150 kg dl (denk dat 170 / 180 realistischer is), 40 cm guns (nu 36 cm) en 85 kg op 10% (nu 79 kg op 12% ongeveer). Zullen zien hoe snel ik deze doelen haal, ik hou er wel rekening mee dat ik ook 2 x per week waterpolo training zal hebben en in het weekend 1 of 2 wedstrijden. Dus 3 x pw fitness wordt het vanaf volgend schooljaar. Zullen zien hoe het loopt, nu genieten van het weekend en misschien zondag LB dag 2 erin knallen :D
Nette training man! Goeie PR's hoor! Je doelen zijn wel realistisch, misschien alleen de 40 cm guns niet maar dat verschilt per persoon!

Je gaat toch wel gewoon LB1/UB1/LB2/UB2 doen?

Misschien dat je ook nog wat kuitwerk kan doen op LB2 dagje ;)

Nee ik ga UB1/LB1/UB2/LB2 doen ;)

Kuiten? :ot:

---------- Toegevoegd om 16:31 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 16:30 ----------

Nette training man! Goeie PR's hoor! Je doelen zijn wel realistisch, misschien alleen de 40 cm guns niet maar dat verschilt per persoon!

Thnx kerel! We zullen zien, 4 cm erbij is aardig wat ja, denk dat 38 cm realistischer is...

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven