XXL Nutrition

Theyoungone 2015: Let's get back to business

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
  • Topic Starter Topic Starter
Do 12 juni

Gister niet kunnen trainen door drukte met school, dus vandaag getraind, ging heerlijk!

Leg press:
5 x 160 kg
5 x 160 kg

Romanian dl:
5 x 70 kg
5 x 80kg
Hnnnnnng oude 5rm was 67,5 en dit was niet eens grinden

Standing calf raise:
8 x 19
8 x 19

Conventional deadlift:
Setjes oplopend tot 100 kg, toen 2 x 100 kg gedaan, was benieuwd hoe sterk ik was en ben zeer tevreden aangezien ik al hele tijd geen normale deadlift heb gedaan :D

Bent over Tbar row: (stang niet meegerekend)
5 x 50 kg
5 x 50 kg

Chin ups :
5 x 10 kg hulp
5 x 10 kg hulp

Db bench press: (lichte incline)
5 x 24 kg
5 x 24 kg

Bb bench press: (lichte incline)
10 x 50 kg
8 x 50 kg

DB shrug
5 x 26 kg
5 x 26 kg
K*t oefening, bij lage reps voel ik hem niet / slechte controle, ga hem voortaan in smith machine pakken dan voel ik hem veel beter

DB shoulder press:
10 x 18 kg
10 x 18 kg
Dubbele aantal reps van oude 5 rm, feeling good :D

Ez preacher curl
8 x 25 kg
8 x 25 kg

Tricep rope pushdown
8 x 20 kg
8 x 20 kg

Pendlay rows (ff testen)
Setjes oplopend tot 60 kg
3 x 3 x 60 kg
Leuke oefening, ga hem vaker doen denk ik

Overall heerlijke training met wat leuke pr's :D Zaterdag laatste training van de 5's en weet zelf eigenlijk nog niet wat ik daarna ga doen, nog ff denken of ik doorga met HST of dat ik nog wat andere leuke trainingen pak tot aan me vakantie :) Denk dat ik UB / LB miss wel ga doen of push pull legs en dan 6 x per week. Iemand wat suggesties voor leuke schema's voor 5 weken, wil liefst 4 - 6 x trainen in de week?

4x pw fullbody is nog prima te doen, check de log van Beastmodeon ;)

Ik zou shrugs gewoon 12+ reps doen, en uiteraard je gymleader (pls) intimideren voor een squatrek :roflol:

4x pw fullbody is nog prima te doen, check de log van Beastmodeon ;)

Ik zou shrugs gewoon 12+ reps doen, en uiteraard je gymleader (pls) intimideren voor een squatrek :roflol:

Gymleader pokemon much :roflol:

Zal ff kijken naar zn log, en die squatrek moet echt komen man dan gewoon 5 x pw squats :p

Goeie deadlift hoor, UB/LB is min of meer het zelfde als push/pull/leg, alleen splits je de UB nog op in twee verschillende groepen. Ligt meer een beetje aan hoeveel tijd je hebt.

Denk dat ik voor 4 x pw ga en dus kies voor ub / lb :)

Zat 14 juni

Laatste training van HST schema

Leg press:
5 x 160 kg
5 x 160 kg

Romanian dl:
5 x 90 kg
5 x 90 kg
Dikke pr!

Standing calf raise:
8 x 19
8 x 19

Conventional deadlift:
Paar setjes van 5 x 90 kg gedaan, ging lekker
Pr

Bent over Tbar row: (stang niet meegerekend)
5 x 55 kg
5 x 55 kg
Pr

Chin ups :
5 x 10 kg hulp
5 x 10 kg hulp

Db bench press: (lichte incline)
5 x 26 kg
5 x 26 kg
Pr

Bb bench press: (lichte incline)
8 x 52,5 kg
5 x 60 kg (laatste met spot)
4 x 60 kg (laatste met spot)
Pr

BB smith shrug
12 x 40 kg
12 x 40 kg
Voelt veel lekkerder, hou deze erin

DB shoulder press:
5 x 20 kg
5 x 20 kg
Pr

BB curl
8 x 25 kg
8 x 25 kg

Tricep rope pushdown
8 x 20 kg
8 x 20 kg

Heerlijk getraind! HST afgesloten en tevreden met de gains en vooruitgang, nu een nieuw schema opstellen, met stille hoop op een komend squatrek in onze gym... Zie het echter nog niet voor me :treuren::treuren:

Nette progressie man!

Sterke training!

Wat ga je nu volgen?

UB1:
2 compounds
3 isolatie

LB1:
2 compounds
3 isolatie

UB2:
...

LB2:
...

Zo ongeveer of..?

Ja zeker een goede manier alleen twijfel ik of je genoeg oefeningen hebt op je UB om je hele lichaam echt goed aan te pakken. Uitgaande van 2 oefeningen op borst, 2 op rug en 1/2 op schouders en dan nog een isolatie voor de biceps en triceps.

UB1:
2 compounds
3 isolatie

LB1:
2 compounds
3 isolatie

UB2:
...

LB2:
...

Zo ongeveer of..?

Ja zoiets, moet er nog over nadenken. Pak sowieso flat bench, deadlift, overhead press, pull ups, pendlay row en nog een oefening als squats (dan toch maar in de smith machine? ???) als de compounds denk ik

Ja zoiets, moet er nog over nadenken. Pak sowieso flat bench, deadlift, overhead press, pull ups, pendlay row en nog een oefening als squats (dan toch maar in de smith machine? ???) als de compounds denk ik

Goede compounds, maar waarom misschien wel de belangrijkste, de squat in de smithmachine?

Edit: http://www.aworkoutroutine.com/the-muscle-building-workout-routine/ Dit is een kant en klare, maar goede workout (UB/LB) die ik zelf ook heb gebruikt. Echt alles staat erop, dus ook de manier van weight adden/progessie etc. Ik heb hem zonder aan te passen overgenomen omdat ik de oefeningen echt perfect vond. Als je hem niet compleet wilt overnemen kun je natuurlijk wat oefeningen eruit halen, en vooral de volgorde in dit schema vind ik persoonlijk erg goed.

Laatst bewerkt:
Ub/Lb vind ik altijd wel leuke trainingen, ben het alleen zelf ff beu getraind, je moet het ook leuk houden of course :D

Oh ik zie het al, je hebt geen squatrek... Je kan goblet squats eventueel proberen, of misschien nog beter : Lunges, maar die hebben natuurlijk nooit het zelfde effect als squats. Ik zou van gym switchen :rolleyes:

Laatst bewerkt:
Oh ik zie het al, je hebt geen squatrek... Je kan goblet squats eventueel proberen, of misschien nog beter : Lunges, maar die hebben natuurlijk nooit het zelfde effect als squats. Ik zou van gym switchen :rolleyes:

Ja denk dat ik voor dit schema wel smith machine squats doe en daarna kijken of ik van gym switch of een abbo erbij neem. Zit nu nog vast aan een contact van nog 9 maanden en heb de baas al een mail gestuurd maar nog geen reactie... zal morgen mijn nieuwe schema posten! Bedankt iedereen voor het meedenken :)

Nieuwe schema :
De 5 x 5 oefeningen zijn gericht op krachtprogressie en de isolatie is massa gericht. Ik zal bij de bicep en tricep oefeningen ook dropsets toevoegen om te kijken of dit helpt, aangezien mijn armen niet zijn gegroeid door HST... Kan ook liggen aan het feit dat ik halverwege van bulk naar cut switchte, maar ik wil dit even uitproberen.

UB 1: (maandag)
BB flat bench 5 x 5
Pull ups 5 x 5
DB incline bench 3 x 8
DB row 3 x 8
DB shoulder press 3 x 8
Face pulls 3 x 8
Shrugs 3 x 12
BB curl 3 x 8
Tricep Dips 3 x 8

UB 2: (donderdag)
Pendlay row 5 x 5
BB flat bench 5 x 5
Chest Dips 3 x 8
Chin up 3 x max
OHP 5 x 5
Face pulls 3 x 8
Shrugs 3 x 12
Rope pulldown 3 x 8
DB curl 3 x 8

LB 1 : (woensdag)
Smith squat 3 x 5
Leg press 4 x 6
Leg extension 3 x 12
RDL 4 x 6
Leg curl 3 x 12
Abs

LB 2: (zaterdag)
Deadlift 3 x 5
Hack squat 4 x 6
Leg extension 3 x 12
Leg curl 3 x 12
Hyperextension 3 x 12
Abs

Deze week even de trainingen testen en de nieuwe oefeningen leren kennen. Vanaf volgende week knallen en strak aan het schema houden voor de komende 4 weken dan. Daarna op vakantie. Hoe lang ik nog door blijf cutten is de vraag, even kijken hoe snel het gaat etc.

---------- Toegevoegd om 16:30 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 12:44 ----------

Ma 16 juni

Vandaag eerste training gehad, meteen zwaar op de bench en pull ups gegaan wat ik vanaf volgende week dus sowieso niet ga doen, verder zware training, wennen aan andere manier van trainen maar is wel leuk :D

BB flat bench
Heel veel warming up met push ups en db flat bench omdat de bench bezet was...
5 x 5 x 70 kg ( steeds vanaf 3e of 2e rep gespot dus let niet op het hoge gewicht)

Pull ups
5 x 5 x bw (laatste rep van 3e, 4e en 5e set hadden geen nette form)

DB incline bench
3 x 8 x 20 kg ( was zwaar na al het benchen)

DB row
3 x 8 x 26 kg (leuke oefening en ging makkelijk

DB shoulder press
2 x 8 x 18 kg (was al flink moe en laatste reps waren grinders)

Face pulls
2 x 8 x 7.5 kg (leuke oefening)

Smith Shrugs
3 x 12 x 40 kg

BB curl
3 x 8 x ? kg

Tricep Dips
3 x 8 x 25 kg hulp (leuke oefening voor het eerst, triceps waren jammer genoeg al dood en voelde het dus goed burnen :) )

70kg of 65 kg? :scratch:

Wel telkens redelijk tot falen gegaan dan al bij de eerste oefening, gaat dat niet een beetje ten koste van de rest?

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven