XXL Nutrition

Theyoungone 2015: Let's get back to business

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
  • Topic Starter Topic Starter
Jammer van die blessure, maar dat moet overgaan... Hoe is je cut? Veel bodyweight/fat verloren?

Zit rond 78,5 kg. Veel vet en vocht, had zelf niet verwacht zoveel vocht te verliezen. Maar ga nu langzaam aan richting onderhoud, dus zal niet onder de 78 uitkomen denk ik. Verder ga ik niet meer in hoog surplus bulken, want cutten is echt ongeloofelijk saai omdat je zo weinig kan eten :p. Nu weinig tijd gehad voor cardio dus dat maakte het al helemaal saai...

Za 28 juni

Wilde vandaag met een vriend trainen bij een sportschool waar ik misschien een abbo wilde nemen (waar ik al 1 x had getraind), mocht niet omdat we niet zeker wisten of we een contract zouden nemen, uiteindelijk na 20 minuten praten geen contract genomen en niet mogen trainen, dus ervoor gekozen om naar eigen sportschool te gaan, ook al was het al half 1 en zou de sportschool 1 uur dicht gaan. Dankzij een goeie deal met medewerker kunnen blijven tot kwart voor 2 :)

BB flat bench
3 x 8 x 55 kg
Dropset:
1 x ? x 50 kg
1 x ? x 45 kg
1 x ? x 40 kg

Incline db press fly (naar beneden fly, naar boven press):
3 x 8 x 16 kg

Pulldown machine:
1 x 12 x 80 kg
1 x 10 x 85 kg
1 x 10 x 90 kg

Seated row machine:
1 x 12 x 67,5 kg
1 x 10 x 72,5 kg
1 x 10 x 77,5 kg

Incline db curl superset db tricep kickback:
4 x 8 x 8 kg + 4 x 12 x 8 kg
Hierna begonnen aan dropset maar moesten toch echt gaan van de gym medewerker... Wilden hierna nog superset met biceps en close grip bench doen met dropset maar kwamen hier dus niet aan toe...

Training ging lekker en weinig last van blessure, het begint voor mijn gevoel al wel minder te worden wat fijn is :D

Na training lekkere post workout meal bij Burger King: 1 x double cheeseburger 1 x small fries 1 x xtra long chili cheese 1 x medium twister fries met 0,65 L cola zero :D Is rond de 1700 a 1800 kcal :p

Heb verder ook besloten om niet meer naar een andere sportschool te kijken en gewoon lekker hier te blijven, als er een squatrek komt zou het leuk zijn maar ik kan ook zonder en ga gewoon jump squats en explosieviteit trainen met soort kettlebell/dumbbell squat (ga dus ook stoppen met smith squats want vind die oefening werkelijk waardeloos). Dit gericht voor de waterpolo :) Aangezien ik volgend jaar ook 2 x per week waterpolo train en dan ook nog wedstrijd speel, is 3 x pw squatten dan sowieso geen goed idee en kan ik denk ik meer halen uit de waterpolo gerichte explosieve squat trainingen :p

Sterke latpulldowns, zeker omdat je eerst met meegewicht pullups deed :)

Waarom trouwens weer als eerste oefening dropset?

Sterke latpulldowns, zeker omdat je eerst met meegewicht pullups deed :)

Waarom trouwens weer als eerste oefening dropset?

Was niet echt een lat pull down, anders had ik nooit zoveel gewicht gekund :p

En dropset was omdat we voor pomp gingen vandaag, dropset is anders dan tot failure ^^ ;)

Ma 30 juni UB1

BB flat bench
5 x 5 x 60 kg
Was al zwaarder maar lukte nog goed zonder spotter

Pull ups
Hier paar setjes met 20 kg hulp gedaan, was dikke drama :(

DB incline bench
3 x 8 x 22 kg
Ging goed

DB row
1 x 8 x 32 kg PR!
2 x 8 x 30 kg
Meteen dropset:
1 x 8 x 26 kg
1 x 8 x 22 kg
1 x 8 x 18 kg
Wilde de gefaalde pull ups even recht zetten en tevreden over het resultaat :)

DB shoulder press
2 x 10 x 12 kg
Voelde nek licht en dus maar gestopt

Face pulls
3 x 12 x 7,5 kg
Ging lekker, geen pijntjes

Smith shrug
2 x 12 x 60 kg (achterlangs)
1 x 15 x 50 kg (achterlangs) + 1 x 15 x 50 kg (voorlangs)

Incline db curl
2 x 8 x 10 kg
Dropset:
1 x 8 x 10 kg
1 x 5 x 7 kg
1 x 5 x 5 kg
1 x 20 x 3 kg
Na iedere set 20 seconden laten hangen en triceps aanspannen, dikke burn en pomp was keihard :D

Tricep Dips
3 x 12 x 20 kg hulp
Ging prima, geen pijntjes

Training was opzich lekker, gister was pijn bij nek weg en vandaag weer teruggekomen jammer genoeg... Hopen dat het niet te lang aanhoudt. Verder baas van sportschool gesproken en over 2 weken komt een squatrek, dus ga ook beetje squatten daarin ( nog steeds de explosieve jump squats etc. doen ). En nog 3 apparaten komen erbij, hoop op een lat pulldown en een seated row, zullen zien wat het wordt :D. Cut gaat goed zit nog op 78,5 kg (iets hoger nu door vocht) maar heb gister cheatdag gehad i.v.m. feest van ouders :p Ga nog rustig doorcutten en langzaam richting onderhoud

Laatst bewerkt:
Woe 2 juli

Ff snel getraind en was heerlijk :) Zeker nu toetsweek begint (morgen eerste toetsen) is het wel fijn om ff in de gym te knallen :D

Jump squat
3 x 12 x bw + 10 kg in beide armen
Hierna nog een variant op jump squat: Op knieën zitten en in 1 beweging op voeten springen en meteen zo ver mogelijk naar voren springen, ging best lekker :)
Ook nog wat dumbbell squats gedaan (1 db met 2 handen vasthouden tussen benen) Paar setjes van 12 reps met 40 kg db, hebben geen zwaardere db's... Ik voer hem zo uit: squat tot db grond aantikt en dan explosief omhoog

RDL
3 x 5 x 95 kg
10 kg meer dan vorige week, dacht dat ik vorige week 90 kg had maar blijkbaar was het 85 :p. Heb ze wel met belt gedaan want lower back pomp was al pijnlijk en zou het dus niet gemerkt hebben als rug niet helemaal recht was, maar ging gelukkig prima zag ik in de spiegel :)

Leg press
3 x 5 x 160kg
Was ziek zwaar

Leg curl ss Leg extension
1 x 12 x 50 kg + 1 x 12 x 30 kg
1 x 12 x 55 kg + 1 x 12 x 35 kg
1 x 12 x 60 kg + 1 x 12 x 40 kg
Volgende keer 1e setje 5 kg hoger beginnen en weer zelfde manier van progressie, traint wel lekker

Hyperextensions
3 x 12 x bw + 10 kg
Pijnlijke lower back pomp nog

Ab wheel rollout
3 x 20 x bw
Weer 5 reps meer per set dan vorige week, voelt gewoon als cardio maar burn was wel lekker

Morgen niet trainen omdat ik druk ben met toetsweek dus vrijdag doe ik UB2 en zaterdag ochtend LB2

goede leg press weer

Nette trainingen hoor, chill dat dat squatrek er eindelijk komt! Zou zeggen dat basisprioriteit is een sportschool maar oke... 95 kg op RDL doe je lekker! Is niet niks als je de form correct houdt...

Nette trainingen hoor, chill dat dat squatrek er eindelijk komt! Zou zeggen dat basisprioriteit is een sportschool maar oke... 95 kg op RDL doe je lekker! Is niet niks als je de form correct houdt...

Ja vind ik dus ook maarja... Thnx! Form was goed dus ben tevreden :)

---------- Toegevoegd om 17:48 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 17:47 ----------

Dank!

Vrij 4 juli UB2

BB flat bench
5 x 5 x 62,5 kg
Laatste 2 sets laatste rep grinden, maar toch alles gehaald en tevreden!

Pendlay row
3 x 5 x 62,5 kg
1e setje 65 kg geprobeerd maar was toch te zwaar, is ook nog beetje de oefening leren momenteel

Chest dips
3 x 8 x bw + 4 kg
Voelde lekker en ging goed, proberen iedere x omhoog te gaan in gewicht

Chin up
1 x 10 x bw PR!
1 x 6 x bw
Wel straps gebruikt want train nu zonder me p*ssy handschoentjes omdat die kapot zijn, dus weer ff wennen aan trainen zonder en dus sommige dingen straps gebruiken :p Verder tevreden over 1e set, oude 5 rm was bw + 10 kg hulp :o

OHP
Wat setjes met 30 en 40 kg gedaan, vrijwel geen last van nek maar schouders hebben veel kracht verloren voor mijn gevoel, ook nog wat db shoulder press gedaan en de 18 kg's haalde ik voor 3 reps ipv de 8 a 10 reps die ik eerst kon ??? Moet dus ff comeback maken op schouders en rustig aan weer opbouwen...

Face pulls overgeslagen, cable machine was halfuur lang bezet door 3 man dus had ook geen zin om mee te doen nog

Smith shrug
1 x 12 x 70 kg
1 x 12 x 65 kg
1 x 12 x 60 kg
Weinig rust tussen sets en lekker squeezen, de manier van bewegen begint al iets natuurlijker/fijner aan te voelen

Incline db curl
2 x 8 x 10 kg
Dropset:
1 x 6 x 10 kg
1 x 5 x 7 kg
1 x 5 x 5 kg
1 x 10 x 3 kg
Na iedere set 20 seconden laten hangen en triceps aanspannen weer, lekkere pomp

Tricep kickback (was superset met db curl op de dropset na)
2 x 12 x 12 kg
Dropset:
1 x 12 x 12 kg
1 x 12 x 10 kg
1 x 12 x 8 kg
1 x 15 x 5 kg

Lekkere training, tevreden met chin up pr en ook blij dat de bench goed lukte. Verder weinig last van nek en zin in LB2 training van morgen. Cut gaat goed, nog steeds rond 78,3 kg ofzo maar begin wel steeds droger te lijken. Langzaamaan richting onderhoud dan maar denk ik, anders gain ik in me vakantie ineens veel vet als ik niet train en ineens van cutten naar niet tellen van kcal oftewel dikke bulk wss ga... Ga op vakantie wel proberen hard te lopen en wat kracht oefeningen doen om toch in shape te blijven maar niet teveel om ook nog rust te hebben. Eerst nog 3 dagen toetsen en dan anderhalve week ontspannen in Nederland :)

Lekker volume weer hoor! Zeker die bench, 1RM zou nu sws wel moeten lukken met 80kg ;)

Lekker volume weer hoor! Zeker die bench, 1RM zou nu sws wel moeten lukken met 80kg ;)

Zou nice zijn, of ff doorcutten tot 77.5 en dan 77.5 benchen , eigen bw bench dan :) Theoretische 1rm is echter 71 kg met 5 x 62.5 kg, alleen dan wordt geen rekening gehouden met 5 sets... Had ook niet meer dan 1 minuut rust tussendoor dus die 80 kg moet er wel inzitten ja!

Zat 5 juli LB2

Warming-up (bestaande uit bw squats en pistol squats en lunges en wat schouderoefeningen) / strekken

Jump squat SS Sit-stand-jump oefening (zo ver mogelijk naar voren)
3 x 8 x bw + 10 kg in beide armen + 3 x 6 x bw
Zweet, heel veel zweet... Lijkt wel cardio man :p

Conv. Deadlift
Sets variërend van 40 tot 100 kilo, vooral met de 60 kg veel sets en reps gedaan om techniek te verbeteren, heupen schieten omhoog aan het begin van de oefening, dit onderhand afgeleerd maar beweging is nu iets anders en dus ff wennen.

Glute bridge
5 x 3 x 100 kg
Ter ondersteuning van deadlift, vooral de lockout moet ik nog veel aan doen dus vandaar deze oefening. Explosief uitgevoerd.

Hack squat
3 x 5 x 60 kg
Voelt zwaarder dan een normale squat, klopt dat? :p

DB shoulder press
2 x 8 x 18 kg
1 x 6 x 20 kg
Even testen of kracht echt weg was, maar schouders waren gister gewoon moe na de rest van de oefening, geen last van nek en ga dus ook weer schouders trainen! :)

OHP
Paar sets met alleen stang om techniek nog te oefenen, heb hem nu redelijk onder de knie denk ik

Leg curl
3 x 12 x 65 kg PR!
Lekkere pr, was wel zwaar

Standing calf raise
3 x 12 x plaat nummer 12
Lang niet gedaan, was nog best zwaar :( Oude 15rm was plaat nummer 15 ... Toch maar weer wat kuitwerk in de LB dagen dus

Wat ab werk

Prima training en tevreden met schouderkracht die nog aanwezig is :p Weet niet of ik maandag ga trainen i.v.m. toetsweek maar die training kan ik dinsdag wel doen als het allemaal goed uitkomt met leren :)

Lekkere training!

Hoe gaat sumo deadlift je af? Voor de oefening maakt het namelijk erg weinig uit, en als die voor jou veel fijner aanvoelt zou ik die gewoon doen ;)

Verder weer lekker getraind hoor, zeker zo met dit benauwde weer + cut :D

Hoe gaat sumo deadlift je af? Voor de oefening maakt het namelijk erg weinig uit, en als die voor jou veel fijner aanvoelt zou ik die gewoon doen ;)

Verder weer lekker getraind hoor, zeker zo met dit benauwde weer + cut :D

Sumo deadlift 1 rep geprobeerd :roflol: Wil eerst conventional goed kunnen en dan na de vakantie ga ik wel afwisselen en beide masteren :)

Ik zweette me helemaal de pl**ris man, en cut is gewoon kut, zeker nu ik geen tijd heb voor cardio en waterpolo seizoen is afgelopen = verneukt laag onderhoud... Eerst was me onderhoud iets van 3500 ofzo en nu is het meer rond de 31 a 3200 :(

Gister niet getraind want druk met toetsweek, vandaag nog toets en mondeling voor morgen leren en dan morgen weer trainen en eindelijk vakantie :) Cut is niet zo goed gegaan als verwacht, bw van 82 naar 78,5 en vp van 14 naar 11/12 (nog niet gemeten) gok ik. Veel vocht verloren en ga nu weer richting onderhoud zodat ik als ik op vakantie ben op onderhoud zit, verwacht wel wat fatty gains maar hopelijk niet te veel. Daarna clean (200 a 300 kcal surplus) bulken en kijken hoe het verder gaat.

Afmeting voor bulk (voor HST en na Cut waren bijna allemaal hetzelfde). 1 kilo lichter dan ik was en vp 3% lager dus opzich is dat in getallen netjes.

Armen: 36 en 35,5 (flexed) (zelfde gebleven)
Quads: 58 en 58 (flexed) (zelfde gebleven)
Calves: 39,5 en 39,5 (flexed) (was 39)
Chest net boven tepels met lat spread chest en rug aangespannen: 102 naar 106
Middel bij navel (niet aangespannen): Van 81 naar 79,5

Sta wel duidelijk droger en overal aderen duidelijk zichtbaar momenteel. Sixpack is nog niet helemaal super zichtbaar als ik niet aanspan maar de contouren zijn duidelijk te zien. Vind het voor deze x prima aangezien ik toch geen reden heb om kei droog te staan. Alleen ben ik wel bang dat als ik na de vakantie ga clean bulken dat ik al snel niet meer zo droog sta als ik eigenlijk wil. Schommel het liefst tussen de 10 a 13 % dus miss dat ik na de vakantie nog wel 4 weken ga cutten icm met cardio (dan heb ik er eindelijk tijd voor) en daarna lekker lang clean bulken.

Niet kleiner geworden, geen kracht verloren, en duidelijk droger
"Niet zo goed gegaan"

Ziet er prima uit man :p

Niet kleiner geworden, geen kracht verloren, en duidelijk droger
"Niet zo goed gegaan"

Ziet er prima uit man :p

Had verwacht droger te staan wat sixpack betreft, en niet dat armen / legs / schouders / rug / borst zo droog zouden worden, maar goed sixpack is prima zichtbaar dus eigenlijk is het gewoon goed gegaan ja, begin het zelf nu ook te geloven :)

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven