MuscleMeat

thuistrainen

Als er geen goede gym in de buurt zou zijn, zou ik zeker thuis trainen. Maarja er zitten een paar goede in de buurt en ik heb geen ruimte/geld :P

ik heb de discipline niet om naar een sportschool te gaan, deels door mijn onregelmatige werk en het feit dat hier in de buurt alleen een SportCity zit (verzamelplaats van dikke huismutsen en BrEeZaHs).
Dus ik train lekker thuis, dumbbells, barbell, bankje, hometrainer en een el cheapo multistation. Is voorlopig wel genoeg als beginner. Mijn kennis haal ik wel van dit soort fora en ik heb Burn the fat, feed the muscle en het krachttrainingboek van Frederic Delavier, anatomische benadering met duidelijke afbeeldingen en trainingsmethoden. (erg goed boek!!!)

Laatst bewerkt:
Ga heel binnenkort thuis trainen.

Oly BB. EZ bar.Verstelbare bank. powerrack. Oly dumbbells. genoeg schijven en een stereo waar voldoende lawaai uit komt.

Het lijkt mij iig prachtig! :D

Ga heel binnenkort thuis trainen.

Oly BB. EZ bar.Verstelbare bank. powerrack. Oly dumbbells. genoeg schijven en een stereo waar voldoende lawaai uit komt.

Het lijkt mij iig prachtig! :D

Lijkt op mijn homegym:D Ik moet alleen nog ff een EZ bar hebben.

Voordelen van thuis trainen:
- op ieder gewenst moment, ook met kerst of vakanties
- niet wachten op apparatuur
- geen gekke gezichten als je een beetje heel fanatiek aan t trainen bent
- geen irritante extreem hardstaande muziek
- geen afleiding van vrouwelijk schoon (kan ook een nadeel zijn :D)
- geen verwarming op 22-23 graden omdat het anders te koud is voor de tv kijkers
- goedkoper, eenmalige aanschaf kan jaren mee
- geen reistijd
- minder tijd kwijt aan trainen (niet wachten, niet reizen)
- geen zeurende betweters

Nadelen van thuis trainen:
- geen spotter
- geen pull machines voor bv latpulley en geen chinbar (nog niet althans).

Denk dat het duidelijk mag zijn waar ik voor ga :p

• Topic Starter Topic Starter
- geen verwarming op 22-23 graden omdat het anders te koud is voor de tv kijkers
- geen reistijd

- geen spotter

precies, had ik thuis ook maar ruimte!

Da's idd een probleem, maar misschien een gek idee: kun je niet een kennis/buur zo gek krijgen om daar in een hok te trainen?
Of een oud schuurtje op een boerderij?

@wscorpion; Nice! Heb ik toch de goede keuze gemaakt. :D

- geen reistijd

- geen spotter

Helemaal mee eens, thuis trainen is :banana::rocknana::wl::lifter::woot::thumbs:

geef mij ook maar thuis trainen
yeah baby :rocknana: w scorpion slaat de nagel op de kop ;)

De ''openingstijden'' zijn idd ook 1 vd sterkste punten.
Ik had net pas om 21.30 tijd om te gaan trainen en ben net klaar met borst/triceps. Loop zo de keuken in voor mijn post workout shakeje en loop weer zo naar boven om te douchen. Heerlijk!:p

• Topic Starter Topic Starter
De ''openingstijden'' zijn idd ook 1 vd sterkste punten.
Ik had net pas om 21.30 tijd om te gaan trainen en ben net klaar met borst/triceps. Loop zo de keuken in voor mijn post workout shakeje en loop weer zo naar boven om te douchen. Heerlijk!:p

super! ik wist niet dat jij een homegym had!

Geen zin om alles weer te typen, dus citeer mezelf even. :D

Train ook van 2000 tot heden in een sportschool, maar over een 5 maanden is dat verledentijd, gelukkig.
De belangen (thuis vs gym) zijn zo gevarieerd, dat je niet kan zeggen welke per definitie beter is.
Als je een heel sociaal persoon (Extraverte) bent, zul je waarschijnlijk nooit thuis gaan trainen, vind je het sociale aspect van een gym ook belangerijk.
Maar zoek je liever de rust + direct willen trainen wat jij op dat moment wilt, dan moet je niet naar een gym gaan.

Vanuit mijn standpunt is het onlogisch bij deze gym te blijven, hier de nadelen:

1| Gym verandert in een health-centre, dumbbells worden lichter, je mag niet gebruiken, dus ook niet groot worden (is discriminatie, ik weet het)
2| Altijd is het druk in de avond (alles bezet) wat je verplicht in de ochtend/middag te moeten trainen.
3| De muziek is altijd k*t, dat lijd mij af, andere mensen lijden mij ook af!
4| Het is vooral duur, zo'n 45 euro per maand (dit word steeds hoger).
5| Oefeningen als deadliften, T-bar rowing zijn nu ook verboden etc..
6| De stap om naar de gym te gaan, tas met handdoek pakken, weer de auto in etc..

De voordelen:
1| Er is meer materiaal.

Voordelen van thuistrainen:

1| Je traint wat je wilt, niet wachten op je voorganger.
2| Het is relatief gezien, erg goedkoop! Als je niet teveel naar het uiterlijk van het materiaal kijkt, maar naar de functionaliteiten, dan koop je voor 1000 EURO een complete Home-Gym, dit doe je stapsgewijs uiteraard, eerst stang + schijven, kan je thuis alvast deadliften, dan de kooi + bankje, daarna curl/EZstangetjes, dan Olympische Dumbbells, legextension etc..
3| Jouw muziek, volume van muziek.
4| Na het trainen direct shake's/vreten.
5| Geen afleiding meer, vooral van de dames, praten ze niet met je, dan zorgen ze er wel voor dat je naar hun kijkt!
6| Je mag gooien met gewichten, groot worden, zonodig schreewen bij je laatste rep (eigen baas)
7| Deze is heel belangerijk: Er zijn geen openingstijden meer. Na 22:00 trainen kan gewoon, ook zon/feestdagen zijn trainingsdagen geworden!

Nadelen van thuistrainen:

1| Minder materiaal, je kan alles wel trainen, maar je mist net dat kuit-apparaat etc..

Dus het is voornamelijk een afweging, welke prioriteiten komen er aan bod.

Ten laatste vergeten mensen dat thuis trainen niet percee ALLEEN trainen betekend!

- geen reistijd

- geen spotter

Is compleet duidelijk en geef je groot gelijk!

Laatst bewerkt:
@Mass_builder, kan je niet gewoon op een opklapbed gaan slapen en de rest van je slaapkamer gezellig gaan inrichten als je eigen homegym?

Laatst bewerkt:
ik train sins kort in de gym. heb ervoor een paar jaar thuis getraind en dat wil best. ik had er genoeg motivatie voor. maar nu ik in de gym train heb ik meer keuze in oefeningen en een trainingspartner die me kan helpen als ik over failure heen ga en dus nu wat sneller pr's zet.

Terug
Naar boven