XXL Nutrition

Tip voor mensen die een Oly shoes willen aanschaffen

Zou tof zijn als de mensen die ze binnen hebben ook laten weten hoe ze vallen qua maat.

Ik gebruik nu gewoon simpele zaalvoetbal schoenen van Nike met een plattezool.
Maar zit eraan te denken om deze schoenen aan te schaffen. Met een aanbieding komt dat mooi uit.
Als ik squat heb ik soms last van mijn knieën. Kan dit verholpen worden met dit soort schoenen.
Wat zijn de voordelen van zon schoen, en is het een groot verschil tov een zaalvoetbal schoen?

• Topic Starter Topic Starter
voor de mensen die dit hebben besteld,

Hij valt aardig groot uit.

Dus deze schoenen zijn enkel geschikt voor 'oly lifting en niet voor een alround workout? Exclusief cardio uiteraard.

besteld.

Dus deze schoenen zijn enkel geschikt voor 'oly lifting en niet voor een alround workout? Exclusief cardio uiteraard.

wil je schoenen voor een allround workout, geschikt voor oly's, neem dan de reebok lifters (niet de plus).
Hiermee doe ik alles, behalve als het rennen te veel wordt.
Maar touwklimmen, boxjumps, alle soorten lifts (behalve deadlift) en bodyweightoefeningen zoals push-ups en dergelijke gaan prima!

De lifter plus zijn daar te stijf voor.

Heb zelf ook de gewone lifter. Idd prima schoen voor allround work outs!

Mijne vandaag al aangekregen :o (5january besteld)
Vannacht verzonden en om 13 uur geleverd.

Snel eens aangedaan maar niet mee getraind(rest day) om te zien hoe ze voelen, heb redelijk grote/brede voeten (45)en deze zijn net gepast om geen pijn te hebben. Voel direct verschil met mijn schoenen die ik nu gebruikte, kan ook niet anders want het zijn de neo tennis schoenen van adidas omdat de superstars ugly as f**k zijn om als dagelijkse schoen te dragen. Anyway je voelt direct de stevigheid van de zool dat je veel stabieler staat op je voeten en ze plooien niet behalve klein deel op de voorkant, morgen eens proberen voor men squats!

Vandaag de powerlift 2.0 van adidas binnengekregen, maat 44 2/3e zat lekkerder dan maat 44 (paste beide maar de 2/3e zat wat breder en gezien mijn brede voeten waren deze fijner dus. Nog niet op getraind maar ben benieuwd, voelt iig heel solide aan :)

Karma voor advies:

Vind deze wel vrij lomp om gewoon te trainen maar twijfel toch
http://www.reebok.nl/reebok-crossfi...USTOMIZE_IMG_Reebok%20Crossfit%20Lifter%202.0

Of beter voor andere gaan:
15% korting als ik me aanmeldt
http://www.adidas.nl/powerlift-2.0-..._PHG-_-skimlinks_phg-_-home-_-bs-&cm_mmca1=NL

Denk niet dat dit veel verschilt van mn Nike free run schoen
[Link niet meer beschikbaar]
Denk dat dat qua stabiliteit juist veel gaat schelen omdat de hakken van die schoenen specifiek om te liften veel harder zijn.

wat voor soort trainingen doe je The Novice?
Ik heb die eerste, prima voor allroundtrainingen, niet voor deadlifts (vanzelfsprekend) en rennen.

Karma voor advies:

Vind deze wel vrij lomp om gewoon te trainen maar twijfel toch
http://www.reebok.nl/reebok-crossfi...USTOMIZE_IMG_Reebok%20Crossfit%20Lifter%202.0

Of beter voor andere gaan:
15% korting als ik me aanmeldt
http://www.adidas.nl/powerlift-2.0-..._PHG-_-skimlinks_phg-_-home-_-bs-&cm_mmca1=NL

Denk niet dat dit veel verschilt van mn Nike free run schoen
[Link niet meer beschikbaar]

Adidas powerlift 2.0 of Crossfit lifter 2.0 plus als je vooral squats schoenen wilt met een verhoogde hak en betere stabiliteit, op de normale lifter 2.0 en de andere reeboks heb je geen verhoogde hak met stabiliteit zoals een olympische gewichthef schoen, maar die zijn wel meer geschikt voor cardio etc. (hardlopen dan vooral)

Denk dat dat qua stabiliteit juist veel gaat schelen omdat de hakken van die schoenen specifiek om te liften veel harder zijn.
Welke heb je het nu over?

wat voor soort trainingen doe je The Novice?
Ik heb die eerste, prima voor allroundtrainingen, niet voor deadlifts (vanzelfsprekend) en rennen.
Meer bodybuilding gericht trainen, brosplit. 2 compounds per spiergroep rest isolatie. Eigenlijk squat en bench ik alleen DL doe ik niet maar wil de schoenen wel elke training aan kunnen. Zie karma.

Adidas powerlift 2.0 of Crossfit lifter 2.0 plus als je vooral squats schoenen wilt met een verhoogde hak en betere stabiliteit, op de normale lifter 2.0 en de andere reeboks heb je geen verhoogde hak met stabiliteit zoals een olympische gewichthef schoen, maar die zijn wel meer geschikt voor cardio etc. (hardlopen dan vooral)
Lees net dat je de 'plus' niet moet pakken als alround trainer? Dan toch eerder de powerlift dan de plus?

Terug
Naar boven