XXL Nutrition

tips voor fatsoenlijk te studeren..

EricR zei:
Vinpocetine, goed voor de concentratie. Speed is leuk als je tijdens het tentamen op eens wil crashen. Je bent misschien alerter tijdens het gebruik van speed, maar de dip er na moet je ook weten op te vangen. Met vinpocetine heb je geen dip, middel zorgt er voor dat er een verbeterde bloedtoevoer naar je hersens plaatsvind.

relatine ? vincopecetine
mischien wat uitleg?
is het een drug

RubenSossa zei:
Kan je dat hier in Nederland krijgen die vinpocetine?? En zo ja, waar?
de rest bedankt voor de tips!!

http://magazijn.vitaminstore.nl/browse/51-3.aspx

wat bij meestal helpt is na 45 minuten een korte pauze.
in die pauze lekker wat eten en drinken, ff muziek luisteren.
zorg dat je tijdens het studeren geen muziek aan heb staan, lijd bij mij tenminste erg snel af. ben ik aan het lezen maar ondertussen ben ik meer geconsentreerd op de muziek dan op het boek.
red bulletje wil ook nog wel eens helpen, vooral 's morgens :)
en maximaal 6 a 7 uur per dag studeren.

succes!

RubenSossa zei:
beste bro's,
ik heb volgende week tentamens en moet f*cking veel studeren hiervoor. Helaas kan ik mezelf heel moeilijk aanzetten om te beginnen met studeren.
Eigenlijk moet ik van smorgens vroeg (zeg 9 uur) tot 16.00 a 17.00 uur studeren!!!
iemand tips hoe ik wat meer motivatie krijg of hoe ik de regelmaat erin krijg??
alvast bedankt!
Greetz,
sossa

het enige waar ik aan denk is aan het eind, als ik mijn doel bereikt heb. Ik wil accountancy afmaken om Register accountant te worden... maar het liefst wil ik tandheelkunde studeren.. dus dit volgend jaar moet ik 4 vwo certificaten hebben. Het enige wat ik aan denk is mijn einddoel, dan begin ik vanzelf te leren... Net zoals trainen, je ziet iemand die een mooi lichaam heeft, dan denk je shiiit laat ik maar eens gauw gaan trainen :D

Als je eenmaal je neus in de boeken duwt, dan gaat de rest vanzelf. Ik hebvolgende week ook toetsen.. vandaag begonnen, en het loopt!

Trouwens, ik zag laatst een docu op MTV. Ging over studenten die een pil namen waardoor ze beter konden concentreren. Ze konden gewoon 24 uur lang door studeren. Bijwerkingen waren wel dat je eetlust verminderd werd etc. Maar die studenten haalde gewoon 9en en 10 terwijl ze anders een 6 zouden scoren.

Ik ben vergeten wat de naam was van dat medicijn.. kzal het eens opzoeken. Mensen met adhd hebben ook zo'n soort medicijn.

• Topic Starter Topic Starter
retaline misschien?

rilatine heet het. Weet iemand of je dat in Ned. kan krijgen??

niet doen heb dat op mtv ook gezien doet beter zonder

Ritaline is toch een medicijn voor ADHD-kinderen? Lijkt mij, dat je daar juist niet hyper van wordt?

EricR zei:
In de USA makkelijk verkrijgbaar, is vrij in te voeren.

heb al op BB.com gecheckt. Kun je een product krijgen waarin 10 mg vinpocetine per 2 caps inzit. Is deze hoeveelheid genoeg??

wel jammer dat het zolang duurt uit de states. Heb volgende week dinsdag al een tentamen..

10 Mg is prima, inderdaad jammer dat het vrij lang duurt voordat het binnen is.

Leer anders beland je in de goot.

En? genoeg motivatie gekrege?

Eerst en vooral, je moet weten waarvoor je studeert; toch om iets of iemand te worden? Je hebt m.a.w. ambitie om hogerop te geraken en niet je hele leven hetzelfde werk te doen.
Gewoon daaraan denken en weten dat er een eind aan komt en hoe sneller je slaagt hoe sneller je kan gaan werken.
**** mensen die zeggen dat je een nerd bent als je veel blokt. Denk zo: wie laatst lacht best lacht.

Verder:
- koffie doet nog steeds wonderen.
- studeer in blokken en neem dus korte pauzes
- doe tijdens deze pauzes iets actiefs: sport,... (want in tegenstelling tot wat velen hier beweren zou ik niet ff gamen, surfen of tv kijken)
beter is verstand op nul en je even hevig uitleven, dat werkt voor mij toch veel beter.
- genoeg nachtrust

wat voor blok heb je Ruben?

Stafrecht en Onderneming van D. Roef en strafrechtelijke procedures en mensenrechten van Spronken!!

heb je nog samenvattingen??? :D

geen rilatine !!!!! je concentratie verhoogt als een bom maar op een verkeerde manier. toen ik het de eerste keer nam begon ik verzekerd aan het eerste blad van mijn cursus, na het blad overlopen te hebben besefte ik dat er anderhalf uur voorbij was zonder naar het volgende te bladeren. Dat ene blad kon ik dan ook bij wijze van spreken achterste voren vertellen :rolleyes:

en eenmaal je afgeleid ben zal je concentratie onmiddelijk verplaatsen naar iets anders, tv kijken, internet.

je zweet ook als een half rund, en naar een goede nachtrust kan je ook fluiten.

Terug
Naar boven