AndroidHealthClinic

Tips voor platte buik?

onze stats (gewicht en lengte) zijn vrij gelijkend.... al zit ik wel in een ander leeftijds categorie

mijn basis schema (simpelweg)

ontbijt:
250 ml halfvolle melk
40 gr havermout of 35 gr brinta

tussendoor
fruit (150-200 gr)

lunch
4 volkoren boterhammen
3 plakjes kipfilet
30-50 gr komkommer
30-50 gr tomaat
15 gr pindakaas (voor 1 sneetje)

tussendoor
30 gr gemengde ongezouten ongebrande noten
150- 200 gr fruit

diner
100-150 gr m. rundvlees, kip of vis
200 gr gekookte groente
40-60 gr zilvervliesrijst of volkoren pasta of 100 gr aardappel

tussendoor
250 gr m kwark
100 gr blauwe bessen of aardbeien

Is maar een voorbeeld, er zijn er zat andere. Maar dan echt wel trainen hé!

als ik echt zwaar ga trainen neem ik soms een extra portie kwark, of wat meer vlees of vis bij het avond eten.
snoep/koek/chips/alcohol.... alleen op vakantie en soms het weekend dat ik bij mijn ouders doorbreng (1 keer per maand) maar dan ook zeer gelimiteerd.

ik weeg altijd alles wat ik eet.... niks vals spelen (het ene handje nootjes is anders veel groter dan het andere)
en goed loggen wat je eet, hoe je traint, en wat je gewicht doet
dan kan je het ook bijschaven....
kom je met dit schema bij.... harder trainen
val je er teveel mee af (meer dan 1 kg /week)... meer eten

Ga hardlopen of poos touwtjespringen.

En wat hiervoor allemaal is gezegd.

• Topic Starter Topic Starter
Ik heb gemaild voor prijs voor een fitnessabonnement voor de "probleemzones" op buik en heupen en welk programma daarvoor het beste is.
Ben net gaan lopen, na 2 min was ik al dood.. (heb het jaren niet meer gedaan (lees, niets gedaan))

Ben benieuwd nu..

Ik heb gemaild voor prijs voor een fitnessabonnement voor de "probleemzones" op buik en heupen en welk programma daarvoor het beste is.
Ben net gaan lopen, na 2 min was ik al dood.. (heb het jaren niet meer gedaan (lees, niets gedaan))

Ben benieuwd nu..

je kan niet op 1 specifieke plek vet verbranden dus het is niet zo dat je alleen op je buik en heupen kan verbranden

Kent er iemand de milon cirkel????

is dat iets???

Dank je!
Ik ga het hem zeker vragen.
Hij durft nogal eens savonds rond 9-10u naar de frituur gaan of een zak chips halen.. Je bent er snel aan gewend om dan weer laat te eten.
Nu begint mijn drang naar ete weer toe te nemen maar ik drink gewoon een grote slok water in de plaats.
Frisdrank heb ik sowiso al niet graag. Maar mijn grote fout was ook dat ik vééééééél te weinig dronk. (mss maar ee half litertje per dag) en dat voel ik nu aan mn blaas :)
Dit alleen al helpt, dat weet ik van vorig jaar, maar mijn buik raakte er wel niet strak van.. Daarom ben ik ook op zoek naar oefeninge.

Vele mensen zeggen, ach dat doet niets, je bent 2x bevallen..
Maar ik wil die buik weg!! :-)

Ja begin toch maar met 2 liter water :D en alle nachtelijke snackjes verbieden :) , nu ik vind wel belangrijk om nooit met honger te gaan slapen dus heb je echt vele honger eet iets kleins gezonds! je doet dit gewoon om wat af te vallen dus vind ik ook niet dat je zo een extreem dieet moet aan gaan als een Bodybuilder die cuttende is ...
gun jezelf ook wat tijd , en weet dat de eerste kilo's het snelste gaan , en dat er periodes komen waar het wel eens wat zal aanvoelen alsof je niet meer afvalt ofzo. gewoon geduld hebben . ik zelf had af en toe wel eens een dag dat ik eens zei van , vandaag eet ik wel eens iets vettig ofzo. omdat ik het persoonlijk niet uit te houden vond dan. ik ben ook afgevallen zonder veel speciale eiwitten shakes en een speciaal dieet ofzo te volgen.
Ik ben gewoon wat bewuster beginnen eten en meer beweging doen.

en voor die oefeningen begin vast maar met wat hangend beenheffen , crunshes , wat gaan joggen ;)

2 min lopen 1 min wandelen 4/5 keer herhalen... zo ben ik ook begonnen, een jaar geleden. Loop nu met gemak 5-6 km en mijn tempo/ en afstand gaan nog steeds geleidelijk omhoog.

die milon cirkel ken ik niet, ik ben gewoon op mijn eigen tempo steeds een beetje langer gaan lopen

succes

Je bent net begonnen, dus moet je juist snel af kunnen vallen. Bekijk het vanuit een positief perspectief.

Hou het de eerste 6 maanden simpel voor jezelf en verdiep je in voedingsadviezen en trainngsmethodes.

In tussentijd zou ik mij alleen focussen op schoon eten en leren rennen. Je doel moet zijn om dit een uur vol te kunnen houden. Dus werk er zoveel mogelijk aan. Je bent pas 25 dus er is nog volop hoop. Conditie opbouwen gaat heel snel. Gewoon 4 keer in de week hardlopen.

Het beste zou zijn om dit te combineren met krachttraining. Je kunt thuis ook diverse oefeningen uitvoeren. Er is hier zat over te vinden op internet.

Je creeert er een hoger onderhoud mee, omdat je dus meer doet. Voor veel mensen werkt het dus een beetje op die manier (als ze niet overdreven meer gaan eten). Maar IMO kun je veel beter gaan squatten en deadliften en daarna cardio doen.

Milon cirkle is gewoon een commercieel plaatje dat veel mensen aantrekt. Het zorgt er gewoon voor dat je meer verbruikt en dus is de kans aanwezig dat je afvalt. Maar er is niets magisch aan.

Aardappelen niet meer eten, te veel zetmeel en koolhydraten, neem in de ochtend een bakje magere yoghurt met muesli, dat remt al voor een groot deel van de dag je honger
Drink water of water met een smaakje, zitten maar weinig calorien in, eet veel kipfilet en groeten, en heel veel cardio doen, dan moet het lukken!!!!

Muesli met yoghurt? Brinta of havermout zul je bedoelen!

Zo, ik heb vandaag getekent voor een abonnement op de fitness. Milon cirkel, ik ga ook een "belly attack" band vragen en dan proberen toch 3x per week te gaan!

Let's hope!

Ik ben dan wel geen vrouw, maar ik denk dat een bevalling de schuld geven van je buikje enorm slap is!

Het zijn de vetcellen die aanwezig zijn door te weinig beweging en verkeerd eten, niet omdat er een kind in je heeft gezeten. Of heeft die soms als dat vet daar gemaakt??
Precies, het ligt dus gewoon aan je lifestyle en die moet je gaan verbeteren.
succes!

Zo, ik heb vandaag getekent voor een abonnement op de fitness. Milon cirkel, ik ga ook een "belly attack" band vragen en dan proberen toch 3x per week te gaan!

Let's hope!

er is al verteld dat je niet magisch plaatselijk vet kan verbranden.
Het kan maar het zal minimaal zijn, hiermee bedoel ik dat je wel iets kan verbranden maar het zal echt minimaal zijn en het zal dus niet zijn zoals de meeste mensen verwachten.

De milon cirkel is gewoon circuit training en is zeker niet revolutionair.

Dus verwacht er ook geen mirakels van. Het zal een lange weg zijn.
Maar mits een goed voedingsschema en goede inzet zal het je wel lukken :)

succes

Ik ben al op die links gaan kijken voor oefeningen en daar ga ik er zeker van overnemen!!
Zo'n 3/4x per week oké??

Misschien iemand die een paar schema's (voeding + training) in de buurt heeft die het met mij wil delen??

jahoor die heb ik wel, veel succes ermee

Bijlagen

Je inschrijven voor de Milon Cirkle is natuurlijk makkelijker dan stickies lezen. Ik zou het ook wel weten. :eyes:

Okee, nu hoop ik dat ik het begrepen heb..

Mn voedingspatroon aangepast:

Smorgens een boterham of 3 met ham, ofwel een kommetje brinta (halfvolle melk)
tussendoor 2 appelen of kiwi's
smiddags: hetzelfde als sochtends of restjes van de avond ervoor (wegens tijdgebrek op't werk)
tussendoor opnieuw fruit of magere yoghurt
savonds salade met een dressing en kip. (wisselend met mager vlees)
Soms ook met een beetje aardappeltjes, rijst of pasta.
En dan door de dag een liter of 2 water.

Heb ik het begrepen?? :-)

(en vanaf donderdag start ik ook op de sportschool!)

Terug
Naar boven