MuscleMeat

Toenlytje's log

• Topic Starter Topic Starter
Waarom tig pagina's discussie?

Ik zou zeggen... Laat Toenlytje gewoon zijn gang gaan. Elk dieet is persoonlijk en zo ook het resultaat.
Waar de een goed op gaat, gaat een ander slecht op. Zowel qua voeding als qua training.
Zo heeft ook elke trainer/coach zijn eigen ervaringen met zijn mensen die hij begeleidt.

@toenlytje wanneer begin je? Ben benieuwd wat het JOU oplevert.

Na pasen word het strak er tegen aan, het bloedgroepdieet verschilt heel erg weinig met mijn oude dieet, de kleine aanpassingen vind ik juist erg fijn. Ik denkd at de mensen die er niet in geloven een heel ander schema voor zich hebben. Het dieet van marvin bijvoorbeed op A lijkt echt voor geen meter op het bloedgroepdieet van mijn maat die ook A heeft.

Er zijn mensen die heel goed gaan op hoog eiwit... maar in hun dieet geen zuivel hebben. ;) Terwijl anderen juist goed gaan met hoog eiwitten en juist wel zuivel en minder vlees. Je lijf is geen machine en niet ieder lijf reageert gelijk. Dat is meer wat ik bedoel. :)
Meer dan waar..

Er wordt ook wel te vaak en te makkelijk gedacht dat we allemaal hetzelfde zijn..

Het dieet van marvin bijvoorbeed op A lijkt echt voor geen meter op het bloedgroepdieet van mijn maat die ook A heeft.
En dat komt omdat het letterlijk nergens op gebaseerd is. Stel trainer X zegt dat je geen biefstuk zou moeten eten met bloedgroep A, maar trainer Y zegt weer juist van wel. Wie heeft gelijk? Dat valt niet te bepalen, want het is nu eenmaal nergens op gebaseerd. Er is geen schrijntje bewijs voor. Je kunt niets redeneren om een bepaalde aanbeveling van voedsel bij een bepaalde bloedgroep aan te bevelen. Het valt namelijk niet te onderbouwen, er is niets om het te onderbouwen. Het is puur een uit de lucht gegrepen mening. En het is niet alsof hier geen onderzoek naar is (naar polymorfismen en het effect op gezondheid en hoe voeding het kan beïnvloeden): er is zo ontzettend veel onderzoek dat probeert polymorfismen te correleren met bepaalde ziektebeelden en hoe voeding daarop ingrijpt, de effectgroottes zijn alleen ontzettend klein en lijken vaak niet afhankelijk van slechts één gen.
Het kleine beetje dat erover bekend is in de literatuur is ook niet veelbelovend verder: Blood type diets lack supporting evidence: a systematic review. - PubMed - NCBI
Wat te verwachten is, zelfs polymorfismen van genen die een directe rol spelen in het metabolisme lijken vaak nergens mee te correleren, en als ze dat al doen slechts zeer beperkt met wat je zou moeten eten. Veel meer dan de inborn errors of metabolism is er vooralsnog niet. Er is geen biologisch mechanisme te bedenken waarom je bloedgroep direct invloed zou hebben hierop. (En anders had het wel naar voorgekomen met genome-wide sequencing studies, en dat komt het niet.)

Als een bepaald dieet voor jou werkt, had dat net zo hard voor jou gewerkt met een andere bloedgroep.

Laatst bewerkt:
En dat komt omdat het letterlijk nergens op gebaseerd is. Stel trainer X zegt dat je geen biefstuk zou moeten eten met bloedgroep A, maar trainer Y zegt weer juist van wel. Wie heeft gelijk? Dat valt niet te bepalen, want het is nu eenmaal nergens op gebaseerd. Er is geen schrijntje bewijs voor. Je kunt niets redeneren om een bepaalde aanbeveling van voedsel bij een bepaalde bloedgroep aan te bevelen. Het valt namelijk niet te onderbouwen, er is niets om het te onderbouwen. Het is puur een uit de lucht gegrepen mening. En het is niet alsof hier geen onderzoek naar is (naar polymorfismen en het effect op gezondheid en hoe voeding het kan beïnvloeden): er is zo ontzettend veel onderzoek dat probeert polymorfismen te correleren met bepaalde ziektebeelden en hoe voeding daarop ingrijpt, de effectgroottes zijn alleen ontzettend klein en lijken vaak niet afhankelijk van slechts één gen.
Het kleine beetje dat erover bekend is in de literatuur is ook niet veelbelovend verder: Blood type diets lack supporting evidence: a systematic review. - PubMed - NCBI
Wat te verwachten is, zelfs polymorfismen van genen die een directe rol spelen in het metabolisme lijken vaak nergens mee te correleren, en als ze dat al doen slechts zeer beperkt met wat je zou moeten eten. Veel meer dan de inborn errors of metabolism is er vooralsnog niet. Er is geen biologisch mechanisme te bedenken waarom je bloedgroep direct invloed zou hebben hierop. (En anders had het wel naar voorgekomen met genome-wide sequencing studies, en dat komt het niet.)

Als een bepaald dieet voor jou werkt, had dat net zo hard voor jou gewerkt met een andere bloedgroep.

Mooie uitleg! Ik weet dat het niet officieel is vastgesteld dat het werkt, welicht licht het gewoon aan de verandering van dieet bij hem en niet zo zeer op het bloedgroep specifieke. Al met al ga ik het toch proberen, zo zou bloedgroep o goed gaan op bijvoorbeeld rund, dat zal dan inderdaad zonder onderbouwing zijn maar het is het proberen waard.

Fijn dat je duidelijk reageerd en op een toon die niet aanvallend is maar juist behulpzaam!

Het kleine beetje dat erover bekend is in de literatuur is ook niet veelbelovend
Kijk, hiermee is mijn vraag beantwoord: van de 1400 onderzochte artikelen is er niet een die een positief effect van een ABO dieet ten opzichte van een controle dieet kan onderbouwen. Thanks.

Is geen probleem, dan zal ik jouw log komen vervuilen. Tot zodadelijk.
Wat doe je hier nog? Ik zou je eerder afvragen waarom je niet serieus word genomen door mij.

Ik heb in het begin al benoemd dat ik weet dat het niet wetenschappelijk bewezen is, ik vermeld dat ik het toch ga proberen het maakt me niet uit wat iemand ervan denkt. Het verschil tussen galen en jou is de toon.

Je bent het type dat onder een filmpje van een mr olympia contender kritiek gaat geven over zijn uitvoering, althans zo kom je over.

Wat doe je hier nog? Ik zou je eerder afvragen waarom je niet serieus word genomen door mij.

Ik heb in het begin al benoemd dat ik weet dat het niet wetenschappelijk bewezen is, ik vermeld dat ik het toch ga proberen het maakt me niet uit wat iemand ervan denkt. Het verschil tussen galen en jou is de toon.

Je bent het type dat onder een filmpje van een mr olympia contender kritiek gaat geven over zijn uitvoering, althans zo kom je over.

Maar die hebben vaak echt een hele beroerde uitvoering, doen quarter reps met flutgewichtjes waarbij ze ook nog enorm cheaten.

Beter dan het type dat het bloedgroepdieet volgt.

Maar die hebben vaak echt een hele beroerde uitvoering, doen quarter reps met flutgewichtjes waarbij ze ook nog enorm cheaten.

Ze zullen toch wel iets goeds doen, niet elke uitvoering werkt voor elke persoon. ben wel benieuwd welke mr o jij dan slechte uitvoering vind hebben. Flutgewicht maakt niks uit je hoeft als bodybuilder echt niet zwaar te gaan.

Jammer dat dit soort discussies vaak ontploffen. Goeie pasen jongen, en lekker op je trainingen focussen met of zonder bloedgroepen dieet. Je resultaten laten zien dat je echt wel iets goeds doet :thumb:

Terug
Naar boven