Fitness Seller

Toenlytje's log

• Topic Starter Topic Starter
27/02/2018

legday (quad focus)

Heb er maar een soort van powerlift training van gemaakt, had hier even zin in.

Boxsquat
1x5 140kg
5x3 150kg

Hexbar deadlift
1x10 140kg
1x5 160kg
1x3 180kg (niet verwacht dat ik die zou halen na die boxsquats)

Incline legpress (zonder gewicht van het apparaat)
1x20 80kg
1x20 120kg
1x20 160kg
1x15 200kg

Split squat op frontsquat machine
2x8 50kg

leg extension (1 been tegelijk, zonder gewicht van apparaat)
2x10 25kg goede contractie

Helemaal gesloopt, erg tevreden met de training. Boxsquat viel een heel klein beetje tegen maar had deze lang niet gedaan.
Hexbar dl na boxsquats beviel veel beter dan conventional dl na boxsquats.

Stevige training hoor! Hoe was de snelheid met de boxes? En hou je een pauze op de box of touch&go?

Stevige training hoor! Hoe was de snelheid met de boxes? En hou je een pauze op de box of touch&go?

ik hou een pauze, eerste stuk van de beweging is strijden,daarna schiet het gewicht omhoog. Heb het gevoel dat mijn glutes wel wat training mogen hebben en dat de quads stuk sterker zijn. snelheid over het algemeen was redelijk, laatste set de 3e was wel een grinder.

Training 28/02/2018

Ochtend :
Cardio 30 min +- 300kcal
Kuiten en buik superset

middag:

Borst & schouders

Decline bench (paused)
4x5 65kg

smithmachine press

Flat 2x12 30kg

lichte incline 2x12 30kg

incline 2x 10 30kg

shoulders 2x 10 20kg

low to high dumbell fly superset l incline chestpress
2x8 6kg superset 2x fail(+-10) 50kg

Dumbell pullover superset landmine press
2x12 22kg superset 2x fail 10kg (zonder stang gewicht)

cable chestpress (zittend)

incline 2x10 12,7kg
flat 2x10 12,7kg
decline 2x10 12,7kg

schouders
seated dumbell side raise ss cable side raise
2x10 6kg ss 2x10 5kg

ik denk dat ik de hoop maar opgeef wat betreft de bench, hoe goed ik het ook uitvoer ik voel er gewoon weinig van en ga er in kracht totaal niet op vooruit. Heb er gewoon een slechte bouw voor en kan mij beter concentreren op machines/smithmachine, als press compound(kracht) doe ik gewoon een ohp die ik wel erg fijn vind. Training toch nog een beetje weten redden met de smithmachine en de cable press (deze voel ik veel en dan ook echt veel beter)

Laatst bewerkt:
Niet te snel opgeven dat bankdrukken.

Mag ik vragen hoe lang, en op welk gewicht je nu een plateau heb en welke reprange je aanhoudt? Zat van de zomer ook zeker 5 maanden op een plateau, dat ik met anders trainen nu ver achter me heb gelaten.

Mag ik vragen hoe lang, en op welk gewicht je nu een plateau heb en welke reprange je aanhoudt? Zat van de zomer ook zeker 5 maanden op een plateau, dat ik met anders trainen nu ver achter me heb gelaten.

ik zit nu zeker 3 jaar al op een plateau denk ik, verschillende rep ranges gedaan, ben nu bezig met een schema met % dat maak ik af en kijk ik hoe ik hierop reageer.

mijn max decline bench is 75x5 met een bw van 100kg is dit dus gewoon super slecht. OHP is 60kgx4 wat gewoon totaal niet in verhouding staat.

Ok, dat is duidelijk en een goede reden voor ontevredenheid. Toevallig had ik zelf ook een plateau bij 70-80 en toen bij 100kg. Zal vanavond nog ff verder lezen in je log.

Ok, dat is duidelijk en een goede reden voor ontevredenheid. Toevallig had ik zelf ook een plateau bij 70-80 en toen bij 100kg. Zal vanavond nog ff verder lezen in je log.

Kijk het rare is, machines etc press ik inverhouding veel meer dan bij barbel bench, net als overhead press staat totaal niet in verhouding met mijn bench. Ik had een trainingspartner die wel veel benchde, het verschill bij bench was heel groot, gingen we naar machines en cables werd het ineens een stuk kleiner. Heb sterke triceps dus ook dat kan het probleem niet zijn. Wel heb ik een scheve bekken waardoor ik mijn schouder ook iets hoger heb dan de ander wat mij een beetje een zeurende schouder geeft bij flat bench, Dumbells vind ik wel een stuk fijner.

mijn max decline bench is 75x5 met een bw van 100kg is dit dus gewoon super slecht.
OK, dit is slecht, maar je gaat toch niet opgeven? :
Al goed gelet op je core aanspannen, kracht naar je benen overbrengen, staan voeten stevig op de vloer, onder je heupen? Schouderbladen intrekken en naar beneden drukken, rug iets hol, borst hoog. Je kan ellebogen tegen je borst of iets breder, maar recht onder de stang handpositie iets smaller of breder (niet iedereen is hetzelfde).
Filmpjes kijken van mensen die het wel kunnen....

OK, dit is slecht, maar je gaat toch niet opgeven? :
Al goed gelet op je core aanspannen, kracht naar je benen overbrengen, staan voeten stevig op de vloer, onder je heupen? Schouderbladen intrekken en naar beneden drukken, rug iets hol, borst hoog. Je kan ellebogen tegen je borst of iets breder, maar recht onder de stang handpositie iets smaller of breder (niet iedereen is hetzelfde).
Filmpjes kijken van mensen die het wel kunnen....

heb al zeker 50 filmpjes over benchen gekeken, allemaal verschillende stijlen geprobeerd. Heb ook mensen naar mijn vorm laten kijken en die was opzich redelijk goed.

Decline bench kan je de voeten niet op de vloer, maar bij flat heb ik zeker legdrive. ik ben close grip het sterkst echter voel ik dan echt helemaal niks in mijn borst, aangezien het doel momenteel massa is kan ik beter dumbells of machines doen naar mijn mening. Ik ben ook echt ecto gebouwt (binnekant schouder op lijn met heup, super dunne polsjes etc) misschien dat dit er iets mee te maken heeft, heb namelijk nooit veel kracht gehad met bench en pushups. erg lange armen etc, kortom gewoon een verschrikkelijke bouw voor de bench. erg langzame dumbell presses voel ik wel goed, echter als ik zwaar ga voor bijvoorbeeld 8 reps voel ik meer triceps dan borst, erg arm dominant waardoor die het snel overnemen denk ik.

Om dan toch wat freeweights erin te houden lijkt het me verstandig om gewoon erg langzaam gecontroleerde pauze dumbell presses te doen, hierdoor kan ik goed op de borst focussen en langzamerhand hierbij wat zwaarder gaan.

opgeven is daarnaast een groot woord, de benchpress is zo verschrikkelijk overrated, ja het is een goede oefening maar het is zeker niet een must. dumbells zijn een prima alternatief, ben tenslotte geen powerlifter. Ik ben er nu wel van overtuigd dat het voor mij tijdverspilling is om toch te blijven barbel benchen, die tijd en energie kan ik nuttiger gebruiken met dumbells en machines. OHP als freeweight press op kracht om toch wat zware press gewichten erin te houden.

Om nog even terug te komen, wat ik de volgende keer is kan gaan proberen is dat ik toch weer terug ga naar de flat bench maar deze dan niet als eerste maar wat verderop in de training plaats, wellicht dat ik hierdoor wel de borst goed voel. Ik heb wel eens eerder met pre exhaust gewerkt maar dit was dan enkel 2-3 setjes flys ervoor.

opgeven is daarnaast een groot woord, de benchpress is zo verschrikkelijk overrated, ja het is een goede oefening maar het is zeker niet een must. dumbells zijn een prima alternatief, ben tenslotte geen powerlifter. Ik ben er nu wel van overtuigd dat het voor mij tijdverspilling is om toch te blijven barbel benchen, die tijd en energie kan ik nuttiger gebruiken met dumbells en machines. OHP als freeweight press op kracht om toch wat zware press gewichten erin te houden.
dat is ook wel waar, als je focus bodybuilding is, zijn er alternatieven genoeg voor de borst. De OHP is netjes!
Om nog even terug te komen, wat ik de volgende keer is kan gaan proberen is dat ik toch weer terug ga naar de flat bench maar deze dan niet als eerste maar wat verderop in de training plaats, wellicht dat ik hierdoor wel de borst goed voel. Ik heb wel eens eerder met pre exhaust gewerkt maar dit was dan enkel 2-3 setjes flys ervoor.
pre exhaust kan je ook dat goede gevoel geven idd :)

Bijgelezen inclusief laatste posts. Pre-exhaust klinkt goed. Een paar tips van ome Schwarzeneggertje:

-Je kan ook je pecs spannen/bewegen voor en tijdens de training om het gevoel en de mind-muscle connectie te bevorderen.
-Met een laatste opwarmset met MEER gewicht (en natuurlijk minder reps) dan bij je werksets activeer je meer spiervezels voor bij je werksets dan anders het geval zou zijn geweest.
-Bij je werksets 8-10 reps doen en dan bij je top sets af en toe een extra rep proberen/forceren heeft mij zelf sneller laten vooruitgaan op de bank dan toen ik een powerlifter was en vooral hard triples deed.

Maar spiergroei is natuurlijk het belangrijkste en als je dat met de andere oefeningen en huidige trainingsstijl (hoog volume) wel bereikt moet je die/dat vooral doen.

Ps ik vind je gewicht bij OH press wel in verhouding tot je bank.

Bijgelezen inclusief laatste posts. Pre-exhaust klinkt goed. Een paar tips van ome Schwarzeneggertje:

-Je kan ook je pecs spannen/bewegen voor en tijdens de training om het gevoel en de mind-muscle connectie te bevorderen.
-Met een laatste opwarmset met MEER gewicht (en natuurlijk minder reps) dan bij je werksets activeer je meer spiervezels voor bij je werksets dan anders het geval zou zijn geweest.
-Bij je werksets 8-10 reps doen en dan bij je top sets af en toe een extra rep proberen/forceren heeft mij zelf sneller laten vooruitgaan op de bank dan toen ik een powerlifter was en vooral hard triples deed.

Maar spiergroei is natuurlijk het belangrijkste en als je dat met de andere oefeningen en huidige trainingsstijl (hoog volume) wel bereikt moet je die/dat vooral doen.

Ps ik vind je gewicht bij OH press wel in verhouding tot je bank.

Thanks voor de tips, ga er eens mee bezig.

Meeste die ik zie met mijn ohp kunnen toch wel 100kg flat bench, voor mij zal dit echt maar 10kg hoger zijn dan mijn ohp wat ik toch echt een rare verhouding blijf vinden.

Volgende training zal ik nog een keer beginnen met de flat bench :

Laatste warming up set 65kg
Daarna setjes maken met 55kg

Ik deed altijd paused bench omdat je hier mee meer borst aanspreekt, hoe denk jij hierover?
Touch & go is toch meer bouncen en dan de triceps laten werken

Kijken hoe ik hier op reageer, het gaat tenslotte niet om gewicht voor massa

Laatst bewerkt:
Ik heb met benchen ook wel redelijk veel moeite. Lange armen en natuurlijk geen heel groot en dik lichaam waardoor de ROM oneindig is. Ik heb mijn ellebogen bij het laagste punt ook een enorm stuk onder mijn lichaam. Het is niet anders...

Ik heb met benchen ook wel redelijk veel moeite. Lange armen en natuurlijk geen heel groot en dik lichaam waardoor de ROM oneindig is. Ik heb mijn ellebogen bij het laagste punt ook een enorm stuk onder mijn lichaam. Het is niet anders...

Ja dat dus, voel jij er wel wat van?

Ik zie ook wel mijn triceps zijn echt verschrikkelijk groot, borst loopt achter lijkt me duidelijk dat die het dus snel overneemt als ik niet goed focus

Ja dat dus, voel jij er wel wat van?
Ja, ik voel het prima in mijn borst. Mijn borst loopt ook zeker niet achter, het is zlefs 1 van mijn sterke punten.
Ik zie ook wel mijn triceps zijn echt verschrikkelijk groot, borst loopt achter lijkt me duidelijk dat die het dus snel overneemt als ik niet goed focus
Dat vereist wel focus inderdaad. Mijn triceps is ook redelijk dik maar ik heb geen probleem om de focus te leggen op mijn borst tijdens het benchen. Ik probeer in mijn hoofd te focussen om mijn ellebogen bij elkaar te brengen tijdens het benchen (op de onderarm beweging focussen dus) en de grip niet te smal. Dat werkt voor mij wel goed.

grip niet te smal. Dat werkt voor mij wel goed.

+1 Dit
"Toen" je bent 20cm langer dan mij dus ook langere armen
Ik pak de barbell met de pinken voorbij de ringen...ga experimenteren wat je voelt
Dus zo breed mogelijk...het ontlast je schouder en activeert meer pecs
Jij bent net als ik ook een tricepsdrukker...ik ben de laatste mndn Wide Grip gaan drukken
en dat gaat verassend goed....met spierpijn
Als je meer wilt benchen verhoog je frequentie naar minstens 3x/wk

Terug
Naar boven