XXL Nutrition

Toenlytje's log

• Topic Starter Topic Starter
+1 Dit
"Toen" je bent 20cm langer dan mij dus ook langere armen
Ik pak de barbell met de pinken voorbij de ringen...ga experimenteren wat je voelt
Dus zo breed mogelijk...het ontlast je schouder en activeert meer pecs
Jij bent net als ik ook een tricepsdrukker...ik ben de laatste mndn Wide Grip gaan drukken
en dat gaat verassend goed....met spierpijn
Als je meer wilt benchen verhoog je frequentie naar minstens 3x/wk

Goede tip, ik pak hem meestal met de duim op de ringen, dus al redelijk breed. Kan nog wel wat breder proberen met een laag gewicht zou dit goed moeten gaan.
Had tijd geleden verhoogd naar 2x benchen, 3 benchen gaat mij zere ellebogen opleveren denk ik. Ik ga eerst maar weer is terug naar een lichter gewicht met een wijdere grip, pause erin en dan 3/4 reps maken. Als dit niet werkt weet ik het ook niet meer

Ja, ik voel het prima in mijn borst. Mijn borst loopt ook zeker niet achter, het is zlefs 1 van mijn sterke punten.

Dat vereist wel focus inderdaad. Mijn triceps is ook redelijk dik maar ik heb geen probleem om de focus te leggen op mijn borst tijdens het benchen. Ik probeer in mijn hoofd te focussen om mijn ellebogen bij elkaar te brengen tijdens het benchen (op de onderarm beweging focussen dus) en de grip niet te smal. Dat werkt voor mij wel goed.

Klopt ook ja, je hebt een goede chest. Dat op ellebogen focussen doe ik inderdaad ook.

Bench is echt de enige oefening waar ik mee struggle en altijd al mee gestruggled heb.

Thanks voor de tips, ga er eens mee bezig.

Meeste die ik zie met mijn ohp kunnen toch wel 100kg flat bench, voor mij zal dit echt maar 10kg hoger zijn dan mijn ohp wat ik toch echt een rare verhouding blijf vinden.

Volgende training zal ik nog een keer beginnen met de flat bench :

Laatste warming up set 65kg
Daarna setjes maken met 55kg

Ik deed altijd paused bench omdat je hier mee meer borst aanspreekt, hoe denk jij hierover?
Touch & go is toch meer bouncen en dan de triceps laten werken

Kijken hoe ik hier op reageer, het gaat tenslotte niet om gewicht voor massa

Die tip (laatste warmup set zwaarder dan je werksets) is van Athlean-X, dat spannen/bewegen van je pecs ook, hoewel ik deze principes zelf ook al had bedacht 30 jaar geleden...

Zelf doe ik ook paused benchpresses, maar vooral omdat ik het halter 1 of 2 centimeter boven mijn borst stop om mijn schouders te ontzien. Daar wordt ik hier op dit forum weliswaar om uitgelachen, maar mijn uitgerekende top ligt hoger dan 160kg (kan nu 12x130kg). Toen ik van jouw leeftijd was (in 1981!) trainde ik wel met momentum en bonkjes, zo deden we dat in die tijd, maar toen voelde ik mijn pecs veel minder dan nu. Mijn pecs waren toen ook slechter dan die van mijn broer, die lichter drukte dan ik maar wel altijd dumbbell flyes erbij deed. En dat is nog een goede tip (ook eentje van Jeff Cavaliere van Athlean-X trouwens), de stretch bij die oefening zou ook groeiprikkels geven.

Mijn pecs zijn trouwens mijn slechtste spiergroep en ik ben ook een typische triceps/schouderdrukker, kan met smalle greep of op de schuine bank bijna hetzelfde gewicht als met .wijde greep op de platte bank.

Ik train helemaal anders dan jij (hoge intensiteit bij laag volume), dus je moet je verder maar niet teveel aan mij spiegelen ondanks dat onze stats bijna hetzelfde zijn.

Die tip (laatste warmup set zwaarder dan je werksets) is van Athlean-X, dat spannen/bewegen van je pecs ook, hoewel ik deze principes zelf ook al had bedacht 30 jaar geleden...

Zelf doe ik ook paused benchpresses, maar vooral omdat ik het halter 1 of 2 centimeter boven mijn borst stop om mijn schouders te ontzien. Daar wordt ik hier op dit forum weliswaar om uitgelachen, maar mijn uitgerekende top ligt hoger dan 160kg (kan nu 12x130kg). Toen ik van jouw leeftijd was (in 1981!) trainde ik wel met momentum en bonkjes, zo deden we dat in die tijd, maar toen voelde ik mijn pecs veel minder dan nu. Mijn pecs waren toen ook slechter dan die van mijn broer, die lichter drukte dan ik maar wel altijd dumbbell flyes erbij deed. En dat is nog een goede tip (ook eentje van Jeff Cavaliere van Athlean-X trouwens), de stretch bij die oefening zou ook groeiprikkels geven.

Mijn pecs zijn trouwens mijn slechtste spiergroep en ik ben ook een typische triceps/schouderdrukker, kan met smalle greep of op de schuine bank bijna hetzelfde gewicht als met .wijde greep op de platte bank.

Ik train helemaal anders dan jij (hoge intensiteit bij laag volume), dus je moet je verder maar niet teveel aan mij spiegelen ondanks dat onze stats bijna hetzelfde zijn.

Ik deed eerst ook hoge intensiteit hoor en zwaardere gewichten, veel zwaarder zelfs. Echter groei ik op dit veel en dan ook echt veel harder. Doe dit nu sinds zo'n 1-2 maand en heb meer rug gainz dan in het afgelopen halfjaar denk ik

160kg is trouwens wel erg ziek! Hoeveel is jouw OHP dan?

Training 01/03/2018

Ochtend weer 30min cardio en kuiten

Rug wijdte + biceps

Latt pulldown nar onderkant borst
3x12 44kg

straight arm pushdown superset neutral grip pulldown
3x8 36kg superset 3x 10 36kg

v bar pulldown naar onderkant borst
3x 12 45kg

pulldown machine plateloaded (unilateral)
2x10 40kg per kant

dumbell row naar heup
2x12 20kg
1x 12 24kg

cable row (unilateral)
2x12 25kg

Triset machine row
overhand wide grip 3x 8 32kg
underhand wide grip 3x8 32kg
neutral grip 3x8 32kg

Wat een pomp

Biceps

concentration curl
2x 12 10kg

Ez bar curl
3x 10 25kg

arnold curl
1x 12 10kg

Dropset tot fail
10kg
8kg
6kg

Man wat een dikke rug training, wat ben ik blij dat ik de gewichten zoveel heb verlaagd. Mijn rug bleef na die triset gewoon pijn doen, dit word helse spierpijn morgen dat kan niet anders.

160kg is trouwens wel erg ziek! Hoeveel is jouw OHP dan?

Ik heb eerder dit jaar al 12x130kg gedrukt. Dan blijkt de geschatte 1RM nog een stuk hoger te liggen dan ik dacht, zie ik nu in de omrekentabellen. Maar om zelfs 160kg te kunnen drukken zou ik eerst een tijdje sets met weinig reps moeten gaan doen. Vroeger kon ik 170 in de training en 155 in een wedstrijd waar ze erg streng waren. Maar toen kon ik 10x120kg o.i.d..

Schouderdrukken doe ik niet meer, ik heb een jaar of 10 geleden toen ik een "kleine demonstratie" gaf de pees van mijn m. infraspinatus finaal doormidden gescheurd met het opwarmgewicht van 70 kg. Vroeger deed ik sets met 100 en 110kg. Nu alleen nog maar facepulls met flutgewichtjes. Ben van plan om in de loop van dit jaar ook side raises, high pulls, bent over raises en upright rows met wijde grip te gaan doen (niet allemaal in 1 training).

Wat een gewichten zeg, 170 bench is sick!

Vervelend van die schouder ja, ik hoop zelf ooit nog te kunnen reppen met 80kg ohp en 100/110 bench dan vind ik het wel prima. Heb liever een dl van 300:D

dat is schrikken zeg. een pees kunnen ze weer aan elkaar nieten/naaien, is dat ook gebeurd?

Nee, de huisarts geloofde niet eens dat ik zoveel pijn had, laat staan dat ik iets beschadigd had, maar gaf me gelukkig wel de diclofenac waar ik om vroeg. Toen de pijn aanhield en het een frozen shoulder werd (op de mountainbike en op de motor, mijn vervoermiddel, reed ik toen vaak met 1 arm los), is er na een paar maanden een scan gemaakt en bleek de pees al heel ver teruggetrokken. De chirurg wilde er nog wel een schroef in zetten, maar noemde een lage herstelkans en een hersteltraject van een half jaar. Dat wilde ik allemaal niet dus ben ik voor de eerste keer in mijn leven naar de fysio geweest. Die liet me side, front en bent over raises doen met een flutdumbbelltje. Dat hielp onverwacht goed en toen kon ik binnen een maand mijn arm weer gebruiken...

Nee, de huisarts geloofde niet eens dat ik zoveel pijn had, laat staan dat ik iets beschadigd had, maar gaf me gelukkig wel de diclofenac waar ik om vroeg. Toen de pijn aanhield en het een frozen shoulder werd (op de mountainbike en op de motor, mijn vervoermiddel, reed ik toen vaak met 1 arm los), is er na een paar maanden een scan gemaakt en bleek de pees al heel ver teruggetrokken. De chirurg wilde er nog wel een schroef in zetten, maar noemde een lage herstelkans en een hersteltraject van een half jaar. Dat wilde ik allemaal niet dus ben ik voor de eerste keer in mijn leven naar de fysio geweest. Die liet me side, front en bent over raises doen met een flutdumbbelltje. Dat hielp onverwacht goed en toen kon ik binnen een maand mijn arm weer gebruiken...
Shit wat zonde dat dat niet meteen herkend werd zeg, gelukkig heeft het lichaam genoeg capaciteit om een uitgevallen functie door andere spieren te laten overnemen met een beetje oefening.
Ik heb iets dergelijks gehad, een adductor spier in mijn lies is tijdens het squatten gescheurd, bijna door. Maar spierweefsel kunnen ze niet hechten, dus dat is einde oefening voor de doorgescheurde spiervezels. Gelukkig heb je nog 2 andere adductor spieren die dit goed kunnen overnemen, en het deel wat niet doorgescheurd was, wordt sterker. Maar ik heb nog steeds gebrek aan vertrouwen om zware squats te doen, hoewel dit niet nodig is.

training 02/03/2018

30 minuten cardio, Beetje stretchen en foamrollen

Training 03/03/2018

Op de fiets naar de gym 12km heen, 12km terug

Legday (hamstrings) Quads waren nog helemaal verzuurd door vorige legday.

RDL (beltless)
4x8x100kg hookgrip

Hip Thrust (tot net boven grond)
1x10 60kg
1x10 100kg
1x10 130kg
1x8 150kg

Leg curl (liggend)
3x10x100kg

Box squats sumo stance (beltless)
1x15 80kg tough & go
1x10 110kg
1x10 120kg
1x8 130kg

Shit wat zonde dat dat niet meteen herkend werd zeg, gelukkig heeft het lichaam genoeg capaciteit om een uitgevallen functie door andere spieren te laten overnemen met een beetje oefening.
Ik heb iets dergelijks gehad, een adductor spier in mijn lies is tijdens het squatten gescheurd, bijna door. Maar spierweefsel kunnen ze niet hechten, dus dat is einde oefening voor de doorgescheurde spiervezels. Gelukkig heb je nog 2 andere adductor spieren die dit goed kunnen overnemen, en het deel wat niet doorgescheurd was, wordt sterker. Maar ik heb nog steeds gebrek aan vertrouwen om zware squats te doen, hoewel dit niet nodig is.

Heftig!

Squats dwingen terecht respect af, je kan er veel mee verprutsen. Heb daarnet met mijn kersverse haltersteunen front squats gedaan, ik ga nooit meer back squats doen.

@toenlytje: fietsen ga ik alleen nog maar doen als het weer eens een keertje mooi weer is, en dan heel rustig; zie avatar.

Heftig!

Squats dwingen terecht respect af, je kan er veel mee verprutsen. Heb daarnet met mijn kersverse haltersteunen front squats gedaan, ik ga nooit meer back squats doen.

@toenlytje: fietsen ga ik alleen nog maar doen als het weer eens een keertje mooi weer is, en dan heel rustig; zie avatar.

Niet aanstellen gewoon bikkelen:D

Terug
Naar boven