Die tip (laatste warmup set zwaarder dan je werksets) is van Athlean-X, dat spannen/bewegen van je pecs ook, hoewel ik deze principes zelf ook al had bedacht 30 jaar geleden...
Zelf doe ik ook paused benchpresses, maar vooral omdat ik het halter 1 of 2 centimeter boven mijn borst stop om mijn schouders te ontzien. Daar wordt ik hier op dit forum weliswaar om uitgelachen, maar mijn uitgerekende top ligt hoger dan 160kg (kan nu 12x130kg). Toen ik van jouw leeftijd was (in 1981!) trainde ik wel met momentum en bonkjes, zo deden we dat in die tijd, maar toen voelde ik mijn pecs veel minder dan nu. Mijn pecs waren toen ook slechter dan die van mijn broer, die lichter drukte dan ik maar wel altijd dumbbell flyes erbij deed. En dat is nog een goede tip (ook eentje van Jeff Cavaliere van Athlean-X trouwens), de stretch bij die oefening zou ook groeiprikkels geven.
Mijn pecs zijn trouwens mijn slechtste spiergroep en ik ben ook een typische triceps/schouderdrukker, kan met smalle greep of op de schuine bank bijna hetzelfde gewicht als met .wijde greep op de platte bank.
Ik train helemaal anders dan jij (hoge intensiteit bij laag volume), dus je moet je verder maar niet teveel aan mij spiegelen ondanks dat onze stats bijna hetzelfde zijn.