AndroidHealthClinic

Toenlytje's log

Wat een heerlijk workout weer!

• Topic Starter Topic Starter
Vandaag dan toch geen training, voel me beetje moe en had anders morgen een rustdag. Denk als ik nu voor legday erheen ga dat ik een mindere training krijg, Morgen dus legday quad focus met wat zware boxsquats. Wat slaap inhalen lijkt me verstandig, Gister verjaardag van mijn moeder gehad dus ook niet al te best gegeten.

Vandaag dan toch geen training, voel me beetje moe en had anders morgen een rustdag. Denk als ik nu voor legday erheen ga dat ik een mindere training krijg, Morgen dus legday quad focus met wat zware boxsquats. Wat slaap inhalen lijkt me verstandig, Gister verjaardag van mijn moeder gehad dus ook niet al te best gegeten.
Precies. Luisteren naar je lichaam :)

Precies. Luisteren naar je lichaam :)

Zeker weten, aangezien ik toch een rustdag had vandaag kan dat prima. Lang geen squats/boxsquats gedaan dus ben benieuwd. Squats herstel ik heel langzaam van in mijn onderrug omdat ik zo'n buttwink heb. Veel stretches gedaan maar niks dat echt werkt,boxsquat is voor mij echt de oplossing kan diep gaan zonder enige onderrug problemen, en daarnaast is boxsquat beter voor deadlift.

Zeker weten, aangezien ik toch een rustdag had vandaag kan dat prima. Lang geen squats/boxsquats gedaan dus ben benieuwd. Squats herstel ik heel langzaam van in mijn onderrug omdat ik zo'n buttwink heb. Veel stretches gedaan maar niks dat echt werkt,boxsquat is voor mij echt de oplossing kan diep gaan zonder enige onderrug problemen, en daarnaast is boxsquat beter voor deadlift.
Hoe diep is de box welk je gebruikt?

Hoe diep is de box welk je gebruikt?

echt bijna paralel, scheelt bijna niks ik gok maximaal 5cm ongeveer, ik ga geen quarter squats doen hoor:D. Dat laatste stukje is de boosdoener denk ik, vind frontsquats zonder box ook fijner dan backsquats. Momenteel ligt de focus even op deadlifts, Wil na deze periode gewoon losse squats gaan doen en rustig opbouwen in gewicht, of het back of front squat word weet ik nog niet.

Tips om die buttwink te voorkomen zijn zeker welkom, heb al erg veel dingen geprobeerd maar ik heb daarna zeker wel 4-5 dagen een zeurende onderrug en dat is het voor mij dan gewoon niet waard. Ik heb dit bij frontsquats niet zo erg.

echt bijna paralel, scheelt bijna niks ik gok maximaal 5cm ongeveer, ik ga geen quarter squats doen hoor:D. Dat laatste stukje is de boosdoener denk ik, vind frontsquats zonder box ook fijner dan backsquats. Momenteel ligt de focus even op deadlifts, Wil na deze periode gewoon losse squats gaan doen en rustig opbouwen in gewicht, of het back of front squat word weet ik nog niet.

Tips om die buttwink te voorkomen zijn zeker welkom, heb al erg veel dingen geprobeerd maar ik heb daarna zeker wel 4-5 dagen een zeurende onderrug en dat is het voor mij dan gewoon niet waard. Ik heb dit bij frontsquats niet zo erg.
Dus net ietsje boven parallel of er iets onder? Die eerste variant vind ik ook lekker..

Goed ook voor je lift-of power op je normale squat! Ik deed vaak doubles of triples op snelheid met die oefening..

Zelf doe ik overigens ook liever front dan backsquats..

Dus net ietsje boven parallel of er iets onder? Die eerste variant vind ik ook lekker..

Goed ook voor je lift-of power op je normale squat! Ik deed vaak doubles of triples op snelheid met die oefening..

net erboven, de andere box die we hebben is echt weer een stuk lager en dan vind ik die net iets erboven toch fijner en beter. erg goed voor kracht vanaf de vloer bij deadlifts.

ben vandaag van plan paar setjes met 5 te doen, lang geleden dat ik boxsquats heb gedaan. Als ik nu frontsquats ga doen zit dat mijn rugtraining weer in de weg dus doe ik het even zo. Volgende schema word zeker meer op squat gefocused aangezien squat ook zeker de deadlift complimenteerd.

Gek genoeg is niet eens zo heel duidelijk wat buttwink veroorzaakt. Behalve anatomische variatie (acetabulum impingement, als je daar last van hebt is het gewoon pech hebben, je dijbeen kop 'trekt' je heupbot dan mee naar beneden) lijkt het een kwestie van oefenen te zijn.
Dit zijn 2 leuke verhalen:
What really causes butt wink?
Fixing The Squat Butt Wink

Huh? Dat is wel eens anders geweest toch?

Gek genoeg is niet eens zo heel duidelijk wat buttwink veroorzaakt. Behalve anatomische variatie (acetabulum impingement, als je daar last van hebt is het gewoon pech hebben, je dijbeen kop 'trekt' je heupbot dan mee naar beneden) lijkt het een kwestie van oefenen te zijn.
Dit zijn 2 leuke verhalen:
What really causes butt wink?
Fixing The Squat Butt Wink

Huh? Dat is wel eens anders geweest toch?

nice,dat zal ik eens even bekijken straks. Ik heb wel beenlengte verschill waardoor mijn bekken scheef staat, lang bij een orthopeed gelopen hiervoor. ik kan me niet voorstellen dat het met lenigheid te maken heeft want ik kan gewoon een atg squat met mijn voeten tegen elkaar(close stance), waar je toch aardig lenig voor moet zijn denk ik. Dingen als hele wijde sumo stance ook geen probleem.

Ik heb wel beenlengte verschill waardoor mijn bekken scheef staat, lang bij een orthopeed gelopen hiervoor.
OK, dat is wel een complicerende factor. Daar moet echt een professional wat van zeggen, ga ik niet doen :D

ik kan me niet voorstellen dat het met lenigheid te maken heeft want ik kan gewoon een atg squat met mijn voeten tegen elkaar(close stance), waar je toch aardig lenig voor moet zijn denk ik
en kan je dat wel met neutrale onderrug? of gaat je kontje hier ook al winken (als dat een Nederlands woord is :) )
het zegt denk ik wel, dat het met je enkel dorsiflexie wel goed zit.

OK, dat is wel een complicerende factor. Daar moet echt een professional wat van zeggen, ga ik niet doen :D

en kan je dat wel met neutrale onderrug? of gaat je kontje hier ook al winken (als dat een Nederlands woord is :) )
het zegt denk ik wel, dat het met je enkel dorsiflexie wel goed zit.

nee hierbij heb ik zeker ook geen neutrale rug, zelfs bij conventional deadlift kan ik me rug al net niet helemaal goed recht krijgen of is het echt moeilijk, echter is dat niet echt een probleem heb ik gelezen aangezien er meer top powerlifters zijn die dit hebben. Toch vind ik hexbar en sumo dl veel fijner.

Terug
Naar boven