MuscleMeat

Sticky Toon je home gym!

die leg extension is die een beetje stabiel dan?

Wat bedoel je met stabiel? Op zich is het geheel wel stevig genoeg. Ik verwacht niet dat ik het op korte termijn uit elkaar ge-leg-extensioned krijg :D

Maar ...

- Als je 2x20 kg platen er aan hebt hangen dan heeft ie niet veel meer nodig of ie kiept om --> voorwaarts. Er is dan gewoonweg te veel gewicht aan de leg extension staaf. Natuurlijk kan je dat eenvoudig opvangen door ook wat gewicht op het bankje zelf te leggen aan het hoofdeinde als tegengewicht. Ik doe 2x10 kg erop leggen en dan is het ok.

Het grootste probleem bij de Leg Lift Accessory is de plaatsing van de rollen tov het bankje.

Rol 1: Die wat het kortste bij het zitgedeelte is: net te hoog voor leg curls. Je rug "plooit" als het ware een beetje. Ook voor leg extension is het net iets te hoog. Je kan die rol wel omhoog doen zodat je er onder door kan maar dan is rol 2 weer te hoog.

Rol 2: Die waar je voeten onder klemmen bij leg-extension is niet "diep genoeg". Je hebt de rollen dus op je scheenbeen ipv je enkel. Ik ben dan al niet van de grootste (1.78cm) en zelfs ik heb hem op mijn schenen zitten.

Maar wat nog meer vervelend is het feit dat het gewicht te kort op het bankje hangt. Ik krijg een schijf van 20 kg altijd tegen mijn knieën op. Ik los dit weliswaar op door eerst 4 schijfjes van 0,5kg op de staaf te laden zodat de grote schijven wat verder weg steken.

Ik hoop dat mijn uitleg een beetje te begrijpen is :D

Uiteindelijk is en blijft het wel een goede prijs/kwaliteit verhouding. De echte bankjes die enkel voor benen gebruikt kunnen worden kosten me wat veel. Dus voor mij is bovenstaande "aanvaardbaar".

Laatst bewerkt:
yep, wel als basis. daarna is het gewoon kijken wat je zelf nodig denkt te hebben. zo heel veel meer heb ik zelf ook niet. alleen nog een foam roller, core trainer. 2 50 mm bumbells. en een ( kapotte:( ) pull up bar

Een pull up bar heb ik thuis ook. Koste me een 10tje destijds bij de Lidl. Draai je gewoon tussen 2 muren. Zit muurvast. Heb niet hoeven boren. Echt mijn beste aankoop ooit!

bumperplates en rubber matten :)

2013-09-27 22.14.49.jpg

2013-09-27 22.14.39.jpg

echt ****ing insane ma ik snap nog altijd niet hoe je aan 2.5 mil komt, hammer strength equipment en een ring, etc kan toch niet zo duur zijn ???

sinds begin dit jaar een homegym:

olympic bench (was niet nodig geweest maar koste weinig).
leg extension.
legpress.
hack squat.
latpull.
squatkooi

een goede geluids instalatie,koelkast en aanrecht.
de eerst volgende aankoop word een rek met dumbels;)

34fnqk4.jpg

sinds begin dit jaar een homegym:

olympic bench (was niet nodig geweest maar koste weinig).
leg extension.
legpress.
hack squat.
latpull.
squatkooi

een goede geluids instalatie,koelkast en aanrecht.
de eerst volgende aankoop word een rek met dumbels;)

34fnqk4.jpg

Heb je die bench toevallig van marktplaats gekocht? zag een tijdje ook z,n rode bench staan.
hoe bevalt die? zit er aan te denken miss ook een flat bench aan te schaffen. en dan voor dumbells nog een simper verstelbaar bankje

nice gym trouwens

thanks man...

ja stond idd op marktplaats,de rest van de aparaten ook,heb alles in 1 koop gekocht!
was rond maart/april volgens mij.

bevalt echt super,goed stevig,veel ruimte voor een spotter,3 haken voor de bar,de schijven hang je er naast dat is echt idiaal.
maar ze zijn erg duur en nemen veel ruimte in beslag en jammer dat je er geen incline op kan doen...dat moet ik dan weer in de squat kooi doen.

ja dan is het denk ik die ik zag staan.

ik ben nu bezig met verkoop van een deel van mijn homegym om nieuwe spullen te kunnen kopen.
en miss koop ik dan ook een simpele flat bench. gewoon omdat het kan

Aanvulling op deze post:

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

PowerHouse Middelburg.
Yoke, farmers, log, stones en platform, tyre, slee, harness met rope, duck, verschillende natuurstenen, fust.
Powercage, free stands, bench, 2 50mm halters, safety squatbar, 600 kilo 50mm en nog wat 30mm gewicht, verstelbare oly db's, 30mm db's, bands, boards, GHR, lat pulley met allerlei grepen, rubber matten, turnmatten, deadlift jack en alles wat ik nog vergeten ben.

Inmiddels weer wat verder en ook dringend op zoek naar een grotere locatie.

(Ja, ik weet dat ik eens moet opruimen)

Nog veel meer foto's op http://www.facebook.com/PowerHouseMiddelburg?ref=hl

Mooi spul FDV, makkelijk dat je alles in een keer kon kopen. Je hebt alleen wel meer schijven mag ik hopen?

En Tymbo ook nice man, flink uitgebreid de laatste tijd? En net een nieuwe locatie en nu al op zoek naar iets nieuws :P

Mooi spul FDV, makkelijk dat je alles in een keer kon kopen. Je hebt alleen wel meer schijven mag ik hopen?

En Tymbo ook nice man, flink uitgebreid de laatste tijd? En net een nieuwe locatie en nu al op zoek naar iets nieuws :P

thnx man,heb 120 kg aan olympische schijven en aangezien ik nog een beginner ben en de grote 3 niet boven de 100 uitkomen kan ik nog even,en anders zijn ze zo bijgekocht natuurlijk

thnx man,heb 120 kg aan olympische schijven en aangezien ik nog een beginner ben en de grote 3 niet boven de 100 uitkomen kan ik nog even,en anders zijn ze zo bijgekocht natuurlijk

dat zijn de schijven van muscle power toch?

Oo oké, 120kg is in het begin nog wel genoeg inderdaad!

het zijn idd de gietijzer schijven van muscle power,zal er nog een paar 1,25 schijven bij halen

ik heb zelf de rubberen versie. maar omdat ik nu bumperplates heb, staan die van mij nu in de verkoop.
maar vind het wel hele goede schijven. totaal geen afwijking

Ik zal binnenkort weer eens een mooi filmpje maken van RPB maar wat leuke foto's weer van mijn gym:

RPB onder andere: 2000+kg schijven, stuk of 10 oly bb-ers, swissbar, SSB bar, Powerrack+monolift, Freestands, legpress, GHR, cablestation, back extension, Benchpress, weight for height, stones, platforms, conans wheel, Logpress, vikingpress en nog een A4 aan materiaal:

WP_20130929_001_zps6c557e25.jpg

WP_20130928_002_zpsa52c5e3b.jpg

WP_20130925_006_zpsf39268ae.jpg

WP_20130925_003_zpsbcd20a28.jpg

WP_20130925_002_zps90676a6d.jpg

WP_20130925_001_zps002d10d0.jpg

WP_20130615_006_zpsc943b365.jpg

IMAG0353_zps2b8a95ce.jpg

22092012088_zps5aefb70d.jpg

206060_377714808956077_512882937_n.jpg

598690_377698415624383_1467800253_n.jpg

539501_377707652290126_2126335842_n.jpg

318018_377697885624436_111584986_n.jpg

282255_377702872290604_2102977732_n.jpg

Even een kleine selectie.

Ziet er goed uit!

Dat platform voor de log lifts is puur een rubberen mat? voldoende voor failures?

Terug
Naar boven