- Waardering
- 38
Wat bedoel je met stabiel? Op zich is het geheel wel stevig genoeg. Ik verwacht niet dat ik het op korte termijn uit elkaar ge-leg-extensioned krijg
Maar ...
- Als je 2x20 kg platen er aan hebt hangen dan heeft ie niet veel meer nodig of ie kiept om --> voorwaarts. Er is dan gewoonweg te veel gewicht aan de leg extension staaf. Natuurlijk kan je dat eenvoudig opvangen door ook wat gewicht op het bankje zelf te leggen aan het hoofdeinde als tegengewicht. Ik doe 2x10 kg erop leggen en dan is het ok.
Het grootste probleem bij de Leg Lift Accessory is de plaatsing van de rollen tov het bankje.
Rol 1: Die wat het kortste bij het zitgedeelte is: net te hoog voor leg curls. Je rug "plooit" als het ware een beetje. Ook voor leg extension is het net iets te hoog. Je kan die rol wel omhoog doen zodat je er onder door kan maar dan is rol 2 weer te hoog.
Rol 2: Die waar je voeten onder klemmen bij leg-extension is niet "diep genoeg". Je hebt de rollen dus op je scheenbeen ipv je enkel. Ik ben dan al niet van de grootste (1.78cm) en zelfs ik heb hem op mijn schenen zitten.
Maar wat nog meer vervelend is het feit dat het gewicht te kort op het bankje hangt. Ik krijg een schijf van 20 kg altijd tegen mijn knieën op. Ik los dit weliswaar op door eerst 4 schijfjes van 0,5kg op de staaf te laden zodat de grote schijven wat verder weg steken.
Ik hoop dat mijn uitleg een beetje te begrijpen is

Uiteindelijk is en blijft het wel een goede prijs/kwaliteit verhouding. De echte bankjes die enkel voor benen gebruikt kunnen worden kosten me wat veel. Dus voor mij is bovenstaande "aanvaardbaar".
Laatst bewerkt:

) pull up bar