MuscleMeat

Sticky Toon je home gym!

Bezoekers in dit topic

Front squats zijn geen pretje met de ohio power bar :o

Die heb ik nog nooit gedaan dus dat scheelt, heb ook zo'n slechte mobiliteit dat dat al bijna niet te doen is haha ..
Maar jij hebt dus ervaring met de OHP, hoe bevalt hij je verder?
 
Die heb ik nog nooit gedaan dus dat scheelt, heb ook zo'n slechte mobiliteit dat dat al bijna niet te doen is haha ..
Maar jij hebt dus ervaring met de OHP, hoe bevalt hij je verder?

Train er regelmatig mee, helaas heb ik mijn eigen homegym een standaard (budget) olympische barbell..
Daar mis ik de agressieve knurling van de power bar, behalve bij je keel met de front squat:o
Zodra m'n budget het toelaat wil ik hem ook voor thuis, ik denk dat je er veel plezier van gaat hebben!
 
34ipo4o.jpg


Rogue 3 bar gun rack, ATX SSB en ATX Multi Grip bar nieuw in deze foto. Zometeen Rogue 20KG Ohio Power Bar nog ophalen :D ATX Ram Bar gaat de deur weer uit, heeft zich toch een ruim jaar goed ingezet voor mij.

He Ruben Mooie stangenverzameling, matching kleuren en al:P dat rek waar je schijven aanhangen heb je dat kant en klaar gekocht?
 
Train er regelmatig mee, helaas heb ik mijn eigen homegym een standaard (budget) olympische barbell..
Daar mis ik de agressieve knurling van de power bar, behalve bij je keel met de front squat:o
Zodra m'n budget het toelaat wil ik hem ook voor thuis, ik denk dat je er veel plezier van gaat hebben!
Ah oke, klinkt positief dus! :D

Chimaira nee, heb dat rek van powercage.nl heb hem door hem op maat laten maken naar mijn eigen wens (is nog eens één van de goedkopere opties ook als je kijkt hoeveel er op past). Is volgens mij 80 breed, 180 hoog en sleeves van 20cm. Als je wilt kan ik je de solidworks tekening die Henk heeft gemaakt voor me wel door sturen. Mocht je iets soortgelijks willen kan je met behulp daarvan ook makkelijk andere maten doorgeven :)
 
Speciaal voor jou vsral een paar plaatjes, heb geen goede camera dus alles iphone kwaliteit (nog best goed toch :rolleyes:).

ATX Ram Bar knurling:
17u342.jpg


Rest hieronder is van de OHP. Knurling is zoals te zien duidelijk ruwer / scherper. Vind hem lekker greepvast, net met benchen nergens last van gehad. Bij de Ram Bar had ik het gevoel altijd dat met een beetje zweethandjes hij niet helemaal lekker bleef liggen in de hand, nu geen last van.
Merk er met squatten weinig van, low bar squats, zo merk je pas hoe weinig die center knurl dan doet, stang rust volledig met het stuk tussen de knurling op de rear delts eigenlijk. PR gezet van 157,5 KG :D en heb het gevoel dat de OHP toch echt stijver is, de Ram Bar had ik het gevoel dat hij wel een beetje whip begon te vertonen boven ~140KG squats, bij de OHP totaal niet dit gevoel.
Morgen voor het eerst deadlifts ermee doen, kan dus verder nog weinig zeggen over de grip. Al met al een erg mooie stang dus, imo zeker zijn geld waard!
1687rk3.jpg

fz86m0.jpg

10fpf60.jpg


En nog een van de OHP met mijn eerste mooie PL comp plate (in de zomer waarschijnlijk volledige set halen) en Eleiko sluiter. Het is haast zonde om er mee te trainen als het allemaal nieuw is :rolleyes:
zwf1i9.jpg

Foto's willen om de één of andere reden niet draaien, dus excuus voor de nekhernia's :D
 
Paar dingen die ik de afgelopen tijd gedaan heb zowel in mijn gym thuis in de garage als bij RawPowerBaarn.

Garage

Pull up hammergrip en gewone pull up

IMG_0340_zpslen5igxh.jpg


dumbells tot en met 42kg

IMG_1888%20dumbells_zpsqogn2lxf.jpg


Rekje voor de stangen gemaakt, ligt nu thuis een oude Ivanko, een Poolse gewichthefbar, een gelagerde stang, een axle en een oude cheapie stang omdat die zo fijn is en hij maar mee blijft gaan.

Verder ook verstelbare bench te zien, gekregen van Chewie en natuurlijk even aangepast. Ook alle bumpers te zien.

stangen_zpsohmzyclr.jpg


RawPowerBaarn

Een van de 4 sets farmers aangepast.

IMG_1882%20farmers%20rood%2080kg_zpsr4ukeb22.jpg


Nieuwe Ifsa log gemaakt met RVS massieve loadingpins 90kg

IMG_1920%20ifsa%20log%20rood_zpse52p2aiz.jpg


Reverse hyper voor powerrack

reverse%20hyper_zpslikzueux.jpg



Verder de deadliftblokken net 2 cm rubber stalmatten bekleed. Maar photobucket doet alweer raar.
 
Rekje voor de stangen gemaakt, ligt nu thuis een oude Ivanko, een Poolse gewichthefbar, een gelagerde stang, een axle en een oude cheapie stang omdat die zo fijn is en hij maar mee blijft gaan.

Mooi werk, en mooie dumbbells!

- Pools gewichthefbaar die geen 55mm is?

- Welke Ivanko? Ik zie geen 3 ringen in de knurling (de 'silly knurl' zoals ze het noemen), dus al geen obx-20 of ob-20. Als het een is met bouten in de uiteindes heb je misschien een OB-86 te pakken, in de USA een zeer gegeeerd collectors item. En anders weet ik het niet :p

- Een cheapie stang die lekker is en maar niet kapot gaat? Enlighten us please :D
 
Jawel is wel 55. Over die stang is wat discussie geweest toen of ivanko of TPB was toen de mening. Knurling lijkt meer op Ivanko.

Dumbells ook old school. Lang gewacht tot ik deze zag, wilde perse gewoon ijzeren en geen rubber onzin.

Die cheapie noem ik cheapie omdat ie bouten in de uiteinden heeft en daarom waarschijnlijk goedkoop is. Was donatie van sportschool waar ik heb gewerkt. Gewoon standaard 220cm bar met bushings en bouten aan het einde. Ik had er ooit 2 maar in de garage hebben ze er ooit een tot een cirkel geplooid toen ze hem op de spotters van het powerrack afwierpen.
 
image.jpeg image.jpeg image.jpeg image.jpeg image.jpg
Homegym
240kg aan Plates
2 barbell
Hex bar
EZ bar
Liggende leg curl
Leg extension
Bankje
Half rack
Ringen
Lattpulldown plate loaded
Grepen voor de latpulldown
Micro plates
Bands
Wat 30mm spul voor dumbbells

image.jpeg


image.jpeg


image.jpeg


image.jpeg


image.jpg
 
Na lang twijfelen toch maar besloten een eigen gym te maken.

Momenteel heb ik:

Multi squat rack
Multifunctionele fitness bank
Iron Gym Extreme
Schijvenrek
2 Rubberen vloertegels ( ter bescherming van de vloer met deadliften )
Olympische halterstang ( 180 cm )
2 Dumbell bars
Ez-curl stang
2 Lock-Jaw Pro collar ( Blauw )
2 Losse dumbells 5 kg
1 Kettlebell van 6 kg

Schijven:

2x 1,25 kg
2x 2,50 kg
2x 5,00 kg
2x 10,00 kg
2x 15,00 kg

De volgende schijven zijn nog onderweg: 2x 1,25 / 2x 2,50 / 2x 5,00 dit omdat het toch wat meer gemak met zich meebrengt.


IMG-20170110-WA0004.jpg
IMG-20170110-WA0003.jpg
IMG-20170110-WA0002.jpg

Alle feedback is welkom!
 
Laatst bewerkt:
Na lang twijfelen toch maar besloten een eigen gym te maken.

Momenteel heb ik:

Multi squat rack
Multifunctionele fitness bank
Iron Gym Extreme
Schijvenrek
2 Rubberen vloertegels ( ter bescherming van de vloer met deadliften )
Olympische halterstang ( 180 cm )
2 Dumbell bars
Ez-curl stang
2 Lock-Jaw Pro collar ( Blauw )
2 Losse dumbells 5 kg
1 Kettlebell van 6 kg

Schijven:

2x 1,25 kg
2x 2,50 kg
2x 5,00 kg
2x 10,00 kg
2x 15,00 kg

De volgende schijven zijn nog onderweg: 2x 1,25 / 2x 2,50 / 2x 5,00 dit omdat het toch wat meer gemak met zich meebrengt.

Alle feedback is welkom!

Ps: Zou iemand mij kunnen vertellen hoe ik foto's upload in de tekst zelf ?
Is een mooi begin. Waarom gekozen voor een homegym?
 
Is een mooi begin. Waarom gekozen voor een homegym?

Voornamelijk omdat ik na mijn werk eerst andere dingen moest gaan doen waardoor ik niet kon sporten. Reistijd naar de sportschool speelde daarbij ook wel een rol.
En het gemak van een home gym is dat je 1 deur open doet en je kan sporten.

Sporten is wel iets wat ik heel belangrijk vind, dus de keuze voor een home gym was snel gemaakt.

Kwam het schijvenrekje + 2x5 Kg + 2x10 Kg + 2x15 Kg tegen op marktplaats voor maar €100,- en toen is alles in een stroomversnelling geraakt en 2 weken later staat dit er.
 
IMG-20170114-WA0000.jpg
IMG-20170114-WA0016.jpg
IMG-20170114-WA0009.jpg
IMG-20170114-WA0012.jpg
IMG-20170114-WA0015.jpg
Van de zomer verhuisd en toen al mijn spullen verkocht. Nu weer de tijd gekomen om een nieuwe start te maken.

Hierbij mijn nieuwe homegym:

Barbarian Half Rack
Barbarian Dip Bars Option
Barbarian Multi Bench
ATX Ram Bar + ATX pro collars (thanks to Ruben) ;)
Barbarian Rubber-Gripper Halterschijven 127,5 kg
Dumbbells hastings 7,5 kg t/m 25 kg
 
Laatst bewerkt:
Dank je. Ben er ook super blij mee. Hard voor gespaard maar was het wachten waard.
 
Back
Naar boven