AndroidHealthClinic

TPH1976 log - herstel en opbouw

Het is trouwens SquaT :p!

Ik vind mijn warm ups ook meestal het meest vermoeiende ;).
Misschien een banaan meenemen naar je training?

• Topic Starter Topic Starter
Het is trouwens SquaT :p!

Ik vind mijn warm ups ook meestal het meest vermoeiende ;).
Misschien een banaan meenemen naar je training?

Fock ja...ik ga het gelijk aanpassen :headbang: Thnx

Banaan is misschien wel het proberen waard. Meestal eet ik een drie kwartier voor mijn training. De laatste wtee keer is dat niet echt goed gelukt....zeg maar helemaal niet. Misschien ligt dara idd het probleem

Gisteren een redelijke training gehad.

Heb nog steeds het gevoel dat ik niet helemaal herstel en dat alles nogal stijf is wat ten koste gaat van kracht.

Heb dit keer geprobeerd om vlak voor en in een pauze tijdens de training wat te "eten" in de vorm van een banaan + eiwit reep. Werkte best aardig.

25/03/2009

Squat 84 met goede uitvoer. (+4 kg)
Press 52 (+2 kg....54 is nog echt te zwaar)
Pendlay 65

Chinnen 8/8/8 met een 2 sec rep hold aan top
Dippen 10/10/10 met een 2 sec rep hold aan bodem

Ben een beetje aan het varieren met de uitvoer van de Dips en Chins om het niet te eentoning te maken.

Denk erover om wat ketting gewichtjes te maken voor micro loading (nav dit topic en wat nazoekwerk).

Moet nu minimaal 4 kilo omhoog. Er sport bij ons iemand die zijn iegen gewichten meeneemt en ik kan die dus soms lenen, maar ik kan natuurlijk niet op die afhankelijkheids positie bouwen.

Ideen of opmerkingen hierover?

Squats blijven wat problematisch. Vorm is wel goed en elke individuele rep is best explosief...maar na elke rep ben ik compleet duizelig en buiten adem (ik blaas wel in de opwaartse beweging inmiddels uit wat het iets minder maakt). Daardoor duurt een set van 5 reps soms 3 of 4 minuten omdat ik tussen elke rep opnieuw moet spannen en even weer mijn duizeligheid moet overwinnen. Ik ervaar dit trouwens ook bij minder zware gewichten...in mijn warming up...

Heeft iemand hier soortgelijke ervaring mee?

Is dit een gevolg van een slechte conditie?

Die duizeligheid is meestal door zuurstoftekort, goed inademen dus :).

Squats blijven wat problematisch. Vorm is wel goed en elke individuele rep is best explosief...maar na elke rep ben ik compleet duizelig en buiten adem (ik blaas wel in de opwaartse beweging inmiddels uit wat het iets minder maakt). Daardoor duurt een set van 5 reps soms 3 of 4 minuten omdat ik tussen elke rep opnieuw moet spannen en even weer mijn duizeligheid moet overwinnen. Ik ervaar dit trouwens ook bij minder zware gewichten...in mijn warming up...

Heeft iemand hier soortgelijke ervaring mee?

Is dit een gevolg van een slechte conditie?

Dit is een gevolg van een tekort aan O2 in je spieren (O2= frisse lucht/ zuurstof) En een teveel aan CO2 (=koolstofdioxide). Goed ademen dus; langzaam uitblazen bij het kracht zetten (=positieve beweging) , en inademen tijdens de negatieve beweging.

Uitblazen deed ik wel...maar bij sqautten in de neergaande beweging ademen geeft mij verlies van corekracht en dus stabiliteit.

Nu wel bevestigd waar het aan ligt. Dat wil dus zeggen dat ik echt moet kappen met roken en dat mijn zuurstof huishouding dus slechter is dan ik dacht (lees: hoopte).

Nog twee dagen en dan zitten de eerste twee weken van de champix kuur er op en ben ik ook daadwerkelijk rookvrij (zei hij met een flinke dosis optimisme :) ).

Vandaag bij fysio geweest voor mijn pols.

Zijn in de rechter pols drie handwortelbeentjes verschoven die zijn rechtgezet. Als ik me niet vergis de ossa epilunatum; de ossa parastyloideum en de ossa paranaviculare.

Kleine beentjes die grote problemen kunnen veroorzaken :(

Het is bijzonder fijn dat ze recht gezet zijn, maar helaas wil dat wel zeggen dat ik nu eventjes niet meer met mijn schema verder kan. Mag minimaal een week mijn pols niet belasten met gewichten. Na die week wordt gekeken of er meer rust nodig is of langzaam kan worden opgebouwd.
Ben zelf niet zo optimistisch dat een week genoeg is om iets te herstellen wat al jaren af en aan speelt.

Het is gewoon niet anders, maar ben wel teleurgesteld. Het schema begon net lekker te werken en...whats more...over vier weken ga ik er so wie so drie weken tussenuit voor vakantie. Had nog lekker willen knallen.

Maar goed...het is niet anders en geen rust/herstel kan op langere termijn nog vervelendere gevolgen hebben. En daar zit ik ook niet op te wachten.

Heb wel besloten om niet helemaal stil te gaan zitten.

Er zijn zat oefeningen die ik kan doen zonder gebruik van mijn armen. En aangezien dit schema heel erg goed bevalt wil ik er wel op den duur mee verder. Wil dus niet te veel kracht verliezen.

Wordt dus veel machine werk en heel weinig upperbody :(

Alle leg presses kunnen gewoon worden uitgevoerd; evenals hyperextentions; machine back extensions en alle crunches.

Heel misschien dat ik ook wat lateral machine raises (waarbij je de polsen so wie so niet belast) en peckdeck (kuch, kuch...) zonder handen te gebruiken kan toevoegen...maar ja...

Verder nog een paar oefeningen met die bal zoeken die de core versterken.
Heeft iemand goede suggesties?

Gisteren getraind, helaas nog zonder schema.

No bar squat 6*15 warm up

45* lpress: 4*10 - 145 kg

Een apparaat waarbij je een plaat weg moet duwen met je benen en met je rug....geen idee hoe het heet. 6*8 - 195 kg

Incline Machine flyes.....5*8 - 25 kg (blijkbaar is daar ook een apparaat voor)

Machine Back extentions 4*10 - 125 kg

Ab machine ding achtig iets... 4*15 - 75 kg

Machine Lateral Raises 4*10 - 60 kg

En wat core oefeningen met een bal.

Niet veel bijzonders dus...maar goed...beter wat dan niets. En ik heb nu overal spierpijn dus volgens mij kan ik er ook nog mee opbouwen.

Hoor aan het einde van de week of ik weer normaal mag trainen.

Ga morgen microgewichten maken.... ben er nog niet uit of ik kleine zakjes/pouches met zand neem of gewoon kettingen.

Heb je zo'n medicine ball misschien?
Als je trouwens nog wat wil bijleren over oefeningen met andere voorwerpen (ipv gewone halters en dergelijke) raad ik je het book van Ross aan (rosstraining.com): Never Gymless.
Staan veel handige tips in!

Heb je zo'n medicine ball misschien?
Als je trouwens nog wat wil bijleren over oefeningen met andere voorwerpen (ipv gewone halters en dergelijke) raad ik je het book van Ross aan (rosstraining.com): Never Gymless.
Staan veel handige tips in!

Is dat zo'n groot grijs opblaas ding? In dat egval ja...

Ga dat boek zeker bekijken.

Pols is nog niet helemaal hersteld. Was de geheel week gevoelig. Blijkt een van de botjes toch weer verschoven. Heb nu wel geleerd hoe ik die zelf recht kan motiveren. Zal nog zeker drie weken duren voordat alles weer 100% is. Moet een paar tegenkracht oefeningen doen om mijn pols te versterken.

Maar mag wel weer hier en daar wat doen met dumbbells en barbells :)
Press is wel voorlopig nog drie weken out :( Deadlifts nog minimaal een week :( Cleans helaas ook... :(

Io fysio een paar oefeningen uitgezocht.

Vandaag dus:

Squats 80 3*5 (5 warmup)
M Flyes 27 4*8 (3 warmup)
Bench 55 3*5 (no warmup)
BOR 55 3*5 (no warmup)

Chins (assisted 15kg) 8/8/8
Dips (assisted 10 kg) 10/10/10

Squat WS op 80 gezet. Pols wordt toch nauwelijks belast. Vorm was prima...snelheid ook. Meer adem over.

Bench was behoorlijk gevoelig in pols. Kon niet hoger anders had ik waarschijnlijk weer het eea beschadigd. Had ik wel verwacht.

Chins en Dips maar even assited uitgevoerd. Just in case.

Al met al een kleine drie kwartier bezig.

stats update:

33 jaar :hb: too me... (+1 jaar :) )
1.89 m
90,1 kg
14,6% bf

Gefeliciteerd man. Morgen goed vreten en zuipen en dan een maandag de start van een beestig jaar :D.

8/4/2009

SQ 84
BP 60
MFly 25
BOR 70
MRow 59

Chins 10/10/6/6
Dips 15/15/15/15 bw

10/4/2009

SQ 88 (+4) De 90 komt nu dichterbij. :)
PS 50 nog steeds wat last van mijn pols. Is echt k@# want ik wil naar 70.
DL 120 (+10) ging aardig, maar net iets te zwaar. Weet niet of de vorm wel goed bleef.

Chins 6/6/6/6/6
Dips 15/15/15/15

14/4/2009

SQ 90 3*5
BP 80 3*5
DL 125 1*5

IDP 30 3*3

Chins 7/7/5/5/5/5

Dips 10/10...en leeg...;)

Nice, goed aan het stijgen!

Nieuwe Doelstelling

Ik ga binnenkort drie weken op vakantie. Helaas geen training dus. Wel veel eten...dus dat dieet zit wel goed. Na die periode ga ik een herstart maken in Rippetoe.

De doelstelling die ik wil gaan halen is;

Eind augustus minimaal op de volgende resultaten te zitten...dat is dan drie en een halve maand om dit te bereiken.

Press 60 (+8)
BOR 80 (+10)
Bench 95 (+15)
Squat 110 (+20)
Deadlift 145 (+25)

Misschien niet heel erg ambitieus voor sommige oefeningen maar gezien alle blessures gaat voorzichtigheid voor. Gaat dit in die tijd haalbaar zijn?

Terug
Naar boven