XXL Nutrition

TPH1976 log - herstel en opbouw

• Topic Starter Topic Starter
Tussentijdse progressie

Sinds ik begonnen ben in januari (dus nog voor de start van dit log) na bijna een jaar complete stilstand is mijn progressie op WS als volgt:

Press (+12) 40 --> 52
Borow (+30) 40 --> 70
Bench (+20) 60 --> 80
Squat (+50) 40 --> 90
Deads (+55) 70 --> 125

Dus een totaal van 250 naar 417. Dat is een plus van 167 in 4 maanden tijd.

Toegegeven dat de start situatie niet echt indrukwekkend was...maar toch. :lifter:

1RM heb ik nog niet getest en vind ik ook nog niet nuttig om te testen.

Stats zijn ook veranderd:

Gewicht (+3,2) 88,9 --> 92,1
Bodyfat (-0,8%) 15% --> 14,2%

wtf? Nette progressie.. + 3,5 Kilo en - 0,8 BF.. WTF hoe is dat mogelijk..? Leer ons.. xD

wtf? Nette progressie.. + 3,5 Kilo en - 0,8 BF.. WTF hoe is dat mogelijk..? Leer ons.. xD

Ok...wel...eeen paar dingen vooraf:

1). Ik heb een jaar stilgestaan
2). Mijn benen waren qua massa vrij onderontwikkeld
3). Ik vrat me vol met allerlei lekkers

Sinds januari ben ik begonnnen met trainen en met een wat meer gebalanceerd dieet + eetschema.

• Snelle suikers zijn zo veel als mogelijk uitgebannen. En ik let heel oed op verhoudingen. Ik ben gevoelig voor koolhydraten...ik eets er snel te veel van en dat resulteert in vet.
  • Ik kan me niet altijd aan mijn eetschema tijden houden en als ik moet improviseren dan doe ik dat altijd aan de koolhydraten kant ipv aan de vetten en eiwitten kant.
  • Ik drink veel water en heel veel melk. Beide helpen bij het afvallen...schijnt.
  • Verder ben ik niet zo'n eter. Dus als ik cheat eet ik minder.
  • Ik eet heel erg gevarieerd.
  • Ik eet heel veel groente en fruit
  • Ik drink heel erg veel koffie
  • En ik doe om de dag Squats waardoor mijn massa in mijn benen is toegnomen. Dat is dus een toename in de grootste spieren van het lichaam. Dat helpt behoorlijk bij het verbranden van vet.
  • Ik pas mijn voedings hoeveelheid nog niet aan aan mijn nieuwe stats.
Al die factoren leiden tot een andere metabolische balans in mijn lichaam.
Verder verwacht ik persoonlijk dat dit een tijdelijk effect is van het wegnemen van snelle suikers en een toename van spiermassa.

Dik in orde! Jij hebt het goed voor elkaar, dikke progressies en goede mentaliteit, ga het straxes nog eens rustig doorlezen, nu eerst tandarts want is stuk van kies af terwijl ik (zoals elke avond) Op mn noten zat te kauwen! :@

Nieuwe Doelstelling

Ik ga binnenkort drie weken op vakantie. Helaas geen training dus. Wel veel eten...dus dat dieet zit wel goed. Na die periode ga ik een herstart maken in Rippetoe.

De doelstelling die ik wil gaan halen is;

Eind augustus minimaal op de volgende resultaten te zitten...dat is dan drie en een halve maand om dit te bereiken.

Press 60 (+8)
BOR 80 (+10)
Bench 95 (+15)
Squat 110 (+20)
Deadlift 145 (+25)

Misschien niet heel erg ambitieus voor sommige oefeningen maar gezien alle blessures gaat voorzichtigheid voor. Gaat dit in die tijd haalbaar zijn?

Sowieso haalbaar denk ik :). Alleen de bench kan misschien moeilijk zijn.

Dik in orde! Jij hebt het goed voor elkaar, dikke progressies en goede mentaliteit, ga het straxes nog eens rustig doorlezen, nu eerst tandarts want is stuk van kies af terwijl ik (zoals elke avond) Op mn noten zat te kauwen! :@

ouch...sterkte!

21/4/2009

Squat 94 3x5
Bench 82 3x5
BOR 70 3x5
IDP 30 2x5

Chins 5/5/5/5/5/5 bw
Dips 8/8/8 bw

23/04/2009

Squat 98 kg 3x5
Press 50 kg 3x5

Helaas mijn brachialis verrekt...wtf? Rare draai gemaakt met mijn arm bij de Squat denk ik. Deed behoorlijk pijn. Nog even doorgebeten met de Press...maar het ging niet weg. Er dus maar voor gekozen om Deads en Chins/Dips uit te stellen.

Vandaag zeurt het nog wat door...lijkt alsof er een strakke elastiek om mijn arm zit. Hopeljk morgen weg, want dat is de laatste dag dat ik kan trainen voor een downtime van drie weken.

Terug
Naar boven