XXL Nutrition

Tractortje-gaat-vlammen-log

• Topic Starter Topic Starter
Jullie zeggen ook allemaal wat anders. En degene met de meeste karma geloven kan ook niet meer op DBB.

Ik houd de 2 compounds, en heb 2 isolatie oefeningen op schouderdag. Compounds 8reps per set, en de isolatie oefeningen 15 reps per set. Achterkant schouders pak ik apart op rugdag, na de rug, waarna ik verder ga met biceps (of triceps).

Lijkt me een mooie oplossing.

Jullie zeggen ook allemaal wat anders. En degene met de meeste karma geloven kan ook niet meer op DBB.

Ik houd de 2 compounds, en heb 2 isolatie oefeningen op schouderdag. Compounds 8reps per set, en de isolatie oefeningen 15 reps per set. Achterkant schouders pak ik apart op rugdag, na de rug, waarna ik verder ga met biceps (of triceps).

Lijkt me een mooie oplossing.

Lijkt me een prima oplossing. Je wilt dat je schouders groeien, dus 1 compund zou gewoon te weinig zijn. 2 om 2(isolatie met hig reps) lijkt me dan inderdaad het beste.

Wanneer pak je je traps dan?

Traps kan ik er gewoon bij doen op schouderdag. Overigens zijn die al echt enorm, dus daar wil ik me niet al te veel op concentreren. Brutal traps+mini delts = gay.

2x per week schouders pakken in een normale split zou ik zeker NIET doen wat iemand je in je log adviseert. Met de juiste intensiteit ben je zo geblesseerd.....

Gewoon afwisselen met die repranges het is dikke BS dat je voor compounds alleen 8 hh moet doen. Gewoon afwisselen. Maar probeer het zo eens en wissel over 4 tot 6 weken weer met een ander schema met iets andere excercises en repranges. Er zijn hier een paar mensen die compleet zijn doorgeslagen in studies maak er geen hogere wiskunde van;

1) keihard trainen
2) varieren
3) ****ing goed eten

Ik hoop voor je dat die delts groeien als kool. Voeding is ook belangrijk en laat die fles staan anders schiet het sowieso niet op maar dat weet jezelf ook al.

s6

( dikke LOL mijn delts groeien insane denk ook dat het iets genetics iedereen heeft wel een zwakke of goede spieraanleg)

Laatst bewerkt:
Ik begrijp sowieso niet dat mensen kunnen zeggen dat je rear delts al genoeg meepakt, maar dan wel een oefening voor de front delts adviseren. Front delts pak je zoveel meer mee dan rear delts.
Daarnaast komt het bijna nooit voor dat de rear delts, of iig de achterkant van de schoudergordel dominant is tov de voorkant van de schoudergordel.
Heb nog nooit iemand gezien die met te veel retractie door het leven ging, terwijl te veel protractie ontzettend vaak voorkomt, en ook ontzettend vaak leidt tot schouderklachten.

Dan ga ik helemaal die achterkant trainen, want ik wist niet dat front delts trainen (of gebrek aan trainen van rear delts) leidde tot protractie . De achterkant trainen kan verbetering bieden?

Ik begrijp sowieso niet dat mensen kunnen zeggen dat je rear delts al genoeg meepakt, maar dan wel een oefening voor de front delts adviseren. Front delts pak je zoveel meer mee dan rear delts.
Daarnaast komt het bijna nooit voor dat de rear delts, of iig de achterkant van de schoudergordel dominant is tov de voorkant van de schoudergordel.
Heb nog nooit iemand gezien die met te veel retractie door het leven ging, terwijl te veel protractie ontzettend vaak voorkomt, en ook ontzettend vaak leidt tot schouderklachten.
Helaas ben ik daar het voorbeeld van.

Mijn rear delts zijn mijn best ontwikkelde schouderkoppen. En ik train deze nooit specifiek bij schouder trainingen. Nog nooit rear raises gedaan.
Heb wel altijd veel parallel bor's gedaan en veel pull-ups en daar groeien ze als kool van.

Ik richt me bij de schouders sinds kort ook op 2 compound oefeningen en dan nog wat side raises. Rear delts komen bij de rug weer aan de beurt.

****ing pussyweights. ik snap echt niet waarom ik zo ****ing slecht in die seated mp ben.

Whehehe, heb ik dus ook ... zittend press ik voor geen meter, staand achter het
hoofd gaat het allemaal poepsimpel.

Achterkant schouders meenemen door een face pull & rear lateral raise of rear
delt row (aan de latpull ofzo). Ik neem hem sinds kort ook bij de rug. Bevalt imo
veel beter dan bij schouders. Je traps zijn dan al vermoeid door het rug werk en
nemen zo minder werk voor hun rekening bij je rear delt werk.

Positie van de ellebogen anders? BOR's trek je tegen je navel aan en rear delt rows trek je naar tepels toe?

Positie van de ellebogen anders? BOR's trek je tegen je navel aan en rear delt rows trek je naar tepels toe?

Zoiets ongeveer ja:D je brengt je ellebogen naar een andere postie
Je hebt de barbell ook heel breed vast bij de rear delt row dus het klopt wat Mc Chick zegt Wijd vastpakken.

Check het verschil op het filmpje qua armen die omhoog gaan;

Rear Delt row

http://www.exrx.net/WeightExercises/DeltoidPosterior/BBRearDeltRow.html

Bor

http://www.exrx.net/WeightExercises/BackGeneral/BBBentOverRow.html

Ik voel die Delt row echt heel goed op de achterkant als je die juist uitvoert probeer het maar eens.

Vandaag voor het eerst in een tijdje weer eens rug gedaan. Ik weet het, het is snel achter elkaar, maar ik ga morgen t/m zondag naar Lowlands.

Eindelijk weer eens gedeadlift (met deadstop) en het ging aardig soepel allemaal.

8x100
8x120
8x140
8x160

Had het gevoel dat ik ook 180 aankon, maar ik wilde het rustig houden en mezelf niet blesseren.

BOR's
8x60
8x70
8x90
8x100

Lat pulldown
8x50
8x70
8x80
6x90

DB rows
12x18
10x22
8x24
8x26

Hierna achterkant schouders gedaan. Eerst rear delt row met een barbell (op aanraden van Xtralarge) en dat was nieuw voor me. Die had ik nog nooit gedaan. Vond hem heerlijk. Heb het niet zwaar gedaan, het was alleen even kijken hoe die aanvoelde. Drie setjes met redelijk laag gewicht. Ik moet hiervoor toch de olympische stang gebruiken (ik gebruikte nu nog die metalen gay bars)

Vervolgens dumbbell rear lateral raises gedaan. Ik kreeg vorige week het advies van een uberfitnessgoeroe (ja echt) om m'n ellebogen meer naar voren te houden. Potverdomme, ik ging stuk :roflol: - Hier ook drie setjes gemaakt.

In totaal dus 6 setjes achterkant schouders en ik moet zeggen, ik voel hem echt heel erg, terwijl het gewicht niet eens hoog was. Ik vind dit wel een hele lekkere combo.

Training geslaagd.

Lowlands wordt een geweldig feestje, waarna ik weer volledig hardcore ertegenaan ga. Ik heb er zin in. De laatste keer dat ik zo gemotiveerd was, is echt al 5 jaar geleden volgens mij.

Mooie deadlift & bor, dumbbell row is stukken minder.. hoe komt het?

Misschien omdat het de laatste oefening was ofzo? Op sommige oefeningen ben ik ook gewoon een onverklaarbare failure.

Db rows zijn inderdaad iets lager maar dat hoeft natuurlijk helemaal niet vreemd te zijn als je ziet hoe hard hij getraind heeft!

Nette workout en ****ing mooi volume op de DL!
Goed ook dat je hem gewoon neerlegt. Lees nu in logjes dat veel mensen hem zonder deadstop doen. Dat vind ik geen volwaardige DL.......

Feestze

Tof dat je een log bent gestart kerel.

Dit beloofd een leuk log te worden, zeker gezien je tags...

Enjoy yourself at lowlands!

Update. Tractortje heeft nog steeds last van z'n delts. Fail.

Terug
Naar boven