Alincane
Dutch Bodybuilder
- Waardering
- 765
- Lengte
- 1m78
- Massa
- 80kg
- Vetpercentage
- 18%
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Volgende sessie elke oefening 1.25/2.5kg omhoog.11-06-2022
Trainingsduur: 60 minuten
Goede workout, alles verbeterd. Koste nog wel wat kracht om mezelf te pushen, merkte dat voornamelijk met back squat. Maar op wilskracht kun je er dan nog 3 uit drukken.
Barbell calf raise doe ik nu uit gemak standaard met dumbbells. Volgende lowerbody ga ik hanging leg raises vervangen voor lying leg raises, even een andere oefening pakken voor de buikspieren. Morgen zal ik de wekelijkse progressie update geven.
![]()
Ga ik doen, thanks 👍
Ochtend gewicht 72.4 en weekgemiddelde ook 72.4, dat betekend dus dat je begin vs eind vd week nog steeds afvalt. Belooft alvast een goede start voor komende week te zijn.12-06-2022
Progressieupdate
Ochtendgewicht: 77,4 kg
Weekgemiddelde: 77,4 kg
Cut verloopt goed, het is wel een lange rit. Begin ook steeds meer zin te krijgen om te gaan bouwen, maar ik kan beter goed gecut hebben om straks langer te kunnen lean bulken (positieve energiebalans). Ik kan nog steeds 2400 kcal per dag eten, en val daarmee in een goede range naar beneden (0,5 / 0,6kg). Kracht word wel minder, maar sommige sessies lukt het nog om progressive overload te kunnen verbeteren. Ik werk sinds een aantal maanden met het upperbody lowerbody schema wat op DBB sticky staat. Met hier en daar aanpassingen. Dit schema kan ik ook gewoon meenemen wanneer ik op onderhoud ga eten / overschot.
Nog zeker 6 á 7 kg te gaan om een vetpercentage van 10% te hebben.
Bekijk bijlage 558600
Bekijk bijlage 558601
Ja dat was echt toeval.Ochtend gewicht 72.4 en weekgemiddelde ook 72.4, dat betekend dus dat je begin vs eind vd week nog steeds afvalt. Belooft alvast een goede start voor komende week te zijn.
Toeval bestaat niet, als je laatste dag vd week net zo hoog is als jou weekgemiddelde is een indicatie dat je kcal/cardio nog “heel eind”’goed zit.
Oke goed om te weten, maar waarom is dat zo. Ik begrijp het volgens mij niet.Toeval bestaat niet, als je laatste dag vd week net zo hoog is als jou weekgemiddelde is een indicatie dat je kcal/cardio nog “heel eind”’goed zit.
Oh zo, ja klopt. Ik zit nu ook nog een aantal weken op 2400 kcal en val daarmee nog steeds voldoende af. Zal binnenkort wel moeten verlagen verwacht ik.Hier zie je dat heel de week “stabiel”is;
![]()
Logisch stap, kcal verlagen/ cardio uppen volgende week.
Hier zie je dat begin vd week ruim hoger was dan eind vd week:
![]()
Logisch stap; kcal behouden en cardio evenveel, aangezien er nog rek in zit.
Een kcal verlaging/verhoging is niet na 1 week “uitgewerkt” soms kan je er meerdere weken op vooruit bouwen/cutten.
Rug is moeilijk om goede connectie te krijgen, maar paar tips:12-06-2022
Trainingsduur: 45 minuten
Beetje te laat naar de gym gegaan, dus moest alles vlug achter elkaar doen aangezien de sportschool bijna dicht ging. Maar alles wel verbeterd, morgen ga ik alles in mijn logboek bij langs wat ik kan verhogen (progressive overload) zonder dat dit ten koste gaat van uitvoering. Ik vind het wel opmerkelijk dat ik vandaag armen heb en dat ik eigenlijk weinig pomp ervaar, terwijl 3 biceps oefeningen dan moet je bicep al strak tegen je huid. Vind dat ik over het algemeen weinig pomp heb, terwijl ik niet heel zwaar doe.
Als ik dan zie dat @ak vaak logt, pomp een 7 bij een rug oefening. Dan vraag ik me af, doe ik wat verkeerd.
Ik voel wel dat ik de spier goed aanpak, door de verzuring en het tot spierfalen trainen. Maar pomp dus haast niet. (in train ook niet met PWO).
![]()
Ga ik eens proberen, thanks.Alles wat je vasthoud houd je vast met al je vingers op je duim na. Zo creeer je een “haak” met die 4 andere vingers en is de kans dat het deels een bicep oefening word stukken minder.
Begin elke pull workout met “standing rope pulldown” om je lats goed te voelen. Let wel op de uitvoering bij deze oefening dat je echt jou lats activeert ipv je biceps.
Is het hebben van pomp een must. Of is het leuk lichamelijk verschijnsel, maar brengt het je niet echt voordelen?Rug is moeilijk om goede connectie te krijgen, maar paar tips:
Alles wat je vasthoud houd je vast met al je vingers op je duim na. Zo creeer je een “haak” met die 4 andere vingers en is de kans dat het deels een bicep oefening word stukken minder.
Begin elke pull workout met “standing rope pulldown” om je lats goed te voelen. Let wel op de uitvoering bij deze oefening dat je echt jou lats activeert ipv je biceps.
Gebruik straps. Dat mensen zeuren als je grip het gewicht niet aankan het te zwaar is is homo onzin. Je wilt spiermassa en niet strongman grip bullshit. Draai die straps om elke db/bb/handvat zodat grip issues verleden tijd zijn.