XXL Nutrition

Trainingslog Alincane (cut)

• Topic Starter Topic Starter
06-06-2022

Laatste dag van deload, vandaag mijn logboek gereed maken voor de workout van morgen. Ik denk dat ik genoeg rust heb gepakt in 5 dagen, moet er dus op letten morgen rustig op te bouwen. Zodat ik midden van de week, weer alles kan geven.

07-06-2022
Trainingsduur: 50 minuten

Prima workout, alles lichter gewicht gedaan en op herhalingen ingehouden. Had er vanochtend ook zin aan, dus die deload heeft me goed gedaan. Nog 2 workouts te gaan om weer progressive overload toe te kunnen passen met de oude gewichten.

Het schatten van de macro's bij het avondeten, gaat goed. Ik kan nog steeds afvallen dus ik zal wel goed gokken.

1654605537442.png

08-06-2022
Trainingsduur: 60 minuten

Alle oefeningen op een lager gewicht gezet, en ook op gevoel inhouden. Alsnog een goede workout gehad. Na de leg press gelijk calf raises gedaan op hetzelfde apparaat, dit scheelt inderdaad tijd.
Ik doe een sumo stance bij back squat en voelt elke keer ook beter, houding is goed en ik zak iets dieper door.

Morgen rustdag.

Vrijdag begin ik weer met progressive overload, heb dan voldoende rust gehad en gelijkmatig de trainingen weer opgebouwd.

1654700098991.png

10-06-2022

Trainingsduur: 55 minuten

Merkte vandaag op dat of mijn kracht erg laag word, of dat ik nog niet op volledige kracht terug ben na de deload. Overal wel geprobeerd progressive overload en dropsetjes toe te passen. Heb mezelf niet verbeterd op: incline dumbbell press, lateral pulldown, biceps curl. Bij biceps curl, dan wel een dropset gedaan zodat ik er wel alles uit haal. Hopelijk kan ik morgen bij lowerbody wel alles verbeteren.

Gewicht verlies gaat goed, krijg redelijk vaak opmerkingen van omgeving dat ik in mijn gezicht echt smaller ben geworden. Hopelijk komt dat snel terug wanneer ik weer op onderhoud ga eten. Als ik in de spiegel kijk zie ik dat ik wel een verschil, maar moet nog zeker wel 5 á 7 kg schat ik aangezien de abs wat droger kunnen, en ik nog een beetje love handels heb. Ik heb ooit een keer gelezen dat waar je het liefst vet weg wilt hebben, dat dat vaak als laatst pas weg gaat.

1654881171977.png

11-06-2022

Goede workout, alles verbeterd. Koste nog wel wat kracht om mezelf te pushen, merkte dat voornamelijk met back squat. Maar op wilskracht kun je er dan nog 3 uit drukken.

Barbell calf raise doe ik nu uit gemak standaard met dumbbells. Volgende lowerbody ga ik hanging leg raises vervangen voor lying leg raises, even een andere oefening pakken voor de buikspieren. Morgen zal ik de wekelijkse progressie update geven.

1654940961028.png

11-06-2022

Goede workout, alles verbeterd. Koste nog wel wat kracht om mezelf te pushen, merkte dat voornamelijk met back squat. Maar op wilskracht kun je er dan nog 3 uit drukken.

Barbell calf raise doe ik nu uit gemak standaard met dumbbells. Volgende lowerbody ga ik hanging leg raises vervangen voor lying leg raises, even een andere oefening pakken voor de buikspieren. Morgen zal ik de wekelijkse progressie update geven.

1654940961028.png
Volgende sessie elke oefening 1.25/2.5kg omhoog.

12-06-2022

Progressieupdate

Ochtendgewicht: 77,4 kg
Weekgemiddelde: 77,4 kg

Cut verloopt goed, het is wel een lange rit. Begin ook steeds meer zin te krijgen om te gaan bouwen, maar ik kan beter goed gecut hebben om straks langer te kunnen lean bulken (positieve energiebalans). Ik kan nog steeds 2400 kcal per dag eten, en val daarmee in een goede range naar beneden (0,5 / 0,6kg). Kracht word wel minder, maar sommige sessies lukt het nog om progressive overload te kunnen verbeteren. Ik werk sinds een aantal maanden met het upperbody lowerbody schema wat op DBB sticky staat. Met hier en daar aanpassingen. Dit schema kan ik ook gewoon meenemen wanneer ik op onderhoud ga eten / overschot.

Nog zeker 6 á 7 kg te gaan om een vetpercentage van 10% te hebben.

Laatst bewerkt:
12-06-2022

Progressieupdate

Ochtendgewicht: 77,4 kg
Weekgemiddelde: 77,4 kg

Cut verloopt goed, het is wel een lange rit. Begin ook steeds meer zin te krijgen om te gaan bouwen, maar ik kan beter goed gecut hebben om straks langer te kunnen lean bulken (positieve energiebalans). Ik kan nog steeds 2400 kcal per dag eten, en val daarmee in een goede range naar beneden (0,5 / 0,6kg). Kracht word wel minder, maar sommige sessies lukt het nog om progressive overload te kunnen verbeteren. Ik werk sinds een aantal maanden met het upperbody lowerbody schema wat op DBB sticky staat. Met hier en daar aanpassingen. Dit schema kan ik ook gewoon meenemen wanneer ik op onderhoud ga eten / overschot.

Nog zeker 6 á 7 kg te gaan om een vetpercentage van 10% te hebben.

Bekijk bijlage 558600
Bekijk bijlage 558601
Ochtend gewicht 72.4 en weekgemiddelde ook 72.4, dat betekend dus dat je begin vs eind vd week nog steeds afvalt. Belooft alvast een goede start voor komende week te zijn.

Goede progressie hier 💪 ik ga je volgen

Toeval bestaat niet, als je laatste dag vd week net zo hoog is als jou weekgemiddelde is een indicatie dat je kcal/cardio nog “heel eind”’goed zit.
Oke goed om te weten, maar waarom is dat zo. Ik begrijp het volgens mij niet.

Hier zie je dat heel de week “stabiel”is;
931F0A4D-D83D-40AA-B3E0-D5817F3C2853.jpeg

Logisch stap, kcal verlagen/ cardio uppen volgende week.

Hier zie je dat begin vd week ruim hoger was dan eind vd week:
33B51403-98D0-40FA-96DE-D5FEE0A51B79.jpeg

Logisch stap; kcal behouden en cardio evenveel, aangezien er nog rek in zit.

Een kcal verlaging/verhoging is niet na 1 week “uitgewerkt” soms kan je er meerdere weken op vooruit bouwen/cutten.

Vaak als je elke dag hetzelfde eet op hetzelfde moment is je gewicht heel stabiel en kan je zelfs korter dan na een week al bijspringen, maar dan moet
je alles hetzelfde doen. Eet je bijv toch binnen je kcal behoefte maar je hebt heel de dag kcal bespaard om savonds een pizza te snaaien zal de weegschaal smorgens afwijken, maar dit is normaal en je weekgemiddelde trekt dit recht en vandaar voor de meeste leidend.

Hier zie je dat heel de week “stabiel”is;
931F0A4D-D83D-40AA-B3E0-D5817F3C2853.jpeg

Logisch stap, kcal verlagen/ cardio uppen volgende week.

Hier zie je dat begin vd week ruim hoger was dan eind vd week:
33B51403-98D0-40FA-96DE-D5FEE0A51B79.jpeg

Logisch stap; kcal behouden en cardio evenveel, aangezien er nog rek in zit.

Een kcal verlaging/verhoging is niet na 1 week “uitgewerkt” soms kan je er meerdere weken op vooruit bouwen/cutten.
Oh zo, ja klopt. Ik zit nu ook nog een aantal weken op 2400 kcal en val daarmee nog steeds voldoende af. Zal binnenkort wel moeten verlagen verwacht ik.

• Like
Waarderingen: AK
12-06-2022
Trainingsduur: 45 minuten

Beetje te laat naar de gym gegaan, dus moest alles vlug achter elkaar doen aangezien de sportschool bijna dicht ging. Maar alles wel verbeterd, morgen ga ik alles in mijn logboek bij langs wat ik kan verhogen (progressive overload) zonder dat dit ten koste gaat van uitvoering. Ik vind het wel opmerkelijk dat ik vandaag armen heb en dat ik eigenlijk weinig pomp ervaar, terwijl 3 biceps oefeningen dan moet je bicep al strak tegen je huid. Vind dat ik over het algemeen weinig pomp heb, terwijl ik niet heel zwaar doe.
Als ik dan zie dat @ak vaak logt, pomp een 7 bij een rug oefening. Dan vraag ik me af, doe ik wat verkeerd.

Ik voel wel dat ik de spier goed aanpak, door de verzuring en het tot spierfalen trainen. Maar pomp dus haast niet. (in train ook niet met PWO).

1655056445141.png

12-06-2022
Trainingsduur: 45 minuten

Beetje te laat naar de gym gegaan, dus moest alles vlug achter elkaar doen aangezien de sportschool bijna dicht ging. Maar alles wel verbeterd, morgen ga ik alles in mijn logboek bij langs wat ik kan verhogen (progressive overload) zonder dat dit ten koste gaat van uitvoering. Ik vind het wel opmerkelijk dat ik vandaag armen heb en dat ik eigenlijk weinig pomp ervaar, terwijl 3 biceps oefeningen dan moet je bicep al strak tegen je huid. Vind dat ik over het algemeen weinig pomp heb, terwijl ik niet heel zwaar doe.
Als ik dan zie dat @ak vaak logt, pomp een 7 bij een rug oefening. Dan vraag ik me af, doe ik wat verkeerd.

Ik voel wel dat ik de spier goed aanpak, door de verzuring en het tot spierfalen trainen. Maar pomp dus haast niet. (in train ook niet met PWO).

1655056445141.png
Rug is moeilijk om goede connectie te krijgen, maar paar tips:

Alles wat je vasthoud houd je vast met al je vingers op je duim na. Zo creeer je een “haak” met die 4 andere vingers en is de kans dat het deels een bicep oefening word stukken minder.

Begin elke pull workout met “standing rope pulldown” om je lats goed te voelen. Let wel op de uitvoering bij deze oefening dat je echt jou lats activeert ipv je biceps.

Gebruik straps. Dat mensen zeuren als je grip het gewicht niet aankan het te zwaar is is homo onzin. Je wilt spiermassa en niet strongman grip bullshit. Draai die straps om elke db/bb/handvat zodat grip issues verleden tijd zijn.

Alles wat je vasthoud houd je vast met al je vingers op je duim na. Zo creeer je een “haak” met die 4 andere vingers en is de kans dat het deels een bicep oefening word stukken minder.

Begin elke pull workout met “standing rope pulldown” om je lats goed te voelen. Let wel op de uitvoering bij deze oefening dat je echt jou lats activeert ipv je biceps.
Ga ik eens proberen, thanks.

• Like
Waarderingen: AK
Rug is moeilijk om goede connectie te krijgen, maar paar tips:

Gebruik straps. Dat mensen zeuren als je grip het gewicht niet aankan het te zwaar is is homo onzin. Je wilt spiermassa en niet strongman grip bullshit. Draai die straps om elke db/bb/handvat zodat grip issues verleden tijd zijn.
Is het hebben van pomp een must. Of is het leuk lichamelijk verschijnsel, maar brengt het je niet echt voordelen?

Of kan je concluderen, als je geen pomp hebt dat je slecht traint of verkeerd?

Terug
Naar boven