MuscleMeat

Trainingslog Alincane (cut)

Is het hebben van pomp een must. Of is het leuk lichamelijk verschijnsel, maar brengt het je niet echt voordelen?

Of kan je concluderen, als je geen pomp hebt dat je slecht traint of verkeerd?
Pomp krijg je als je bloed in de spier pompt dmv de sets. Dus je zou wel wat moeten voelen tijdens de workout. Spierpijn is geen indicatie van een goede/slechte workout eerder een teken dat het iets “nieuws” is voor je spieren en die hieraan moeten wennen.

• Topic Starter Topic Starter
14-06-2022
Trainingsduur: 60 minuten

Upperbody van te voren besloten om niet te loggen aangezien ik samen met een maat van me train. Ik train totaal anders, minder relaxt minder rust. Maar t is wel gezellig. Alle oefeningen wel gedaan behalve external rotations cable.

Goede workout, en het grappige is. Dat als ik samen met hem train ik dan wel pomp ervaar bij bijvoorbeeld bench press en een lat pulldown op zon machine. Kan het er dan aan liggen dat ik mijn huidige sessies moet aanpassen, minder rust. Maar ik denk dat ik daardoor alles niet ga halen.

Ik neem standaard bij bench press 3 minuten rust, en de meeste andere oefeningen 2 minuten.

Morgen lowerbody.

1655224499053.png

14-06-2022
Trainingsduur: 60 minuten

Upperbody van te voren besloten om niet te loggen aangezien ik samen met een maat van me train. Ik train totaal anders, minder relaxt minder rust. Maar t is wel gezellig. Alle oefeningen wel gedaan behalve external rotations cable.

Goede workout, en het grappige is. Dat als ik samen met hem train ik dan wel pomp ervaar bij bijvoorbeeld bench press en een lat pulldown op zon machine. Kan het er dan aan liggen dat ik mijn huidige sessies moet aanpassen, minder rust. Maar ik denk dat ik daardoor alles niet ga halen.

Ik neem standaard bij bench press 3 minuten rust, en de meeste andere oefeningen 2 minuten.

Morgen lowerbody.

1655224499053.png
Bench gaat wel lekker toch?

Ja aardig, denk dat ik in deze cut hem niet meer goed kan verhogen.

Ik druk nu 6 á 7 x 80kg

Moet namelijk minimaal 8 / 8 / 8 om te mogen verhogen, en die tik ik haast niet meer aan dus dat word pas tijdens de bulkfase.

Ik ben er in ieder geval op vooruit gegaan, op techniek. Afgelopen maanden, heb niet meer last van een verrekt borstbeen bijvoorbeeld.

Ja aardig, denk dat ik in deze cut hem niet meer goed kan verhogen.

Ik druk nu 6 á 7 x 80kg

Moet namelijk minimaal 8 / 8 / 8 om te mogen verhogen, en die tik ik haast niet meer aan dus dat word pas tijdens de bulkfase.

Ik ben er in ieder geval op vooruit gegaan, op techniek. Afgelopen maanden, heb niet meer last van een verrekt borstbeen bijvoorbeeld.
7x80 in een CUT, met jouw stats, nog geen 80kg. Ik vind het impressive

15-06-2022
Trainingsduur: 50 minuten

Krachtige workout, alle oefeningen nieuw gewicht toegepast. Allemaal gelukt, volgende sessie dit proberen te overtreffen. Verschil met de andere lowerbody's is dat ik vandaag hanging leg raises heb veranderd naar lying leg raises. Even wat variatie voor de abs. D.s. is afkorting voor dropset.

2e afbeelding, zie je mijn gewicht / weekgemiddelde wat nog steeds in een goede range naar beneden gaat. En ik kan nog steeds 2400 kcal eten, hier zit ik al een tijd op maar val er blijkbaar goed op af.

Morgen rustdag.

1655299861797.png

1655299980288.png

17-06-2022
Trainingsduur: 55 minuten

Goede workout gehad, meeste oefeningen waren verhoogd in kg dus progressive overload verbeterd. Ik heb even wat uitgeprobeerd, en kom tot de conclusie dat pomp pas komt als je doordrukt tot spierfalen. Ook heb ik de snelheid en krachtigere stoten geprobeerd, maar dan word de uitvoering slordig. Wel probeer ik meer te stoten, maar gecontroleerd. Vandaag dus op meerdere oefeningen redelijk wat pomp ervaren. Met name borst oefeningen en biceps / triceps.
Ook geëxperimenteerd met backoff setjes (zo noem je een set, na je werksetjes en dan gewicht verlagen (circa 70%) maar nog wel even pauze nemen voordat je hem gaat uitvoeren?). Dit voelde ook goed, ga ik vaker doen.

Ochtendgewicht was: 76,8kg
Gemiddelde gewicht vandaag: 77,06kg

Waarschijnlijk na deze week kcal inname verlagen, met 100 kcal. Dan kom ik uit op 2300 kcal per dag.

1655481037533.png

18-06-2022

Sommige oefeningen waren verhoogd in kg; bijna alles verbeterd, op lying leg curl na. Moet dat ook niet te veel forceren, aangezien je anders bij die oefening andere spieren gaat gebruiken i.p.v. je hamstrings. Energie was goed deze sessie, ik heb bij lying leg raises , wat variatie erin gebracht met een situp setje (in 2minuten 30 situps proberen *is een minimale vereiste voor defensie opleidingen). Het kost me namelijk geen moeite die lying leg raises.

Morgen progressieupdate en arms / shoulders workout.
1655557766150.png

19-06-2022

Progressieupdate:

Ochtendgewicht: 76,3kg
Gemiddelde week gewicht: 77kg

Cut verloopt goed, gewicht gaat nog steeds in een prima range naarbeneden. Deze week dus 0,44kg dus zit nu te twijfelen, zal ik mijn kcal inname verlagen met 100 kcal of nog niet. Ik wil wat proberen te versnellen, dan is het wel een goede optie iets te verlagen. Hongergevoel heb ik eigenlijk niet, of het zijn maar korte momenten. Ik denk dat dit komt omdat ik erg vasthoud aan zelfde tijden eten en ook ongeveer elke dag hetzelfde. Hierdoor weet mijn lichaam gewoon, oh maar na dit tussendoortje krijg je 1,5 uur niks dus gaat hij niet craven naar extra's. Tenminste dat is mijn theorie.

Verder ben ik wel tevreden met hoe het gewicht keldert, alleen moet ik nog best veel. Ongeveer 6kg te gaan denk ik, dus als ik dit enigzins wat kan versnellen ben ik blij. Kan namelijk niet wachten om weer te gaan bouwen op een goede manier (eerst op onderhoud daarna --> serieuze lean bulk). Niet omdat ik meer wil eten, maar om groter te worden.

Benen krijgen dan ook extra de aandacht, deze zijn mij veel te klein.

Afbeelding 3, is een overzicht van vorige week wegingen en die van deze week.

1655619328967.png

Laatst bewerkt:
21-06-2022
Trainingsduur: 70 minuten

Goede workout, voelde gewoon goed. Helaas bench press maar 3 x 80 gedaan, dus dit moest ik verlagen in gewicht. Daarna de 70 ging wel goed. Maar minimaal, ik merk echt dat kracht afneemt. Dus ik wil volgende week proberen 75 kg bench maar dan 2 werksetjes, en dan misschien nog een backoff set erbij. Machine chest press, gaat echt lekker kan hier tot spierfalen drukken wat weer resulteert in meer pomp. Verdere oefeningen werden verbeterd (progressive overload).
Gek genoeg kan ik nog steeds 2400kcal eten en afvallen, morgen even kijken hoe mijn gemiddelde range gaat. En dan bepalen of ik minder wil eten, voor sneller resultaat.

Morgen lowerbody 👍

1655811469176.png

22-06-2022

Workout voelde goed aan. Alles progressive overload verbeterd. Ik heb bij leg extensions en lying leg curl gesneden in de x aantal werksetjes. Zodat ik 2 krachtige sets overhoud, en daarna kan ik een backoff set doen. Dit had gelijk effect, aangezien ik nu krachtiger uitstoot met minder volume dit resulteerde in pomp in quads / hamstrings.

Weet niet zeker of dat het doel is, maar ik merk dat die 2 mij vaak veel moeite kosten. Ik wil niet verlagen in kracht, dus verlaag ik het volume. Hopelijk doe ik dat goed.

+ nog een kleine aanpassing, dit deed ik de vorige sessie ook. Situps in 2 minuten zo veel mogelijk, beetje mariniers idee (minimaal 30). Spreekt iets meer de abs aan samen met een set lying leg raises.

Een ander ding, ik heb geen internet thuis. En ik ben zo'n ouderwetse die niet unlimited data heeft, dus kan maar beperkt kijken op DBB. Erg vervelend.

Morgen rustdag.

1655903773045.png

23-06-2022

Rustdag.

Vanaf vandaag kcal inname verlagen naar 2300 kcal per dag. Even kijken vandaag, wat ik daar standaard voor weglaat. Of vervang door tomaat of komkommer. Ook heb ik besloten om met cardio te beginnen, 1 x per week 30 minuten. Dit moet ik vasthouden tot einde van de cut, het gaat mij niet om de verbranding maar voor de gezondheid / mentaal.

24-06-2022

Nadat ik gisteren een gesprek had met @ak over intensiteit en dat beginners vaak denken dat ze tot spierfalen drukken, maar niet zo ver komen en dus inhouden. Had ik me vandaag voorgenomen, veel meer de grens op te gaan zoeken. En echt altijd het maximale gaan drukken. Dit heeft goed uitgepakt, ik sta echt versteld van hoeveel verschil dit heeft gemaakt in vergelijking met mijn andere sessies. Ik kon veel meer herhalingen doen (zoals je ziet in mijn log), alles progressive overload verbeterd. En ik kreeg dus ook pomp bij alle oefeningen, zelfs bij dumbbell rows uni.

Ik ben wel benieuwd of het me gaat lukken dit elke workout zo te blijven pushen, maar daar ga ik de komende tijd op focussen.

Het enige waarin ik gesneden heb is lateral pulldown, hierin verlaagd van 3 naar 2 werksetjes. Dan afsluiten met een backoffset.

* Ook heb ik mijn logboek iets aangepast, zodat ik mijn herhalingen van de vorige keer zie en er nog ruimte is om opmerkingen op te schrijven.

1656085374195.png

24-06-2022

Nadat ik gisteren een gesprek had met @ak over intensiteit en dat beginners vaak denken dat ze tot spierfalen drukken, maar niet zo ver komen en dus inhouden. Had ik me vandaag voorgenomen, veel meer de grens op te gaan zoeken. En echt altijd het maximale gaan drukken. Dit heeft goed uitgepakt, ik sta echt versteld van hoeveel verschil dit heeft gemaakt in vergelijking met mijn andere sessies. Ik kon veel meer herhalingen doen (zoals je ziet in mijn log), alles progressive overload verbeterd. En ik kreeg dus ook pomp bij alle oefeningen, zelfs bij dumbbell rows uni.

Ik ben wel benieuwd of het me gaat lukken dit elke workout zo te blijven pushen, maar daar ga ik de komende tijd op focussen.

Het enige waarin ik gesneden heb is lateral pulldown, hierin verlaagd van 3 naar 2 werksetjes. Dan afsluiten met een backoffset.

* Ook heb ik mijn logboek iets aangepast, zodat ik mijn herhalingen van de vorige keer zie en er nog ruimte is om opmerkingen op te schrijven.

1656085374195.png
Elke oefening volgende sessie uppen op lateral pulldown na (wat voor oefeningen dat ook is?)

25-06-2022
Trainingsduur: 80 minuten

Wederom een krachtige sessie. Ik denk dat ik hiermee mijn ogen heb geopend, dat je jezelf echt tot de max moet pushen. Lying leg curl viel tegen, deze niet kunnen verbeteren, wel afgesloten met een backoff set. Verschil tussen dumbbell calf raise en calf raise op leg press, is wel groot. Ik voel meer verzuring bij die op de leg press. Ook doe ik die dumbbell calf raise helemaal als laatste, waardoor de concentratie wel minder is. Alles op lying leg raises gaat de volgende keer zwaarder.

Morgen progressieupdate en gemiddelde gewicht + arms & shoulders

1656163032568.png

Terug
Naar boven