XXL Nutrition

Trainingslog Alincane (cut)

Bezoekers in dit topic

26-06-2022

Progressieupdate:

Ochtend gewicht: 76,6 kg
Gemiddelde gewicht: 76,87 kg

Deze week halverwege kcal inname verminderd, dit is achteraf eigenlijk te laat. Ben haast niet afgevallen, dus dat is een tegenvaller. Ondanks dat een goede week gehad. Begin mijn benen wel akelig dun te vinden, wil daar heel graag aan werken. Verder valt de cut goed, geen erge cravings naar eten en ik kan voldoende eten. Het is alleen een lange rit, maar binnenkort kan ik de begin en eind foto's met jullie delen. Daar zie je nu al wel een groot verschil. De manier van trainen is aangepast, de intensiteit is veel hoger nu. Waarschijnlijk moet ik wel door tot 70kg, dus dat duurt nog wel even...





Ik kan niet poseren, maar toch even delen.



1656224662032.png
 
Laatst bewerkt:
26-06-2022

Progressieupdate:

Ochtend gewicht: 76,6 kg
Gemiddelde gewicht: 76,87 kg

Deze week halverwege kcal inname verminderd, dit is achteraf eigenlijk te laat. Ben haast niet afgevallen, dus dat is een tegenvaller. Ondanks dat een goede week gehad. Begin mijn benen wel akelig dun te vinden, wil daar heel graag aan werken. Verder valt de cut goed, geen erge cravings naar eten en ik kan voldoende eten. Het is alleen een lange rit, maar binnenkort kan ik de begin en eind foto's met jullie delen. Daar zie je nu al wel een groot verschil. De manier van trainen is aangepast, de intensiteit is veel hoger nu. Waarschijnlijk moet ik wel door tot 70kg, dus dat duurt nog wel even...

Bekijk bijlage 560301

Bekijk bijlage 560302

Ik kan niet poseren, maar toch even delen.

Bekijk bijlage 560303

Bekijk bijlage 560305
Blijven pushen, kcal -150/200 pd als je het aankan of cardio verhogen, maar zou zelf de kcal minderen en doorgaan. Let er ook op warm weer afgelopen dagen kan je wat meer vocht vasthouden.
 
Blijven pushen, kcal -150/200 pd als je het aankan of cardio verhogen, maar zou zelf de kcal minderen en doorgaan. Let er ook op warm weer afgelopen dagen kan je wat meer vocht vasthouden.
Dus dan 2100 kcal gaan zitten?
 
  • Like
Waarderingen: ak
26-06-2022
Trainingsduur: 40 minuten

Tijdsdruk, de gym ging bijna dicht. Toch grotendeels alles goed kunnen uitvoeren, behalve seated dumbbell press die heb ik overgeslagen (tijdsnood). Ik ben erg benieuwd waar deze nieuwe trainingsintensiteit me heen gaat brengen. 40kg straight bar triceps pushdown gedaan.

Kcal doel vanaf morgen 2100 kcal per dag, vanavond even alles in Fatsecret (track app) op aanpassen. Ook zorgen dat dit vol te houden is, door meer fruit of groente toe te voegen.

Morgen rustdag 👍

1656260968052.png
 
Ik was benieuwd, of dit een goed voedingsplan is om aan te houden vanaf morgen. Om mijn kcal doel 2100 p/d te behalen.

Totaal macro's
51 v / 242 k / 167 e / circa 2100kcal

Ontbijt:
- brinta 6 etl.
- 250 ml lactosevrije halfvolle melk
- 1 x fruit (voorkeur appel)

Tussendoortje 1:
- 1 x ontbijtkoekreep

Lunch:
- 1 x volkoren brood
- 52 g kipfilet (4 plakjes)
- 2 gekookte ei
- 56g tonijn

Tussendoortje 2:
- 250g franse magere kwark
- 56g tonijn
- 1 fruit (voorkeur appel)

Avond eten:
- voor dit voedingsplan geschat op 850 kcal (dus rekening houden met minder opscheppen)
*ik ga dit elke dag schatten, en als ik het niet weet deze kcal aanhouden.

Laatste maaltijd:
- 250g franse magere kwark
- 350g (hele) komkommer
- 52g kipfilet (4 plakjes)
 
Waarom lactosevrij melk en wel 500 gr kwark?

Avondeten schat je aardig hoog.
Als je veel pasta of rijst eet kom je wel op die 850 kcal. Maar met aardappelen, groente en vlees niet. Tenzij je vetter eet of echt een enorm bord vol opschept.
 
Waarom lactosevrij melk en wel 500 gr kwark?

Avondeten schat je aardig hoog.
Als je veel pasta of rijst eet kom je wel op die 850 kcal. Maar met aardappelen, groente en vlees niet. Tenzij je vetter eet of echt een enorm bord vol opschept.
Dat is psychologisch, in mijn bulkfase (eigenlijk vreet fase) was mijn vet veel te hoog. En had maagproblemen, mn buik zette heel erg op. Toen op advies van een diëtiste lactose vrij gaan eten, dit ging erg goed en het verhielp de maag darm klachten. Alleen prijs technisch vond ik het op een gegeven moment wel erg duur, dus ging ik weer proberen om lactose te eten. Nu kan ik wel 500g kwark verdragen. Maar die 250ml normale melk voelt niet goed en dan ben ik bang voor een hele dag dikke opzette buik. Dus nu eet ik alleen mijn melk nog lactose vrij.

Misschien wel het proberen opnieuw waard, om te kijken wat er daadwerkelijk gebeurd. Maar de zoetheid van lactose vrije melk is ook heerlijk met brinta :lol:
 
Het proberen waard dus om gewone melk te nemen.
Zelf doe ik havermout (of brinta) door yoghurt/ kwark (dus koud eten). Beetje kaneel erdoor en evt wat rozijnen oid of een lepel cacao. Wordt wel beton maar ben zelf meer van de stevige hap ipv de vloeibaardere consistentie.
Anders een met gewone melk en kaneel proberen. T zoetige van de kaneel is echt lekker.

Btw... als je havermout in kwark doet met kaneel.... dan op t moment van eten wat van die gevriesdroogde oploskoffie (die korrels) erdoorheen roeren. :D ben je ook meteen wakker :roflol:
 
Het proberen waard dus om gewone melk te nemen.
Zelf doe ik havermout (of brinta) door yoghurt/ kwark (dus koud eten). Beetje kaneel erdoor en evt wat rozijnen oid of een lepel cacao. Wordt wel beton maar ben zelf meer van de stevige hap ipv de vloeibaardere consistentie.
Anders een met gewone melk en kaneel proberen. T zoetige van de kaneel is echt lekker.

Btw... als je havermout in kwark doet met kaneel.... dan op t moment van eten wat van die gevriesdroogde oploskoffie (die korrels) erdoorheen roeren. :D ben je ook meteen wakker :roflol:
haha ik ga het proberen, met kaneel. Ben benieuwd wat mijn buik ervan vind, kan eigenlijk ook haast niet anders dan dat ie het gewoon moet verdragen. Aangezien 500g kwark ook goed gaat.
 
28-06-2022
Trainingsduur: 60 minuten

Bench ging boven verwachting goed, maar incline chest press viel dan weer tegen. Deze ga ik volgende keer lichter doen. Vond de intensiteit op deze sessie wat laag, ik heb wel 1 extra bench press gedaan. Lat pulldown blijft een zwaardere oefening, vandaag 2 werksets om het gewicht wel 'hoog' te houden.

Deze week begonnen met 2100 kcal per dag. Dit voelt tot nu toe goed, is niet veel moeilijker. Ik probeer wat op de prijs te letten, door ook maar 1 x in de week boodschappen te kopen bij de Lidl. Met de aanpassingen, en dus meer kipfilet moeten eten ben ik nu wat duurder uit. Echt honger cravings heb ik niet, dit komt omdat ik ongeveer elke dag op de zelfde momenten van de dag eet. Verder kan ik het aanvullen met voldoende water te drinken, wat ook voor een vol gevoel zorgt.

Morgen lowerbody 👍

1656411847687.png
 
Is je bench minder geworden, door het cutten?
 
28-06-2022
Trainingsduur: 60 minuten

Bench ging boven verwachting goed, maar incline chest press viel dan weer tegen. Deze ga ik volgende keer lichter doen. Vond de intensiteit op deze sessie wat laag, ik heb wel 1 extra bench press gedaan. Lat pulldown blijft een zwaardere oefening, vandaag 2 werksets om het gewicht wel 'hoog' te houden.

Deze week begonnen met 2100 kcal per dag. Dit voelt tot nu toe goed, is niet veel moeilijker. Ik probeer wat op de prijs te letten, door ook maar 1 x in de week boodschappen te kopen bij de Lidl. Met de aanpassingen, en dus meer kipfilet moeten eten ben ik nu wat duurder uit. Echt honger cravings heb ik niet, dit komt omdat ik ongeveer elke dag op de zelfde momenten van de dag eet. Verder kan ik het aanvullen met voldoende water te drinken, wat ook voor een vol gevoel zorgt.

Morgen lowerbody 👍

Bekijk bijlage 560558
Doe je een dropset op bench? Is dat niet fijner/veiliger op de machine incline?
 
4x90! Nice. Hoeveel woog je toen?
89kg, overgewicht. Ging bulken met medicatie wat je metabolisme veranderd, waardoor je gemakkelijk aankomt.
 
Doe je een dropset op bench? Is dat niet fijner/veiliger op de machine incline?
Ja hij voelde goed, ik deed die dropset met laag gewicht. Even extra pomp.

Ik ga niet all the way met dropset op bench press, zoals ik wel all the way kan gaan op machine incline bijvoorbeeld.
 
89kg, overgewicht. Ging bulken met medicatie wat je metabolisme veranderd, waardoor je gemakkelijk aankomt.
Ah balen man. Maar goed bezig dan nu!
 
Ja hij voelde goed, ik deed die dropset met laag gewicht. Even extra pomp.

Ik ga niet all the way met dropset op bench press, zoals ik wel all the way kan gaan op machine incline bijvoorbeeld.
Zelf zou ik eerder de dropset op een machine doen zodat ik mentaal ook bereid ben om 100% tot falen te gaan, heb al een paar keer de stang op mn ribben gehad omdat ik in een keer op was. :roflol:
 
29-06-2022
Trainingsduur: 55 minuten

Vanmorgen mijn wegingen bijgewerkt, ik val weer goed af. Dus het verlagen van kcal doel was een goede zet. Hopelijk kan ik hierin wat grotere stappen zetten in kleine tijd.

Back squat ging goed (was in gewicht verhoogd) maar na deze herhalingen kan hij wederom verhoogt worden. Dumbbell calf raise geskipt, luiheid en omdat ik vrij veel voel tijdens de eerste calf oefening (op leg press apparaat). Dan valt de 2e calf oefening tegen.

Vandaag weer eens getraind met pwo, maar ik vind het eigenlijk altijd tegenvallen. Heel af en toe denk ik van yes goede training, maar ben vaker meer onrustig dan gefocust. Neem het eigenlijk ook alleen als ik minder zin heb om te trainen.

Volgende keer verhogen: back squat, leg press, calf raise leg press.

Morgen rustdag, wel 30 min joggen 👍

1656499223085.png
 
29-06-2022
Trainingsduur: 55 minuten

Vanmorgen mijn wegingen bijgewerkt, ik val weer goed af. Dus het verlagen van kcal doel was een goede zet. Hopelijk kan ik hierin wat grotere stappen zetten in kleine tijd.

Back squat ging goed (was in gewicht verhoogd) maar na deze herhalingen kan hij wederom verhoogt worden. Dumbbell calf raise geskipt, luiheid en omdat ik vrij veel voel tijdens de eerste calf oefening (op leg press apparaat). Dan valt de 2e calf oefening tegen.

Vandaag weer eens getraind met pwo, maar ik vind het eigenlijk altijd tegenvallen. Heel af en toe denk ik van yes goede training, maar ben vaker meer onrustig dan gefocust. Neem het eigenlijk ook alleen als ik minder zin heb om te trainen.

Volgende keer verhogen: back squat, leg press, calf raise leg press.

Morgen rustdag, wel 30 min joggen 👍

Bekijk bijlage 560736
Persoonlijk zou ik volgende keer tijdens je training ook weer (blijven) verhogen als je weer zoveel herhalingen doet doordat je niet meer x2 je gewenste reprange drukt haha.
Anders duurt het weken met verhogen voordat je eindelijk in je gewenste reprange zit.
 
Back
Naar boven