MuscleMeat

Trainingslog BigGuy

Bezoekers in dit topic

De barbell bench press levert vaak nog steeds problemen in m'n linker schouder op. (Inmiddels begin ik de pees van m'n biceps ervan te verdenken.) Vandaar dat ik ook al een tijd met dumbbells in de weer ben. Daarbij mis ik het zware laden wel wat. Vandaag kwam ik op het idee om de dead bench eens te doen. Daarmee heb ik niet alleen geen enkel probleem met m'n schouder, maar m'n borst ook goed hard geraakt. Daarom besloten om ook van m'n pushschema een A/B-schema te maken. Zonet gedaan:

Dead bench press
50kg: 10x
70kg: 10x
90kg: 10x
100kg: 3x <—— (volgende keer meer sets)
90kg: 7x
70kg: 10x
(Was te verwachten, maar is redelijk achteruit gegaan. Blij dat ik 'n weer doe.)

Inline (30gr) Smith machine reverse grip bench press
30kg: 10x
50kg: 10x
60kg: (volgende keer doen)
70kg: 4x, 2x <—— (volgende keer 65kg)
60kg: (volgende keer doen)
50kg: 10x, 9x
(Schijven waren roversgoed vandaag)
——————————————————
Triset

Incline chest supported cable Poliquin raise
2x 6,25kg: 6x, 4x, 4x
2x 3,75kg:
(Set 2@ 3,75kg volgende keer)

Egyptian lateral raise L+R @3,75kg
10x, 6x, 6x

Shoulder dislocation:
15x, 10x, 10x

Laatst bewerkt:
  • Like
Waarderingen: horn
Nadat ik m'n schema vandaag heb omgetoverd tot een A/B schema heb ik even wat dingen uitgeprobeerd. Voorheen had ik eens een reverse grip push up gedaan en die raakte de long head van m'n triceps keihard. Dat lukte vooral wanneer ik bij het omhoog gaan een holle rug maakte zodat ik zoveel mogelijk van de beweging uit m'n triceps haalde. Dit heb ik ook geprobeerd voor elkaar te krijgen met de Smith Machine, maar doordat de barbell path niet kloppend was te krijgen was het een nachtmerrie voor m'n schouders.

Close reverse grip decline Smith machine bench
30kg: 30x
50kg: 20x
70kg: 15x, 10x,
(Raakte de long head ontzettend, maar de geometrie is niet goed te krijgen)

Close grip, flared elbow press
40kg: 15x, 15x,
50kg: 11x, 12x

Negative dumbbell skullcrusher to presses L+R @ 18kg
8x, 4x, 3x
(F*cking zwaar, heerlijk!)

Incline front raise @30gr L+R
6kg: 10x, 10x, 10x
(Mogelijk iets teveel van het goede om te combineren met de rest. Verder wel erg lekker)

Gewicht: 118,3kg, kcal: 3939kcal
Gisteren begonnen met Ligandrol @ 2,5mg en vandaag @ 5mg.

Laatst bewerkt:
LGD-4033 (Ligandrol) Ligandrol is een experimenteel middel tegen spierverlies door veroudering of ziekte en botontkalking. Het is nog niet goedgekeurd voor gebruik door mensen.

ff gegoogled, is dit verouderd?

LGD-4033 (Ligandrol) Ligandrol is een experimenteel middel tegen spierverlies door veroudering of ziekte en botontkalking. Het is nog niet goedgekeurd voor gebruik door mensen.

ff gegoogled, is dit verouderd?
Je hebt gelijk hoor, maar in de beschrijving stond duidelijk dat het op ratten gebruikt kon worden, en ik ben een rat volgens de Chinese astrologie.

Geen schrik voor de eigen testproductie?

Vandaag voor het eerst een nieuwe pulltraining (B), gericht op de lats, gedraaid. Ik heb m'n pulltraining A, gericht op traps, even gelaten voor wat het is. Na het gek*t op de decline bench gisteren waren ze duidelijk voelbaar. Het was de beste tricepsgerichte trapworkout die ik ooit heb gehad.

Close grip lat pulldown
47kg: 10x, 10x
67kg: 8x
87kg: 8x, 4x
77kg: 5x, 6x, 7x
(Nog werken aan oefening/vorm, anterior tilt schouder @ 87kg)

Unilat supinated lat pulldown L+R
28,5kg: 8x
33,5kg: 8x, 6x, 4
(Eruit, wordt rope pushdown)

High to low row (dual handle)
48,75kg: 12x, 11x, 11x

Lat stretch pulldown L+R
31,25kg: 8x, 6x

Ez bar pullover
17kg: 12x, 7x, 6x

Snatch grip hyper extension
60kg: 10x, 8x, 6x

Low rear delt cable flye
3,75kg: 20x
6,25kg: 11x, 11x

Was een hele lekkere training. De komende tijd verwacht ik even niet zo snel verder af te vallen. Om een tekort van 1500kcal te halen leverde ik om te beginnen ook wel in op de vetten die ik binnen kreeg. Dat ga ik niet doen zo lang ik aan de Ligandrol zit. Daarnaast at ik soms erg weinig koolhydraten. Daar ga ik nu ook meer van eten, waardoor ik meer vocht vast zal gaan houden. Daarentegen ga ik wel weer van 3x per week naar 6x per week sporten (als ik dagen waarop ik enkele ab rollouts deed niet mee tel)

Laatst bewerkt:
Vandaag voor het eerst een nieuwe pulltraining (B), gericht op de lats, gedraaid. Ik heb m'n pulltraining A, gericht op traps, even gelaten voor wat het is. Na het gek*t op de decline bench gisteren waren ze duidelijk voelbaar. Het was de beste tricepsgerichte trapworkout die ik ooit heb gehad.

Close grip lat pulldown
47kg: 10x, 10x
67kg: 8x
87kg: 8x, 4x
77kg: 5x, 6x, 7x
(Nog werken aan oefening/vorm, anterior tilt schouder @ 87kg)

Unilat supinated lat pulldown L+R
28,5kg: 8x
33,5kg: 8x, 6x, 4
(Eruit, wordt rope pushdown)

High to low row (dual handle)
48,75kg: 12x, 11x, 11x

Lat stretch pulldown L+R
31,25kg: 8x, 6x

Ez bar pullover
17kg: 12x, 7x, 6x

Snatch grip hyper extension
60kg: 10x, 8x, 6x

Low rear delt cable flye
3,75kg: 20x
6,25kg: 11x, 11x

Was een hele lekkere training. De komende tijd verwacht ik even niet zo snel verder af te vallen. Om een tekort van 1500kcal te halen leverde ik om te beginnen ook wel in op de vetten die ik binnen kreeg. Dat ga ik niet doen zo lang ik aan de Ligandrol zit. Daarnaast at ik soms erg weinig koolhydraten. Daar ga ik nu ook meer van eten, waardoor ik meer vocht vast zal gaan houden. Daarentegen ga ik wel weer van 3x per week naar 6x per week sporten (als ik dagen waarop ik enkele ab rollouts deed niet mee tel)

Gewicht: 118,2kg
Consequent voor 500 kcal deficit gaan. Een dagje per week op of net boven onderhoud eten vind ik zelf wel prettig om het op de lange termijn vol te houden. Dan ga je nog ruim 20kg in een jaar verliezen (en mag je ook nog eens af en toe cheaten) Lijkt me een mooi en realistisch streven. Wel benieuwd wat die ligadrol gaat brengen

Consequent voor 500 kcal deficit gaan. Een dagje per week op of net boven onderhoud eten vind ik zelf wel prettig om het op de lange termijn vol te houden. Dan ga je nog ruim 20kg in een jaar verliezen (en mag je ook nog eens af en toe cheaten) Lijkt me een mooi en realistisch streven. Wel benieuwd wat die ligadrol gaat brengen
Thnx voor het meedenken. Dat lijkt me een goed plan inderdaad. Een licht calorietekort icm Ligandrol zou er toch voor moeten zorgen dat ik redelijk af val denk ik.

Ik vraag mezelf wel af wat nu m’n onderhoud is trouwens. Heb de hele tijd honger🤨

• Heart
Ik vraag mezelf wel af wat nu m’n onderhoud is trouwens. Heb de hele tijd honger🤨
Tenzij je iedere dag precies hetzelfde doet is dat natuurlijk altijd bij benadering. Zelfde met macro's, die zullen altijd meer afwijken dan wij graag zouden willen. Door ervaring leer je dit wel redelijk in te schatten.
Honger hoort bij het afvallen, je kunt er van alles tegen doen zoals volumieuze voeding nuttigen, koolzuurhoudende zero frisdrank drinken, langer slapen... honger zul je toch wel ervaren. Gun jezelf ook daarom zo nu en dan een cheat/refeed.

Tenzij je iedere dag precies hetzelfde doet is dat natuurlijk altijd bij benadering. Zelfde met macro's, die zullen altijd meer afwijken dan wij graag zouden willen. Door ervaring leer je dit wel redelijk in te schatten.
Honger hoort bij het afvallen, je kunt er van alles tegen doen zoals volumieuze voeding nuttigen, koolzuurhoudende zero frisdrank drinken, langer slapen... honger zul je toch wel ervaren. Gun jezelf ook daarom zo nu en dan een cheat/refeed.
Bedankt voor het meedenken:) De afgelopen tien weken heb ik in een tekort van 1500kcal gezeten, en m'n macro's bijgehouden. Qua vezels zat het ook wel goed. Ik moet nu alleen een andere weg inslaan.

Ik dacht nog even tijd te hebben om uit te vogelen wat ik het beste kan doen qua eten. Doorgaans moet Ligandrol enkele weken inwerken. In mijn beleving voel ik alleen al redelijk effect. Onderdeel daarvan is dat ik het gevoel heb dat ik wel een olifant op kan eten. Het is geen "gewone" honger.

Andere effecten die ik nu voel is dat ik mezelf ineens erg opgefokt kan voelen, waarbij ontploffen als een soort bevrijding zou voelen. Ik doe er niks mee, maar toch. Daarnaast voel ik de connectie met m'n spieren veel beter. Dat is wel echt lekker. Op het punt waarop ik nogmaal gesproken ongeveer zou stoppen kan ik momenteel nog twee reps volgens mij. De spierpijn in m'n benen lijk ik ook gewoon te kunnen negeren, en lijkt sneller over te gaan.

Vandaag is m'n voedingsschema een zootje; was eerst doen en dan denken "hoe nu verder?". Resultaat: teveel vet (170gr), te weinig eiwit (264gr) en (waarschijnlijk) te weinig koolhydraten (308gr) . Wordt de komende dag(en) een kwestie van even de tijd ervoor nemen en (uit)zoeken/ontdekken wanneer ik nu wat moet eten.

Gewicht: 118,2kg, kcal: 3940

Laatst bewerkt:
Andere effecten die ik nu voel is dat ik mezelf ineens erg opgefokt kan voelen, waarbij ontploffen als een soort bevrijding zou voelen. Ik doe er niks mee, maar toch. Daarnaast voel ik de connectie met m'n spieren veel beter. Dat is wel echt lekker. Op het punt waarop ik nogmaal gesproken ongeveer zou stoppen kan ik momenteel nog twee reps volgens mij. De spierpijn in m'n benen lijk ik ook gewoon te kunnen negeren, en lijkt sneller over te gaan.
Klinkt bijna alsof je hormoonhuishouding beter functioneert.
Ik voelde me zo toen ik vorig jaar piekte in de bulk, zou dat gevoel graag weer terug willen :o

Vanmorgen m'n dosis Logandrol verhoogd naar 7,5mg. Nadat ik m'n Ligandrol had genomen was ik wat onrustig en m'n hartslag hoger. Ook slaap ik voor de derde nacht op een rij niet meer dan 6 uur. Tot slot begint mijn zweet nu anders en sterker te ruiken. De komende tijd maar even m'n hartslag en bloeddruk in de gaten houden.

Zonet weer een training gedraaid, ondanks dat ik nog wat spierpijn had. Het is de bedoeling dat ik wen aan een hogere frequentie, al is het dan wel afgewisseld met een andere training om te voorkomen dat de hamstrings iedere keer zo zwaar worden belast. Op de hamstrings na waren de prestaties beter, of ging het gemakkelijker.

Nordic curl (ga ik afwisselen met elephant walk om hamstrings te rekken)
7x, 6x, 6x

Bulgarian split squat
Bodyweight L+R: 15x, 15x,
2x 10kg L+R: 15x, 13x
(Lange pauze tussen set 1+2 @10kg ivm duizeligheid)

——————————————————

Superset
Smith machine RDL
30kg: 6x, 6x, 5x
(Laatste set 20 sec rek)

Seated leg raise, L+R in sec
Set 1: 30, 30, 25
Set 2: 20, 20, ?
Set 3: 20, 19, 18

——————————————————

Triset
Smith machine donkey calf raise
50kg: 18x, 15x, 12x
(Langzamer uitgevoerd als normaal)

Squat position calf raise
15x, 13x, 11x
(Spanning erop houden)

Tib raise
16x, 8x, 8x
(Eerste set niet goed uitgevoerd)

——————————————————

Hip adduction machine (Incl stretch)
80kg, 20x, 20x
120kg; 15x, 15x, 15x
(Langer opgewarmd ivm nog aanwezige spierpijn, en niet verhoogd)

Reverse nordic, negatief:
5x, 5x
(Ging veel soepeler)

Gewicht: 117,7kg, kcal: 3585

Laatst bewerkt:
Vandaag de borst en triceps weer gedaan. M'n dumbbell press ging een stuk beter en de spierspaning en pomp is heerlijk. Ik heb m'n spieren nog nooit zo goed gevoeld. Met m'n bloeddruk (128/68) en hartslag (62) ging het prima na inname van Ligandrol.

Dumbbell bench press
32kg: 10x
36kg: 7x, 7x, 7x, 6x
(Reps wat dieper gepakt als ik eerder deed)

Overhead press
40kg: 10x, 8x, 7x
(Front delts waren nog voelbaar van de laatste sessie, hadden flink op hun donder gehad)

Dip plus
Bodyweight: 5x, 3x, 3x
(De vorige keer als eerste gedaan en met veel meer pauze, Is dus ook verbeterd)
——————————————————
Superset
Seated overhead cable triceps extension
17,5kg: 20x, 12x, 10x

Reverse grip push up: 4x, 4x, 4x
(De volgende keer doe ik ze andersom qua volgorde)

——————————————————
Superset, incline @45gr

Seated upper chest cable flye
2x 10kg: 13x, 10x, 9x

Pronated dumbbell flye @2x 4kg
10x, 10x, 9x
(Rustig aan gedaan ivm schouder)

——————————————————
Triset: @2x 8kg

Shoulder dislocation
20x, 15x

Dumbbell flye:
16x, 14x

Dumbbell hex press:
10x, 5x

Na een initiële stijging van mijn gewicht toen ik meer ging eten lijk ik nu op het eerste gezicht weer in een mooi tempo af te vallen. Gisteren had ik weer flink dorst in de loop van de middag, en m'n gewicht is de afgelopen twee dagen met 300gr - 500gr afgenomen. Het is de vraag of het zo blijft, maar de komende tijd ga ik even verder met rond de 3600kcal eten. M'n macro's waren ook goed, behalve dan dat ik m'n eetlepel olijfolie was vergeten.

Gewicht: 117,4kg, kcal 3637

Laatst bewerkt:
Vanmorgen even vroeg getraind. Dan presteer ik normaal gesproken altijd minder, maar dat viel deze keer mee. Het was de bedoeling om ook even te deadliften, maar dat zat er helaas niet in. Wellicht morgen verder.

Y raises
6kg: 12x, 12x, 12x

Ab wheel rollout
17x (oude afstand)
10x, 5x (afstand vergroot)

Elephant walk
20x, 20x, 20x

Knee raises:
20x, 15x, 10x

Wide grip lat pulldown
57kg: 10x, 8x, 8x
Dropset: 47kg: 5x, 37kg: 5x
(Laatste set @57kg links gecomponeerd)

Chest supported (machine) row
50kg: 10x (was 3x 10 reps)
55kg: 10x
60kg: 8x, 8x, 6x
(Laatste set ging ik links compenseren met rechts)

——————————————————
Superset:
Powell raise L+R
4kg: 9x, 9x, 9x + L 9x

Side lying lateral raise L
4kg: 15x, 15x, 15x

Behalve dat ik sterk ruik en het trainen goed gaat ervaar ik geen bijwerkingen meer wanneer ik Ligandrol neem. Wel heb ik gisteren denk ik te weinig gedronken, en/of houd ik vocht vast door heftige belasting door de training.

Gewicht: 118,2kg, kcal: 4070

Laatst bewerkt:
Ben benieuwd naar je eindresultaat met Ligandrol.
K lig al lang te twijfelen om eens cardarine te testen ivm cardio. mss samen met ostarine/rad140. Wel zonder bedoeling om massa te pakken.

Ben benieuwd naar je eindresultaat met Ligandrol.
K lig al lang te twijfelen om eens cardarine te testen ivm cardio. mss samen met ostarine/rad140. Wel zonder bedoeling om massa te pakken.
Vooraf heb ik een foto genomen, dus er valt naderhand meer te zien dan alleen de stats.

• Like
Soms vraag ik mezelf wel af wat ik mee bezig ben. Zonet weer voor €315,- aan supplementen besteld; 10kg Scitec whey, 5kg Vitargo en extra Ligandrol omdat ik niet direct voor de hele kuur had gekocht.

Dat is een flink pak. je whey niet bij xxl besteld? geven 19 procent korting deze week. K heb er vandaag ook 260 euro laten liggen. eigenlijk zot geld

Back
Naar boven