MuscleMeat

Trainingslog BigGuy

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
  • Topic Starter Topic Starter
Al om 2u wakker en moe, een laag aantal calorieën over alle uren verdelen.. ik heb het nog en dagje rustig aan gedaan op 8 kneeraises na, heb verder niet getraind en ben lekker naar de sauna gedaan.

Gewicht: 121kg, kcal: 2554.
(Goed gedronken, doet wonderen)

Morgen op stap en dan mag mijn calorie-inname omhoog van mezelf. Daarom morgen eerst de benen maar even doen ipv m’n pushtraining.

Bij nader inzien toch voor m'n pushtraining gegaan. Hoewel ik flink wat energie heb vanwege de calorieën en slaap ben ik bang dat vermoeidheid m'n stapavond toch overschaduwd als ik de benen train.

Hiernaast heb ik besloten m'n rugtraining nog eens tegen het licht te houden. Echt progressie maken doe ik momenteel niet, waar m'n cut waarschijnlijk mede debet aan is, en ik wil de connectie met m'n rug graag (ook) verbeteren. Daarom ga ik de komende tijd kijken of ik bijvoorbeeld m'n lats op verschillende manieren kan raken zoals ik met m'n borst kan et cetera, et cetera.

Workout van vandaag:

Cable sword raise
6,875kg L+R; 12x, 12x, 11x
(vandaag superset met internal rotation)

Internal rotation:
11,785kg L+R; 15x, 15x, 12x

Dumbbell bench press L+R
32kg; 10x, 8x, 6x
(goede connectie met borst, maar rechter dumbbell raakte steeds een zenuw in m'n handpalm)

Smith Machine reverse grip incline bench
30kg; 12x, 12x, 10x
15kg; 10x, 10x, 10x
(Minder gewicht = veel meer focus op de upper pec; ga 'm voortaan lichter doen)

Ohp
40kg; 8x, 7x, 6x

Close grip bench
50kg; 15x
60kg; 12x, 9x, 9x
40kg; 11x
30kg; 12x
20kg; 6x
(Langzamere reps, wordt pin press)

Incline dumbbell flye
10kg L+R; 10x, 8x,

Dumbbell flyes
10kg L+R; 7x, 6x
(Verder zoeken naar goede flyes, mogelijk toch cable met bench)

Gewicht: 120,7, kcal: 2554

Vandaag aardig wat koolhydraten en vanavond sapjes, dus ik zal morgen vast zwaarder zijn. Volgende week duik ik onder de 120kg, dat voelt wel als een mijlpaal. Als ik eens bekijk hoe ik er met dit gewicht uit zie had ik meer vet dan ik dacht, dus daarna door naar de 110kg

goed bezig!

Die clgrbp na een flinke ohp moet je toch wel voelen :cool:
Valt mee/tegen eigenlijk. Dat ik ze echt voel duurt niet langer dan een halve minuut. De overhead triceps extension was wat dat betreft beter, al duurde dat ook niet langer dan een minuut. Daarom zoek ik eigenlijk nog een oefening waarmee ik (zware) negatieve reps op rek kan doen met de triceps.

Valt mee/tegen eigenlijk. Dat ik ze echt voel duurt niet langer dan een halve minuut. De overhead triceps extension was wat dat betreft beter, al duurde dat ook niet langer dan een minuut. Daarom zoek ik eigenlijk nog een oefening waarmee ik (zware) negatieve reps op rek kan doen met de triceps.
Dips of skullcrushers misschien? Daar kun je wel zware negatives op doen.
Je kunt ook met wat dhz materialen zelf een pully in elkaar flansen en daar schijven aan hangen :cool:

Dips of skullcrushers misschien? Daar kun je wel zware negatives op doen.
Je kunt ook met wat dhz materialen zelf een pully in elkaar flansen en daar schijven aan hangen :cool:
De dips had ik ook al aan gedacht en zouden op zich ideaal zijn; ergens op stappen, laten zakken en herhalen. Het jammere is alleen dat m'n traps en lats niet sterk genoeg zijn voor een goede vorm. De skullcrushers vind ik wel een interessante. Ik ben wel benieuwd wat daarmee zou kunnen. En wat heb je in gedachten qua pully?

De dips had ik ook al aan gedacht en zouden op zich ideaal zijn; ergens op stappen, laten zakken en herhalen. Het jammere is alleen dat m'n traps en lats niet sterk genoeg zijn voor een goede vorm. De skullcrushers vind ik wel een interessante. Ik ben wel benieuwd wat daarmee zou kunnen. En wat heb je in gedachten qua pully?
Met de pully kun je bv triceps pushdown doen.

Vandaag zat ik in dubio over wat ik zou gaan doen; niets, benen of rug. Het zijn de benen geworden. Dat ging boven verwachting goed. Alleen aan het einde van de Bulgarian split squat was de pre workout uitgewerkt en de energie opper dan op. Daarna heb ik van onder uit de kan nog de reverse nordics gehaald, met en korte pauze na iedere rep om bij te komen, en nu ben ik zeer content.

Nordic curls
Bodyweight; 6x, 6x, 6x, 4x
(Helemaal lukte niet)

Smith machine donkey calf raises
40kg; 20x, 17x, 15x
(Focussen op links)

Smith machine RDL:
40kg; 7x, 6x, 6x

Hip adduction (145kg: 15, 15, 15)
115kg; 15x
130kg; 14x, 12x, 8x
(Rek vanuit abductors, stand 3)

Hip abduction
Opwarming tbv Bulgarian split squat

Bulgarian split squat
Bodyweight L+R; 15x, 15x, 15x +L8x

Reverse nordic
Bodyweight, negatief:
5x, 5x,
(Armen op borst, omhoog pijnlijk aan knie)

Gewicht: 120,8kg,
kcal gisteren: 3835
Kcal vandaag: 3065

Vandaag zat ik aardig op schema met m'n calorieën, totdat ik ontdekte hoeveel kcal er zaten in de saus voor de gado gado die een kameraad van me maakte. De saus op zich ging al richting de 2500kcal, was niet echt vullend tijdens het eten en hoewel ik 'm eerlijk gezegd niet echt lekker vond was 'ie wel verslavend. Gelukkig heb ik vandaag zo'n 30km gefietst, dat compenseert het wel zo'n beetje. Vanaf morgen weer fanatiek(er) cutten.

Aangezien ik bijna geen last meer heb van duizeligheid bij inspanning heb ik besloten weer te gaan deadliften om m’n TVA en bekkenbodemspieren te laden. Daarnaast zal het ook goed zijn voor m'n onderrug die nu nauwelijks aan bod komt.

Aangezien het profiel van de (nieuwe) barbells op de sportschool erg grof is zocht ik iets om m'n schenen te beschermen. Met maat 50 was en 45cm kuiten was het even zoeken en uiteindelijk zijn het twee paar veel te dure sokken van Darn Tough geworden.

Vandaag heb ik tussendoor weer wat aan m'n buik gewerkt, en wederom minder dan gehoopt. Over een paar weken heb ik weer meer tijd.

Plank (40 sec): 6

Abdominal crunch (machine)
35kg en 40kg; 10x
45kg; 6x, 6x, 6x, 5x, 5x

Hyper extension oblique crunch
Bodyweight + 10kg L+R: 15x, 15x

Gewicht: 121,7kg, kcal: 2404

Unilateral lat flex pulldown
28,5 L+R: 8x, 8x, 8x
(Samen met flex goed voelbaar in onderste deel lats)

High to low row
25kg L+R: 10x, 8x, 8x
(Wordt lat pushdown, voel ik beter in middelste deel lats)

Seated row
47kg L+R: 10x, 10x, 10x
(Wordt bent over row, voel ik beter in bovenste deel lats)

Wide grip lat pulldown:
47kg; 12x, 10x, 10x
(Houd ik erin voor teres major)

Incline Y raise
2x 6kg: niet gedaan, gaat er mogelijk uit op rugdag

Machine row
25kg: 2x 10 reps
35kg: 10x
45kg: 10x, 10x
(Machine en beweging nog aan het ontdekken, werkt goed op de traps)

Powell raise
4kg L+R: 12x, 12x, 11x
(Blijvertje; fijne rom en belasting voor rear delts)

Seated dumbbell external rotation:
10kg L+R: 9x, 10x, 10x
(Moest nog een beetje herstellen van de Powell raise)

Cable lateral raise
5kg L+R: 15x, 15x, 14x

Pelicans curl: 5x
(Volgens mij ga ik gruwelijk pijn in m’n biceps krijgen. Het begint nu al. Daarentegen geen probleem met de pijn in m’n onderarm, terwijl dit met normale curls wel een probleem oplevert. Perfect!)

Gewicht: 121,1kg, kcal: 2475

Laatst bewerkt:
Het ontdekken van m'n rug(oefeningen) was goed bevallen. Ik heb ook licht spierpijn in het onderste deel van m'n lats en ik hoop dat de rest van de lats de volgende keer ook gaat lukken met de nieuwe oefeningen. Vandaag na een productieve dag besloten om mezelf tijd te gunnen om m'n borst(oefeningen) te ontdekken. Daarbij heb ik vrij veel geprobeerd, dus niet alle gewichten en reps zijn helder.

Hiernaast heb ik een nieuwe schouderoefening geprobeerd, en die beviel zeer goed. Het is een forward lean lateral cable "raise" op een bankje, met de armen schuin naar voren om de side delts goed te raken. Bij het omhoog brengen van de armen staan de ellebogen in een hoek van 90 graden zodat dit makkelijk lukt, om vervolgens de armen te strekken voor een langzame negatieve beweging. Vooral onderin komt de kracht op de side delts te staan, en daarmee worden ze behoorlijk uitgeput.

Zoals verwacht voel ik de resultaten van de pelican curl vandaag goed, en heb ik spierpijn. Daarbij speelt denk ik wel mee dat ik m'n biceps een tijd niet had getraind omdat het pijn deed in m'n onderarm.

Barbell dips
Bodyweight: 5x, 5x, 5x
(Wordt indien mogelijk een reguliere dip "plus", waardoor ik de pec minor en serratus ook meepak)

Dumbbell bench press
28kg; 10x, 10x
30kg; 9x
(Ellebogen nu wijder, daarmee zit ik mooi boven de spiervezels die ik met de barbell dips heb geraakt)

Incline smith machine bench press (45 graden)
30kg; ?
(Eerst gedaan op 30 graden, daarna omhoog gezet. Raakt mijn borst precies op de plek waar ik wat ontwikkeling mis in mijn beleving)

Incline smith machine reverse grip bench press (30 graden)
30kg; 8x, 8x, 8x
(Door de lagere hoek pak ik 'm minder (snel) met de schouders)

Ohp
40kg; 8x, 7x, 7x
(Laatste rep van laatste set slechte vorm)

Incline chest supported cable Poliquin raise
2x 8,75kg; 5x
2x 6,25kg; 3x
2x 3,75kg; 3x
(Langzame eccentric, hakte er flink in)

Supersets
45gr seated upper chest cable flye @2x 8,75kg
45gr pronated dumbbell flye @2x 4kg

Dumbbell flye @2x 8kg 12x, 12x
Dumbbell hex press @2x 8kg 12x, 8x
(Borst was volledig op)

Gewicht: 121,1kg, kcal: 2517

Laatst bewerkt:
als je net zo als mij langere armen als gemiddeld henbt dan van vindt ik tussen 45-60 graden beter voelen voor upperchest.

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven