- Waardering
- 1.387
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.

Volgens mij heb ik de piriformis gevoeld. Welke abductor of andere spier het ook was, de glute med was het niet. Vandaag de single leg kick out gedaan met een zwaardere band, en ik voel nu duidelijk wat de glute med is. Hij staat behoorlijk strak, en ik heb een belangrijke spier voor de squat te pakken.Met de squat haalde ik de abductie voorheen uit de TFL, maar ditmaal haalde ik 'm uit m'n glute med.
Vind het zelf lastig om te schakelen tussen verschillende dl varianten, zeker tijdens de training. Misschien eerst een variant 'masteren' voordat je de andere gaat perfectioneren?Gisteren ging het weer voor geen meter. Waarschijnlijk kwam dit vooral doordat ik niet genoeg had gedronken. Het vervelende was dat ik ook moeite had om goed te bracen. Daarom heb ik wat minder setjes van de conventionele deadlift gedaan en geen RDL.
Na de bench ga ik de deadlifts de komende tijd ook tegen het licht houden. Lang verhaal kort; bij nader inzien voer ik de sumo op dit moment “niet goed” uit denk ik.
Sumo DL @ 80kg:
5x 8
Squat
60kg: 8x
65kg: 4x 8
Conv DL @ 85kg
3x 8
(Bracen ging niet lekker)
Forward lean seated leg curl
@50kg: 20x, 20x, 20x
Lat pulldown
@57kg: 10x
@67kg: 8x, 7x, 6x, 5x
Omdat de training niet lekker ging? Dat was zo vanaf de eerste set.Mss je sumo, conv dead en squat niet allemaal op 1 training doen?
Mogelijk is het inderdaad handig om eerst de ene deadlift aan te pakken en vervolgens een andere.Vind het zelf lastig om te schakelen tussen verschillende dl varianten, zeker tijdens de training. Misschien eerst een variant 'masteren' voordat je de andere gaat perfectioneren?
Zelfde geldt (voor mij iig) ook wel voor hb/lb squat, duurt toch wel een paar sessies om er weer echt goed in te komen en voluit te kunnen/durven gaan.
Daarnaast denk ik ook wel dat uitvoering nooit 100% constant is, zodra de ene kleinere spier vermoeid raakt neemt een andere het over. Als je daar op let voel je dat geen enkele rep echt exact hetzelfde is. Voor mij is dat wel de charme van compound oefeningen, je voelt je lichaam echt werken.
Dat klopt in essentie wel lijkt me. Als ik het gemiddelde filmpje van Squat University e.d. kom ik alleen wel heel erg laag met de heupen (kniehoogte).Volgens mij omschrijf je precies het verschil met een conv dl, zo heb ik het zelf iig ook ervaren.
Dat is erg anatomie afhankelijk, als het voor jou werkt prima toch?Dat klopt in essentie wel lijkt me. Als ik het gemiddelde filmpje van Squat University e.d. kom ik alleen wel heel erg laag met de heupen (kniehoogte).
Of dit voor mij werkt betwijfel ik, dus ik ga even onderzoekenDat is erg anatomie afhankelijk, als het voor jou werkt prima toch?
Herkenbaar.. dat vond ik ook fijner voelen. Voor mij maakt dat het gemakkelijker om de rug recht te houden en alles op spanning te zetten.Zo doe ik mijn conv dl met een iets wijdere stand en greep dan meestal aangeleerd word en een hogere heuppositie dan voor mijn anatomie geadviseerd word.