AndroidHealthClinic

Trainingslog BigGuy

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
  • Topic Starter Topic Starter
Vandaag tussendoor minder tijd gemaakt om te trainen dan ik in gedachten had.
Morgen weer een dag!

Lat focused chin up: 3x + 8x 2
Side leg kick out: 2x 20

T*ring zeg.. het heeft lang geduurd, maar ik heb de bench zoals Tate en Wenning 'm uitvoeren eindelijk echt door.
Die vorm hebben/houden is nog wel een dingetje, dus die 70kg blijft voorlopig nog even.
De lats en triceps konden wel wat mobiliteit gebruiken, dus die weer eens op rek getraind.
Wat kan er dan een spanning op de spieren komen te staan.. heerlijk.

Bench:
70kg: 10x, 10x, 9x, 8x, 7x, 8x, 6x, 6x

Incl cl gr bench
50kg: 13x, 11x, 10x, 8x, 8x, 7x, 7x, 7x

BoR
60kg: 12x, 10x, 10x, 10x, 10x, 10x, 10x

Incline lat stretch pulldown @ 23,75kg
7x, 8x, 8x

Seated overhead tricep stretch extension @ 16,25kg
15x, 15x, 11x

De eerste 7 sets van de squat niet stilgestaan bij de knieën naar buiten drukken.
Een gemiste kans dus, maar daardoor vergeet ik het de volgende keer niet weer.
Daarnaast kan ik meer krachtuithoudingsvermogen in m'n core gebruiken.
Vandaag had ik de puf niet om ermee bezig te gaan, dus morgen ga ik daarmee aan de slag.

Squat
55kg: 10x 8

Wd stnc leg press
@ 150: 20x, 20x, 14x

Leg pr. calf raise
@150kg: 20x, 20x, 18x

Edit: nouja, geen zin.. ik had meer zin om de VMO te pijnigen op de leg press :p

Met de squat haalde ik de abductie voorheen uit de TFL, maar ditmaal haalde ik 'm uit m'n glute med.
Volgens mij heb ik de piriformis gevoeld. Welke abductor of andere spier het ook was, de glute med was het niet. Vandaag de single leg kick out gedaan met een zwaardere band, en ik voel nu duidelijk wat de glute med is. Hij staat behoorlijk strak, en ik heb een belangrijke spier voor de squat te pakken.

Single leg kick out (banded) L+R:
20x, 20x, 20x, 20x, 20x

Hollow body hold:
90s, 80s, 60s, 60s, 60s,

M'n pecs zijn steeds behoorlijk onder de indruk van de bench, en kunnen wel wat meer rust gebruiken.
Met de techniek voor de bench onder de knie was het een mooi moment om aan de OHP te beginnen.
M'n rechterschouder was echt niet mobiel, maar volgens mij ging het gaandeweg een stuk beter.
Ik ben benieuwd hoe het morgen met m'n schouder gaat.

Vandaag de pin press even meegepakt voor de vorm van de bench en medial head van de triceps.
Ook dit voel ik weer duidelijk in m'n rug en borst. Dat had ik eerlijk gezegd niet verwacht.

Tot slot de hollow body hold dit keer met een stopwatch gedaan.
Ik zat er de eerste keer een seconde of 20 naast.. oeps!
Verder nog wel last van fatique.

Overhead press
30kg: 8x 10

Pin press @ lock out
100kg: 12x
120kg: 12x, 12x, 11x, 10x, 9x

Incline BW tricep extension
7x, 7x, 7x

Rear delt swings
8kg: 32x, 30x, 30x, 28x

Single leg kick out (banded) L+R:
20x, 20x, 20x, 20x,

Hollow body hold: 8x 60s
40s, 38s, 30s

Lat focused chin up @ 114kg:
3x, 2x, 2x, 2x, 2x, 2x, 2x

Trainen ging vandaag voor geen meter. Wellicht is het een samenloop van dingen.
Afgelopen nacht melatonine gehad, en daar reageer ik net zo heftig op als cafeïne.
Daarnaast weer een week op m'n calorieën gezeten, met een tekort van >1000kcal.
Tot slot toch ook wel geregeld getraind met de beperkte herstelcapaciteit.
Vandaag maar even rustig aan gedaan, en nu eerst twee dagen rust.

Sumo DL @
90kg: 6x, 6x, 6x, 6x, 6x,

RDL @ 90kg
8x, 8x, 10x

Leg press
120kg: 30x, 30x, 30x

Trainen in de ochtend blijft echt niet aan mij besteed. Ik heb dan heel weinig energie.
Over de hele linie waren de prestaties ietwat beter dan de laatste keer. De Tate press gaat zelfs een heel stuk beter.
Doorgaans presteer ik zo'n 10% minder in de ochtend, dus wat dat betreft ging het wel goed.

De bench toch even op 80kg geprobeerd, maar dan schiet ik inderdaad nog wel in m'n oude bewegingspatroon.
Omdat ik tegen iedere set van de BoR op keek heb ik daar minder van gedaan. Ook heb ik 'm rustiger uitgevoerd.
De schouder doet het een stuk beter sinds de OHP.

Bench:
80kg: 7x, 6x
70kg: 10x, 10x, 8x, 7x, 7x, 8x,

Incl cl gr bench
50kg: 15x, 11x, 8x, 7x, 8x, 8x, 8x, 8x

BoR
50kg: 12x,
60kg: 10x, 10x, 10x, 10x,
(“Langzaam”)

Tate press L+R
@ 2x 10kg: 20x
@ 2x 14kg: 17x, 14x, 13x, 13x

Vandaag thuis tussendoor ook even aan de slag gegaan.
Hierbij heb ik de chin up vervangen voor een negatieve pull up.
Zo zijn m'n lats veel beter geraakt dan met de chin up.
Ook had ik zo minder snel last van m'n radiobrachialis als bij de pull up.

Single leg banded kick out L+R:
20x, 20x, 20x, 20x

Hollow body hold:
48s, 46s, 44s
(tva voelde aardig vermoeid na de BoR, dus dit waren wel mooie resultaten voor mij)

Lat focused chin up @ 112kg
3x, 3x,

Pull up, neg:
4x, 4x, 4x, 4x, 4x, 4x

Mogelijk (en hopelijk) gaan m'n lats flink sore worden, want ik voel ze nu al behoorlijk.
Tot slot is het me opgevallen dat m'n heupen veel stabieler zijn wanneer ik opsta.
Ik heb nu al zin in de volgende squatsessie.

Maandag squatdag, en ik heb het gewicht weer 5kg verhoogd.
M'n uithoudingsvermogen wordt merkbaar beter en ook m'n abs komen beter mee.
Hierdoor kan ik m'n core beter op spanning houden en is de vorm consistenter.
De zesde set ging zo lekker dat ik twee reps extra heb gedaan.

Squat
60kg: 8x, 8x, 8x, 8x, 8x
10x, 8x, 8x, 8x, 8x,

Stirr the pot L+R:
6x, 4x, 3x, 4x

Hip drop leg raise
8x, 7x, 7x

Donkey calf raise
@50kg: 15x, 15x, 15x

De side plank clam shell begin ik nu echt te "snappen", en hij voelt goed.
De abductoren werken steeds beter samen voor de abductie bij de squat.

Vandaag weer de OHP gedaan, volgens de instructies van Rippertoe.
Ook hiervoor geldt weer dat ik de techniek goed probeer aan te leren.
Onderdeel hiervan is de heupen naar voren stoten ipv de onderrug hollen.
Eerlijk gezegd vind ik dat nog wel een erg lastige om goed uit te voeren.

Bij de JM press was het zoeken naar op welk gewicht ik 'm nu kan doen.

Side plank clam shell L+R:
4x 10

Overhead press
30kg: 8x 10

Rear delt swings
8kg: 32x, 30x, 30x, 28x
8kg: 34x, 32x, 30x, 30x

JM press
27,5kg: 20x
30kg: 20x,
32,5kg: 20x, 18x

Zo.. waar de laatste training wat sloppy was, ging het vandaag erg goed.
De pauzetijd tussen de setjes verlaagd van 2 min naar 1,5 min (ik kom van 3 min).
Praktisch iedere laatste één à twee reps was het grinden.
Bij de bench lukte het om m'n lats daarbij te gebruiken, ipv m'n traps, serratus en delts.
Daarmee is de tijd gekomen om mezelf te concentreren op m'n ellebogen leren indraaien.
Bij de close grip incline was het iedere keer de lock out waarin het grinden was.
Echt precies goed.

Bench:
70kg: 10x, 10x, 10x, 8x, 8x, 7x, 7x, 7x

Incl cl gr bench
50kg: 15x, 10x, 9x, 7x, 7x, 7x, 7x, 7x

Seated overhead tricep stretch extension @ 16,25kg
15x, 15x, 10x

De lats heb ik verder even met rust gelaten omdat ik ze flink voel van de bench en morgen wil deadliften.
De komende zes benchsessies wil ik de pauze iedere keer 5 seconden inkorten.

Gisteren ging het weer voor geen meter. Waarschijnlijk kwam dit vooral doordat ik niet genoeg had gedronken. Het vervelende was dat ik ook moeite had om goed te bracen. Daarom heb ik wat minder setjes van de conventionele deadlift gedaan en geen RDL.

Na de bench ga ik de deadlifts de komende tijd ook tegen het licht houden. Lang verhaal kort; bij nader inzien voer ik de sumo op dit moment “niet goed” uit denk ik.

Sumo DL @ 80kg:
5x 8

Squat
60kg: 8x
65kg: 4x 8

Conv DL @ 85kg
3x 8
(Bracen ging niet lekker)

Forward lean seated leg curl
@50kg: 20x, 20x, 20x

Lat pulldown
@57kg: 10x
@67kg: 8x, 7x, 6x, 5x

Gisteren ging het weer voor geen meter. Waarschijnlijk kwam dit vooral doordat ik niet genoeg had gedronken. Het vervelende was dat ik ook moeite had om goed te bracen. Daarom heb ik wat minder setjes van de conventionele deadlift gedaan en geen RDL.

Na de bench ga ik de deadlifts de komende tijd ook tegen het licht houden. Lang verhaal kort; bij nader inzien voer ik de sumo op dit moment “niet goed” uit denk ik.

Sumo DL @ 80kg:
5x 8

Squat
60kg: 8x
65kg: 4x 8

Conv DL @ 85kg
3x 8
(Bracen ging niet lekker)

Forward lean seated leg curl
@50kg: 20x, 20x, 20x

Lat pulldown
@57kg: 10x
@67kg: 8x, 7x, 6x, 5x
Vind het zelf lastig om te schakelen tussen verschillende dl varianten, zeker tijdens de training. Misschien eerst een variant 'masteren' voordat je de andere gaat perfectioneren?
Zelfde geldt (voor mij iig) ook wel voor hb/lb squat, duurt toch wel een paar sessies om er weer echt goed in te komen en voluit te kunnen/durven gaan.
Daarnaast denk ik ook wel dat uitvoering nooit 100% constant is, zodra de ene kleinere spier vermoeid raakt neemt een andere het over. Als je daar op let voel je dat geen enkele rep echt exact hetzelfde is. Voor mij is dat wel de charme van compound oefeningen, je voelt je lichaam echt werken.

Vind het zelf lastig om te schakelen tussen verschillende dl varianten, zeker tijdens de training. Misschien eerst een variant 'masteren' voordat je de andere gaat perfectioneren?
Zelfde geldt (voor mij iig) ook wel voor hb/lb squat, duurt toch wel een paar sessies om er weer echt goed in te komen en voluit te kunnen/durven gaan.
Daarnaast denk ik ook wel dat uitvoering nooit 100% constant is, zodra de ene kleinere spier vermoeid raakt neemt een andere het over. Als je daar op let voel je dat geen enkele rep echt exact hetzelfde is. Voor mij is dat wel de charme van compound oefeningen, je voelt je lichaam echt werken.
Mogelijk is het inderdaad handig om eerst de ene deadlift aan te pakken en vervolgens een andere.
De schakeling tussen de varianten ging gisteren op zichzelf erg goed, maar misschien verandert dit nog.

Het ding met de sumo is dat ik instructies heb gevolgd die 'm heel erg op een squat laat lijken.
Qua effect vind ik 'm zo wel heel fijn moet ik toegeven.
De leg drive komt (ook) op m'n adductor magnus aan en de lockout op m'n glute med.
Zelf heb ik nog niet eerder zo duidelijk spierpijn in m'n adductor magnus gehad.
Tegelijkertijd is het gewicht echt veel lager dan wanneer ik meer hiphinge gebruik.

Volgens mij omschrijf je precies het verschil met een conv dl, zo heb ik het zelf iig ook ervaren.

Volgens mij omschrijf je precies het verschil met een conv dl, zo heb ik het zelf iig ook ervaren.
Dat klopt in essentie wel lijkt me. Als ik het gemiddelde filmpje van Squat University e.d. kom ik alleen wel heel erg laag met de heupen (kniehoogte).

Dat klopt in essentie wel lijkt me. Als ik het gemiddelde filmpje van Squat University e.d. kom ik alleen wel heel erg laag met de heupen (kniehoogte).
Dat is erg anatomie afhankelijk, als het voor jou werkt prima toch?
Zo doe ik mijn conv dl met een iets wijdere stand en greep dan meestal aangeleerd word en een hogere heuppositie dan voor mijn anatomie geadviseerd word. Misschien niet optimaal maar het voelt gewoon beter zo.

Dat is erg anatomie afhankelijk, als het voor jou werkt prima toch?
Of dit voor mij werkt betwijfel ik, dus ik ga even onderzoeken
Met de bench is me dat heel goed bevallen.

Zo doe ik mijn conv dl met een iets wijdere stand en greep dan meestal aangeleerd word en een hogere heuppositie dan voor mijn anatomie geadviseerd word.
Herkenbaar.. dat vond ik ook fijner voelen. Voor mij maakt dat het gemakkelijker om de rug recht te houden en alles op spanning te zetten.
Inmiddels vind ik het ook wel heel fijn om 'm met de voeten dichter bij elkaar te pakken. Dat belast het lichaam echt heel anders.

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven