Fitness Seller

Trainingslog BigGuy

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Inmiddels vind ik het ook wel heel fijn om 'm met de voeten dichter bij elkaar te pakken. Dat belast het lichaam echt heel anders.
Dat heb ik opgegeven, voel wel het kracht potentieel ervan, maar mijn onderrug gaat er helaas altijd door etteren na verloop van tijd.

Misschien een gekke vraag in eerste instantie; beheers je de ab wheel roll out inmiddels?
Zeker, die doe ik al jaren. Laatste tijd wel minder vaak. Het zijn die versleten k*t wervels van me die bij sommige oefeningen parten spelen, met name conv dl, rdl en bor.

• Topic Starter Topic Starter
Zeker, die doe ik al jaren. Laatste tijd wel minder vaak. Het zijn die versleten k*t wervels van me die bij sommige oefeningen parten spelen, met name conv dl, rdl en bor.
In dat geval is mijn vraag niet relevant. Ik meende me te herinneren dat je daarin nog zoekende was.

Vandaag zat de vorm van de bench er niet zo strak in als de laatste keer.
Van grinden was nauwelijks sprake, en in set 5 t/m 8 heb ik drie keer een rep minder kunnen doen.
Daarnaast wat meer "rust" gehad tussen de bench en incline close grip bench.
M'n infraspinatus links lag een beetje dwars, dus daar eerst even wat voor gedaan.
Op de seated row was het even zoeken naar het juiste gewicht.
Desondanks was het een hele fijne training.

Bench:
70kg: 10x, 10x, 10x, 8x, 7x, 6x, 7x, 6x

Incl cl gr bench
50kg: 15x, 10x, 10x, 9x, 8x, 8x, 8x, 7x

JM press
32,5kg: 20x, 20x, 20x, 20x, 20x
(Match sets)

Seated row
@56kg: 8x
@76kg: 8x, 7x, 4x
@96kg: 5x

Incl lat stretch pulldown @ 23,75kg
15x, 13x, 12x

Gewicht op de squat en deadlift verhoogd. De komende ke(e)r(en) even focus op techniek.
Na zes setjes deadlift had ik genoeg van de inspanning, dus hams ff afgerond met RDL.
Wat was de BoR weer lekker om te doen zeg.

Squat
70kg: 8x 8

Conv DL
90kg: 6x 8

RDL @ 90kg
8x, 8x, 6x

BoR (“Langzaam”)
60kg: 4x 10

Poeh hé.. de RDL ging lekker diep gisteren, en dat is goed voelbaar.
De OHP ging beter dan de vorige keer terwijl ik minder pauze nam, dus dat is fijn.
Van de "pull up" heb ik ietwat minder gedaan.
Het effect van de laatste keer ging me te ver.

Overhead press
30kg: 8x 10

Incl. BW tricep extension
3x 10

Dips @ 113kg:
3x, 2x, 2x

Rear delt swings
8kg: 40x, 38x, 34x, 30x

Egyptian lateral raise
@7,5kg: 8x, 8x, 7x

Pull up, neg:
5x, 5x, 5x, 5x

Vandaag nog steeds spierpijn in m'n hamstrings, al is het niet perse vervelend.
Daarnaast was ik idioot vroeg wakker en was ik moe, waardoor ik duizelig bij inspanning word.
Daarom de hamstrings vandaag ff niet getraind en de squat wat rustiger aan gedaan.
De pauzes niet getimed. De volgende keer ga ik weer wat van de pauzetijd afsnoepen.
Voor de squat staat deze nu op twee minuten.

Squat
60kg: 4x 8
65kg: 5x 8

Wd stnc leg press
@150kg: 15x, 30x, 30x, 30x
(eerste set linea recta na squat gedaan, kameraad had de leg press al klaar staan)

Donkey calf raise
@60kg: 15x, 12x, 8x

Een slechte beginsituatie en helemaal verrot nu, maar de techniek ging toch behoorlijk goed.
Ik merk wel dat ik m'n abs minder train. Daar wil ik proberen weer wat meer aandacht naar uit te laten gaan.
Dat is een uitdaging; de zitting over het gezag eraan komt en dan laat ik hier en daar toch steken vallen.
Hoe dat precies werkt weet ik niet, maar ik neem het maar even zoals het komt.

Tijdens de squat zijn de abductoren merkbaar goed bezig geweest.
Vandaag voel ik ze werken en m'n voeten staan letterlijk beter onder m'n kont.
Daarnaast vandaag tussendoor ff met m'n buik en lats bezig geweest.

Hollow body hold:
55s, 47s, 46s, 47s, 38s

Pull up, neg:
113kg: 5x, 5x, 5x,
118kg: 5x, 5x

Hoewel m'n triceps nog wat sore waren ben ik weer aan het benchen geslagen.
De pauze weer 5 seconden korter, en weer een repje minder kunnen doen.
Op zich niet vreemd. M'n triceps hebben de afgelopen tijd flink op hun lazer gehad.
De techniek ging wel lekker.
Bij de incline bench miste ik wat meer reps. Ook dat is niet vreemd; de rust tussen de flat en incl. bench was veel korter en de tut veel beter als de laatste keer.
Het gewicht van de seated row heb ik toch flink naar beneden bij moeten stellen.

Bench:
70kg: 10x, 10x, 9x, 8x, 7x, 6x, 6x, 6x

Incl cl gr bench
50kg: 15x, 9x, 7x, 7x, 7x, 7x, 6x, 6x

Incl. BW tricep extension (3M)
7x, 6x, 6x

Seated row (2m)
@76kg: 6x
@66kg: 6x,
@56kg: 7x, 6x

M'n streven om iedere keer nog wat minder hersteltijd te nemen stopt hier waarschijnlijk even.
Begin volgend jaar zou ik onder het mes, maar eerder deze week is dat verplaatst naar morgen.
Afgelopen jaren ben ik steeds meer gaan loensen, waardoor ik vermoeid raak.
Daar word ik aan geopereerd en dat gebeurt onder algehele narcose.
Daarom wordt het denk ik eerst even tijd voor wat herstel(training).

Laatst bewerkt:
Oei, dus morgen operatie? Succes en spoedig herstel alvast

in de tussentijd ben ik deels hersteld van de operatie. Overdag voel ik mezelf prima, maar in de avond ben ik vermoeider als normaal. Ook heb ik vandaag de rechtszaak over het gezag gehad, en in mijn beleving ging dat wel goed. Het beroep van de moeder van m’n kinderen verliep echt heel beroerd. Dat vind ik dan wel weer sneu ergens.

Het was een bijzondere week, en ik heb niet goed geslapen in de afgelopen twee nachten. Nu weer in het gareel. Direct ook weer aan het sporten geslagen. De vorm van de bench ging soepel, al is er nog wel ruimte voor verbetering.

Hoewel de prestatie op de bench beter was merkte ik dat het me wat zwaarder viel. Daarom heb ik twee setjes minder gedaan op de bench, maar op de incline was m’n energie ineens toch opper dan op. Er zat geen doorzetten meer in, maar het was gewoon een kwestie van thuis zien te komen. De volgende keer maar weer verder/meer.

Bench:
75kg: 10x, 10x, 10x, 10x, 8x, 8x,

Incl cl gr bench
55kg: 12x, 10x, 8x, 9x,

M’n borst is flink sore. Gisteren weer even tussendoor getraind, maar ik had overdag niet veel tijd en in de avond weinig puf. Daarom niet toegekomen aan m’n buik.

Single leg kick out (banded) L+R:
20x, 20x, 20x

Pull up, neg:
113kg: 5x
118kg: 5x, 5x, 5x

Vandaag m’n schouders weer aan de beurt, en de triceps even verder bijspijkeren.

Deze training, net als met de lats, besloten om mezelf een beetje in te houden. In de eerste plaats heb ik m’n zin om te squaten en deadliften onderdrukt, en in de tweede plaats heb ik meer reps in reserve gehouden dan in normaal gesproken zou doen. Het is een beetje vreemd om halverwege m’n cyclus weer in te vallen, en even zoeken hoe het er nu voor staat. Ik had al een redelijk gat gegraven voor mezelf.

Aangezien de OHP behoorlijk goed gaat qua techniek en ik graag nog wat meer met de armen in abductie wil trainen (ik geen ster ben ik rekken) heb ik de Klokov press ook toegevoegd. Het was de eerste keer dat ik serieus werk heb gemaakt van een BTN press, dus het was even zoeken. Voor mij voelt het goed om ‘m met zo’n foamrol om de barbell vanuit m’n nek uit te stoten. Behalve dat m’n subscapularis het uitproberen wel even pittig vond voelt het verder vooral heel erg goed. M’n schouder voelt meer in balans, en m’n borst meer open.

Overhead press
30kg: 4x 10

Klokov press
30kg: 4x 10

Rear delt swings
8kg: 40x, 40x, 40x, 25x
(Was lastig om de connectie met de rear delts goed te leggen na de Klokov press, dus was niet erg productief. De volgende keer mogelijk een high to low rear delt flye proberen.)

JM press (2m)
30kg: 20x, 20x, 20x, 20x
(match sets)

Seated overhead tricep stretch extension @ 16,25kg
15x, 13x, 8x

Hoe breed is je greep bij de Klokov? Neem hem zelf vrij breed, duimen tegen de ring.

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven