XXL Nutrition

Trainingslog Hans_i

Serieuze vraag dit. Heb je dan ook minder spierpijn bij intensiteitsverlaging?

Zal toch wel meevallen, een weekje is maar een paar dagen toch ?

• Topic Starter Topic Starter
Zal toch wel meevallen, een weekje is maar een paar dagen toch ?

Ik heb 9 dagen niet getraind. Ik heb ook snel last van "erge" spierpijn. Daar word ik vaak ook voor uitgelachen door mijn vrouw. Die heeft nagenoeg nooit spierpijn en knalt zeker. Ik vraag me tot de dag van vandaag af waarom ik er zoveel last van heb. Heb de vraag hier ook weleens gesteld, maar niet echt een antwoord gekregen.

Ik heb nu ook aardige stijve hamstrings van gisteren. Maar prima mee te werken.

Wat bedoel je hier precies mee? Na een periode niet getraind te hebben? Of tijdens reguliere trainingsweken.

In gevallen zoals de training die je gisteren gehad hebt.
Je zegt dat je veel spierpijn gaat hebben na een tijd niet getraind te hebben. Maar weet je dan ook uit ervaring dat de spierpijn minder is als je op 70% traint ipv op 100%.

Op je laatste bericht hier; heb je doorgaans veel spierpijn? Of alleen na een tijdje niet trainen?

In gevallen zoals de training die je gisteren gehad hebt.
Je zegt dat je veel spierpijn gaat hebben na een tijd niet getraind te hebben. Maar weet je dan ook uit ervaring dat de spierpijn minder is als je op 70% traint ipv op 100%.

Op je laatste bericht hier; heb je doorgaans veel spierpijn? Of alleen na een tijdje niet trainen?

Ja, is ervaring. Ook als ik een week de lunges oversla dan is het de week erna raak.
Als ik gewoon 3 dagen in de week train dan heb ik weinig last van spierpijn.

Ik denk dat je dan je eigen vraag beantwoord over hoe je zulke erge spierpijn kan hebben. Inconsistent trainen.
Zelf heb ik dat ook. Bij normaal trainen vrijwel geen spierpijn, doe ik een oefening langere tijd niet of pak ik een nieuwe oefening kan ik er 3-4 dagen flink last van hebben.

Ik denk dat je dan je eigen vraag beantwoord over hoe je zulke erge spierpijn kan hebben. Inconsistent trainen.
Zelf heb ik dat ook. Bij normaal trainen vrijwel geen spierpijn, doe ik een oefening langere tijd niet of pak ik een nieuwe oefening kan ik er 3-4 dagen flink last van hebben.

De vraag is dan waarom wij er bv wel veel last van hebben en anderen bijna niet. Dat vind ik vreemd. Maar goed er is wel meer vreemd in deze wereld.

De vraag is dan waarom wij er bv wel veel last van hebben en anderen bijna niet. Dat vind ik vreemd. Maar goed er is wel meer vreemd in deze wereld.
Anderen als in?

Als je het hebt over beginners of mensen die zo nu en dan naar de gym gaan kan ik het me voorstellen.
Die trainen vaak met gewichten die niets voorstellen en staan de meeste tijd de tijd te verlullen.

Anderen als in?

Als je het hebt over beginners of mensen die zo nu en dan naar de gym gaan kan ik het me voorstellen.
Die trainen vaak met gewichten die niets voorstellen en staan de meeste tijd de tijd te verlullen.

Inderdaad, de groep die @natty87 omschrijft hebben dat principe eigenlijk constant dan. En dan zeggen sommigen ook nog eens dat ze vet goed getraind hebben omdat ze spierpijn ervaren, maar dat terzijde.
Ik zie hier op het forum wel regelmatig bij anderen terugkomen dat zij hetzelfde ervaren als jij en ik.

Anderen als in?

Laten we het er maar op houden dat ik snel last van spierpijn heb haha
Vandaag ook weer even getraind en voelde mijn hamstrings flink van de deadlifts van afgelopen dinsdag... maar goed dat ik 30% minder gewicht heb gebruikt :p

Training vandaag:

Zo'n 10% minder dan normaal.

Squat Low bar
1x5xstang
1x5x40
1x5x60
3x5x80

Romanian deadlift
1x8x50
1x8x70
3x8x90

Chin up
1x4xbw
1x4xbw
1x4xbw
1x4xbw
Negatief 0

Incline press
1x8xstang
3x8x50

T bar row gewicht alleen schijven
1x8x30
3x8x40

Crosstrainer 5 min niveau 10
Heen en terug op de fiets

Meting van vandaag 19-03-2018

Gewicht: 80,8 (+0,4kg)
Taille: 86 (+1,8cm)
Nek: 37,5 ()
VP: 15,5 (+1,37%)

Iets meer dan 2 weken geleden voor het laatst gewogen. Daarna de wintersport en de afgelopen week een soort van weer netjes naar 2000k... Ja, ok. Ik heb wel een fles wijn en een bokbier trippel gedronken. En een paaseitje extra. Maar het gebak op een verjaardag heb ik geweigerd :)

Deze week weer extra scherp op voeding en drinken! Taile zal eind deze week wel weer richting de 85cm gaan. Hou aardig wat vocht vast volgens mij.

Training vandaag:

Front squat
1x8xstang
1x8x40
3x8x62,5 —> volgende keer 67,5

Mp
1x8xstang
3x8x30 —> volgende keer 35

Walking lunges
3x8x22–> volgende keer 24

2 min rust

Cgbp
1x8x40
3x8x50 —> Volgende keer 52,5

Chin up
1x4xbw
1x4xbw
1x4xbw
1x4xbw
Negatief 0x

Hanmer strength abdominal oblique crunch
1x13x15
1x13x15
1x13x15

Maandag: lekkere training. Hoppa de procentjes eraf. Nog een paar en dan weer lekker veel eten!

Training vandaag

Bench press
1x8xstang
1x8x40
1x7x60 —> -1 rep
1x6x60 —> -2 reps
1x6x60

Ome arm single Side row
1x7x35 —> - 1 rep
1x7x35
1x6x35

Rope push down
1x9x68
1x8x68 —> -1 rep
1x8x68 —> -1 rep

Deadlift
WU: 1x5x60
WU: 1x5x80
3x5x100 —> volgende keer 1 set erbij. Nu moeite met laatste rep

EZ bar curl
WU: 1x8xstang
1x8x27,5
2x8x27,5

Donderdag: Training ging op zich prima. Alleen hongerig. Thuis ff 30 min geslapen voordat de kinderen thuis zijn...

Ja. motivatie problemen... Ik ben de laatste weken/maanden iets te druk en merk dat het ten koste gaat van mijn motivatie om te cutten en te trainen.
Druk bezig met de voorbereidingen voor de verhuizing, ontwerpen/uitzoeken zaken voor het nieuwe huis, met een groot project bezig voor mijn werk, 2 kleine kinderen en ik heb ook nog een vrouw die aandacht nodig heeft...

Eerder lukte het me om 3 x per week te trainen. Nu sla ik soms 2/3 dagen over... Cutten gaat doordeweeks redelijk, maar het weekend moeite mee. Morgen weer ff meten. In de spiegel zie ik al duidelijk verschil, vooral mijn rug. Mijn buik is slanker, maar nog niet iets van definitie te zien :treuren:

Nou tot zover mijn klaagzang.
Vanaf morgen weer de draad oppakken!

Ik vind dat je er ook erg lang over doet om een paar procent te zakken, dat zou bij mij demotiverend werken.

Terug
Naar boven