Fitness Seller

Trainingslog Hans_i

Wie weet werkt het inderdaad wel om een iets groter deficit aan te houden zodat je dr sneller vanaf bent. Ben het even vergeten; maar hoeveel zit je nu onder je geschatte onderhoud?
Of zit je nog steeds wel op de -0.7 per week? De vakantiedagen (en daarna) buiten beschouwing gelaten uiteraard.

Ik vind dat je er ook erg lang over doet om een paar procent te zakken, dat zou bij mij demotiverend werken.

Sluit ik me bij aan. Je bent al geruime tijd bezig. Had gezorgd voor een groter tekort door wat minder voeding of extra cardio.
Maybe anders even tijdje niet cutten en daarna weer oppakken en wat sneller?

• Topic Starter Topic Starter
Ik vind dat je er ook erg lang over doet om een paar procent te zakken, dat zou bij mij demotiverend werken.

Dat het wat langzamer gaat dan gehoopt is niet echt mijn probleem. Vooral de tijd vinden om met regelmaat te sporten en daardoor lekker in de flow te blijven. Ik ga nu ook niet meer zeuren :p.Het is even wat het is.

Wie weet werkt het inderdaad wel om een iets groter deficit aan te houden zodat je dr sneller vanaf bent. Ben het even vergeten; maar hoeveel zit je nu onder je geschatte onderhoud?
Of zit je nog steeds wel op de -0.7 per week? De vakantiedagen (en daarna) buiten beschouwing gelaten uiteraard.

Morgen weer wegen en meten. Zal daarna ff een update posten van de afgelopen maanden. Volgen mij ben ik nu zo'n 10 weken bezig en daarin een dikke week wintersport.

Sluit ik me bij aan. Je bent al geruime tijd bezig. Had gezorgd voor een groter tekort door wat minder voeding of extra cardio.
Maybe anders even tijdje niet cutten en daarna weer oppakken en wat sneller?

Ik ga de aankomende weken nog wel even door. Eind april weer met vakantie voor 2 weken. Dan laat ik het sowieso even voor wat het is. En kijk ik wel even hoe ik er ervoor sta.

26-03-BF.JPG
26-03-waist.JPG

Ectooooo!

Geintje. Gaat lekker zo! :thumb:

Training vandaag:

Squat Low bar
1x5xstang
1x5x40
1x5x60
5x5x80 vanaf nu sets van 5

Romanian deadlift
1x8x50
1x8x80
3x8x100

Chin up
1x4xbw
1x4xbw
1x4xbw
1x4xbw
Negatief 0

Incline press
1x8xstang
3x8x50

T bar row gewicht alleen schijven
1x8x30
3x8x40

Maandag: Vroeg gaan trainen en daarna gaan werken. Lekker. Voor herhaling vatbaar.

Vandaag dagje thuiswerken. Tussendoor ff aan de cardio gegaan :loopband:

Kijken of we de boel iets kunnen versnellen. Elke week een uur cardio erbij.

Crosstrainer 20 min niveau 10
Fiets 40 min niveau 10

Vandaag dagje thuiswerken. Tussendoor ff aan de cardio gegaan :loopband:

Kijken of we de boel iets kunnen versnellen. Elke week een uur cardio erbij.

Crosstrainer 20 min niveau 10
Fiets 40 min niveau 10

That’s the spirit! 3 maanden doen over 3 procent... dat kan natuurlijk veel beter. Dit had je ook in een maand kunnen bereiken. Je eet erg weinig met 2k en toch gaat het zo langzaam... vraag jij jezelf niet af wat er beter kan? Eet je volgend schema of op de gok? Weeg je alles af?

That’s the spirit! 3 maanden doen over 3 procent... dat kan natuurlijk veel beter. Dit had je ook in een maand kunnen bereiken. Je eet erg weinig met 2k en toch gaat het zo langzaam... vraag jij jezelf niet af wat er beter kan? Eet je volgend schema of op de gok? Weeg je alles af?

Ik vraag me zeker af wat beter kan. Ik eet volgens schema. Enige wat ik kan bedenken is dat ik ergens een denkfout en/of rekenfout maak. Bv met avondeten.
Ik zal vandaag of morgen even mijn schema posten. Kunnen jullie er eens op schieten.

Goed plan

Ik had hem hier nog op de pc staan.
Ontbijt, middageten en kwark met noten 's avonds is vrijwel elke dag hetzelfde. Soms 1 stuk fruit extra op een dag.

Avondeten varieert. In de bijlage is een voorbeeld van wat ik eet.

Bijlagen

Voedingsschema (zo uit m'n hoofd producten langsgegaan) en totale kcals kloppen. Mogelijkheden
- Je schat je onderhoud te hoog. Dan moet je lager dan de 2000 gaan zitten.
- Je schat je (extra) cardio-activiteiten te hoog, eigenlijk ook het punt hiervoor.
- Je werkt je deficit teveel tegen met de cheats die je hebt. Heb je wel eens een cheatdag ingevoerd in MFP oid? Als je op zo'n dag 3500 eet met een deficit van -500 dan haal je al 3 dagen deficit weg.
In realiteit zal dit wel minder zijn door verhoging tdee, ed. Maar je snapt het punt.

Voedingsschema (zo uit m'n hoofd producten langsgegaan) en totale kcals kloppen. Mogelijkheden
- Je schat je onderhoud te hoog. Dan moet je lager dan de 2000 gaan zitten.
- Je schat je (extra) cardio-activiteiten te hoog, eigenlijk ook het punt hiervoor.
- Je werkt je deficit teveel tegen met de cheats die je hebt. Heb je wel eens een cheatdag ingevoerd in MFP oid? Als je op zo'n dag 3500 eet met een deficit van -500 dan haal je al 3 dagen deficit weg.
In realiteit zal dit wel minder zijn door verhoging tdee, ed. Maar je snapt het punt.

Ik ga nog strakker afwegen. Dat deed ik al voor alles behalve avondeten niet altijd. Toch scherper op zijn. Wellicht is het onderhoud ook lager dan ik denk :treuren:
Cheats vallen reuze mee. Behalve af en toe uit eten en de wintersport daar gelaten.... Meestal vermeld ik dat ook hier. Leek mij niet echt exeptioneel en compenseer ik ook met bv kwark weglaten.

Dan is het waarschijnlijk een combi van wat je hierboven noemt. Zal maar beginnen met het avondeten afwegen en (nog) niet minderen in kcals. Hopelijk gata het fan rap genoeg.

Je hebt de pech dat je een laag metabolisme hebt..waarbij je dus al snel dagen te niet maakt.. avondeten strikt in zijn! Cheatdays..hou het op een cheatmeal en zorg dat je hiermee niet op een groot overschot komt. Gooi er cardio in, begin op 3x20 minuten en dit opbouwen..voeding zou ik niet gaan verlagen.

Je hebt de pech dat je een laag metabolisme hebt..waarbij je dus al snel dagen te niet maakt.. avondeten strikt in zijn! Cheatdays..hou het op een cheatmeal en zorg dat je hiermee niet op een groot overschot komt. Gooi er cardio in, begin op 3x20 minuten en dit opbouwen..voeding zou ik niet gaan verlagen.

FML, heb ik weer. Een laag metabolisme. En ik hou zo van (veel) eten :treuren:. Ik heb chronische hongergevoelens.
Heeft onze buurvrouw ook nog een paasbrunch gewonnen bij de lokale bakker voor ons omdat we gaan verhuizen...
En we gaan brunchen bij een golfclub 1ste paasdag. Super lekker eten altijd.

Met de pasen zal ik het niet te gek maken. Ook niet zo gek dat ik vroeger 100+ kilo was met een vp van boven de 30 :emo: als ik bovenstaande lees.

Avondeten ben ik nu heel streng voor mezelf. Cardio gaat erin. Minimaal 3x20 min. 1x60min mag ook toch lijkt mij.

Als je laatste zin een vraag was: ja :)

Terug
Naar boven