Fitness Seller

Trainingslog SL 5x5

• Topic Starter Topic Starter
Gaat de goede kant op! Hoe gaat eht met je rug?
Sterke OH press en in verhouding beetje zwakke deadlift? Zie ik dat verkeerd?
Ben zelf ook totaal uit verhouding :o

ja man, alle oefeningen zijn nu zwak door die beschadigde gewrichtsbanden en verschoven wervels. Dus ik ben op alle oefeningen flink in gewicht gedaald.
Ik ga voorlopig ook heel voorzichtig met de DL om, dus echt 2,5 kilo verhogen per keer ofzo. De OHP kan ik sneller weer een beetje wat in gewicht omhoog gooien.

Ik was net bij 130 squat, 145 dl, 65 ohp, 77,5 bp en 85 bor voordat het dus fout ging met mijn rug. en daar was ik best al wel blij mee na een half jaar trainen. Nu weer van voor af aan beginnen :(

vandaag:

SQ:
5 x 20 KG
5 x 40 KG
5 x 50 KG
5 x 60 KG
5 x 70 KG
4 x 10 x 85 KG
5 x 90 KG

ik dacht ik doe maar eens wat meer reps om toch nog wat meer trainingsgevoel te krijgen. Ik vond het nog best zwaar conditioneel, ik ben natuurlijk maximaal 5 reps. gewend. Qua kracht was er helemaal geen probleem.

OHP:
5 x 20 KG
5 x 30 KG
5 x 45 KG
5 x 5 x 57,5 KG

DL:
5 x 40 KG
3 x 10 x 55 KG

ik denk dat ik voorlopig mijn DL verhoog met 2,5 kilo per keer en dan 3 x 10 aanhoud om problemen met mijn rug te voorkomen, tenzij iemand een beter idee heeft :)

ik vroeg me sowieso af, wat is zwaarder veel reps of hoog in gewicht? ivm mijn blessure.

ik vroeg me sowieso af, wat is zwaarder veel reps of hoog in gewicht? ivm mijn blessure.

Ik ben ook van 5x5 naar een 3x8 (DL) en 3x12 (SLDL) gegaan en ik vind dit echt veel zwaarder (met name qua grip).

Voor je blessure zou ik meer reps, laag gewicht aanhouden.

ja man, alle oefeningen zijn nu zwak door die beschadigde gewrichtsbanden en verschoven wervels. Dus ik ben op alle oefeningen flink in gewicht gedaald.
Ik ga voorlopig ook heel voorzichtig met de DL om, dus echt 2,5 kilo verhogen per keer ofzo. De OHP kan ik sneller weer een beetje wat in gewicht omhoog gooien.

Ik was net bij 130 squat, 145 dl, 65 ohp, 77,5 bp en 85 bor voordat het dus fout ging met mijn rug. en daar was ik best al wel blij mee na een half jaar trainen. Nu weer van voor af aan beginnen :(

Klote inderdaad, ik heb zo'n 12 weken geleden mijn knie verdraaid, strontvervelend, maar ik heb geduld, ik train toch voor mezelf :)

Ik zou gewoon je normale reps DL houden, hoge reps gaan het ook niet oplossen, als je moet wennen aan de belasting, doe dat dan op de manier waarop je ook weer wilt gaan trainen. Zolang je lineair gewicht toevoegt, gecontroleerd en minimale stappen maken kan er met beide methodes weinig mis gaan me dunkt.

vandaag:

SQ:
5 x 20 KG
5 x 30 KG
5 x 40 KG
5 x 50 KG
5 x 60 KG
5 x 70 KG
5 x 80 KG
5 x 5 x 90 KG

BP:
5 x 20 KG
5 x 40 KG
5 x 60 KG
5 x 5 x 75 KG

weer terug op mijn oude pr, wel weer last van een schouderblessure van vechtsport :(

BOR:
5 x 20 KG
5 x 40 KG
5 x 50 KG
5 x 5 x 65 KG

Pff ondanks lichte opwarm gewichten toch nog wat volume gedraaid =O Sterke poten!

Hoe lang doe je over je trainingen?

Hoe bevalt vechtsport (enkel training (inclusief sparren) of ook potten?) met KT ?

gisteren:

SQ:
5 x 20 KG
5 x 30 KG
5 x 40 KG
5 x 50 KG
5 x 60 KG
5 x 70 KG
5 x 80 KG
5 x 5 x 95 KG

OHP:
5 x 20 KG
5 x 30 KG
5 x 47,5 KG
5 x 5 x 60 KG

DL:
5 x 20 KG
5 x 40 KG
26 x 60 KG
20 x 60 KG

Pff ondanks lichte opwarm gewichten toch nog wat volume gedraaid =O Sterke poten!

Hoe lang doe je over je trainingen?

Hoe bevalt vechtsport (enkel training (inclusief sparren) of ook potten?) met KT ?
Ja die squats gaan we nog makkelijk af, het zit natuurlijk ook wel ver onder mijn oude max.

Ik doe meestal een uurtje of anderhalf over mijn training, ik ben vaak ook met 1 of 2 trainingsmaatjes en dan wisselen we af.

vechtsport icm krachttraining beviel me heel goed, door mijn blessures doe ik dat nu dus even niet maar ik probeer het vanaf volgende week weer op te pakken.
Ik train dan:

Maandag: Kickboksen + MMA of grappling
Dinsdag: KT
Woensdag: Kickboksen + MMA
Donderdag: BJJ
Vrijdag: KT
Zaterdag: af en toe kickboksen
Zondag: KT

Ja die squats gaan we nog makkelijk af, het zit natuurlijk ook wel ver onder mijn oude max.

Ik doe meestal een uurtje of anderhalf over mijn training, ik ben vaak ook met 1 of 2 trainingsmaatjes en dan wisselen we af.

vechtsport icm krachttraining beviel me heel goed, door mijn blessures doe ik dat nu dus even niet maar ik probeer het vanaf volgende week weer op te pakken.
Ik train dan:

Maandag: Kickboksen + MMA of grappling
Dinsdag: KT
Woensdag: Kickboksen + MMA
Donderdag: BJJ
Vrijdag: KT
Zaterdag: af en toe kickboksen
Zondag: KT

Wel heavy man! Weinig rust dus hoor ik al =O

Wel goed voor je flexibiliteit en lenigheid die vechtsporten erbij. Je zal er iig niet lomper door worden.

Doe je ook wedstrijden? Of gewoon puur voor conditie en voor fun?

Wel heavy man! Weinig rust dus hoor ik al =O

Wel goed voor je flexibiliteit en lenigheid die vechtsporten erbij. Je zal er iig niet lomper door worden.

Doe je ook wedstrijden? Of gewoon puur voor conditie en voor fun?

ja alhoewel dus nu alle vechtsport uit het schema is.
Ik ga het ook weer rustig opbouwen, ik denk ik het begin alleen kickboksen omdat dat minder zwaar is voor rug/schouders dan grondvechten.

Ik train nu recreatief (wel met wedstrijdjongens), in BJJ/grappling wil ik eigenlijk nog wel wedstrijden doen, maar dat zal wel pas volgend jaar worden ofzo. Ik ben nog veel te zwaar (te dik) om in een goede gewichtsklasse terecht te komen.

Hé, waar zijn de trainingen heen?

ja jongens ben aan het verzaken.
dinsdag nog getraind, verder niet meer sinds mijn laatste post. Ik ben een vieze vetklep.

BP:
15 x 20 KG
15 x 30 KG
3 x 15 x 40 KG

moet 3 x 15 doen van de fysio ivm schouderblessure.

SQ:
5 x 20 KG
5 x 30 KG
5 x 40 KG
5 x 50 KG
5 x 60 KG
5 x 70 KG
5 x 80 KG
5 x 90 KG
5 x 100 KG

goed om te weten dat ook al train ik een paar weken niet, blessures en slecht eten 5 x 100 KG nogsteeds lukt.

BOR:
5 x 20 KG
5 x 50 KG
5 x 5 x 75 KG

Goed om te weten inderdaad!

Ga je het wel weer oppakken vanaf hier dan?

Haha ja dat werkt ook niet echt bevorderlijk, nou gewoon 2 weken knallen en dan lekker vakantie.

wrrm zoveel squat wu setjes?
als 5x100 je doel is die training doe je toch gewoon:
5x20
5x50
5x80

5x100

ofzo... heb je meeer energie voor je werksets

Zit wat 5*5 schema's door te lezen, ben het nu ook aan het oppakken.

K*t van je blessure! Kon de fysio ook zeggen hoe hij veroorzaakt is? Techniek, of iets anders? Wel goed om te weten voor toekomstige trainingen.

wrrm zoveel squat wu setjes?
als 5x100 je doel is die training doe je toch gewoon:
5x20
5x50
5x80

5x100

ofzo... heb je meeer energie voor je werksets
I know.
als je eerdere posts had gelezen dan weet je dat ik met een rug en een schouderblessure zit en daarom een hele tijd bijna niet getraind heb.

Normaliter werk ik naar een 5x5 toe met eindgewicht.
echter nu ik zo sporadisch train probeer ik het gewoon lekker licht te houden qua gewichten en meer een soort krachtuithouding te doen, of onderhoud. gewoon om een beetje bezig te zijn.

Vandaag weer een laf dagje:

SQ:
5 x 20 KG
5 x 30 KG
5 x 40 KG
5 x 50 KG
5 x 60 KG
5 x 70 KG
5 x 80 KG
5 x 90 KG
5 x 100 KG
5 x 110 KG

OHP:
5 x 50 KG
15 x 40 KG
15 x 40 KG
14 x 40 KG

DL:
5 x 40 KG
15 x 60 KG

Toch lekkere OH press. Hoe voelt het met squatten?

Terug
Naar boven