Fitness Seller

Trainingslog SL 5x5

• Topic Starter Topic Starter
Toch lekkere OH press. Hoe voelt het met squatten?

OHP is relatief een van mijn sterkere oefeningen denk ik. Ik ben dus nog herstellende van mijn schouderblessure maar die 5 x 50 KG gaat zonder echte moeite. Van de sportfysio moet ik eerste krachtuithouding doen (15 reps), dan hypertrofie (10 reps) voordat ik weer naar 5 reps mag. Squats voelen ook erg lekker, mijn rug houdt het met deze gewichten prima. Wel een goed gevoel dat ookal train ik bijna niet, ik gewoon nog 5 x 110 KG squat zonder dat ik het gevoel heb dat dat mijn max is. De planning is nu: aankomende week nog even een paar keer trainen wat losjes zoals afgelopen trainingen. Dan ben ik vier weken op vakantie. Daarna ben ik hopelijk van al mijn blessures af en ga ik weer vol knallen. Kracht, eetschema en wedstrijdtraining.

Klinkt positief kerel, vind je OHP zeker sterk in verhouding met de rest ja. Die squat komt wel goed zo te horen, gewoon rustig aan blijven verhogen, niet te hard van stapel lopen nu dat zo goed voelt ;)

Wedstrijdtraining voor wat precies (mma ofzo toch?)

Klinkt positief kerel, vind je OHP zeker sterk in verhouding met de rest ja. Die squat komt wel goed zo te horen, gewoon rustig aan blijven verhogen, niet te hard van stapel lopen nu dat zo goed voelt ;)

Wedstrijdtraining voor wat precies (mma ofzo toch?)

mijn OHP was eerder dit jaar 62,5 KG met 5x5.
mijn squat was toen 127,5 KG bij 5x5 maar dat zijn dan ook mijn sterkste oefeningen denk ik.

mijn rug is niet zo sterk (ook gebleken door de blessure), mijn DL is dus blijven steken op 1 x 145 KG.

maar goed, nu eerst maar inderdaad weer revalideren totdat ik mijn oude gewichten weer doe, en dan verder kijken. Die deadlift zal nog wel even duren voordat die er weer is :(

wedstrijden wil ik volgend jaar draaien met BJJ (braziliaans jiu jitsu).

Laatst bewerkt:
Vandaag:

SQ:
5 x 20 KG
5 x 30 KG
5 x 40 KG
5 x 50 KG
5 x 60 KG
5 x 70 KG
5 x 80 KG
5 x 90 KG
5 x 100 KG

OHP:
5 x 20 KG
3 x 15 x 40 KG

DL:
5 x 40 KG
2 x 15 x 60 KG

Laatst bewerkt:
Flinke OHP :)

BJJ is tof, doe je ook grappling?

thnx,

ik ga volgende week 4 weken op vakantie.
Daarna ga ik hopelijk weer vol aan de bak, weer richting 5x5 sets.

grappling ook een beetje ja, alhoewel ik het spel met gi momenteel leuker vind.

Weer terug van vakantie.
Vandaag

SQ:
5 x 20 KG
5 x 40 KG
5 x 50 KG
5 x 60 KG
5 x 70 KG
5 x 80 KG
5 x 5 x 90 KG

BP:
5 x 20 KG
5 x 40 KG
5 x 5 x 70 KG

BOR:
5 x 40 KG
5 x 60 KG
5 x 5 x 80 KG

Gisteren

Sq:
5 x 20 KG
5 x 30 KG
5 x 40 KG
5 x 50 KG
5 x 60 KG
5 x 70 KG
5 x 80 KG
5 x 90 KG
5 x 5 x 92,5 KG

OHP:
5 x 20 KG
5 x 30 KG
3 x 15 x 40 KG

DL:
5 x 40 KG
3 x 15 x 60 KG

waarom nog altijd die hoge reps? Na je vakantie zou je toch genoeg moeten hersteld zijn om terug 5x5 te doen?

Juist na 4 weken vakantie kan je beter weer beetje rustig opbouwen.
Als ik zelf 2 weken vakantie hou heb ik minstens ook weer 2 weken nodig om weer op volle kracht te komen.

ja opbouwen wel, maar als je 5x5 wilt doen moet je ook met 5x5 terug opbouwen, en niet 3x15..

mee eens

tja de fysio zegt dat voor herstel het beste is:
- eerst weer hoge reps, krachtuihoudingsvermogen, 3x15 of 20-15-10
- dan hypertrofie, sets van 8-12 reps
- en als dat goed gaat weer sets van 5 reps voor kracht.

SQ:
5 x 20 KG
5 x 40 KG
5 x 60 KG
5 x 5 x 95 KG

OHP:
20 x 20 KG
15 x 40 KG
7 x 40 KG
ben gestopt voelde mijn schouder te erg.

DL:
5 x 45 KG
3 x 15 x 60 KG

waarom zou je je reps moeten afbouwen? Wat was zijn uitleg?
Ga niet zeggen dat hij ongelijk heeft, maar ik begrijp het niet echt. Volgens mij kun je perfect 5x5 doen met een vrij laag gewicht en weer opbouwen. Maar ik ben dan ook geen expert.maar 5x5 40kg lijkt mij minder belastend dan 3x15 40 kg

waarom zou je je reps moeten afbouwen? Wat was zijn uitleg?
Ga niet zeggen dat hij ongelijk heeft, maar ik begrijp het niet echt. Volgens mij kun je perfect 5x5 doen met een vrij laag gewicht en weer opbouwen. Maar ik ben dan ook geen expert.maar 5x5 40kg lijkt mij minder belastend dan 3x15 40 kg

volgens mij omdat je in principe traint naar een percentage van je max. je traint altijd je sets zodat je het net haalt. zo doe ik het tenminste.

dat betekent dat je met lage reps, dichter bij je maximaal kracht zit dan met hoge reps en dus een hogere belasting voor je lichaam.

bijvoorbeeld voor mijn OHP ik deed eerst 5 x 5 x 62,5 KG dat is veel zwaarder dan 3 x 15 x 40 KG.

de fysio zegt dus qua belasting voor je lichaam (van laag naar hoog):
- krachtuithoudingsvermogen
- hypertrofie
- kracht

volgens mij omdat je in principe traint naar een percentage van je max. je traint altijd je sets zodat je het net haalt. zo doe ik het tenminste.

dat betekent dat je met lage reps, dichter bij je maximaal kracht zit dan met hoge reps en dus een hogere belasting voor je lichaam.

bijvoorbeeld voor mijn OHP ik deed eerst 5 x 5 x 62,5 KG dat is veel zwaarder dan 3 x 15 x 40 KG.

de fysio zegt dus qua belasting voor je lichaam (van laag naar hoog):
- krachtuithoudingsvermogen
- hypertrofie
- kracht
Je volgt SL5x5, en bij je houdige stats zit je belange nog niet aan je max.
Moest ik in jou plaats zijn begin ik bij de OHP en de deadlift (want bij die oefeningen had je toch last hé?) gewoon opnieuw met 5x5. Want 5x5x20 is beter dan 3x15x40, want dat faal je toch. En door geleidelijk aan terug op te bouwen kan je schouder ook terug sterker worden. En als je pijn voelt moet je maar stoppen.:) dit zou ik doen, maar ben ook geen fysio..Maar sommige fysio's weten ook niet over wat ze praten dusja:)

Ik zou ook gewoon 5x5 aanhouden.
Je begint zoiezo laag in het gewicht dus je schouders kunnen wennen en weer opbouwen.
Je verhoogd elke workout dus je schouders passen zich aan. Ik zou stoppen met die 13x, 15x, 20x etc.

Gewoon lekker 5x5 volgen ;)

i dont know, high reps feel good !
squats doe ik wel normaal. en s4ndro, die ohp 3 x 15 x 40 KG heb ik altijd gehaald hoor.

SQ:
5 x 20 KG
5 x 50 KG
5 x 80 KG
5 x 5 x 100 KG

OHP:
5 x 20 KG
3 x 15 x 40 KG

DL:
5 x 47,5 KG
3 x 10 x 70 KG

ah, je had bij je vorige training gezet dat je schouder zeer deed