XXL Nutrition

Tripax's log

Superset: nosebreaker + barbell curl
Nosebreaker: 4x30
Barbell curl: 4x40
2min rust
Nosebreaker: 4x35
2min rust
Nosebreaker: 4x35
2min rust
Nosebreaker: 4x37,5 pr

WTF ZIJN NOSE BREAKERS VOOR DE REST GOEDE TRAINING

je gaat al goed vooruit .
tel je het gewicht van de bar wel mee ?
meestal 10KG voor de kleinere 30mm doorsneebar.

• Topic Starter Topic Starter
Training vandaag: rug+borst

BOR
12x40
10x45
8x50
(6)x60 Eigenlijk 4, laatste 2 kon ik niet tot aan de buikspieren trekken...

Deadlift
12x70
10x80
8x90
4x100
3x100 -> hiervan heb ik een filmpje gemaakt. Kijk hier: http://forum.dutchbodybuilding.com/f8/mijn-uitvoering-deadlift-filmpje-96807/#post1691753
en help mij met de uitvoering!

Dumbbell flyes
3x10x15kg

Cable crossovers
10x15
10x17,5
10x20 pr

Lekkere training, vooral borst ging weer goed. Ik merk de laatste tijd dat ik qua kracht goed vooruit ga bij borst.

Nette training! Mooi pr.

Je deadlift; voor mij is dat bijna stiff leged; als je meer vanuit je benen zou gaan, ben je dan minder sterk?
Toch vind ik dat je je rug mooi recht houdt!

Thx!

Je deadlift; voor mij is dat bijna stiff leged; als je meer vanuit je benen zou gaan, ben je dan minder sterk?
Toch vind ik dat je je rug mooi recht houdt!

Als ik romanian dl doe, dan zijn mijn knieën iets gebogen, en hurk ik niet door mijn knieën bij het naar beneden gaan. Ik laat dan zakken tot ik het voel trekken in mijn hamstrings.

Normale dl doe ik eigenlijk altijd zoals in het filmpje, nog meer door mijn benen gaan heb ik eigenlijk nog niet geprobeerd :o

Met een squat van 6*85, en zo'n deadlift... Als je meer door je knieën zou zakken, kun je (volgens mij) veel meer dan die 100 kg!

Met een squat van 6*85, en zo'n deadlift... Als je meer door je knieën zou zakken, kun je (volgens mij) veel meer dan die 100 kg!

Zou wellicht kunnen maar lijkt me vrij sterk eigenlijk, hoe dieper je door je knieen zakt des te verder je heupen van de bar zijn (= ongunstige hefboom):p.

Mja, 'k ga eerst proberen mijn techniek te verbeteren, en dan zien we wel verder!

coole video chez walter ;)

succes met je trainingen.

coole video chez walter ;)

succes met je trainingen.

Thx!

Vandaag arm training.

Dips
4x10 (BW)

Hammer curl
Rest-pause techniek, 5reps-10s rust-3reps-10s rust-2reps met 5RM
10x13
10x15
10x13
10x11
10x11

Superset decline triceps extension en reverse preacher curl
Decline triceps ext: 5x11
Reverse preacher curl: 5x28

Reverse preacher curl: 5x24

Ook nog buik gedaan hierna:

Cable crunches
12x35
10x40
8x45
4x47,5 pr

Incline leg raises
3x8

Mijn linkerarm doet de laatste 2 trainingen nogal vervelend. Na de trainingen voelt het nogal vervelend aan aan de linkerbiceps, net bovende elleboogholte. Dit zijn de pezen right?
'k zal het volgende week wat rustiger aan moeten doen dan..

Laatst bewerkt:
Monster benen training vandaag!

Barbell // squat
12x60
10x70
8x80
6x90 pr

Hack squat
12x45
10x45
8x45
6x45

Leg extensions
10x85
10x90
10x95

Romanian dl
Heb het nogal rustig gehouden bij deze, was al veel energie kwijt..
10x60
8x70
6x80

Leg curl
3 setjes van 10

Standing Calf raise
3 setjes van 10, gewicht rond de 100kg

Ik denk er trouwens aan van vanaf volgende week over te gaan op Rippetoe training. Ik vind dat mijn bf toch redelijk hoog begint te worden (zit nu bijna op 18%). Voordeel bij Rippetoe is dat je ook wat cardio werk moet doen, en ik kan lekker de basisoefeningen doen (sq, dl, bp)!

Ik zou dan proberen om iets boven onderhoud te eten, en proberen om toch wat spiermassa aan te komen en tegelijkertijd wat vet te verliezen. 'k weet niet of het mogelijk is, maar is wel eens het proberen waard.

Enige wat me nog wat tegenhoud is dat het eigenlijk een schema voor beginners is, en een "echte" beginner ben ik eigenlijk niet. Ik ben weer 4 maand bezig, maar heb een 5-tal jaar geleden al eens 2 jaar getraind (wel zonder goede voeding toen...)

Wat denken jullie van de Rippetoe training? Aan te raden voor mij?
En zou het mogelijk zijn om nog wat aan te komen in spiermassa en toch wat vet te verliezen.
Lichaamsbouw is endo-(klein beetje)meso denk ik.

Waarom zou Rippetoe alleen voor beginners zijn? Het is enkel heel basis, en dat heeft eigenlijk iedere persoon nodig die traint.
Gewoon doen dus; zitten zoals je al zegt veel voordelen aan!

Netjes van die pr!!

mooie pr en wat is een rippetoe training??
goeie training :thumbs:

gaat lekker ofniet keep on going;)

Waarom zou Rippetoe alleen voor beginners zijn? Het is enkel heel basis, en dat heeft eigenlijk iedere persoon nodig die traint.
Gewoon doen dus; zitten zoals je al zegt veel voordelen aan!

Ja inderdaad. 'k ben ook wel een grote voorstander van compound oefeningen. Enige probleem misschien is dat ik niet elke training de gewichten ga kunnen verhogen, wat een absolute beginner wel een tijdje gaat kunnen doen. Maarja we zien wel wat het geeft.

Thx!
Benen gaan lekker vooruit. Er is op 3 maand al een dikke 5cm bij, 't word al moeilijk om in mijn oude broeken te kunnen.
Heel raar, benen hebben altijd al voorgelopen op bovenlichaam, 't lijkt wel of alle spier daar naartoe gaat ???

mooie pr en wat is een rippetoe training??
goeie training :thumbs:
Thx!
Rippetoe training komt eigenlijk hierop neer:

Workout A
3x5 Squat
3x5 Bench Press
1x5 Deadlift

Workout B
3x5 Squat
3x5 Standing military press
3x5 Pendlay Rows

En dit 3 keer in de week afwisselend. Hierbij wordt ook cardio aangeraden, dit ga ik 2 keer in de week doen.
Na een tijdje komen er ook assistance oefeningen bij, zoals chins, pull-ups, dips, ...

Meer info: Guide to Novice Barbell Training, aka the Official Rippetoe-Starting Strength FAQ - Bodybuilding.com Forums

gaat lekker ofniet keep on going;)

Bedankt, 't gaat idd wel lekker :D

Straks mijn laatste training van mijn oude schema.
Vanaf zaterdag begin ik aan het "rippetoe" schema, wat er als volgt zal uitzien:

Maandag
Buikspieren
Cardio 35min
Stretchen

Dinsdag
Workout A/B afwisselend

Woensdag
Rust
Stretchen

Donderdag
Workout A/B

Vrijdag
Buikspieren
Cardio 35min
Stretchen

Zaterdag
Workout A/B

Zondag
Rust
Stretchen

Met:

Workout A
Squat: 3x5 (80)
Bench: 3x5 (60)
Deadlift: 1x5 (85)

Workout B
Squat: 3x5 (80)
Standing press: 3x5 (35)
Pendlay rows: 3x5 (50)

Tussen haakjes staan de begingewichten die ik zal gebruiken op de eerste dag. Het is de bedoeling om bij succesvolle trainingen de volgende training het gewicht te verhogen. Bij de verschillende sets wordt eenzelfde gewicht gebruikt.

Ik ga ook opnieuw eens naar mijn voedingsschema kijken, en kcal iets verlagen naar 3000kcal. Voedingsschema post ik dan in de loop van deze week.

zo'n workout ben je toch zo mee klaar of zie ik dat verkeerd?

Terug
Naar boven