Fitness Seller

Triple's Powerliftinglog

• Topic Starter Topic Starter
heftige trainingen, gaat goed!

thx!

ook abbo'tje nemen :)
Jij hebt wel serieuze progressie gemaakt op korte tijd zeg :eek:

thx, ging idd super laatste halfjaar, al kan je het mss beetje 'newbgains' noemen, gezien ik niet echt krachtgericht bezig was daarvoor.. Maar kan iedereen dat schema wel aanraden, na mn examens ga ik er wellicht wel weer mee aan de slag:)

nu even hoog volume en frequentie knallen:)

Bij Sheiko neem je beter variaties op de 2° oefening en je mag het schema ook niet naar de letter volgen. Eigenlijk met geen enkel schema...

zoals ik het vroeger deed:

Ma: Heavy squat, light bench, front squat
Woe: Medium bench, light squat, narrow fat bar
Do: Speed squat + blue bands, floor press, deadlift
Zo: Heavy bench + tricep assist

De donderdag heeft de squat geen invloed op deadlift omdat het toch maar speed is en er zit nog een press tussen zit. Op die manier heb ik nog 300 - 205 - 280 gehaald op training. Wel nooit wedstrijd gedaan. En nu ben ik volledig gestopt met suits. Knee wraps wil ik wel nog gebruiken.

Train jij bij Jan in Izegem? Heb ik met jou gesproken ivm verkoop squat suit en bench shirt?

Lekkere training vandaag ondanks erg slecht geslapen te hebben!

Squat
10x20
10x70
5x105
4x125
3x147.5
3x147.5
(riem om)
5x3x170
ging goed!

BP (paused, wijsv op ringen)
10x20
5x65
4x77.5
5x3x90
supereasy, traag negatief gedaan en zo explosief mogelijk uitstoten, vloog omhoog

plat DB press
5x10x28

Squat
10x20
10x70
5x105
5x125
(riem om)
4x4x150
normaal is dit een superzwaar om 2x te squatten, en zo voelde het ook elke rep, maar laatste set voor de fun er 8 gedaan..
Vond het raar dat het bleef lukken omdat elke rep zo zwaar voelde maar is dus goed, zaten volgens mij wel 10 in zelf
Ooit doe ik wel eens een serieuze rep-out:p

morgen of overmorgen terug, we zien wel, heb morgen erg lange schooldag

pittig zoveel squatten, maar you will get rewarded! nice train

aangezien je uit athletiek komt, zorg ervoor dat je je explosiviteit houdt! Zeker bij suited lifts is dit zeer belangrijk.

aangezien je uit athletiek komt, zorg ervoor dat je je explosiviteit houdt! Zeker bij suited lifts is dit zeer belangrijk.

Lukt bij m'n squats en bankdrukken meestal goed, en OH haal ik op pushpress 30kg meer als 1RM dan op stricte door heel explosieve legdrive,
enkel bij deadlifts is het echt afhankelijk van moment tot moment...

Jammer genoeg heb ik in mijn gym niet echt mogenlijkheid tot trainen met bands, chains, boxes enzo...
Maar ik ga af en toe bij vrienden trainen, 1 van die jongens heeft in zijn garage een rack met redelijk wat schijven en goeie barbell,
we zijn samen wat aan het investeren in die dingen om beter te kunnen trainen.
Maar voorlopig is het enkel basic, maar werkt goed tot nu toe...

Droom is een eigen homegym.. maarja, jammer genoeg niet echt degelijk ruimte

Sheiko w2 t4

MP
5x5x60
vlot

Incline BP (paused, med grip)
10x20
4x60
4x80
4x90
4x90
4x90

Weighted dips
10xbw
8xbw+30
8xbw+30
8xbw+30
6xbw+35
6xbw+35
had hier toch wat meer van gehoopt

Deadlift tot kniehoogte
5x70
5x120
4x140
3x160
3x160
(riem om)
5x2x172.5

abbo - nice filmpje triple

Als je eens langskomt voor dat suit, zal ik je wat tips geven voor je bank te verbeteren. Er zit nog een 10-15kg met enkel techniek te verbeteren.

Je kan kiezen. ofwel bij Jan ofwel bij ons in de garage.

Als je eens langskomt voor dat suit, zal ik je wat tips geven voor je bank te verbeteren. Er zit nog een 10-15kg met enkel techniek te verbeteren.

Je kan kiezen. ofwel bij Jan ofwel bij ons in de garage.

Waar train jij misschien?
Zit laatste dagen ermee in m'n hoofd om dan toch nog eens naar Izegem (of naar u dan) te komen nu het eventueel wel nog even kan voor examens:p
Maar probleem is dat Isogym in weekend enkel de voormiddag open is en dat ik dan al heel erg vroeg 's ochtends zou moeten vertrekken.

Of ik kijk eens voor een avond...

Altijd benieuwd naar wat tips, had al de tip gekregen van Eddine van hier op het forum om nu op training zo wijd als maximaal mag te drukken.
Omdat die wijdte grootste verbetermarge heeft, en dan als ik single's doe eens kijken voor een greep die me goed ligt,
maar allesinds veel wijder dan dat ik op de wedstrijd en de periode ervoor drukte.

Sheiko w3 t1

Squat
10x20
10x70
5x105
4x125
3x150
3x150
(riem om)
5x3x170
haha ging allemaal goed, maar laatste set eerste rep was effe paused liet een enorme scheet en concentratie was weg,
wel setje nog mooi kunnen afmaken!:p geeft vertrouwen

BP (paused, wijsv op ringen)
10x20
5x60
4x72.5
3x85
3x85
6x3x95
easy, vlogen allemaal

Plat DB press
5x10x26

Squat
10x20
5x70
5x105
5x125
(riem om)
5x5x150
ging super

hanging leg raises
3x10x

Squats gaan goed, lijk te wennen aan het volume op 170, gaat steeds vloter
volgende squattraining (maandag) is het iets zwaarder
3x3x170 en daarna 3x2x180
en wrapless PR is 2x180 dus dat word op volume verbroken maandag, ben er zeker van

ik kom wel eens af naar isogym

Niet zo'n lekkere training vandaag op gevoel afgaand

Sheiko w3 t2

DL (sumo)
10x70
4x120
4x140
3x160
3x160
(riem om)
5x3x185

voelde niet lekker

BP (paused, ultra-wide)
10x20
8x60
7x65
6x72.5
5x77.5
4x85
3x90
3x90
2x95
2x95
1x102.5
1x102.5
2x95
2x95
3x90
3x90
4x85
6x77.5
8x72.5
10x65
12x60

plat DB press
5x10x26

Deadlift tot kniehoogte
5x70
4x120
4x140
(riem om)
5x4x160

bah voelde ook weer k*t, laatste 3 setjes conventioneel gedaan en die voelde veel beter (???)

DL voelt nu al sinds de wedstrijd k*t, met vandaag als maximaal dieptepunt..
Lift-off gaat telkens tergend traag (vooral bij eerste rep van de sets) terwijl dit nog geen erg hoge gewichten zijn in vergelijking met men PR..
Het is vooral in mn heupen, niet mn volledige onderrug maar deel van onderrug aan heupkam en aan mn liezen dat het niet goed voelt laatste weken...
Het is nu wel zo dat de deadlift er eigenlijk technisch veel beter uitziet,
hou veel beter spanning, terwijl ik daarvoor de neiging had om bij een lastige liftoff te gaan trekken en spanning te verliezen en daardoor met schouders wat voorover te gaan vallen..
Ik denk dat door die spanning beter te houden dat ik wel veel meer druk te verduren krijg op heupen en liezen, zeker aangezien ik niet echt hoge werklast gewoon ben voor deadlifts,
laatste halfjaar (volgens het schema van g-men) enkel op ME dag sumo deadlifts gedaan met 1 topsetje en voor de rest romanians..
Dusja zit hiermee beetje in de knoop.. Zeker aangezien conv nu ineens beter ging...

Achja maandag weer squatten, dat zal wel troost bieden:)

WTF @ miljoen setjes bench.

hard schema heb je! mss wel wat voor mij?
moet je niet veel herstellen met al die squats?

WTF @ miljoen setjes bench.

hard schema heb je! mss wel wat voor mij?
moet je niet veel herstellen met al die squats?

Haha:p squat valt goed mee vind ik, maar ik squat dan ook graag en graag vaak,
dacht voor ik het schema begon dat bench de hardste dobber ging zijn omdat er eigelijk elke training gepresst wordt,
en de eerste week was het ook wel degelijk even serieus wennen, maar blijkt nu dat het deadlift is die het meest zeurt van de frequentie...
Zit daar dus beetje mee in de knoop, hoe ik het best aanpak.

Je moet maar eens googlen op boris sheiko, er zijn verschillende schema's, maar ze hebben allemaal zowat zelfde structuur.
Als ik je een schema kan aanraden is het dat van g-men dat je hier kan vinden,
vooral mijn squats en overhead presses schoten omhoog en ook mooie progressie op bankdrukken en deadlift

mmm tjah, die momenten dat je lifts allemaal tegelijkertijd omhoog/lekker gaan zijn meestal schaars

Eens een training je rug slopen zonder DL.

bvb: Barbell row, T-bar row, Pull-ups (de 3 variaties) en shrugs

en dan week erna opnieuw beginnen vanaf week 1

mmm tjah, die momenten dat je lifts allemaal tegelijkertijd omhoog/lekker gaan zijn meestal schaars

Nja I know man... maarja is gewoon klote gevoel als dit soort gewichten tergend traag omhoog gaan, ze lukken wel allemaal maaaaar... :)

Eens een training je rug slopen zonder DL.

bvb: Barbell row, T-bar row, Pull-ups (de 3 variaties) en shrugs

en dan week erna opnieuw beginnen vanaf week 1

overmorgen staat iets rustiger training gepland, dus zal mss goed doen aan de DL ook:)

Maar vandaag squat!

Sheiko w3 t3

Squat
10x20
10x70
5x105
4x125
3x150
3x150
(riem om)
3x170
3x170
3x170
2x180
2x180
2x180

niiiccee:) soort van vpr op de 180's, wrapless allesinds vpr

BP (paused, wijsvingers op ringen)
10x20
5x60
4x72.5
3x85
3x85
6x3x100
stiekem naar boven 'afgerond' :p maar voelde erg goed dus why not

plat DB press
5x10x26

Squat
10x20
6x70
6x105
6x125
4x6x140

Weighted dips
10xbw
6x +25
6x +25
6x +30
6x +30
6x +35
6x +40

blij van deze training

sterke squat ind. volgens mij zijn die 6jes echt "vervelend" zo op het einde bij die 2e ronde. welke sets werden nou eigenlijk voorgeschreven vanuit sheiko bij de 2e keer? die 10x20 + 6x70 niet lijkt me?

goeie dips ook man

Terug
Naar boven