MuscleMeat

Gesloten Tukker73 Trainingslogboek

Logs
Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
  • Topic Starter Topic Starter
Beste DBB-ers,

Vandaag gestart met een nieuw schema. Mijn dank gaat uit naar Ace en Ove voor hun tips bij de samenstelling en Pilatesmeisje voor haar motiverende bijdrages. :D

Borst

Benchpress
10*40
10*35
10*35
10*35

Incline Bench press
10*20(alleen stang)
10*20
10*20
10*25

Viel me erg tegen. Heb weinig kracht in de borst.:mad:

Dumbbell Flyes
10*4
10*4
10*4
10*4

Deze was puur om techniek aan te leren. Bewust geen gewicht gebruikt.

Triceps

CGB Press
10*20(alleen stang)
10*20
10*20

Push Down
15*15
15*17,5
15*17,5

Geen zware training vandaag. Nieuw schema, op techniek gelet.

Pluspunten:
+ Uitvoering techniek

Verbeterpunten:
- Hogere concentratie tijdens oefening
- Train tot failure.

Laatst bewerkt:
120 reppies voor de borst
cgbp nog niet meegerekent
met pull downs bedoel jezeker push downs of push extenions

blijf je met 10 reps werken tukker

120 reppies voor de borst
cgbp nog niet meegerekent
met pull downs bedoel jezeker push downs of push extenions

blijf je met 10 reps werken tukker

Bedoel inderdaad Push Down.

Heb gemerkt dat ik weinig kracht in armen/borst heb. Daar baal ik wel een beetje van, maar blijf rustig doortrainen met 10 reps.

Goeie training hoor, niks op aan te merken. Maar als je wat meer kracht wilt ontwikkelen kun je ook eens 5x5 proberen (5 sets van 5 oefeningen), daarmee ontwikkelen de meeste veel kracht. Goed ook dat je focust op techniek, dat is -zeker in het begin- veel belangrijker dan tot fail trainen.

;)

---------- Toegevoegd om 19:51 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 19:44 ----------

Je kunt ook op de compounds (bankdrukken, deadliften en squatten) 5x5 doen, en op de rest 5x10 oid, zo ontwikkel je veel kracht maar stimuleer je ook 'optimaal' spiergroei.

Goeie training hoor, niks op aan te merken. Maar als je wat meer kracht wilt ontwikkelen kun je ook eens 5x5 proberen (5 sets van 5 oefeningen), daarmee ontwikkelen de meeste veel kracht. Goed ook dat je focust op techniek, dat is -zeker in het begin- veel belangrijker dan tot fail trainen.

Je kunt ook op de compounds (bankdrukken, deadliften en squatten) 5x5 doen, en op de rest 5x10 oid, zo ontwikkel je veel kracht maar stimuleer je ook 'optimaal' spiergroei.

+++

Nette training hoor, misschien niet hoog qua intensiteit..maar beter om eerst goed op je techniek te letten en dan straks nog harder knallen :D

Wat ACE zegt is zeker een goed idee om aan je kracht te werken. En no worries over je borst/armen, dat komt wel goed :) Je zult zien dat je gauw vooruitgang gaat boeken!

---------- Toegevoegd om 21:23 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:20 ----------

het is natuurlijk ook een training om loggies bij te houden
goeie training pilatengirl:D

Jazekerrr :cool:
Er moet natuurlijk wel gewerkt worden :zweet:

Zij is mijn stok achter de deur....:)

het lijkt mij een pittige dame ;)

:roflol: haha nou valt wel mee hoor, ben eerlijk gezegd vaak té lief...behalve voor mezelf :eek:

Ook overgegaan op een split? Lijkt nogal veel op de mijne zo te zien hehe ;)

Ook overgegaan op een split? Lijkt nogal veel op de mijne zo te zien hehe ;)

Ja, trainen bevalt me goed en kan het goed plannen naast mijn dagelijkse bezigheden. Kost me minder tijd dan ik altijd had gedacht. Ben bang dat het verslavend werkt. Ben in mijn hoofd al weer met nieuwe doelen aan de gang :D

Ben sinds gisteren ook boven onderhoud gaan eten. Om te beginnen met 10% en ook iets meer Khd. toegevoegd voor de energie. Aangezien ik nu gerichter train, kan de training ook pittiger en dan heb je meer energie nodig. Eerst maar eens kijken waar dit tot leidt....

Hehe oke, 't is echt verslavend he idd? Ik kon de afgelopen dagen dus niet trainen maar ben vandaag gewoon naar school gegaan ondanks koppijn omdat ik persé wilde trainen :D

Mooi dat 't je goed bevalt in ieder geval, welke doelen heb je jezelf gesteld? Heb niet alle pagina's helemaal doorgelezen namelijk ;)

Hehe oke, 't is echt verslavend he idd? Ik kon de afgelopen dagen dus niet trainen maar ben vandaag gewoon naar school gegaan ondanks koppijn omdat ik persé wilde trainen :D

Mooi dat 't je goed bevalt in ieder geval, welke doelen heb je jezelf gesteld? Heb niet alle pagina's helemaal doorgelezen namelijk ;)

Idd verslavend ja, maar wel een gezonde verslaving...

Mijn bedoeling is nu om meer massa (85 kg.) te kweken en mijn vetpercentage niet teveel te laten stijgen. Daarna er maar eens een cut ingooien. Dit heb ik nog niet echt duidelijk voor ogen hoor. Gaat mij vooral om een goed ontwikkeld lichaam in de juiste proporties en weet niet in hoeveel kilo's dit is uit te drukken.

Dus eerst rustig aan cleanbulken in het begin en dan evt. aanpassen. Ik ga hierbij dan uit van de spiegel, want die vetmeetapparaten zijn niet te vertrouwen.

Laatst bewerkt:
Oké, nou ik ben benieuwd! :) Succes er mee in ieder geval.

Over die gezonde verslaving mag je dan wel eens met m'n ouders praten, die zijn daar nog niet echt van overtuigd namelijk.

Ziet er goed uit. En die benches zijn best sterk als je net begint vind ik. En 5x5 heb ik lang gedaan op benchen, merk zelf wel dat ik wat beter ga onder 5x10 maar dat is weer per persoon verschillend. Gewoon eens een paar weken proberen en kijken hoe het aanvoelt, beetje afwisseling kan sowieso geen kwaad!

Keep going.

---------- Toegevoegd om 23:31 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 23:31 ----------

Oké, nou ik ben benieuwd! :) Succes er mee in ieder geval.

Over die gezonde verslaving mag je dan wel eens met m'n ouders praten, die zijn daar nog niet echt van overtuigd namelijk.

Gheghe, been there, heard that.

Beste DBB-ers,

Vandaag was het tijd voor de rug en biceps.

DL
10*30
10*30
10*30
10*30
10*30

Ging prima zonder problemen. Volgende week verhogen.

Lat Pull Down
10*35
10*35
10*35
10*35
10*30

BOR
10*30
10*30
10*30

Voelde het erg trekken in mijn rechter biceps, dus bij 3 sets gelaten

Pull Ups

Dikke Fail :D . Zoals ik al dacht, dit is nog niet haalbaar. Daarom maar een Pull Down gedaan.

Pull Down
10*40
10*45
10*45

Dumbbell Shoulders Shrugs
10*10
10*10
10*10

Ik vroeg mij alleen af of je de schouders alleen naar boven moet tillen of ook naar achter?

Cable Curl
15*10
15*10
15*10

Toen vond ik het genoeg geweest. Erg lekker getraind moet ik zeggen. Eet nu wat meer Khd. en ook boven onderhoud en dat was te merken. Energie genoeg. Kan dus nog wel steviger trainen.

Ook conditie gaat met sprongen vooruit. Dit gaat mij zeker helpen om goede gains te maken de komende weken.

Wens iedereen verder een goed weekend toe.

groet!

Waaat, dikke lat. pulldowns gek! Goed bezig.

Als het qua techniek goed zit met de deadlift mogen hier zeker wel wat kilo's bij op. Ik denk ook niet dat je hier heel voldoening uit haalt of wel? :)

Als het qua techniek goed zit met de deadlift mogen hier zeker wel wat kilo's bij op. Ik denk ook niet dat je hier heel voldoening uit haalt of wel? :)

Zeker niet.

Maandag voor het eerst gedaan na de Squats. Kolere...dat heb ik de rest van de week geweten in mijn hamstrings :D

Heb vooral de 1e weken op techniek gelet en merk nu dat het lekker gaat lopen. De komende weken zie ik de gewichten wel stijgen, zeker nu ik met een split schema train. Dan kan het allemaal wat pittiger.

Beste DBB-ers,

Vanavond de beentjes onder handen genomen.

Squat
10*40
10*40
10*40
10*40
10*40

Ging prima. Volgende week verhogen naar 50 kg en 8 reps * 5 sets.

Leg Curl
10*35
10*35
10*30
10*30
10*25

Dat ga ik morgen voelen. Ik had geen gevoel meer in de hamstrings....

Leg Extension
10*40
10*40
10*35
10*35
10*30

Leg Press
10*90
10*90
10*90
10*90
10*80

En toen was de tank leeg....Moest eigenlijk ook nog de schouders trainen, maar die pakken we morgen even apart. Moet maar gaan denken aan een 4 dagen split schema als ik de beentjes op deze manier door wil blijven trainen...:D

Training ging op zich aardig, maar had weinig energie. Zowel zondag als vandaag slecht in orde, weinig gegeten en dat was te merken. Maar toch tevreden gevoel.

Prima trainingen niks op aan te merken. Alleen zijn van veel sets het gewicht hetzelfde, als je elke set vol gas gaat krijg je dat volgens mij niet meer voor elkaar ;)

Zolang het lekker gaat rustig je gewicht opvoeren door de oefening heen, en blijven letten op je techniek!

tukker
wat is de stand van je benen bij de legpress?
als je ze wat breder zet pakken ze wat meer je dijbenen

++++++++++++++++++

+++

Goede training weer hoor.

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven