Fitness Seller

TWiM87's trainingslog

• Topic Starter Topic Starter
DINSDAG

Incline DB Press

8 x 22 kg
8 x 22 kg
8 x 22 kg
8 x 22 kg

Ging goed. Ik doe nu al een paar trainingen 8 x 22 kg. Ik merk wel dat de beweging steeds gecontroleerder wordt en mijn techniek steeds beter.

DB Pullover

8 x 22 kg
8 x 22 kg
8 x 22 kg

Ik begin deze steeds beter te voelen in mijn borst. Gaat goed.

Flat DB Flyes

8 x 15 kg
8 x 15 kg
8 x 15 kg
8 x 15 kg

Eerst deden flyes altijd een beetje pijn maar de laatste tijd voelen ze wel lekker eigenlijk. Ik voer deze trouwens bestwel langzaam uit bij zowel het omhoog als het omlaag brengen van de halters.

Side Raises - Bent over Side Raises - DB Front Raises (reps per kant) (triple supersets)

8 x 8 kg - 8 x 8 kg - 8 x 8 kg
8 x 8 kg - 8 x 8 kg - 8 x 8 kg

Was vrij zwaar alles zo achterelkaar.

Two Handed DB Triceps Extension

8 x 27 kg
8 x 27 kg
8 x 27 kg

Bij tricepsoefeningen als deze, maar ook die hieronder krijg ik altijd wat last van mijn ellebogen. Iemand tips om dit te voorkomen?

Lying DB Triceps Extension

10 x 8 kg
10 x 8 kg
10 x 8 kg

-------------------------------------

Vandaag wel weer lekker getraind gelukkig.

Sterke training. Borst-trainingen lijken je wel goed af te gaan.

Als die 8*22kg wat te makkelijk wordt kan je 10*22kg doen.

Borst/schouders/triceps is een zware combinatie. Maar op dit moment zitten je trainingen wel goed in mekaar.

Sterke training. Borst-trainingen lijken je wel goed af te gaan.

Als die 8*22kg wat te makkelijk wordt kan je 10*22kg doen.

Borst/schouders/triceps is een zware combinatie. Maar op dit moment zitten je trainingen wel goed in mekaar.

Borst/schouders/triceps is inderdaad zwaar. Maar omdat ik die combinatie 2 keer per week pak kan ik de oefeningen wat verdelen, dan is het wel goed te doen. Ik vind de combinatie wel goed bij elkaar passen omdat je bij Inc. DB Press, Flat DB Press etc. ook duidelijk je schouders en triceps belast.

Zou jij eerder 10 x 22 kg gaan doen dan 8 x 24 kg?

Je bent lekker aan het gaan man. Doe zo verder

Borst/schouders/triceps is inderdaad zwaar. Maar omdat ik die combinatie 2 keer per week pak kan ik de oefeningen wat verdelen, dan is het wel goed te doen. Ik vind de combinatie wel goed bij elkaar passen omdat je bij Inc. DB Press, Flat DB Press etc. ook duidelijk je schouders en triceps belast.

Zou jij eerder 10 x 22 kg gaan doen dan 8 x 24 kg?

Afhankelijk van hoe goed je 24kg kan drukken.

Misschien is het beter om nog een paar trainingen je eerste sets met 22kg te doen, met een paar reps meer. En dan je laatste set(s) 24kg te nemen.

Ik zelf ga zelden onder de 10reps. Ik heb gemerkt dat ik beter reageer op 12-15reps.
Schemas als 5*5 vind ik niet veel aan.

Imo zouden relatieve beginners niet onder de 8reps moeten gaan op de meeste oefeningen. Toch niet vanuit een bodybuilding-standpunt.

Laatst bewerkt:
Ik zou zelf iets lager in reps gaan, dus voor de 8 gaan.

Goeie db presses altijd in je trainingen. Mag ik vragen waarom jij geen bb gebruikt?

Ik heb geen rack om de BB in te leggen. :)
Zodra ik dat wel heb ga ik wel varieren met BB en DB oefeningen.

Je bent lekker aan het gaan man. Doe zo verder

Bedankt!

Afhankelijk van hoe goed je 24kg kan drukken.

Misschien is het beter om nog een paar trainingen je eerste sets met 22kg te doen, met een paar reps meer. En dan je laatste set(s) 24kg te nemen.

Ik zelf ga zelden onder de 10reps. Ik heb gemerkt dat ik beter reageer op 12-15reps.
Schemas als 5*5 vind ik niet veel aan.

Imo zouden relatieve beginners niet onder de 8reps moeten gaan op de meeste oefeningen. Toch niet vanuit een bodybuilding-standpunt.

Zelf merk ik toch ook wel dat 8 of meer reps het beste werken voor mij. Alleen met deadliften pak ik altijd 5 reps. Dat vind ik veel lekkerder bij die oefening.

Ik heb geen rack om de BB in te leggen. :)
Zodra ik dat wel heb ga ik wel varieren met BB en DB oefeningen.

Bedankt!

Zelf merk ik toch ook wel dat 8 of meer reps het beste werken voor mij. Alleen met deadliften pak ik altijd 5 reps. Dat vind ik veel lekkerder bij die oefening.

Bij deadlift wissel ik de reps ook wel eens af. Dat is inderdaad een oefening waar 3-5 reps al nut hebben.
Vandaag toevallig nog eens 1rep max gedaan op de deadlift.

DONDERDAG

Deadlift (met deadstop)

5 x 80 kg
5 x 90 kg
5 x 80 kg
5 x 80 kg

Om goed te deadliften (95 en 100 kg is 'goed' in mijn geval :)) moet ik echt een goede dag hebben. Die had ik helaas niet. Bij 90 kg ging het al erg lastig vandaag. Opzich geen probleem, ik vind gewichten niet zo belangrijk. Toch raar dat het zo kan verschillen in korte tijd.

Bent over Row (supersets)

8 x 55 kg (normale grip) -- 8 x 55 kg (onderhandse grip)
8 x 50 kg (normale grip) -- 8 x 50 kg (onderhandse grip)
8 x 50 kg (normale grip) -- 8 x 50 kg (onderhandse grip)

Erg zwaar deze supersets. Je voelt het met onderhandse grip wel duidelijk heel anders in je rug. Het lijkt me dus zeker een nuttige variatie.

DB Row (drop sets) (reps per kant)

6 x 27 kg -- 12 x 15 kg
6 x 27 kg -- 12 x 15 kg
6 x 27 kg -- 12 x 15 kg

Ondanks de vrij lage gewichten voelde deze dropsets toch wel erg lekker.

DB Concentration Curls (triple dropsets) (reps per kant)

6 x 12 kg -- 8 x 9 kg -- 10 x 5 kg
6 x 12 kg -- 8 x 9 kg -- 10 x 5 kg
4 x 12 kg -- 5 x 9 kg -- 6 x 5 kg

Dit was wel pijnlijk. Ik vind het bij dropsets zo grappig dat zelfs 5 kg curlen heel zwaar wordt op het einde :D

-------------------------

Ondanks de wat mindere kracht vandaag toch lekker getraind. Kracht vind ik zelf ook niet zo belangrijk. Als mijn fysiek maar beter wordt. Kracht is wel een leuke bijkomstigheid natuurlijk :).

idd. Een mooie fysiek zonder kracht is het toch ook niet. Die superset bor lijkt mij wel ferm. Ga ik ook eens testen. Goed bezig man.

VRIJDAG

Flat DB Press

8 x 24 kg
8 x 24 kg
8 x 24 kg
8 x 24 kg

De laatste herhalingen van elke set haalde ik maar net. Zeker de laatste reps van de laatste set moest ik met al mijn kracht doen. Wel lekker 4x8x24 kg.

DB Pullover

8 x 24 kg
8 x 24 kg
8 x 24 kg

Het gewicht op deze oefening met 2 kg verhoogd. Ging prima.

Incline DB Flyes

8 x 15 kg
8 x 15 kg
8 x 15 kg

Military Press

8 x 40 kg
8 x 40 kg
8 x 40 kg

Lying DB Triceps Extension

10 x 9 kg
10 x 9 kg
10 x 9 kg
10 x 9 kg

----------------------------------

Door een gebrek aan tijd iets minder setjes gemaakt dan normaal. Toch wel lekker getraind.

Fijne jaarwisseling iedereen!

Ik ga vanaf vandaag proberen toch wat lager in vet% te komen.
4 keer per week cardio (30 min. hardlopen, 45 min. fietsen buiten of tennissen) en mijn voeding aangepast.

Ik gok dat ik nu rond de 18-20% sta en wil in mei/juni graag op 12% staan. Ik ga het langzaam doen zodat ik hopelijk alle spiermassa die ik heb kan behouden. Ik denk dat ik in mijn hele leven nog nooit onder de 16% geweest ben, dus ik ben benieuwd of het lukt.

Cardio ga ik niet loggen, dat vind ik niet zo boeiend. Maar ik ga het 100% zeker 4x per week doen. Trainingen blijf ik gewoon loggen :). Gewichten zullen dan echter niet meer echt omhoog gaan de komende tijd denk ik.

Mijn pics heb ik verwijderd uit de gallerij, maar ik zal wel updates blijven posten in een fotomapje op mijn profiel dat alleen voor 'vrienden' zichtbaar zal zijn.

Laatst bewerkt:
Ik ga vanaf vandaag proberen toch wat lager in vet% te komen.
4 keer per week cardio (30 min. hardlopen, 45 min. fietsen buiten of tennissen) en mijn voeding aangepast.

Ik gok dat ik nu rond de 18-20% sta en wil in mei/juni graag op 12% staan. Ik ga het langzaam doen zodat ik hopelijk alle spiermassa die ik heb kan behouden. Ik denk dat ik in mijn hele leven nog nooit onder de 16% geweest ben, dus ik ben benieuwd of het lukt.

Cardio ga ik niet loggen, dat vind ik niet zo boeiend. Maar ik ga het 100% zeker 4x per week doen. Trainingen blijf ik gewoon loggen :). Gewichten zullen dan echter niet meer echt omhoog gaan de komende tijd denk ik.

Mijn pics heb ik verwijderd uit de gallerij, maar ik zal wel updates blijven posten in een fotomapje op mijn profiel dat alleen voor 'vrienden' zichtbaar zal zijn.
Toeval :D, ik wilde ook net in het nieuwe jaar eens echt een laag vp krijgen. Ik ga denk in feb beginnen, zodat alle sneeuw weg is. Zo'n loopband houdt ik echt nooit 30 min vol. Gruwelijk saai. Buiten loop zit ik zo op de 45 min. 4x per week cardio gaat zeker genoeg zijn.

Toeval :D, ik wilde ook net in het nieuwe jaar eens echt een laag vp krijgen. Ik ga denk in feb beginnen, zodat alle sneeuw weg is. Zo'n loopband houdt ik echt nooit 30 min vol. Gruwelijk saai. Buiten loop zit ik zo op de 45 min. 4x per week cardio gaat zeker genoeg zijn.

Ok, hou me op de hoogte :).
Jouw vet% is toch al niet meer zo hoog als ik de foto's bekijk van augustus in je log? Zo laag heb ik in ieder geval nog niet gestaan. Je hebt ook wel iets minder massa denk ik, maar toch.
Ben je niet bang dat je nog te weinig massa hebt om echt laag in vet% te staan? Niet dat ik zoveel massa heb, maar ik verwacht wel dat er iets overblijft. Ik hoop gewoon een beachproof fysiek met een beetje zichtbare massa over te houden deze zomer. Dat lijkt me realistisch.

Ok, hou me op de hoogte :).
Jouw vet% is toch al niet meer zo hoog als ik de foto's bekijk van augustus in je log? Zo laag heb ik in ieder geval nog niet gestaan. Je hebt ook wel iets minder massa denk ik, maar toch.
Ben je niet bang dat je nog te weinig massa hebt om echt laag in vet% te staan? Niet dat ik zoveel massa heb, maar ik verwacht wel dat er iets overblijft. Ik hoop gewoon een beachproof fysiek met een beetje zichtbare massa over te houden deze zomer. Dat lijkt me realistisch.

Als je echt superdroog staat heb je niet enorm veel massa nodig om er indrukwekkend uit te zien.
Iedereen heeft natuurlijk zijn eigen doel.

Imo is cardio het belangrijkste tijdens een cut. Zeker als je van nature niet erg mager bent.

Persoonlijk zie ik ook niet op tegen cardio. Enkel op het einde van de cut als ik op meer als 5uur/week zit begint het wat tegen te steken.

Maar zo 3-4 keer per week 30min. vind ik zelfs relax. Met wat muziek op of een podcast. En ik heb wel wat cardio-buddies. Zijn vaak de mooiste vrouwen in de gym die ook uren cardio doen.
Het grootste probleem is dat het nogal tijdrovend is. En door het werk moet ik regelmatig heel laat nog beginnen aan de cardio.

MAANDAG

Hack Squat (touch and go) -- Straight Legged Deadlift (supersets)

8 x 70 kg -- 6 x 70 kg
8 x 70 kg -- 6 x 70 kg
10 x 60 kg -- 8 x 60 kg
8 x 60 kg -- 8 x 60 kg
8 x 50 kg -- 8 x 50 kg

Erg zwaar deze supersets. Ik merkte dat mijn grip het niet helemaal goed trok en ook de uitvoering van de laatste reps op de Straight Legged Deadlift was niet al te best bij de eerste 2 sets. Daarom de laatste 3 sets het gewicht verlaagd. Toen was het alsnog erg zwaar, maar wel lekker.

DB Lunges (gewicht per DB)

8 x 9 kg
8 x 9 kg

Barbell Calve Raises (barbell voor de vastgehouden)

40 x 50 kg
40 x 50 kg
40 x 50 kg

Barbell Biceps Curl

10 x 25 kg
10 x 25 kg
10 x 25 kg
10 x 25 kg

DB Hammer Curl (gewicht per DB en arm uiteraard)

8 x 15 kg
8 x 15 kg
8 x 15 kg

---------------------------------------------

De gewichten in mijn log zullen de komende tijd wel wat dalen. Soms zal ik dan de herhalingen wat hoger maken. Als ik cut verlies ik altijd veel kracht. Ik vind het ook helemaal niet erg. Ik geloof ik het cutplan wat ik nu gemaakt heb en de gewichten die ik til vind ik dan niet zo belangrijk. Die zijn toch nooit zo hoog, ook niet als ik een clean bulk doe :D.

Wel lekker getraind verder. Aan het einde van mijn cut (en misschien tussendoor ook een keer) post ik sowieso pics in het prive mapje op mijn profiel zodat mijn trouwe logvolgers mijn progressie kunnen zien :D.

---------- Toegevoegd om 20:17 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 20:12 ----------

Als je echt superdroog staat heb je niet enorm veel massa nodig om er indrukwekkend uit te zien.
Iedereen heeft natuurlijk zijn eigen doel.

Imo is cardio het belangrijkste tijdens een cut. Zeker als je van nature niet erg mager bent.

Persoonlijk zie ik ook niet op tegen cardio. Enkel op het einde van de cut als ik op meer als 5uur/week zit begint het wat tegen te steken.

Maar zo 3-4 keer per week 30min. vind ik zelfs relax. Met wat muziek op of een podcast. En ik heb wel wat cardio-buddies. Zijn vaak de mooiste vrouwen in de gym die ook uren cardio doen.
Het grootste probleem is dat het nogal tijdrovend is. En door het werk moet ik regelmatig heel laat nog beginnen aan de cardio.

Eerst dacht ik dat ik er wel tegen kon als mijn vet% nog wat op zou lopen om massa te winnen. Maar als ik eerlijk ben vind ik droog worden toch belangrijker, zeker omdat ik vroeger gewoon altijd dik geweest ben.
Ik denk ook dat ik opzich wel net genoeg massa heb om een droog 'fitness fysiek' te kunnen krijgen deze zomer.

Ik vind cardio ook nooit erg. Ik werkte tot vorige week altijd maar 16 uur per week naast mijn studie. Maar nu loop ik 5 dagen per week stage. Ik ga morgenochtend om half 7 dus maar een half uur hardlopen buiten :). En dan als ik thuis kom van mijn stage direct eten koken, al mijn eten voor de volgende dag alvast klaarmaken en een uur daarna trainen. Dat heb ik vandaag ook gedaan. Dat ritme is wel even wennen denk ik. Maar komt goed!

Laatst bewerkt:
Gaat goed hier kerel, goed plan om wat lager in gewichten te gaan met wat meer reps. dat werkt so ie so goed voor je vetverbranding. Cutfase is ****ing zwaar maar heel goed te doen, alles gaat wennen op den duur.

ik hou je in de gaten hiero kerel.

Mooi doel, komende zomer gewoon woest aantrekkelijk lichaam, hoppa. haha

Gaat goed hier kerel, goed plan om wat lager in gewichten te gaan met wat meer reps. dat werkt so ie so goed voor je vetverbranding. Cutfase is ****ing zwaar maar heel goed te doen, alles gaat wennen op den duur.

ik hou je in de gaten hiero kerel.

Mooi doel, komende zomer gewoon woest aantrekkelijk lichaam, hoppa. haha

Bedankt voor je reactie :).
Ik zal je even aan mijn 'vrienden' toevoegen, dan kan je de foto's in mijn album ook zien.

Alvast veel succes man. Af en toe wisselen in het aantal reps is sowieso goed. Succes met je cardio.
Ik ga daar nog een tijdje mee wachten :)

Alvast veel succes man. Af en toe wisselen in het aantal reps is sowieso goed. Succes met je cardio.
Ik ga daar nog een tijdje mee wachten :)

Bedankt! Jij hebt ook geen cardio 'nodig' toch? Je vet% is al laag. Als ik zo laag kom dit jaar zou ik in ieder geval erg tevreden zijn :D.

Terug
Naar boven