AndroidHealthClinic

TWiM87's trainingslog

• Topic Starter Topic Starter
DINSDAG

Incline DB Press

8 x 22 kg
8 x 22 kg
8 x 22 kg
8 x 22 kg

DB Pullover

10 x 22 kg
10 x 22 kg
10 x 22 kg

Flat DB Flyes

12 x 12 kg
12 x 12 kg
12 x 12 kg

Side Raises -- Bent over Side Raises

10 x 5 kg -- 10 x 5 kg
10 x 5 kg -- 10 x 5 kg
10 x 5 kg -- 10 x 5 kg
10 x 5 kg -- 10 x 5 kg

Lying DB Triceps Extension (dropsets)

10 x 9 kg -- 12 x 5 kg
10 x 9 kg -- 12 x 5 kg
10 x 9 kg -- 12 x 5 kg
10 x 9 kg -- 12 x 5 kg

Ok, hou me op de hoogte :).
Jouw vet% is toch al niet meer zo hoog als ik de foto's bekijk van augustus in je log? Zo laag heb ik in ieder geval nog niet gestaan. Je hebt ook wel iets minder massa denk ik, maar toch.
Ben je niet bang dat je nog te weinig massa hebt om echt laag in vet% te staan? Niet dat ik zoveel massa heb, maar ik verwacht wel dat er iets overblijft. Ik hoop gewoon een beachproof fysiek met een beetje zichtbare massa over te houden deze zomer. Dat lijkt me realistisch.
Merk wat dat mijn vp heel licht is gestegen. Tevens ben ik sinds aug dat ik begon te loggen 7-8 kg aangekomen, dus wat massa heb ik hopelijk wel gekregen :D.

Lekkere training weer vandaag. Doe je trouwens je cardio buiten?

Merk wat dat mijn vp heel licht is gestegen. Tevens ben ik sinds aug dat ik begon te loggen 7-8 kg aangekomen, dus wat massa heb ik hopelijk wel gekregen :D.

Lekkere training weer vandaag. Doe je trouwens je cardio buiten?

Ja alles buiten. Hardlopen, fietsen en tennis (in de lente/zomer tennis ik sowieso veel)

Lekkere chest training kerel!

v.d. week is al het ijs weg op straat, kun je weer lekker hardlopen zonder uitglijers.

Lekkere chest training kerel!

v.d. week is al het ijs weg op straat, kun je weer lekker hardlopen zonder uitglijers.

Hier was het ijs al voor 99% weg deze week, dus heb al 2 keer kunnen hardlopen :).

Nu ik veel meer werk (full-time stage) dan voorheen ga ik toch mijn trainingsschema aanpassen. Omdat ik nu op ma,di,do,vr train heb ik dan steeds dagen met van 8:30 - 17:00 werken (soms daarvoor nog cardio in de vroege ochtend), naar huis, gelijk koken en eten maken voor de volgende dag op mijn werk en dan trainen. Ik ben dan pas rond 20:30-21:00 klaar met alles. Respect voor mensen die dat trekken, maar ik wil dat niet.

Ik ga dus 3 keer KT per week doen. Er verandert niet veel, maar ik ga alles 1 keer per week trainen.

Het gaat er dan als volgt uitzien vanaf volgende week:

MAANDAG (benen, biceps)

Hack Squat 4-6 setjes
SLDL 4 setjes
DB Lunges 2-4 setjes
Barbell Calve Raises 3 setjes
Biceps 6-8 setjes

WOENSDAG (borst, triceps)

Flat DB Press 4 setjes
Incline DB Press 4 setjes
DB Pullover 3 setjes
Flat/Incline flyes (wissel ik af per week) 3 setjes
Triceps 6-8 setjes

VRIJDAG (rug, schouders)

Deadlift 3-4 setjes
BOR 4-6 setjes
DB Row 4 setjes
Military Press 4 setjes
Side Raises 3 setjes
Bent over Side Raises 3 setjes

CARDIO: Iedere zaterdag & zondag + 2 keer doordeweeks in de vroege ochtend voor mijn werk.

Laatst bewerkt:
Het is inderdaad niet altijd makkelijk om tijd en energie te vinden als je full-time werkt. Vooral als je aan het cutten bent en intensief cardio doet.

En dan mag er nog niks mis gaan. Ik zit nu al 2 dagen met een zware verkoudheid. En dan heb ik niet echt de energie of goesting om na (of voor) het werk nog te gaan trainen.

Het beste is waarschijnlijk om je cardio te doen voor dat je gaat werken.
En voor het overige de zwaarste sessie(s) in het weekend plannen.

Het is inderdaad niet altijd makkelijk om tijd en energie te vinden als je full-time werkt. Vooral als je aan het cutten bent en intensief cardio doet.

En dan mag er nog niks mis gaan. Ik zit nu al 2 dagen met een zware verkoudheid. En dan heb ik niet echt de energie of goesting om na (of voor) het werk nog te gaan trainen.

Het beste is waarschijnlijk om je cardio te doen voor dat je gaat werken.
En voor het overige de zwaarste sessie(s) in het weekend plannen.

Hey Willy,

Op woensdag werk ik een halve dag, dus dan kan ik die training lekker in de middag doen. Op maandag en vrijdag avond dan ook lekker krachttraining. Zaterdag en zondag cardio en ook nog 2 keer doordeweeks cardio voor mijn werk. Dat moet wel lukken.

Vervelend als er iets tegenzit inderdaad, zoals verkoudhoud. Ik wens je veel beterschap!

Ik ga zometeen de laatste training doen van deze week en dan begin ik volgende week met het schema zoals hierboven.

Vandaag ga ik alleen even mijn rug trainen omdat ik die nog niet gehad heb deze week. Verder begin ik gewoon volgende week met mijn nieuwe schema.

DONDERDAG

Deadlift (met deadstop)

5 x 80 kg
5 x 80 kg
5 x 80 kg

Bent Over Row

10 x 50 (normale grip)
10 x 50 (normale grip)
10 x 50 (normale grip)
10 x 50 (onderhandse grip)

---------------------------------

Ik heb het even heel kort gehouden vandaag. Vanaf volgende week is de inzet weer 100% :). Ik hou me wel elke dag perfect aan mijn voedingsschemaen cardio gaat ook goed :).

De komende 3 dagen ga ik alleen cardio doen en dan vanaf maandag beginnen met het schema zoals een paar posts hierboven staat.

Netjes. Hoe ziet je voedingsschema er precies uit?

Even een update.
Het cutten gaat goed. Nu 1 week bezig. Van 83,8 kg naar 82,3 kg gegaan.
Zit ook wat vocht bij natuurlijk in het begin.

Ik hoop in het begin 1 kg/week vet eraf te krijgen en daarna 0,5 kg/week.

Laatst bewerkt:
Gisteren nog meer dan 2 uur getennist en de dagen daarvoor ook cardio gedaan. Maar toch de benentraining vandaag. Ben benieuwd, heb nog wel wat spierpijn van de vorige dagen :D.

MAANDAG

Hack Squat

8 x 70 kg
8 x 70 kg
8 x 70 kg
8 x 70 kg

Poeh, niet makkelijk om te squatten met spierpijn in je benen. Maar ging wel goed.

Straight Legged Deadlift

8 x 60 kg
8 x 60 kg
8 x 50 kg
8 x 50 kg

DB Lunges (gewicht per DB)

12 x 8 kg
12 x 8 kg

Standing Barbell Calve Raises (barbell voor me vastgehouden)

50 x 50 kg
50 x 50 kg

1 setje calve raises minder gedaan dan gepland.

Barbell Biceps Curl

10 x 30 kg
10 x 30 kg
10 x 30 kg
10 x 30 kg

DB Hammer Curl

10 x 12 kg
10 x 12 kg
10 x 12 kg
10 x 12 kg

--------------------------

Het was moeilijk vandaag om de motivatie te vinden aangezien ik pas om 20:00 kon beginnen met trainen. Dat ben ik niet gewend. Toch wel lekker getraind! Het cutten gaat ook echt super. Ik hou me doordeweeks 100% aan mijn voedingsschema tot op de gram. In het weekend ietsje losser, maar alsnog 95%.
Ik heb er vertrouwen in dat ik over een paar maanden voor het eerst in mijn leven buikspieren kan zien haha. :)

Nette training ondanks de cardio en tennis van de voorbije dagen.

Damn dat je na al die cardio nog benen kunt trainen haha. Ik kon niet eens calve raises doen, wat zeg ik, normaal lopen. Keep it up :thumbup:.

Damn dat je na al die cardio nog benen kunt trainen haha. Ik kon niet eens calve raises doen, wat zeg ik, normaal lopen. Keep it up :thumbup:.

Hehe. Ik had vrijdag 30 min. hardgelopen, zaterdag 35 min. op de hometrainer gezeten en zondag 2 uur en een kwartier getennist. Gister dus benen getraind. Dus met de kcalverbranding zit het wel goed :D.
Als het weer het toelaat ga ik vandaag ook nog even hardlopen.

Het cutten gaat ook echt super. Ik hou me doordeweeks 100% aan mijn voedingsschema tot op de gram. In het weekend ietsje losser, maar alsnog 95%.
Ik heb er vertrouwen in dat ik over een paar maanden voor het eerst in mijn leven buikspieren kan zien haha. :)

Geen probleem om je voedingsschema wat los te laten in het weekend. Zeker in de eerste fase van de cut.
Als je zoals nu consequent je cardio blijft doen, ga je sowieso vet verliezen.

Als je op deze manier verder doet, ga je zeker je abs zien tegen dat de zomer begint. Je bent ruim op tijd begonnen. Dus kan je nog makkelijk wat aanpassingen doen, moest het nodig zijn.

3 jaar geleden heb ik daar eens pech mee gehad. Pas begin april beginnen cutten, met als bedoeling half juni volledig beachproof te zijn. Maar de eerste hittegolf kwam al begin mei. En uiteindelijk zijn dat, qua mooi weer, de beste 2-3 wken van de zomer geweest.

Kan volgens mij ook zeker geen kwaad. Je moet jezelf af en toe iets gunnen. En de zomer is idd nog ver genoeg.

Geen probleem om je voedingsschema wat los te laten in het weekend. Zeker in de eerste fase van de cut.
Als je zoals nu consequent je cardio blijft doen, ga je sowieso vet verliezen.

Als je op deze manier verder doet, ga je zeker je abs zien tegen dat de zomer begint. Je bent ruim op tijd begonnen. Dus kan je nog makkelijk wat aanpassingen doen, moest het nodig zijn.

3 jaar geleden heb ik daar eens pech mee gehad. Pas begin april beginnen cutten, met als bedoeling half juni volledig beachproof te zijn. Maar de eerste hittegolf kwam al begin mei. En uiteindelijk zijn dat, qua mooi weer, de beste 2-3 wken van de zomer geweest.

Dat is inderdaad balen ja als het 'zomer weer' erg vroeg komt. Dat gooit dan je hele planning in de war :).
Ik ben nu pas anderhalve week aan het cutten maar het vet vliegt er echt af. Ik weet niet hoe het komt maar schijnbaar doe ik iets goed deze keer.
Ik heb het idee dat de Lean Xtreme die ik neem ook wel goed helpt. Ik heb ook helemaal niet dat chago stress gevoel wat ik normaal wel heb als ik onder mijn behoefte eet.

Ik had vandaag een trouwerij met 3-gangen lunch. Die lunch was zelf al 1500 kcal denk ik in totaal. Maar heb wel de taart eerder op de dag afgeslagen en ik ga straks nog trainen. Verder beperk ik de kcal vandaag zoveel mogelijk zodat ik zeker niet boven de 2700 kcal uitkom. Dan valt de schade nog mee denk ik.

Kan volgens mij ook zeker geen kwaad. Je moet jezelf af en toe iets gunnen. En de zomer is idd nog ver genoeg.

Je moet jezelf zeker soms iets gunnen, maar ik hou echt heel erg van eten. Niet alleen van ongezond eten, maar ik geniet ook echt van bakken Brinta, fruit, Lean Gain shakes, eieren, alles eigenlijk haha :D. En aangezien ik dit keer echt helemaal beachproof wil worden voor het eerst in mijn leven is het wel echt van belang dat ik mezelf even niet teveel gun. Dus ik beperk het heel erg. Behalve dus zoals vandaag als er iemand trouwt, maar dan probeer ik de rest van de dag alsnog te compenseren.

Mijn gewicht is nu 81,8 maar ik oog al een stukje droger dan een tijdje terug op 78 kg bijvoorbeeld, dus ik heb zeker wel wat winst behaald de afgelopen tijd.
Maar de weg is nog wel lang hoor jongens. Al het vet zit wel rond mijn taille en een beetje op mijn borst. Mijn armen, schouders en benen zijn gewoon al vrij droog. Ik schat mijn vet% nu op ongeveer 17-18%. Binnenkort eens een goede tang kopen. Ik heb er nu wel 1, maar die geeft niet aan hoeveel druk je zet. Ik ga er 1 kopen die dat wel aangeeft, voor een nauwkeurige meting.

Bedankt voor jullie tips en motivatie jongens, het helpt echt!

Straks trainen en die post ik dan uiteraard!

Goed dat je al duidelijk resultaat ziet. Dat zorgt ervoor dat je gemotiveerd blijft.
Ik blijf tijdens het cutten altijd minstens 1 echt cheatmeal per week houden. En zeker tijdens de eerste weken is het belangrijk dat je nog iets achter de hand houdt (qua voeding en/of cardio). Zodat je tijdens de laatste weken nog een tand bij kunt steken.

Lean Extreme zou vooral je cortisol controleren. Dat zou er in theorie voor moeten zorgen dat je lichaam zich minder gestresseerd voelt. En blijkbaar werkt het bij jou!

Ik lees dat je ook de hometrainer gebruikt hebt. Heb je die thuis staan?

Niet dat het beter is als gaan lopen. Maar na een paar weken kan het wel makkelijk zijn als je af en toe gewoon thuis je cardio kan doen.

WOENSDAG

Flat DB Press

10 x 22kg
8 x 22kg
8 x 22kg
8 x 22kg

DB Pullover

10 x 22 kg
10 x 22 kg
10 x 22 kg

Incline DB Press

8 x 18kg
8 x 18kg
8 x 18kg
8 x 18kg

Incline DB Flyes

10 x 12 kg
10 x 12 kg
10 x 12 kg

Lying DB Triceps Extension

12 x 8 kg
12 x 8 kg
12 x 8 kg
12 x 8 kg

Standing Two Handed DB Triceps Extension

12 x 22 kg
12 x 22 kg

-----------------------------

Omdat ik mijn voedingsschema niet goed kon volgen vandaag ging ik pas 3 uur na mijn laatste maaltijd trainen ongeveer. Dit ben ik niet gewend (meestal een uur na een maaltijd) daarom had ik weinig kracht en heb ik alles wat lichter gepakt. Toch erg lekker getraind :).

---------- Toegevoegd om 18:35 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 18:31 ----------

Goed dat je al duidelijk resultaat ziet. Dat zorgt ervoor dat je gemotiveerd blijft.
Ik blijf tijdens het cutten altijd minstens 1 echt cheatmeal per week houden. En zeker tijdens de eerste weken is het belangrijk dat je nog iets achter de hand houdt (qua voeding en/of cardio). Zodat je tijdens de laatste weken nog een tand bij kunt steken.

Lean Extreme zou vooral je cortisol controleren. Dat zou er in theorie voor moeten zorgen dat je lichaam zich minder gestresseerd voelt. En blijkbaar werkt het bij jou!

Ik lees dat je ook de hometrainer gebruikt hebt. Heb je die thuis staan?

Niet dat het beter is als gaan lopen. Maar na een paar weken kan het wel makkelijk zijn als je af en toe gewoon thuis je cardio kan doen.

Nee, de hometrainer staat niet bij mij. Ik had er vroeger 1, maar dat was een goedkope, die is kapot gegaan.

Bedoel je met een cheatmeal trouwens gewoon wat meer rijst bijvoorbeeld of echt dingen als een pizza van 1000 kcal?

Ik heb nog wel dingen 'achter de hand'. Ik eet nu ongeveer 2500 kcal per dag. Daar zouden er nog een paar honderd af kunnen als ik vastloop. En ik cardio nu 4 x per week ongeveer een half uur. Ook dat kan nog omhoog mocht het nodig zijn.

Terug
Naar boven