AndroidHealthClinic

TWiM87's trainingslog

Jooo Wim, still on route zie ik! Nice.

• Topic Starter Topic Starter
VRIJDAG

Deadlift

6 x 70 kg
6 x 70 kg
6 x 70 kg

Bent over Row

10 x 50 kg (normale grip)
10 x 50 kg (normale grip)
10 x 50 kg (onderhandse grip)
10 x 50 kg (onderhandse grip)

DB Row (reps per kant)

12 x 22 kg
12 x 22 kg
12 x 22 kg
12 x 22 kg

Military Press

8 x 40 kg
8 x 40 kg
8 x 40 kg

Side Raises

10 x 8 kg
10 x 8 kg
10 x 8 kg

Bent over Side Raises

8 x 8 kg
8 x 8 kg
8 x 8 kg

------------------------------------

Een beetje een routinematige training, maar ging wel lekker.
Met deadlift gaat mijn kracht echt hard achteruit. Op de military press blijft mijn kracht goed constant. Daar ben ik wel blij mee want dat was altijd 1 van mijn zwakste oefeningen (samen met deadlift).

verklaring waarom je deadlift achteruit gaat?

Train je niet te veel en te grote sets?

Je trainingen zien er anders wel netjes uit hoor.

verklaring waarom je deadlift achteruit gaat?

Train je niet te veel en te grote sets?

Je trainingen zien er anders wel netjes uit hoor.

Ik ben altijd al erg zwak geweest met deadliften. Als ik elke dag flink eet (3500-4000 kcal) en me echt goed voel deadlift ik max. 3 x 100 kg.
Ik heb niet zo heel veel kracht denk ik. Maar mijn lichaam wordt steeds beter, daar gaat het me om.
Verder train ik gewoon zoals het goed voelt. Als dat op een bepaalde dag deadliften met 70 kg betekent, dan doe ik dat. :)

je deadlift dan toch. Zijn er veel dat het niet doen. Als je op alles vooruit gaat behalve deadlift kan het mss aan je techniek liggen he. Kan je raad vragen aan iemand? Het is toch 1 van de leukere en betere oefeningen vind ik.

je deadlift dan toch. Zijn er veel dat het niet doen. Als je op alles vooruit gaat behalve deadlift kan het mss aan je techniek liggen he. Kan je raad vragen aan iemand? Het is toch 1 van de leukere en betere oefeningen vind ik.

Ik deadlift uiteraard wel, ik vind het een belangrijke oefening.
Mijn techniek is denk ik wel ok, maar misschien post ik een keer een filmpje :).
Ik ga staan met de stang net niet tegen mijn schenen. Dan pak ik de stang (mixed grip), ik hol mijn rug en doe mijn borst vooruit. Ik kijk naar voren en til de stang langs mijn benen op met mijn hielen in de grond gedrukt. Dan lock ik door mijn schouders naar achteren te doen en vervolgens doe ik de zelfde beweging omgekeerd om de stang neer te leggen

Maar ik zal kijken of ik binnenkort eens een filmpje kan posten voor tips.

Ik heb nog wel dingen 'achter de hand'. Ik eet nu ongeveer 2500 kcal per dag. Daar zouden er nog een paar honderd af kunnen als ik vastloop. En ik cardio nu 4 x per week ongeveer een half uur. Ook dat kan nog omhoog mocht het nodig zijn.
Das inderdaad wel aan te raden. Ikzelf zat rond de 2000 vorig jaar, lager wilde k niet gaan :P.

Hoe doe jij het eigenlijk met de cardio na je benendag? Ik kan dan gewoon 2 dagen niet hardlopen bv door de spierpijn.

Ik ben altijd al erg zwak geweest met deadliften. Als ik elke dag flink eet (3500-4000 kcal) en me echt goed voel deadlift ik max. 3 x 100 kg.
Ik heb niet zo heel veel kracht denk ik. Maar mijn lichaam wordt steeds beter, daar gaat het me om.
Verder train ik gewoon zoals het goed voelt. Als dat op een bepaalde dag deadliften met 70 kg betekent, dan doe ik dat. :)

Je trainingen blijven goed ondanks het feit dat je aan het cutten bent.

Kracht komt vanzelf wel. Ik ben van nature ook niet zo sterk. Maar als je gestaag progressie blijft maken, dan kom je er wel.
Horn bijv. heeft veel meer kracht als ik. Als ik zijn trainingen bekijk, dan kom ik ook niet in de buurt van wat hij verzet op de compounds.

gewoon goed bezig Henk, lekkere volumes, gewoon die er in houden en dan komt die oerkracht vanzelf:D hoppa

Das inderdaad wel aan te raden. Ikzelf zat rond de 2000 vorig jaar, lager wilde k niet gaan :P.

Hoe doe jij het eigenlijk met de cardio na je benendag? Ik kan dan gewoon 2 dagen niet hardlopen bv door de spierpijn.

De spierpijn valt meestal wel mee. Als het heel erg is doe ik de cardio een dag later of ik ga fietsen als cardio dat vind ik altijd nog wel te doen.

Wat ik juist heb is dat ik teveel spierpijn heb van de cardio (hardlopen en tennis) om benen goed te trainen. Ik cardio vooral heel intensief op zaterdag en zondag. Daarom heb ik vanaf nu ook mijn schema omgegooid. Ik wissel de maandag en woensdag om. Ik ga zometeen dus borst/triceps doen en dan woensdag benen/biceps.

Je trainingen blijven goed ondanks het feit dat je aan het cutten bent.

Kracht komt vanzelf wel. Ik ben van nature ook niet zo sterk. Maar als je gestaag progressie blijft maken, dan kom je er wel.
Horn bijv. heeft veel meer kracht als ik. Als ik zijn trainingen bekijk, dan kom ik ook niet in de buurt van wat hij verzet op de compounds.

Ja, horn verzet echt enorme gewichten inderdaad. :)
Bedankt voor het compliment. Inmiddels zit ik op een gewicht van 81,3 kg.
Vet% lijkt ook goed te dalen.

gewoon goed bezig Henk, lekkere volumes, gewoon die er in houden en dan komt die oerkracht vanzelf:D hoppa

Bedankt :).

MAANDAG

Incline DB Press

8 x 22 kg
8 x 22 kg
8 x 22 kg

Flat DB Press

8 x 22 kg
8 x 22 kg
8 x 22 kg

DB Pullover

10 x 22 kg
10 x 22 kg
10 x 22 kg

Flat DB Flyes

12 x 12 kg
12 x 12 kg

Lying Triceps Extension (dropsets)

10 x 8 kg -- 12 x 5 kg
10 x 8 kg -- 12 x 5 kg
10 x 8 kg -- 12 x 5 kg
10 x 8 kg -- 12 x 5 kg

Ik kreeg hier erg veel last van mijn rechter elleboog. De laatste weken is dat vrij vervelend.
Na de 1e set toen maar even opgewarmd met hele lichte gewichten (1,5 kg). Daarna was de pijn minder bij de volgende sets.

-------------------------------------------------

Iets minder setjes voor borst gedaan dan normaal. Maar alsnog genoeg denk ik. Verder ging alles gewoon lekker Goed getraind.

Laatst bewerkt:
Vind het altijd maar moeilijk om niet te gaan trainen in zo'n week :D. Heb eigenlijk nog nooit een rustweek gehouden. Hoe merk je precies dat je rust nodig hebt?

Vind het altijd maar moeilijk om niet te gaan trainen in zo'n week :D. Heb eigenlijk nog nooit een rustweek gehouden. Hoe merk je precies dat je rust nodig hebt?

Hoe bedoel je in 'zo'n week'? Ik train gewoon hoor deze week :).

Ik hou meestal wel om de 10 weken ongeveer een week complete rust. Ik merk dat dan aan kleine pijntjes overal, gebrek aan motivatie, lusteloos gevoel en meer van dat soort dingen.
Na een week niks doen kan ik niet wachten om weer keihard er tegen aan te gaan, dus het werkt altijd goed.

Hoe bedoel je in 'zo'n week'? Ik train gewoon hoor deze week :).

Ik hou meestal wel om de 10 weken ongeveer een week complete rust. Ik merk dat dan aan kleine pijntjes overal, gebrek aan motivatie, lusteloos gevoel en meer van dat soort dingen.
Na een week niks doen kan ik niet wachten om weer keihard er tegen aan te gaan, dus het werkt altijd goed.
Ohja heb het verkeerd gelezen, dacht dat je totale rust zou houden ;). Ik moet zelf gewoon wat doen. Als ik echt niks zou doen wordt ik echt gek :D. Laatste keer dat ik een week of langer niet heb getraind was op vakantie, en das best afzien dan.

WOENSDAG

Hack Squat

8 x 70 kg
8 x 70 kg
8 x 70 kg
8 x 70 kg

Straight Legged Deadlift

10 x 50 kg
10 x 50 kg
10 x 50 kg

Standing Barbell Calve Raises (barbell voor me vastgehouden)

50 x 50 kg
50 x 50 kg
50 x 50 kg

DB Lunges (gewicht per DB)

12 x 8 kg
12 x 8 kg

DB Curl -- Hammer Curl (supersets)

10 x 12 kg -- 10 x 12 kg
8 x 12 kg -- 8 x 12 kg
8 x 12 kg -- 8 x 12 kg
8 x 12 kg -- 8 x 12 kg

----------------------------------

Alles ging wel ok :).

Vrijdag niet getraind (rug/schouders). Die training heb ik vandaag ingehaald.
Helaas maar 1 keer cardio gedaan deze week (tennis). Het was een erg drukke week.
Gewicht is wel weer ongeveer een halve kilo gedaald, weeg nu net onder de 81 kg.
Komende week wordt weer druk. Morgen kan ik sowieso niet trainen. Ik hoop morgen nog even een half uurtje te kunnen hardlopen. Verder ga ik sowieso weer 3 keer KT doen komende week, weet alleen nog niet welke dagen.
Vanaf vrijdag heb ik het weer iets rustiger, dus hopelijk kan ik in het weekend sowieso nog 2 keer cardio doen.

Terug
Naar boven