XXL Nutrition

Tymboo's PHM log: high frequency & high volume training

Je mag het zeker absoluut niet eens zijn met dit artikel, ik ben het dan ook absoluut oneens met bijna alles in jouw stukje. Ik vind namelijk ook dat iedereen kan en zou moeten deadliften, en natuurlijk helemaal als we het hebben over de mensen waarvoor het stukje bedoeld is, namelijk (beginnende) powerlifters en andere sporters die wedstrijdgericht willen trainen. Het wordt lastig powerliften als je niet wilt deadliften. Het wordt ook lastig strongman worden als je niet wilt deadliften, en ook voor gewichtheffen is het toch wel handig als je wat gewicht kunt deadliften. Geldt net zo goed voor de squat. Als er nou iemand trouwens challenged is op een oefening als de deadlift dan is het ondergetekende wel, met de meest kutte anatomische verhoudingen en leverages die je je maar kunt bedenken voor deze lift. I do it though. En verder, er zijn honderden zo niet duizenden sites die mij, of anderen, kunnen helpen. Neem dit forum maar bijvoorbeeld, of andere fora. Maar ik heb daar nog nooit voor hoeven betalen. Een sportschool heeft het recht om geld te vragen voor een schemaatje, zeker, ik persoonlijk zou alleen trainees in de meeste gevallen niet direct aanraden er geld voor te betalen, juist omdat al die informatie al voor het oprapen ligt. En dan heb ik het nog niet over 9 van de 10 sportschoolschema's die bepaald niet ideaal zijn voor de doelen die wij hier hebben (daarmee niet direct doelend op jou of jouw sportschool). Voor de rest heb ik in het artikel gezegd wat ik wilde zeggen, o.a. ook over de vermogens tot het uitfilteren van bepaalde informatie, dat ga ik hier niet allemaal nog een keer herhalen.
Ik had niet helemaal begrepen dat het alleen om powerlifters ging. Is de begeleiding op powerlift scholen dan zo matig, dat klanten liever een online programma kopen?

Ik had niet helemaal begrepen dat het alleen om powerlifters ging. Is de begeleiding op powerlift scholen dan zo matig, dat klanten liever een online programma kopen?

Het gaat ook niet alleen over powerlifting, lees je wel wat Tymboo typt?

Tymen,

Je hebt helemaal gelijk deze keer.

er zijn ook goede websites, maar vooral veel bagger.
geld verdienen mag iedereen, maar zorg dat je wel weet waar je het over hebt en set mensen niet af.
ik maak al jaren schemas nooit een cent voor gevraagd.

en over deadliften
ik haat gewoon deadliften ook maar doe ze omdat ik merk dat ik er op me oude dag sterker van word.
en mijn sumo deadlift zal hier profijt van hebben.

trouwens hoop dat je snel weer kan trainen zonder last.

• Topic Starter Topic Starter
  • #2.105
Jammer, vond het juist altijd een van je meest prettige eigenschappen om af en toe eens even lekker te zeggen waar (jij vindt dat) het op staat. Verder prima artikel hoor, daar niet van.

Volgens mij snap je het hele concept van dit soort schrijfsels niet, dat geeft verder ook niet. Ik ben niet uit op problemen met wie dan ook en ik ga dus niemand persoonlijk aanvallen of aanspreken. Ik spreek in algemeenheden en gebruik zeker ook overdrijvingen, iedereen mag het stuk dan ook interpreteren zoals hij/zij wilt en als iemand zich dan aangesproken voelt dan is daar waarschijnlijk ook reden toe.
Verder is er ook bijna geen enkel schema of methodologie die al langere tijd op de markt is die per definitie niet goed is, anders zou dit schema (bijv Wendler, want daar doel jij op) namelijk niet zo lang al zo populair zijn. En dit artikel is ook helemaal niet bedoeld als aanklacht tegen dergelijke schema's. Het enige wat ik nogal eens zeg is dat er voor veel mensen waarschijnlijk betere manieren zijn om te trainen, maar dat staat verder los van het onderwerp hier.

Volgens mij snap je het hele concept van dit soort schrijfsels niet, dat geeft verder ook niet. Ik ben niet uit op problemen met wie dan ook en ik ga dus niemand persoonlijk aanvallen of aanspreken. Ik spreek in algemeenheden en gebruik zeker ook overdrijvingen, iedereen mag het stuk dan ook interpreteren zoals hij/zij wilt en als iemand zich dan aangesproken voelt dan is daar waarschijnlijk ook reden toe.
Verder is er ook bijna geen enkel schema of methodologie die al langere tijd op de markt is die per definitie niet goed is, anders zou dit schema (bijv Wendler, want daar doel jij op) namelijk niet zo lang al zo populair zijn. En dit artikel is ook helemaal niet bedoeld als aanklacht tegen dergelijke schema's. Het enige wat ik nogal eens zeg is dat er voor veel mensen waarschijnlijk betere manieren zijn om te trainen, maar dat staat verder los van het onderwerp hier.

Ik begrijp het concept uitstekend, maar ik geloof in de polemiek als middel om standpunten te verduidelijken. Volwassen mensen kunnen dat gewoon, daar hoeven geen problemen of scheldpartijen van te komen. Jij leek me ook wel het type voor, maar blijkbaar zit ik ernaast. My mistake, sowieso leuk dat je op jouw manier dit onderwerp aansnijdt.

Overigens denk ik vrij genuanceerd over Wendler hoor, en volgens mij kun je slechtere betaalde services uitkiezen dan de zijne. Wel erg duur, al weet ik eigenlijk niet wat het elders kost.

• #2.107
Updateje

Trainingen gaan goed, ga geen gewichten posten nu maar in elk geval heb ik de laatste tijd niet veel last van pijntjes en blessures. Ben wel erg moe en zit constant tegen het randje aan. Echt aan het overreachen dus. Het is nu een kwestie van heel blijven en slim trainen. De trainingen zijn nu eigenlijk allemaal ontzettend zwaar, inclusief de op papier lichtere trainingen omdat ik telkens totaal niet hersteld ben. Ben ook echt flink naar de kloten aan het gaan. Vrouw is hoogzwanger inmiddels dus thuis ook druk. Veel dingen regelen nog en stiekem hopen dat het allemaal na 7 december gaat gebeuren. Nu deze week nog een zware trainingsweek en dan ga ik de laatste anderhalf a twee weken wat taperen. Kijk nu al uit naar de paar dagen rust voor het NK. Heb wel erg veel zin om te vlammen en hopelijk weer eens echt goed te laten zien wat ik kan.

Ik kom je sowieso aanmoedigen, vlammen op de wedstrijd man!

Ik kom je ook aanmoedigen groenten aron

• #2.110
Krachthuis midddel burcht verantwoordigend

• #2.112
Laatste zware training gehad vandaag, ging best lekker

Bench pr onder anderen, heb m toch al overal gepost dus kan hier ook nog wel

https://www.youtube.com/watch?v=sMsE111CT5M

Was niet echt de bedoeling dat het zo'n grinder zou worden natuurlijk, maar ergens halverwege werd ie ineens moeilijk zwaar, drukte ook niet helemaal super in de baan, en dan wil je m toch wel gewoon uitduwen natuurlijk.

Komende week nog wel aardig wat volume draaien maar iets minder zwaar dan vorige week en dan zondag nog tot ~openingsbeurten op sq en bench. Dl wat lichter denk ik. Daarna weekje rustig aan.

succes met de laattse loodjes uber gave bench

the boss

• #2.115
dikke bankbonks rooie !

Haha, wat een gevecht! Lekkere press Tymboo!!

Strong bench is strong

Succes!

Nice :o

Ik ben erg benieuwd wat je gaat doen op het NK! Ziet er erg goed uit en hopelijk is (en blijft) de pijn weg tegen die tijd.

Terug
Naar boven