Je mag het zeker absoluut niet eens zijn met dit artikel, ik ben het dan ook absoluut oneens met bijna alles in jouw stukje. Ik vind namelijk ook dat iedereen kan en zou moeten deadliften, en natuurlijk helemaal als we het hebben over de mensen waarvoor het stukje bedoeld is, namelijk (beginnende) powerlifters en andere sporters die wedstrijdgericht willen trainen. Het wordt lastig powerliften als je niet wilt deadliften. Het wordt ook lastig strongman worden als je niet wilt deadliften, en ook voor gewichtheffen is het toch wel handig als je wat gewicht kunt deadliften. Geldt net zo goed voor de squat. Als er nou iemand trouwens challenged is op een oefening als de deadlift dan is het ondergetekende wel, met de meest kutte anatomische verhoudingen en leverages die je je maar kunt bedenken voor deze lift. I do it though. En verder, er zijn honderden zo niet duizenden sites die mij, of anderen, kunnen helpen. Neem dit forum maar bijvoorbeeld, of andere fora. Maar ik heb daar nog nooit voor hoeven betalen. Een sportschool heeft het recht om geld te vragen voor een schemaatje, zeker, ik persoonlijk zou alleen trainees in de meeste gevallen niet direct aanraden er geld voor te betalen, juist omdat al die informatie al voor het oprapen ligt. En dan heb ik het nog niet over 9 van de 10 sportschoolschema's die bepaald niet ideaal zijn voor de doelen die wij hier hebben (daarmee niet direct doelend op jou of jouw sportschool). Voor de rest heb ik in het artikel gezegd wat ik wilde zeggen, o.a. ook over de vermogens tot het uitfilteren van bepaalde informatie, dat ga ik hier niet allemaal nog een keer herhalen.