- Waardering
- 1.520
- Lengte
- 1m83
- Massa
- 150kg
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
220kg RAW bankdrukken is van uitzonderlijke sterke klasse...daarmee zou je het internationaal op "Classic" (raw) Powerliftwedstrijden absoluut niet slecht mee doen!

Ach met 710 zit je 60 kg nog van de kwalificatieeis (van afgelopen jaar althans, is toch best close.
De rest van december en het begin van januari heb ik heel weinig getraind vanwege de geboorte van m'n vierde kind en vanwege mijn nieuwe baan. Dit i.c.m studie maakt t allemaal nog steeds heel erg druk. Heb toen besloten om na heel wat jaren af te stappen van mijn vertrouwde ub/lb schema en over te gaan op een fb schema met in principe elke training squat en bench en 2 a 3 x in de week een deadlift(variant) (in de voorgaande jaren had ik ook wel eens korte uitstapjes naar een fb schema gemaakt maar nooit enorm succesvol).
Verschillende rep en set ranges in elke training voor variatie maar wel altijd boven de ~70% van mijn 1RM. Geen light days dus, gewoon consistent zwaar maar zeker niet tot failure. Ik denk dat m'n laatste gefailde lift die 202,5 op de nk raw is geweest. Ook heb ik besloten het schema dat gebaseerd is op een weekindeling zoveel mogelijk los te laten en gemiste trainingen gewoon door te schuiven over de weekdagen heen. Ik ben wat betreft inplanning van m'n trainingen van allerlei zaken afhankelijk en kan dus niet elke week op dezelfde dagen trainen. Er hebben weken tussen gezeten waarin ik maar twee keer kon trainen, ook weken waarin ik vijf keer trainde. Niet ideaal, maar het is niet anders.
Ik ben hier ergens half januari mee begonnen, laten we zeggen een week of elf geleden. Ik was toen significant slapper dan een maand ervoor op het NK. Ik weet nog dat ik squats startte met 4x6x160 en dat dit erg zwaar voelde. Vorige week deed ik 4x6x190. Zelfs bench voelde toen erg slecht. Ik heb verder vorige week op alle lifts nieuwe all time 1RMs gezet (235/220/255 voor een 710 totaal) en ben nu in rep ranges aanbeland die ook bijna elke training volume pr's vormen. Bench is mijn beste lift en wederom heb ik daar de meeste vooruitgang geboekt, maar zorgenkindje deadlift is ook langzaam weer aan het stijgen, en de 235 squat voelde aan alsof er meer in zat. Ik heb in ruim 3,5 maand 27,5 kilo op mijn totaal geplakt, ook door een kilo of vier extra lichaamsgewicht natuurlijk. Ik train al heel wat jaartjes en kan me niet herinneren ergens in de laatste jaren zo'n grote sprong te hebben gemaakt. Hopelijk kan ik in de komende negen weken tot aan de drc cup nog eens vergelijkbare gains maken met dit schema.

Staan 3 gasten met 230 in de nominaties, allicht 1 van hen.
Tjeemig wat een drukte allemaal bij jou zeg, je lijkt mij wel maar dan nog veel erger.
Ik begrijp dat ik je nog niet officieel collega-docent mag noemen? Ben je er al bijna op dit moment?
Je zult waarschijnlijk wel de sterkste geschiedenis leraar van Nederland worden denk ik, wat op zich natuurlijk al een 'moment in history' is.
Ook ik ben -als gevolg van een steeds lastiger wordende logistiek in het dagelijks leven- sinds begin februari met een soort flexibele, zo hoog-frequent mogelijke fullbody programmering begonnen. Bevalt goed moet ik zeggen. Nog niet zulke spetterende PR's zoals bij jou, maar ik merk wel dat ik op een goede manier vlot sterker word.
Succes verder kerel!
Eigenlijk ben je dus meer naar een echte high frequency gegaan, dat kan bijna alleen maar met full body lijkt me? Doorschuiven van trainingen is voor je herstel vaak wel prettig, niet te druk om maken en gewoon door liften. Erg indrukwekkende cijfers die je nu neer zet man.![]()