Fitness Seller

Tymboo's PHM log: high frequency & high volume training

• Topic Starter Topic Starter
  • #3.021
Squat
Weer eens proberen
5x5x150
Eerste drie sets met wijde grip maar dat blijft matig voelen, daarna normale gripwijdte en dat ging wel weer oke.
Beetje experimenteren met gripwijdte en voorlopig denk ik twee keer in de week regulier squatten en de rest safety bar om de boel niet te veel te belasten.

Legs up bench, close grip
4x5x155
4x155

Paused dl beltless
6x3x170

Rdl
4x6x160

Mooi volume neergezet in de mac ook weer.

• #3.023
Hectische tijden
Morgen sleutels van een nieuw huis ontvangen, verhuizen dus en veel klussen, kan er nog wel bij.

Vanavond kwart over negen in de loods en alleen het broodnodige gedaan.

Squat
7x3x160

Bench
5x3x182,5

Matig allemaal. Weet nog niet of ik meedoe aan NK bench over twee weken vanwege verhuizing, vreselijk druk met werk en niet in vorm zijn

Demk dat het wel een verstandige keuze is dat je het NK Banken overslaat. Lekker klussen en verhuizen en focussen op het NK :)

Hoe gaat het met de blessures?

• #3.026
Demk dat het wel een verstandige keuze is dat je het NK Banken overslaat. Lekker klussen en verhuizen en focussen op het NK :)

Hoe gaat het met de blessures?

Er is echt helemaal niks lekker of leuk aan klussen imo maar zal toch moeten ja helaas. Zie het nog wel even aan deze week, als ik meedoe kan ik ws wel gratis die titel ophalen aangezien er niet zoveel deelnemers zijn vooralsnog. Het is verder ook niet zo dat drie beurtjes banken enorm trekt op mijn herstel ofzo.

Gaat wel verder, rustig aan weer beginnen met squatten en nog niet echt last.

Je vorm is toch gewoon rond?

Matig, op z'n best

• #3.027
Squat
7x3x165

Bench
5x5x162,5

Pushdowns
4x10

welkom terug in het spel

Hey bob de bouwert, als je straks weer gesetteld bent wordt het weer genieten joh. :thumbup:

• #3.030
Daar twijfel ik niet aan, alleen het is nu even echt enorm stressen om alles op tijd bewoonbaar te krijgen

Veel succes nog de komende tijd met klussen!
Hopelijk gaan je training daarnaast beetje soepel.

komt goed man!
wat moet je allemaal nog fixen in nieuwe woning?

• #3.033
Veel succes nog de komende tijd met klussen!
Hopelijk gaan je training daarnaast beetje soepel.

Thanks

komt goed man!
wat moet je allemaal nog fixen in nieuwe woning?

Plamuren, schuren, sauzen en vloeren leggen voornamelijk nog.

Laat in de loods weer

Squat
7x3x180

Bench, touch and go medium grip
4x6x160

Conv dl
2x3x205

Geen zin meer, t was al elf uur. Nu nog lessen voorbereiden voor morgen heuj

Lessen voorbereiden in je rust, superset squat/politiek debat? :p

• #3.035
Welke rust

Hey Tymboo, hoe doe jij dat wbt wisselen van repranges en percentages?
Ik zie dat je daar wel in afwisselt, maar hou je hier een bepaalde programmering aan of doe je voornamelijk waar je op dat moment zin in hebt?

• #3.037
Hey Tymboo, hoe doe jij dat wbt wisselen van repranges en percentages?
Ik zie dat je daar wel in afwisselt, maar hou je hier een bepaalde programmering aan of doe je voornamelijk waar je op dat moment zin in hebt?

Ik werk niet echt met percentages. Ik begin natuurlijk wel ergens als ik gereset heb en verhoog dan eigenlijk gewoon altijd lineair met 5 of, als t zwaarder wordt, 2,5 kg. Ik hou wel bepaalde sets en repranges aan maar werk niet meer echt in termijnen van weken omdat ik de ene week vaker train dan de andere, ik laat t gewoon over de weken doorlopen dus. In principe is t elke training squat en bench en om de training deadlift of directe varianten op die lifts, en dan nog wat assistance erbij als ik tijd heb. Dan heb ik eigenlijk vier of vijf verschillende trainingen met op t moment de volgende oefeningen, sets en reps

Squat 7x3, squat 4x6, paused squat 7x3 en squat 5x5
Bench 7x3, touch and go bench 4x8, legs up bench 4x6, bench 5x5, slingshot bench ramped up tot zware triple
Deadlift 5x3, paused deadlifts 5-7x3, rdls 4x8-10

En dat gaat gewoon dmv lineaire progressie omhoog totdat ik dreig te stallen, dan verlaag ik t aantal sets en reps of reset ik. Dat plan ik dan normaal gesproken zo in dat ik een week of 5/6 voor een meet op de zwaarste sets zit met t hoogste volume. Naarmate een meet dichterbij komt gaat de intensiteit dan omhoog en het volume omlaag.

Maar op t moment gebeurt er even weinig tot helemaal niets omdat ik elke avond na werk heb staan klussen tot laat, en vanavond was ik gebroken na echt een zware week. Hopelijk zondag weer wat doen.

Oke duidelijk. Ik ben me wat meer aan het verdiepen in wat meer undulated en lineaire periodizering zoals jij doet.
Heb erg lang WSB gedaan en hoewel dat veel voor me gedaan heeft merk ik dat ik het laatste jaar weinig progressie boek op deze manier.

Ik volg nu zelf een schema wat ik in Practical programming for strength training zag staan.
Ik heb net een volume blok gedaan van driemaal per week 5x5 gedaan waarbij de eerste en derde dag per week opbouwend van 70% tm 80% gedaan zijn
en tweede dag herstel training van 60%. Dus best heftig volume (helemaal voor mij) waarbij je nadien veel fatigue hebt opgebouwd.
En nu ben ik aan het peak blok begonnen waarbij ik op de eerste en derde dag 3x3 doe opbouwend van 82,5% tm 97,5% doe.
Laatste week hoop ik één set van 3x 97.5% van mij oude PR's te pakken.
Dan kleine deload en proberen nieuwe PR's te zetten.

Ik vind het best een leuke manier van trainen ipv elke week 95%-100% singles maken.
Maar uiteraard zal het resultaat de doorslag geven of ik zo blijf trainen.

• #3.039
Bench
5x3x165

Slingshot bench
4x2x180

Squat
5x3x170

Deadlift
5x2x200

Respect dat je in deze hectische tijd blijft trainen man!

Terug
Naar boven