Fitness Seller

Tymboo's PHM log: high frequency & high volume training

Bezoekers in dit topic


Squats van gisteren (laatste set 5x5 160)
 
Maar wie geeft er om bench
 
Ook bijna alle bodybuilders geilen op hoeveel ze benchen, totdat ze hun schouder verneuken om vervolgens ineens niets meer geven om bench.
Ik ken echt bijna geen enkele bodybuilder in mijn omgeving die veel geeft om benchen. De meesten geven de voorkeur aan dumbbell press. Maar goed, dat is geen discussie voor deze log.
 
Wat is dit nu weer lol
Ik leg toch al heel duidelijk uit waarom een overhead press helemaal niet de focus is voor mij, al jarenlang niet meer. Het interesseert me zo goed als niks hoe sterk mijn MP is op het moment. Anderen wel blijkbaar. Voor mij is het nu net zoiets als vragen hoeveel ik leg press.
Goed, in het verleden repte ik 100 op MP en heb ik 140 kilo gedrukt op de log. En toen benchte ik aanzienlijk minder. Dit is dus gewoon een kwestie van waar de prioriteit ligt. Ik laat het aan de broeders van het internet over om te bepalen of dat dan 'sterk' was of niet.
 
Ik wil niet veel zeggen maar de meeste powerlifters doen bijna nooit biceps curls.
 
Wat is dit nu weer lol
Ik leg toch al heel duidelijk uit waarom een overhead press helemaal niet de focus is voor mij, al jarenlang niet meer. Het interesseert me zo goed als niks hoe sterk mijn MP is op het moment. Anderen wel blijkbaar. Voor mij is het nu net zoiets als vragen hoeveel ik leg press.
Goed, in het verleden repte ik 100 op MP en heb ik 140 kilo gedrukt op de log. En toen benchte ik aanzienlijk minder. Dit is dus gewoon een kwestie van waar de prioriteit ligt. Ik laat het aan de broeders van het internet over om te bepalen of dat dan 'sterk' was of niet.
Neem het allemaal niet te serieus Tymen.
 
Neem het allemaal niet te serieus Tymen.
Oke, nou bedankt dan maar voor de altijd weer positieve bijdrage, Sven.

W8D1

Squat, low bar
185x3x5

Bench press, touch & go
140x10x4

Deadlift, stiff legged
155x6x4

Leg press
mediumx20x3

Leg extension, unilateral
mediumx20x3

Hyper extension, banded
BW+blue band x 12 x 4

Ab wheel
BWx10x3

Deze pomp
 
Nog wat filmpjes van vandaag. Telkens laatste set.



 
W8D2

Bench press, paused
work up to
190x1
200xFx2
working sets
165x3x4

Bench press, slingshot
205x2x3

Pendlay rows
100x8x3

Pushdowns
mediumx12x3

Cable curls
mediumx12x3

In de loop van de dag begon er een bepaald gevoel te dagen. Er stonden twee top singles op het programma voor de bench press, en dat moest volgens mijn berekeningen met 185 kilo. Maar ik bedacht me gedurende de dag dat dit de laatste training van het kalenderjaar was, en hoe prachtig het zou zijn als ik zou laten zien dat ik na een lay off van zeven maanden in 12 weken tijd weer terug zou kunnen komen naar die 200 bench. Helaas, helaas, het zat er tot twee keer toe net, nét niet in. De rest van de training was daarmee wel vrij waardeloos. Ik was flink hyped up voor die bench en daardoor aardig opgebrand. Ik heb nu vier dagen achter elkaar flinke sessies gedraaid, en drie dagen achter elkaar gebencht. Ik denk dat ik heel blij mag zijn met die mooie rep met 190. Zal straks even filmpje posten.
 

 
Real hype is real :eek: je had wat mij betreft wel iets langer mogen werken, zat niet echt neergaande beweging in, bij die 200 maar spotter besliste helaas anders.
Volgend jaar heb je hem sws scheelde nu niet veel.
 
Real hype is real :eek: je had wat mij betreft wel iets langer mogen werken, zat niet echt neergaande beweging in, bij die 200 maar spotter besliste helaas anders.
Volgend jaar heb je hem sws scheelde nu niet veel.
Ja ik riep ook nog 'los!', wat je misschien ook nog hoort op het filmpje, maar hij pakte 'm helaas al. Ik had het idee dat ik 'm er doorheen kon duwen en was ook best pissed eigenlijk daarna. Dit was de tweede poging, daarna was ik echt opgebrand. Dus die is voor een andere keer.
 
Back
Naar boven