AndroidHealthClinic

Tymboo's PHM log: high frequency & high volume training (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

  • Sterk man! Kon je misschien wel doorheen pushen ja. Vreemd dat ie zo vroeg overnam je spotter. Nuja je bent heel close alleszinds!
     
    Sterk man! Kon je misschien wel doorheen pushen ja. Vreemd dat ie zo vroeg overnam je spotter. Nuja je bent heel close alleszinds!
    Ligt er ook aan hoe ervaren je spotter is. De reflex om in te grijpen bij een flinke grind/ als het mis dreigt te gaan kan aardig groot zijn (helemaal met 200 op de bench als enige spotter, kan ik me zo voorstellen).

    Zelf al een aantal beginnerswedstrijden en mock meets gespot en soms moet je echt die reflex wel even bedwingen hoor. Vrij recent nog een mockmeet gespot waar ik echt een flinke squat grind moest spotten en waar de bar aan mijn kant zelfs iets naar beneden leek te gaan doordat de squatter iets scheef ging. Uiteindelijk een goede beurt, dus was knap lullig geweest als er wel vroegtijdig werd ingegrepen. maar zo heel vreemd is die reflex dus niet imo, ik gok een ervaringskwestie

    Die 190 ging hard zat T
     
    Sterk man! Kon je misschien wel doorheen pushen ja. Vreemd dat ie zo vroeg overnam je spotter. Nuja je bent heel close alleszinds!

    Ligt er ook aan hoe ervaren je spotter is. De reflex om in te grijpen bij een flinke grind/ als het mis dreigt te gaan kan aardig groot zijn (helemaal met 200 op de bench als enige spotter, kan ik me zo voorstellen).

    Zelf al een aantal beginnerswedstrijden en mock meets gespot en soms moet je echt die reflex wel even bedwingen hoor. Vrij recent nog een mockmeet gespot waar ik echt een flinke squat grind moest spotten en waar de bar aan mijn kant zelfs iets naar beneden leek te gaan doordat de squatter iets scheef ging. Uiteindelijk een goede beurt, dus was knap lullig geweest als er wel vroegtijdig werd ingegrepen. maar zo heel vreemd is die reflex dus niet imo, ik gok een ervaringskwestie

    Die 190 ging hard zat T
    Was inderdaad iemand die nog niet echt vaak er achter had gestaan bij dergelijke gewichten. Ach ja, er zijn genoeg dagen in 2021 om 200 te benchen.

    Vandaag een training in het kader van 'beter iets dan niets'.

    W8D3

    Deadlift
    165x5x3

    Squat, low bar, beltless
    130x5x3

    Leg press
    mediumx15x3

    Leg curl, banded
    BWx12x3

    Planks
    BW x 40 sec x 3

    Voelde me net een bolletje pretvet met al die oliebollen en drank van gisteren. Gewoon een gezellige training vandaag, gewichten en volume flink naar beneden aangepast.
     
    W8D4

    Bench press, paused
    155x5x5

    Military press
    70x8x4

    Db bench press
    40x15x4

    LPD, wide grip
    mediumx12x4

    Rope pushdowns
    mediumx12x4

    Cable curls
    mediumx10x4

    Side / front / rear raise complexje
    mediumx10x3

    Bijna vijf uur in de loods vandaag. Eerst coaching, daarna zelf trainen en dan weer coaching. Het is soms een beetje zoeken naar de juiste tijdsbalans en het was op zich verstandig geweest wat meer eten mee te nemen dan alleen een banaantje. Afijn, prima training verder.
     
    lekker bezig ouwe beer
     
    lekker bezig ouwe beer
    bedankt, iets minder ouwe beer

    W9D1

    Squat, low bar
    work up to
    205x1x2
    back off
    190x3x4

    Bench press, touch & go
    145x10x4

    Deadlift, stiff legged
    160x6x4

    Leg press
    heavyx15x3

    Leg extensions, unilateral
    mediumx20x3

    Hyper extensions, banded
    BW + heavy band x 15 x 3

    Ab wheel
    BW x 10 x 4

    Op de mindere dagen zit ik wel een beetje op het randje van de progressie hier. Vandaag was een mindere dag. Slecht geslapen, druk en nog wat smoesjes.
    Squats waren gepland als één dubbel met 205, maar het voelde niet solide genoeg dus twee singles van gemaakt. Backoffs waren pittig, net als de werksets op bench en stiff legged dl.
     
    Paar filmpjes van vandaag, sorry geen zin om te snijden of aan elkaar te plakken

    205x1 (eerste set)


    190x3 (tweede set)


    145x10 (vierde set)
     
    W9D2

    Squat, high bar
    150x8x4

    Bench press, paused
    170x3x4

    Bench press, slingshot
    200x2x3

    Pendlay rows
    105x8x4

    LPD, close grip
    zwaarx12x3

    Lying triceps extensions
    55x10x4

    Pushdowns
    mediumx15x3

    Cable curls
    mediumx15x3

    Heerlijke sessie weer. High bar squats zijn en blijven killing na die squats van dag 1, maar goed om wat volume te pakken zo denk ik.
    Ik kan me niet de laatste keer herinneren dat 170 bench voor meerdere sets zo goed voelde. Slingshot ging ook heel fijn.
    Ik ben al een tijdje wat meer aan het experimenteren met de manier waarop ik de halter benader. Probeer de eerste werkset telkens enorm serieus te nemen en ook wat op te hypen en dan de rest van de sets wat meer 'mellow' te doen. Ik speel ook wat met de muziek die ik dan kies. Ik vind het prettig om te zien dat ik ook met low hype deze sets relatief makkelijk kan doen, het zorgt ervoor dat ik wat makkelijker door de rest van de training heen kom. Zal zo wat filmpjes posten waarin het wellicht wat duidelijker wordt.
     
    1e set 170x3


    4e set 170x3


    1e set 200x2


    3e set 200x2
     
    Ik ben al een tijdje wat meer aan het experimenteren met de manier waarop ik de halter benader. Probeer de eerste werkset telkens enorm serieus te nemen en ook wat op te hypen en dan de rest van de sets wat meer 'mellow' te doen. Ik speel ook wat met de muziek die ik dan kies. Ik vind het prettig om te zien dat ik ook met low hype deze sets relatief makkelijk kan doen, het zorgt ervoor dat ik wat makkelijker door de rest van de training heen kom. Zal zo wat filmpjes posten waarin het wellicht wat duidelijker wordt.

    Doe het nu juist andersom, met name op de deadlift. Voorheen was de eerste set altijd flink hard en ging het daarna snel achteruit omdat het vuur een beetje op was. Nu wel gewoon goede focus op die eerste sets en dan de laatste werkset wat meer hype. tenzij er een topset staat natuurlijk, dan krijgt die alle aandacht.
     
    Doe het nu juist andersom, met name op de deadlift. Voorheen was de eerste set altijd flink hard en ging het daarna snel achteruit omdat het vuur een beetje op was. Nu wel gewoon goede focus op die eerste sets en dan de laatste werkset wat meer hype. tenzij er een topset staat natuurlijk, dan krijgt die alle aandacht.
    Bij deadlifts doe ik het eigenlijk ook niet zoals ik het nu bij squat en bench doe, en niet alleen omdat de percentages op de deadlift wat lager liggen. Het verloop tussen de sets is bij deadlifts bij mij namelijk altijd aanzienlijk groter dan bij squat en vooral bench. Het gebeurt regelmatig dat mijn laatste set bench makkelijker gaat dan de eerste set. Bij de deadlift neemt de kwaliteit van reps veel sneller af naarmate de sets vorderen en het zou dus dom zijn om te veel te hypen voor de eerste set wanneer de laatste telkens de lastigste is.
     
    W9D3

    Deadlift
    hook
    work up to
    185x2

    mixed
    185x3x4

    Squat, low bar
    100 voor een paar sets

    Leg press
    lightx20x3

    Hyper ext
    BWx15x3

    Ab wheel
    BWx10x4

    Spinal decompression en nog wat core stuff

    Helaas echt een totale off day vandaag. Was helemaal kapot, tijdens de deadlifts al. Als het had gekund was ik sowieso tijdens die squats al naar huis gegaan vandaag, maar ik moest nog een uur vullen. Dus dan maar wat rond gepompt en core werk gedaan. Such is life
     
    W9D4

    Bench press, paused
    160x5x5

    MP
    70x8x4

    Db bench press
    50x12x4

    Bent over rows
    120x8x4

    Cable rows
    zwaarx12x3
    dropsetx12x1

    Rope pushdowns
    mediumx12x3
    dropsetx12x1

    Db flyes
    24x10x4

    Face pulls
    mediumx15x3

    Side & front raises
    mediumx15x3

    Zeer harde sessie weer. Bench is dicht in de buurt van all time volume pr's
     
    Dikke bench man!
     
    W10D1

    Squat, low bar
    work up to
    205x1
    215x1

    back off
    195x2

    Bench press, touch & go
    150x10x4

    Deadlift, stiff legged
    100x12x3

    Leg press
    mediumx15x3

    Leg extensions, unilateral
    heavyx15x3
    dropsetx20

    Hyper extensions, banded
    BW + blue band x 15 x 3

    Ab wheel
    BWx12x3

    Ja hele lekkere sessie weer. Dit is de laatste week voor een geplande deload en een week waarin ik nog flink ga pushen op topsets én volume. Ik was echt heel blij met die 215 single op de squat. Helaas verrekte ik tijdens de warming up al een spiertje in mijn rechterbilspier. Ik voelde het al tijdens die topsingles maar in de eerste set van de backoff (gepland: 195x3x4) moest ik de halter echt terug leggen na de 2e rep. Daarom waren de stiff legged dl's ook aanzienlijk veel lichter en puur even voor de doorbloeding. Het voelt nu alweer goed eigenlijk dus no worries.
    Bench was weer heel lekker, en belooft veel. Ervaring is altijd dat de 200 bench around the corner is wanneer ik 150 voor 4x10 kan.
     
    205x1


    215x1


    150x10, laatste set
     
    Back
    Naar boven