XXL Nutrition

Tymboo's PHM log: high frequency & high volume training

Aan de hand van jouw vraag een uitgebreider stuk geschreven :)

Nog uitgebreider?! ;)

Top zeg, je hebt ook een erg fijne schrijfstijl moet ik zeggen. Het leest lekker weg en is duidelijk. Ik ben zelf al 8 weken continu de gewichten op elke oefening aan het verhogen met nsuns en merk dat ik wat vermoeid ben en lichte pijntjes begin te krijgen. Ga volgende week dus ook op drie trainingen deloaden en de techniek wat aanscherpen :thumbup:

• Topic Starter Topic Starter
  • #4.142
Ben veel aan
Nog uitgebreider?! ;)

Top zeg, je hebt ook een erg fijne schrijfstijl moet ik zeggen. Het leest lekker weg en is duidelijk. Ik ben zelf al 8 weken continu de gewichten op elke oefening aan het verhogen met nsuns en merk dat ik wat vermoeid ben en lichte pijntjes begin te krijgen. Ga volgende week dus ook op drie trainingen deloaden en de techniek wat aanscherpen :thumbup:

Verstandig :)
Bedankt voor je compliment!

Vandaag W5D1 (deload)

Squat, low bar
145x3x3

Bench press, touch & go
115x6x3

Deadlift
150x3x3

Leg press
mediumx20x4

Leg extensions, unilateral
mediumx15x4

Hyper extensions
BWx15x3

• #4.143
Nog een stukje gepubliceerd op de socials

Wat is de derde van links? Split sleeve berg?

• #4.145
Wat is de derde van links? Split sleeve berg?
Nee, is een texas power bar of eigenlijk officieel de voorganger daarvan, de macbarbell.
Foto is trouwens zeer out of date, zocht gewoon een leuke foto erbij. Inmiddels zijn er flink wat halters bij gekomen, zoals een texas deadlift bar, safety squat bar, verschillende rogue bars etc.

• #4.146
W5D2 (deload)

Squat, high bar
100x8x3

Bench press, paused
130x3x3

Pendlay rows
80x8x4

LPD, wide grip
mediumx12x3

Lying triceps extensions
40x12x4

Pushdowns
mediumx12x4

Cable curls, unilateral
mediumx10x4

Moest de training behoorlijk oprekken omdat ik de gym van 12 tot 16 open moest houden en ik een aantal anderen coachte tussendoor.
Deze training voelde wel echt aanzienlijk prettiger dan deloadtraining 1. Voldoende uitgerust nu denk ik

• #4.147
In een serie artikelen vandaag deel 3 op de Powerhouse socials

Ik weet dat niet iedereen alle tijd van de wereld heeft maar ik ben toch wel benieuwd wat men hier vindt van dit soort stukjes.

• #4.148
Nou, we gaan weer dicht.

In principe kan ik blijven trainen maar ik weet nog even niet in hoeverre het allemaal invloed gaat hebben op mijn eigen trainingen

• #4.149
Man man, beetje gekkenhuis laatste tijd. Lockdown natuurlijk, kids weer halsoverkop thuis, allerlei geregel, coachingatleten die met kunst- en vliegwerk en geïmproviseer wel of niet aan het trainen kunnen en natuurlijk heel veel teleurgestelde lifters en moeilijke gesprekken. Maandag- op dinsdagnacht werd er nog een rookbom in de school van de kinderen gegooid, waardoor ze dinsdag al thuis moesten blijven. Er zijn ook nog twee kinderen jarig deze week, en dat hebben we weer volledig om moeten gooien t.o.v. de originele plannen.

We hebben besloten weer equipment uit te lenen dus ik moest ook regelmatig naar Powerhouse omdat er spullen werden opgehaald.

Uiteindelijk heb ik training 1 in twee dagen opgesplitst omdat ik zo weinig tijd had en aardig uitgeblust was, gisteren squats gedaan en wat op gevoel toegevoegd pompwerk, vandaag bench en deadlift en wat assistance.

W6D1 (1)

Squat, low bar
170x3x5

Cable rows
mediumx12x3

Pushdowns
mediumx15x3

Bb curls
50x8x3

W6D1 (2)

Bench press, touch & go
130x10x4

Deadlift, stiff legged
140x6x4

Leg press
mediumx20x3

Leg extensions, unilateral
mediumx15x4

Hyper extensions
BWx15x3

In een serie artikelen vandaag deel 3 op de Powerhouse socials

Ik weet dat niet iedereen alle tijd van de wereld heeft maar ik ben toch wel benieuwd wat men hier vindt van dit soort stukjes.

Prima stukjes schrijf je. En als er mensen mee geholpen zijn is het hartstikke mooi. Persoonlijk vind ik de stukjes over techniek of biomechanica minder interessant dan stukjes over het proces. De biomechanica is alom vertegenwoordigd op internet. De opties om techniek te bestuderen vooral via video's van zeer vooraanstaande mensen in de sport is gigantisch. Toch lopen mensen continue vast in het proces dat blijft mij altijd intrigeren.

• #4.151
Prima stukjes schrijf je. En als er mensen mee geholpen zijn is het hartstikke mooi. Persoonlijk vind ik de stukjes over techniek of biomechanica minder interessant dan stukjes over het proces. De biomechanica is alom vertegenwoordigd op internet. De opties om techniek te bestuderen vooral via video's van zeer vooraanstaande mensen in de sport is gigantisch. Toch lopen mensen continue vast in het proces dat blijft mij altijd intrigeren.
Bedankt. Wat bedoel je precies met 'het proces'? Het mentale stuk, het volhouden? Alles om het trainen heen?

Bedankt. Wat bedoel je precies met 'het proces'? Het mentale stuk, het volhouden? Alles om het trainen heen?

Ja precies. Je gezin, je baan, blessures, de stress etc. De strategieën die je gebruikt om toch te blijven trainen, intens te trainen, vooruitgang te blijven vinden etc.

• #4.153
Ja precies. Je gezin, je baan, blessures, de stress etc. De strategieën die je gebruikt om toch te blijven trainen, intens te trainen, vooruitgang te blijven vinden etc.
Ah, zo. Ja, daar schrijf ik ook wel over maar dat zijn soms ook wel dingen die minder prettig zijn om te delen, omdat je dat toch vaak al snel op jezelf betrekt. Je kunt wel in algemeenheden blijven door te schrijven over bepaalde structuren, coping mechanisms, ontstressers en dergelijke die je aan zou moeten brengen in je leven om toch te kunnen blijven presteren maar dan krijgt het meer de vorm van een soort zelfhulpboek, en daar ben ik niet zo van. Dat houdt te weinig rekening met allerlei variabelen die voor elk persoon weer zo anders zijn.
Op het moment heb ik gewoon heel veel tekst liggen en er zitten ook wel dat soort stukken in, maar ik weet nog niet van alles wat ik er mee moet.
Ik denk dat een artikel dat meer over (mijn) persoonlijke omstandigheden gaat al snel een egotripperij wordt (ondanks alles ging ik toch door!) en/of een oversentimenteel stuk, en dat zie ik dus nog niet direct zitten. Maar er liggen wel teksten en ik ben er wel mee bezig.

Ik vind het leuk om te schrijven, en het geeft mij enorm veel rust. Dat vind ik op het moment erg belangrijk. Nu met de lockdown weer wat minder tijd omdat de kids thuis zijn, maar ik probeer nog steeds mijn momenten te pakken.

• #4.155
Mooi en duidelijk Tymen, hoop op meer van die artikelen! :thumbs:
Bedankt!

W6D2

Squat, high bar
140x8x4

Bench press, paused
work up to
170x2
back off
155x3x4

Bench press, slingshot
195x3x2

Pendlay row
100x8x4

LPD, close grip
zwaarx8x4

Lying triceps extensions
55x10x4

Pushdowns
mediumx15x3

Cable curls
mediumx15x3

Dit was echt een zeer prettige sessie. Topset op bench (170x2) was een beetje bepalend voor hoe die lift verder geprogrammeerd gaat worden de komende weken, en die dubbel ging erg goed, dus dat geeft vertrouwen.
Moet zeggen dat ik me niet heel prettig voelde bij de manier waarop de opgesplitste sessie van eerder deze week ging, en ik vreesde wel dat ik niet zo lekker uit die deload was gekomen als gehoopt, versterkt door de lockdown en alle bijbehorende ellende. Maar vandaag voelde zeer solide, een hele goede training.

• #4.156

Wow heel soepel en mooi die bench.

• #4.158
W6D3

Deadlift
190x3x3

Squat, lowbar
150x5x5

Romanian dl
80x8x4

Leg press
mediumx12x4

RDL en leg press heel licht en snel gedaan, zoontje is jarig dus ik wilde snel weer naar huis

• #4.159
W6D4

Bench press, paused
145x5x5

Military press
60x8x4

Db bench press
40x15x4

Bent over row
115x8x4

Cable row
mediumx10x3

Incline db flyes
12x12x4

Rope pushdowns
mediumx15x4

Goeie pomp

• #4.160
W7D1

Squat, low bar
work up to
200x1x2
backoff
177,5x3x5

Bench press, touch and go
135x10x4

Deadlift, stiff legged
150x6x4

Leg press
mediumx20x3

Leg extension, unilateral
mediumx20x4

Hyper extensions
BWx20x3

Ab wheel
BWx10x3

Ja, dit was echt een hele harde sessie. Die 200 squat was toch wel even een dingetje. Sinds maart niet meer er aan gehangen en na zo'n hele lange periode zonder training deed het me toch wel even wat. Ik was er ook de hele dag mee bezig geweest. Beide singles waren solide en gaven veel vertrouwen.

Terug
Naar boven