MuscleMeat

Tymboo's PHM log: high frequency & high volume training

• Topic Starter Topic Starter
  • #4.241
Avondklok en andere beperkingen leveren wel weer een extra moeilijkheidsgraad op v.w.b. het inplannen van trainingen. Trainingen zullen in elk geval aanzienlijk korter moeten worden dus er zal helaas flink wat moeten veranderen in de opzet. Ben nog even aan t puzzelen met de nodige aanpassingen.

• #4.242
Laatste training zonder avondklok

W11D3 (deload)

Deadlift
160x3x4

RDL
100x8x3

Leg press, paused
mediumx12x4

Lying leg curls, banded
15x4

Ab wheel
BWx20x3

Planks
BW x 45 sec x 3

Echt een enorme kutdag gehad vandaag, niet te geloven. Training, ook al was het licht, maakte mijn hoofd weer leeg en voelde echt louterend vandaag. Was mooi en fijn. Achteraf nog een coachingbespreking gehad en de pre-avondklok periode afgesloten. We moeten het er maar weer mee doen.

• #4.244
W11D4

Bench press, paused
work up to
187,5x1x2

back off
167,5x3x3

Bench press, slingshot
177,5x6x3

Deadlift
180x5x3

Bent over row
120x8x4

Op zich had ik vandaag nog wel tijd maar ik wilde toch even voor mezelf kijken hoeveel ik in anderhalf uur kon doen als ik écht door train, want dat is de tijd die ik dadelijk bij de meeste doordeweekse trainingen heb. Het viel me nog niet heel erg tegen, maar het wordt wel echt flink door trainen dus straks.
Normaal gesproken drink ik eerst even een bakje koffie als ik binnen kom en maak ik een actieve switch van de thuissituatie naar de training tijdens die koffie en mijn warmup. Dat soort dingen is nu allemaal geen tijd meer voor dus die knop zal even op een andere manier om moeten. In de auto op weg naar trainen maar een thermoskannetje meenemen denk ik.

Wellicht kan je een thermosfles meenemen met heerlijke verse koffie om onderweg naar de gym te drinken

• #4.246
W12D1

Squat, low bar
160x6x4

Bench press, paused
145x6x4

Leg press
mediumx15x4

Leg extensions, unilateral
mediumx15x3

Ab wheel
BWx10x3

Eerste avondkloktraining. Viel me nog helemaal niet tegen. Goed tempo erin en eigenlijk een hele fijne training

• #4.247
W12D2

Deadlift, from blocks
185x5x3

Bench press, paused, ramped up
160x3
167,5x3
175x3
182,5x3

Cable rows, close grip
mediumx12x3

Lying triceps extensions
60x12x3

Cable curls
mediumx12x3

Pushdowns
mediumx12x3

Tijdsrestrictie door de avondklok viel tegen vandaag, alles voelde gehaast en daardoor net niet helemaal lekker. Ik heb gewoon van 19.00 tot 20.30 de tijd, en dan moet ik ook echt weg zijn om 20.30 om tijdig thuis te zijn. Heb alle tijdrovende assistance al er uit gehaald en precies uitgerekend hoe lang ik per oefening er over zou moeten doen, maar t continu kijken op de klok stond me vandaag wat tegen. Afijn, ik weet dat ik bij de weinigen hoor die nog fatsoenlijk kan trainen, dus we moeten t er maar mee doen en wat meer improviseren.

• #4.248
W12D3

Squat, low bar
ramped up sets
180x3
190x3
197,5x3
205x3
210x2

Bench press, paused
170x5x3

Leg press
mediumx20x3

Leg curls, banded
20x2

Ab wheel
BWx10x2

Tijd was om.

Super nice, deze sessie. Wat meer relaxed er in gegaan dan gisteren, de klok wat los gelaten, en gewoon echt gefocust op de main lifts. Dan maar een paar sets assistance minder.
Ik had een triple op 210 squat in mijn hoofd en die had er ook zeker vrij makkelijk in gezeten maar het voelde verstandig om 'm na de 2e rep terug te leggen. Waren solide, mooie reps wat mij betreft. Ik heb het idee dat ik wat dat betreft echt verstandiger ben geworden en de zware reps laat liggen voor wanneer het er écht toe doet, in mijn geval over een kleine anderhalve week. Bench was ook super solide, zijn zo'n beetje all time pr's dit, en zeker na gisteren ook al zwaar gebencht te hebben zeer prettig.

Ik begin steeds meer tegen mezelf te kletsen onderaan die trainingen merk ik, dat is overigens ook voor mezelf om op terug te kunnen vallen. Ik wil graag weten welke feeling ik had bij een bepaalde training, en die lange verhalen zijn in een excel sheet soms wat onoverzichtelijk. Hopelijk stoort het niet.

• #4.249
210x2

170x5 (2e set)

Nice train man! Mooie solid reps

Super nice, deze sessie. Wat meer relaxed er in gegaan dan gisteren, de klok wat los gelaten, en gewoon echt gefocust op de main lifts
Dat is echt beter, train al tijdje op deze manier, ik train 2 main lift en de rest noem ik dan w.v.t.t.k. (wat verder ter tafel komt) als het lukt mooi en anders no problem. Kwam eigenlijk door de beperkte tijd die je kreeg om te trainen in de gym door de corona restricties, maar merkte wel dat ik efficienter ging trainen met betere focus op wat belangrijk is, dan om te proberen alles te doen.

Ik begin steeds meer tegen mezelf te kletsen onderaan die trainingen merk ik, dat is overigens ook voor mezelf om op terug te kunnen vallen. Ik wil graag weten welke feeling ik had bij een bepaalde training, en die lange verhalen zijn in een excel sheet soms wat onoverzichtelijk. Hopelijk stoort het niet.
Stoort mij niet, klets maar een eind weg wat mij betreft.

• #4.252
Nice train man! Mooie solid reps
Thanks!
Dat is echt beter, train al tijdje op deze manier, ik train 2 main lift en de rest noem ik dan w.v.t.t.k. (wat verder ter tafel komt) als het lukt mooi en anders no problem. Kwam eigenlijk door de beperkte tijd die je kreeg om te trainen in de gym door de corona restricties, maar merkte wel dat ik efficienter ging trainen met betere focus op wat belangrijk is, dan om te proberen alles te doen.

Stoort mij niet, klets maar een eind weg wat mij betreft.
Klopt, beviel ook beter dan die eerdere training. Wel echt door trainen maar niet bij elke set op de klok kijken en vrezen dat je je training niet af krijgt. Ik moet zeggen dat de avondklok, hoe kut het ook is verder, qua timing nog niet zo heel slecht uit komt voor mij nu omdat het toch een soort taper is en het volume dus sowieso al aanzienlijk lager zou hebben gelegen, m.n. op de assistance oefeningen. Het dwingt me in elk geval ook om optimaal de beschikbare tijd te benutten.

Vandaag dan wel weer een ouderwetse drieëneenhalf uur durende training.

W12D4

Squat
work up to
180x2
200x1
210x1
220x1x2

back off
190x4x3

Bench press
work up to
160x2
180x1
190x1x2

back off
175x4x3

Deadlift
work up to
200x1
230x1

back off
180x5x3

Cable rows
heavyx8x3

LPD, close grip
mediumx10x3

Pushdowns
heavyx12x3

Side/front/rear raise complex
10x3

f**k YES wat een heerlijke training. Squats voelden in de opwarming niet echt super goed maar op het moment dat het gewicht van die topset er aan hing ging alles als boter. Terug naar five plates daar, en daar ben ik heel erg blij mee. Bench press is gewoon nog steeds heel erg solide, topsets op 190 voelden allebei als een walk in the park. Backoffs waren wel pittig daar. En ook die deadlift was ik heel blij mee, ook al was die top single op 230 wel de zwaarste van de vijf top singles vandaag.
Als ik kijk naar wat ik verder voor week heb gedraaid moet er volgende week zondag zeker wat moois in zitten.

• #4.253
Squat & bench 1e top singles

Deadlift top single (dl trouwens met straps omdat mixed grip steeds onnatuurlijker voelt en ik hook grip aan het aanleren ben)

• #4.254
W13D1 (taper)

Squat, low bar
150x6x3

Bench press, paused
135x6x3

Leg press
mediumx15x3

Leg extensions, unilateral
mediumx15x3

Hyper extensions
BWx20x3

Voelt wel heel fijn dat deze gewichten op sq en bp nu echt compleet effortless gaan eigenlijk. Was nog niet zo heel lang geleden nog best pittig.
Siked voor zondag, nog twee trainingen, kan me bijna niet inhouden.

Goodluck ben benieuwd :)

• #4.256
W13D2 (taper)

Deadlift, from blocks
160x3x5

Bench press, paused
80x5x5

Cable rows
lightx20x4

Pushdowns
mediumx15x4

Cable curls
mediumx12x4

Side/front raises & face pulls

Even de tactiek wat aan moeten passen, want ik werd gisterochtend wakker met een enorm verkrampte nek. Eigenlijk de hele dag mn nek niet kunnen bewegen, vandaag ging het wat beter maar benchen ging nog nauwelijks omdat liggen op het bankje best pijnlijk was. Ik heb dit wel vaker gehad en is normaal na een dag of twee wel over, dus ik verwacht dat het morgen een heel eind weg zal zijn. Morgenavond dan nog wat squats en benches en lichte pulls

• #4.257
W13D3 (taper)

Squat, low bar
175x3x3

Bench press, paused
155x3x3

Leg press
mediumx15x3

Db flyes
12x12x4

Pushdowns
mediumx15x3

Hyper extensions
BWx20x3

Face pulls
mediumx15x3

Geen pulls meer gedaan, voelde beter zo.
Nog wel wat wegtrekkende last van m'n nek waardoor benches wat meer gereserveerd waren. Verder voelde alles heel sterk. Het is lang geleden dat een prep eigenlijk zo goed voelde. Die pijnlijke nek is niets meer dan een kleine hick-up.

• #4.258

Ik weet me één prep te herinneren waarin een vergelijkbaar gewicht (180 toen) op squats in de week voorafgaand voelde als een lege halter, dat was voor de west-europese kampioenschappen in 2016. Maar toen moest ik nog een paar kilo afvallen in de laatste dagen. Dit voelde vandaag ook als een empty bar en ik hoef me niet druk te maken om bodyweight nu.

Laatst bewerkt:
Zalig man, hoe easy die reps

Terug
Naar boven