MuscleMeat

Tymboo's PHM log: high frequency & high volume training

• Topic Starter Topic Starter
  • #4.281
Bizarre bench hoor!

• #4.283
B2W1D2 (freewheelin')

Squat, low bar, beltless
130x10x5

Leg press
heavyx12x5

Leg extensions, unilateral
heavyx15x3

Banded leg curls, unilateral
BW+band x 15x3

Ab wheel
BWx15x2

Time's up

Vanmiddag gebeld met de negatieve uitslagen van mijn kids. Was toch wel even een opluchting, anders was het een aanzienlijk mindere voorjaarsvakantie geworden. Daarna meteen naar buiten gegaan, van de sneeuw en het ijs genoten.
Ik wilde iemand de schuld geven van het bedenken van die 10-reppers op squat, maar ik bedacht me dat ik dat zelf was geweest. Verder lekkere pomp vandaag, fijne training.
Nieuwe block begint vorm te krijgen. Ws zal ik naar 5 trainingen in de week gaan in de meeste weken om het volume te kunnen draaien. In elk geval zolang als de avondklok duurt.

• #4.284
B2W2D1

Squat, lowbar
165x5x4

Deadlift, from blocks
180x4x5

Toen was de tijd al om.
Uiteindelijk vorige week maar twee keer getraind, en genoten van het schaatsweer in het weekend. Op zich komt het dan ook weer goed uit, dat dat precies in zo'n week valt. Ik vind die week na zo'n peak verder ook altijd wel spannend, er zit een fine line tussen aan de ene kant bijkomen van de zware trainingsweken van daarvóór en aan de andere kant ook niet te weinig doen en te lang weg blijven van de main lifts om het gevoel niet kwijt te raken met diezelfde lifts. En er zit in die week natuurlijk ook een bepaalde druk op het uitschrijven van een nieuw block en een gezonde anticipatie op wat er voor je ligt.

Kwam verder niet echt in de vibe vandaag en heb uiteindelijk alleen de main lifts kunnen doen, ook door wat andere zaken. Beetje uitkijken dat ik niet alles op 'donderdag assistancedag' ga afschuiven. Ik ga er van uit dat we deze week nog steeds met een avondklok zitten, en dat ik dus echt flink door moet trainen. Na deze week zien we wel weer hoe het zit.
Squats gingen wel crimineel hard. Voelt als empty bar allemaal. De 'feel' op die lift is nu zo lekker, hele goeie flow.

Laatst bewerkt:
  • #4.285
B2W2D2

Squat, low bar (paired met bp)
180x3x7

Bench press, touch and go (paired met sq)
140x10x4

Bent over rows
110x8x4

Toen was de tijd alweer om. Ik was ook wat laat in de loods, pas rond kwart over 7. Dan heb ik nog maar een uur en een kwartier om te trainen.
Had besloten om eens te proberen de squat en bench sets weer paired te doen. In het verleden ook wel vaak gedaan om wat tijd te besparen. Was niet echt een succes vandaag. Bespaarde eigenlijk helemaal geen tijd en kreeg zelfs wat last van een hele oude blessure (tendonitis in de onderarm). Dat gaan we dus niet meer doen voorlopig.
Verder gingen de sets prima overigens. Goeie training wel. Morgen wat assistance inhalen dan.

Laatst bewerkt:
moet je ook niet doen, is al zo vaak gezegd!

• #4.287
B2W2D3

Db bench press
55x12x4

LPD, wide grip
mediumx12x4

Lying triceps extensions
50x10
60x10x3
drop
40x10

Cable rows, close grip
mediumx10x3
drop
lightx16

EZ bar curls
40x10
50x10
60x10x2

Pushdowns
heavyx15x3
drop
mediumx20

Side/front raises
15x3

Face pulls
mediumx15x3

Alles in superset.
Bizarre pomp. Toch wel heel leuk eigenlijk, zo'n training. Was lang geleden. Voor de gein nog even bovenarmen opgemeten na deze training. 49cm inclusief speklaag

Wat een heerlijk pompunit is dat.

• #4.289
Wat een heerlijk pompunit is dat.
Ja was een lekkere sessie.

B2W2D4

Deadlift
170x3x7

Bench press, paused
150x5x5

Squat, low bar, beltless
140x8x3

Time's up. Jammer, de squat had 4x8 moeten zijn maar tijd is echt tijd. Het was 20.27 toen ik de halter terug rackte na de derde set. We hebben een keiharde afspraak om om half negen de deur achter ons dicht te gooien, om eventuele vertraging terug naar huis nog op te vangen. Dus na die set als een malle opgeruimd en omgekleed.
Op de deadlift ben ik weer wat aan het experimenteren geslagen. Een iets wijdere stance zorgt er hopelijk voor dat ik wat beter in mijn startpositie kom. Daarnaast nog wat andere kleine techniek tweaks. Kijken wat dat doet.
Bovenstaande trouwens in anderhalf uur gedaan, inclusief warmup. Niet verkeerd denk ik.

• #4.290
Wat anders. Ben sinds vorige week begonnen met langere wandelingen. Ik wandel al heel lang best veel (vaak met de fam), maar meestal zijn dat een aantal kortere wandelingen per dag. Nu is het de bedoeling om om de dag een wandeling van ongeveer anderhalf uur te maken, wat neer komt op een kilometer of 7 à 10. Als (één van) de kids meegaan zijn het wat minder kilometers omdat we dan langzamer lopen. Probeer ook waar nodig er een praktisch nut aan te verbinden. Vanmorgen moest ik bvb naar de tandarts aan de andere kant van de stad en dat leverde wandelend bij elkaar ongeveer die anderhalf uur op.

Op de andere dag blijf ik nog steeds korte wandelingen doen (2-3x 20-30 minuten). Ben vorige week begonnen met die langere wandelingen. Daarvóór ook vaak genoeg gewandeld dus, en zeker ook wel langere wandelingen, maar niet op deze structurele basis. Ik kijk veel om me heen, geniet van de omgeving, praat hier en daar eens wat, en merk dat het voor mijn mindset heel prettig is, naast de gezondheidsvoordelen natuurlijk. Ik weet niet of ik iets merk qua actief herstel, maar het voelt wel heel prettig en zit mijn trainingen verder niet in de weg voor nu. Ik ben geen fietser, ook omdat ik alle fietsen die ik gehad heb eigenlijk kapot trap, dus wandelen is wat dat betreft ideaal voor mij.
Meer wandelaars hier?

Wat anders. Ben sinds vorige week begonnen met langere wandelingen. Ik wandel al heel lang best veel (vaak met de fam), maar meestal zijn dat een aantal kortere wandelingen per dag. Nu is het de bedoeling om om de dag een wandeling van ongeveer anderhalf uur te maken, wat neer komt op een kilometer of 7 à 10. Als (één van) de kids meegaan zijn het wat minder kilometers omdat we dan langzamer lopen. Probeer ook waar nodig er een praktisch nut aan te verbinden. Vanmorgen moest ik bvb naar de tandarts aan de andere kant van de stad en dat leverde wandelend bij elkaar ongeveer die anderhalf uur op.

Op de andere dag blijf ik nog steeds korte wandelingen doen (2-3x 20-30 minuten). Ben vorige week begonnen met die langere wandelingen. Daarvóór ook vaak genoeg gewandeld dus, en zeker ook wel langere wandelingen, maar niet op deze structurele basis. Ik kijk veel om me heen, geniet van de omgeving, praat hier en daar eens wat, en merk dat het voor mijn mindset heel prettig is, naast de gezondheidsvoordelen natuurlijk. Ik weet niet of ik iets merk qua actief herstel, maar het voelt wel heel prettig en zit mijn trainingen verder niet in de weg voor nu. Ik ben geen fietser, ook omdat ik alle fietsen die ik gehad heb eigenlijk kapot trap, dus wandelen is wat dat betreft ideaal voor mij.
Meer wandelaars hier?
Ja, ik wandel ook graag 😊 (ondanks mijn bdw van zo'n 150kg), we wonen landelijk en vrijstaand in de mooie Eifel en geniet ook van de prachtige natuur en liggen hier op circa 600 meter hoogte. Ik loop minder lange afstanden dan jou maar waarschijnlijk meer "berg en dal". Fietsen vind ik ook leuk, maar zeer herkenbaar dat die altijd stuk gaan (ondanks verstevigde wielen en dikkere spaken en pedalen) constant trapas kapot, ketting gescheurd, pedalen en spaken die het begeven 🤭
(Stevig) wandelen is een uitstekende manier van bewegen. Goed als je sterk bent, beter als je daarnaast ook nog een beetje fit bent, toch?

Fietsen vind ik ook leuk, maar zeer herkenbaar dat die altijd stuk gaan (ondanks verstevigde wielen en dikkere spaken en pedalen) constant trapas kapot, ketting gescheurd, pedalen en spaken die het begeven 🤭
wat vervelend zeg, had geen idee dat de iets meer gezette powerlifters, politiek correcte term want je weet tegenwoordig maar nooit wie zich gekwetst voelt ;) hiermee te maken hebben.... zijn er geen speciale heavy duty fietsen voor jullie?

• #4.293
Ja, ik wandel ook graag 😊 (ondanks mijn bdw van zo'n 150kg), we wonen landelijk en vrijstaand in de mooie Eifel en geniet ook van de prachtige natuur en liggen hier op circa 600 meter hoogte. Ik loop minder lange afstanden dan jou maar waarschijnlijk meer "berg en dal". Fietsen vind ik ook leuk, maar zeer herkenbaar dat die altijd stuk gaan (ondanks verstevigde wielen en dikkere spaken en pedalen) constant trapas kapot, ketting gescheurd, pedalen en spaken die het begeven 🤭
(Stevig) wandelen is een uitstekende manier van bewegen. Goed als je sterk bent, beter als je daarnaast ook nog een beetje fit bent, toch?
Ja en het is daarnaast ook wel lekker om even wat zaken voor jezelf op een rijtje te krijgen vind ik, dingen vrij ongecompliceerd te bespreken als er iemand meeloopt, etc. Goed om te lezen dat ik niet de enige 'fan' ben :)
wat vervelend zeg, had geen idee dat de iets meer gezette powerlifters, politiek correcte term want je weet tegenwoordig maar nooit wie zich gekwetst voelt ;) hiermee te maken hebben.... zijn er geen speciale heavy duty fietsen voor jullie?
ben daar zelf niet naar op zoek ofzo, ik heb gewoon niet zo veel met fietsen - op wat kleine stukjes met de kids na - dus dan vind ik het ook de investering niet echt waard verder

• #4.294
B2W2D5

Bench press, paused
165x3x7

Deadlift, snatch grip
120x6x4

Military press
60x10x4

Leg press, paused
heavyx15x4

Leg extensions, unilateral
mediumx15x3
dropx20

Leg curls, banded
15x3

Landmine swings
20x10x4

Hyper extensions
BWx20x2

Lekkere sessie. Bench voelde nog wat wiebelig, weer terug naar wat zwaardere gewichten na twee weken. Snatch grip dl heel laag ingezet omdat het lang geleden is dat ik die gedaan heb, zal wat harder door stijgen. Ik vind het zo'n beetje de allerkutste kutoefening aller tijden maar ik merk dat ik moeite blijf houden om de bovenrug rigide te houden tijdens deadlifts en soms ook squats en ik hoop dat dit weer wat gaat werken.

ik heb een normale tweedehands racefiets en heb hier met mijn 140kg nog 0 problemen mee gehad op een lekke band na. Enige waar je op moet letten is dat je banden goed hard zijn opgepompt.

• #4.296
ik heb een normale tweedehands racefiets en heb hier met mijn 140kg nog 0 problemen mee gehad op een lekke band na. Enige waar je op moet letten is dat je banden goed hard zijn opgepompt.
Ik heb ook bijna nooit echt een goeie fiets gehad, geen zin om een paar barkies neer te leggen als ik 'm toch bijna nooit gebruik. Misschien later nog eens.

Ik ben nog wat dingen aan het bijschaven aan mijn eigen nieuwe trainingsblock omdat ik nog niet 100% tevreden was met de opbouw en indeling van vorige week. Vraag me wel eens af in hoeverre men geïnteresseerd is om ook de outline van zo'n block te zien of dat men hier liever alleen de dag-tot-dag trainingen volgt? Ik praat er namelijk best veel over, maar volgers krijgen natuurlijk verder maar moeilijk een idee van hoe zo'n block er dan uit ziet. Misschien is een trainingslog op dbb er niet helemaal de juiste plek voor en moet je dan uitwijken naar weightxreps ofzo, maar daar is de interactie weer zo gelimiteerd. Een combinatie tussen een mooi statistisch format waarin je allerlei data kwijt kunt, en een log waarin je ook nog steeds interactief je dagelijkse trainingen kunt bijhouden is denk ik best iets om over na te denken.
Zou imo wellicht nog wel eens interessant zijn voor dbb.

Zomaar een brainstorm.

Voor mij persoonlijk zijn getallen mooi om te zien. De side info, het hoe en waarom vind ik nog interessanter, omdat programmering voor mezelf nog maar iets is wat ik vooral het laatste anderhalf jaar doe.
Verder ook de beleving omtrent de sport en de VIDS die je recent postte. Mooi om te zien hoe snel je jouw startpunt hebt gekozen voor het aanvatten van de 1ste rep.

Ik ben nog wat dingen aan het bijschaven aan mijn eigen nieuwe trainingsblock omdat ik nog niet 100% tevreden was met de opbouw en indeling van vorige week. Vraag me wel eens af in hoeverre men geïnteresseerd is om ook de outline van zo'n block te zien of dat men hier liever alleen de dag-tot-dag trainingen volgt? Ik praat er namelijk best veel over, maar volgers krijgen natuurlijk verder maar moeilijk een idee van hoe zo'n block er dan uit ziet. Misschien is een trainingslog op dbb er niet helemaal de juiste plek voor en moet je dan uitwijken naar weightxreps ofzo, maar daar is de interactie weer zo gelimiteerd. Een combinatie tussen een mooi statistisch format waarin je allerlei data kwijt kunt, en een log waarin je ook nog steeds interactief je dagelijkse trainingen kunt bijhouden is denk ik best iets om over na te denken.
Zou imo wellicht nog wel eens interessant zijn voor dbb.

Zomaar een brainstorm.
Wilde serieus precies vragen hoe je nou precies je trainingsblokken opzet, juist omdat het met een dag-tot-dag log wat lastig is om te volgen en het niet echt duidelijk wordt ivm ontbreken percentages etc. Weightxreps zou inderdaad wat dat betreft het al iets inzichtelijker maken omdat dit percentages aangeeft.

• #4.299
Voor mij persoonlijk zijn getallen mooi om te zien. De side info, het hoe en waarom vind ik nog interessanter, omdat programmering voor mezelf nog maar iets is wat ik vooral het laatste anderhalf jaar doe.
Is interessante informatie in mijn ogen. Ook voor mij geldt dat ik het leuker en leerzamer vind om die logjes te volgen waar een 'verhaal' achter zit (natuurlijk heeft iedereen een verhaal, maar dat wordt niet altijd gedeeld). Het gevoel dat iemand bij een training heeft, waarom doet iemand een bepaalde lift op een bepaalde manier of met een bepaald aantal reps/sets of intensiteit, welke stressfactoren zorgden ervoor dat je training of week of block wel of niet goed ging, etc. Zijn vaak zaken waar je als lezer meer info uit kunt halen dan uit sec de getallen. Verder heb ik zelf ook veel moeite om de rode draad te herkennen in een willekeurig log. Dat kan aan de opzet van het forum liggen maar het kan natuurlijk ook zo zijn dat die rode draad er gewoon niet is. Ik moet wel zeggen dat de lockdown natuurlijk zorgt voor minder interactie in de trainingslogs maar dat het ook al een jarenlange trend is dat dbb helaas veel van de echt interessante logs heeft zien verdwijnen. 'Vroeger' was er hier veel meer een pl-community en nog langer geleden logde een deel van de vaderlandse strongman top hier ook.
Verder ook de beleving omtrent de sport en de VIDS die je recent postte. Mooi om te zien hoe snel je jouw startpunt hebt gekozen voor het aanvatten van de 1ste rep.
Nou ja een combinatie van de trainingen zelf, videomateriaal, commentaar er op en daarnaast de grote lijnen en misschien hier en daar ook wat shenanigans uit het dagelijks leven is denk ik wat een log het meest interessant maakt, op welk niveau een lifter dan ook zit. Ik denk dat je als volger misschien ook wat meer aandrang krijgt om updates te blijven lezen, interesse te tonen, vragen te stellen, tips te geven et cetera als er meer info langskomt in een log dan alleen de gehanteerde gewichten.
Wilde serieus precies vragen hoe je nou precies je trainingsblokken opzet, juist omdat het met een dag-tot-dag log wat lastig is om te volgen en het niet echt duidelijk wordt ivm ontbreken percentages etc. Weightxreps zou inderdaad wat dat betreft het al iets inzichtelijker maken omdat dit percentages aangeeft.
Ik heb lange tijd op weightxreps gelogd, maar het voelde alsof ik dat enkel en alleen voor mezelf deed, dus op een gegeven moment ben ik daar dan ook maar mee gestopt en het echt voor mezelf gaan doen. Natuurlijk kun je zeggen dat je op dbb ook vooral voor jezelf logt, maar dat is niet helemaal zo, dat weten we allemaal wel. Informatie alleen met jezelf delen, daar is excel zowat voor uitgevonden. De statistische omlijsting van weightxreps was wel fijn trouwens, een deel daarvan heb ik zelf ook overgenomen.

Als ik vanavond nog wat tijd heb zal ik kijken of ik hier het één en ander kan delen.

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven