Wat anders. Ben sinds vorige week begonnen met langere wandelingen. Ik wandel al heel lang best veel (vaak met de fam), maar meestal zijn dat een aantal kortere wandelingen per dag. Nu is het de bedoeling om om de dag een wandeling van ongeveer anderhalf uur te maken, wat neer komt op een kilometer of 7 à 10. Als (één van) de kids meegaan zijn het wat minder kilometers omdat we dan langzamer lopen. Probeer ook waar nodig er een praktisch nut aan te verbinden. Vanmorgen moest ik bvb naar de tandarts aan de andere kant van de stad en dat leverde wandelend bij elkaar ongeveer die anderhalf uur op.
Op de andere dag blijf ik nog steeds korte wandelingen doen (2-3x 20-30 minuten). Ben vorige week begonnen met die langere wandelingen. Daarvóór ook vaak genoeg gewandeld dus, en zeker ook wel langere wandelingen, maar niet op deze structurele basis. Ik kijk veel om me heen, geniet van de omgeving, praat hier en daar eens wat, en merk dat het voor mijn mindset heel prettig is, naast de gezondheidsvoordelen natuurlijk. Ik weet niet of ik iets merk qua actief herstel, maar het voelt wel heel prettig en zit mijn trainingen verder niet in de weg voor nu. Ik ben geen fietser, ook omdat ik alle fietsen die ik gehad heb eigenlijk kapot trap, dus wandelen is wat dat betreft ideaal voor mij.
Meer wandelaars hier?