Fitness Seller

Tymboo's PHM log: high frequency & high volume training

In, heb je log een beetje bijgelezen.

Mooi dat je weer 2 lekkere trainingen achter de rug hebt. Freewheelend trainen kan zeker plezier geven, ff lekker per dag/week kijken wat je doet.

• Topic Starter Topic Starter
  • #4.802
Squat, low bar
work up to
170x2
195x1
210x2
backoff
175x6x3

Bench press, touch & go
120x8x3

LPD, wide grip
mediumx10x2
heavyx10
mediumx15

Straight arm pulldowns, rope
mediumx12x3

Db flyes
10x15x3

EZ bar curls
40x15x2
30x20

Pushdowns
heavyx12x3

Face pulls
lightx20x2

Epic spierpijn de hele dag in de hamstrings van de training van gisteren, maar deze squats gingen echt zó ontzettend goed. Ik moet toch wel ver terug gaan in de tijd dat 210 ooit zo goed voelde als vandaag, zal straks een filmpje posten en ook nog eens terug gaan zoeken wanneer ik dat voor het laatst gedaan heb op dit soort snelheden. 175 ging ook heel lekker. Op de laatste set een nóg wat wijdere stance geprobeerd, maar dat voelde dan toch weer minder. Te veel instabiliteit in de knieën met name.
Op bench nog voorzichtig gedaan. De schouder voelt op zich goed maar nog wel een beetje edgy bij zwaardere belasting, dus gewoon gekozen voor wat makkelijk volume voor nu.

Aardig detail bij deze training was verder nog dat ik tussendoor meerdere online tienminutengesprekken had met ouders van leerlingen. Het was best een kunst qua planning om dat tussen de sets door te doen en niet als een hijgende debiel achter de camera te zitten.

Hele lekkere sessie dus.

Laatst bewerkt:
  • #4.803
  • #4.804
210x2
Ter referentie voor mezelf even teruggezocht, dit was 29 januari 2021, bijna een jaar geleden dus en de laatste keer dat ik een dubbel met 210 squatte.

Filmpje van vandaag:
210x2 & 175x6x3

Zo op film lijken me de rpe's van beide sets met 210 ongeveer gelijk, @7-7,5. Een week na die 210x2 squatte ik 245x1

Aardig detail bij deze training was verder nog dat ik tussendoor meerdere online tienminutengesprekken had met ouders van leerlingen. Het was best een kunst qua planning om dat tussen de sets door te doen en niet als een hijgende debiel achter de camera te zitten.
Ja, ja... en dan je volle squatbar op de achtergrond om vervelende ouders te intimideren, zeker? :p

• #4.806
  • Like
Waarderingen: Pren
  • #4.807
Squat, low bar
180x8
180x7
160x8

Bench press, paused
140x3x6

Full frontal db raises
5x12x3

Face pulls, unilateral
lightx16x3

Pushdowns
heavyx10x3
dropx20

Ik had niet heel veel tijd vandaag en die squats trokken me aardig leeg. Ik wilde echt héél graag die 8 reppers met 4 plates. Op zich goeie sets met ook nog wel wat over maar wel echt heel erg pittig, en die 8 reppers trekken me sowieso gewoon leeg. Bij set 2 was t wel klaar met 7 reps. 8x160 was als backoff ook nog best pittig daarna.
Super siked over die 8x180 trouwens. Het is uiteindelijk ook allemaal een soort data verzameling voor mij, 2x210, 8x180 op de bijbehorende rpe's brengt mij in de buurt van de 250 op een goeie dag na een goeie taper. Ik hoop deze gain train nog een tijdje uit te rijden zonder écht te gaan maxen omdat vooralsnog het lower rep werk op die squats nog in de buurt van rpe7-8 zit en nog nergens echt heel zwaar is geworden.

• #4.808
8x180, 7x180, 8x160

Damn, 8x180 is echt wel impressive! Heb je ook meteen de cardio gehad voor de week :p

Goeie sessie weeral!

• #4.811
Update

Ik heb nog wat getraind sinds de laatste update hier (13-01), maar de afgelopen anderhalve week helemaal niet.
We zijn aan het verhuizen geweest, of eigenlijk is mijn ex vooral aan het verhuizen geweest, waardoor ik de zorg voor de kinderen zowat volledig op mij genomen heb. In combinatie met werk was het eigenlijk niet mogelijk om nog te gaan trainen en stond mijn kop er verder ook totaal niet naar.
Komende nacht slapen de kinderen voor het eerst niet bij mij, maar dus bij mijn ex. Het viel me echt enorm zwaar toen ik een half uurtje geleden thuis kwam van het werk in een leeg huis. Tegelijkertijd geeft het natuurlijk ook wel wat rust.
Het geeft me ook de ruimte om eindelijk weer eens te gaan trainen vanavond.
Ik zal proberen de draad hier terug op te pakken en mijn trainingen weer te gaan loggen.

• #4.812
Squat, low bar
165x5x3

Bench press, touch & go
150x6x3

Db flyes, incline
10x12x3

Straight arm pulldowns
mediumx12x3

Single arm pushdowns
mediumx12x3

Face pulls
lightx20x3

Side raises
10x10x3

Fijn om weer te trainen. Squat voelde goed. Bench eigenlijk ook wel, nog steeds wat irritatie in de schouder maar eigenlijk pijnvrij dus dat is mooi.

• #4.813
Update

Ik voel zo af en toe de behoefte om dit log een beetje als uitlaatklep te gebruiken voor allerlei gevoelens die bij mijn persoonlijke situatie horen. Ik heb het eerder al eens gezegd in een update van een paar maanden geleden, maar wellicht ten overvloede nu nog maar eens: als het je niet aan staat dan snap ik dat en moet je dit gelul maar gewoon skippen en wachten op de volgende training. Ik heb ook wel weer getraind sinds afgelopen dinsdag maar eerlijk gezegd geen zin gehad om te updaten.

Ik heb een positieve zelftest gehad vorige week donderdagochtend waardoor ik twee dagen vanuit huis moest werken. Uiteindelijk gaf de test bij de GGD weer negatief aan. Ik vond 't ook al wat vreemd want ik heb in november nog corona gehad dus het leek me er wel erg kort op te zitten. Maar ik heb dus toch een paar dagen weer binnen gezeten, en dat was in deze situatie niet heel prettig.
Het is meer dan 15 jaar geleden dat ik echt alleen thuis was, en de muren komen zo af en toe op me af. Nu heb ik genoeg te doen qua herinrichting, opruimen, schoonmaak en spullen die nog verhuisd moeten worden maar het is zó verschrikkelijk stil in dit huis. Eigenlijk heb ik nergens zin in en vind ik dat ik veel te weinig gedaan heb in de afgelopen dagen. Ik eet ongezonder en onregelmatiger en als ik niet uit kijk raak ik snel het dagelijkse ritme kwijt. Dan 'vergeet' ik het avondeten en ga ik te laat in bed liggen enzo. Het is gek hoe je van jezelf denkt best behoorlijk intrinsiek gedisciplineerd te zijn maar dat dat misschien eigenlijk allemaal aan elkaar hangt door de lijm van het ritme dat zaken als werk en een gezin je geven.

Dit weekend ben ik er maar op uit gegaan, ik wil niet te veel alleen thuis zitten. Wandelen, naar familie, ergens wat drinken. Ik probeer als ik thuis ben de hele tijd maar muziek aan te zetten en mensen een beetje te bellen en te appen enzo of ergens mee bezig te zijn, maar de momenten van stilte en eenzaamheid zijn nu na een kleine week al veel te frequent en overweldigend. Gelukkig komen mijn kinderen dinsdag weer 'thuis'.

Afijn, het is ook maar een beetje zielig gezeur allemaal. Ik moet me er gewoon overheen zetten en die nieuwe situatie zal ook wel wennen.

Lekker van je af lullen hier.
Is doodgewoon een klote situatie. Structuur en ritme wordt gevormd door alles wat om je heen speelt en hoe je zelf bent. Maar het heeft veel impact op elkaar. Het ene zonder het ander levert een totaal andere leefsituatie op.

Ik hoop dat t snel wat op orde komt en je weer in een vast soort van ritme komt.
Kost tijd en verdomd veel moeite.

Sterkte.

Snap ik heel goed. Goed dat je zelf al signaleert dat het goed is om bezig te blijven. Ik heb inmiddels genoeg ervaring met depressie bij naasten en bezig blijven, is de beste algemene tip, die ik je kan geven. Blijf mensen bezoeken, blijf sporten. Al ga je wandelen. Als je maar bezig blijft. Bij voorkeur iets productiefs en iets waar je lol aan beleeft. Uiteindelijk wordt het leven dan vanzelf weer leuk. Nogmaals veel sterkte!

Altijd een radio aan hebben staan wil ook wel helpen, dan ga je soms vanzelf wat mee zingen en doen. Terwijl het anders doodstil was geweest.

• #4.817
Lekker van je af lullen hier.
Is doodgewoon een klote situatie. Structuur en ritme wordt gevormd door alles wat om je heen speelt en hoe je zelf bent. Maar het heeft veel impact op elkaar. Het ene zonder het ander levert een totaal andere leefsituatie op.

Ik hoop dat t snel wat op orde komt en je weer in een vast soort van ritme komt.
Kost tijd en verdomd veel moeite.

Sterkte.
Ja, ik moet er ook voor uitkijken dat ik de boel niet versterk door alleen maar in negativiteit te blijven hangen. Er zijn ook zeker wel voordelen aan deze situatie, maar het is menseigen denk ik en een automatisme om eerst de minder leuke aspecten te benadrukken en daar ook wat in te blijven hangen. Ik denk dat het voor de kinderen beter is zo (anders hadden we dit niet gedaan), en ik heb ook eindelijk eens de tijd en ruimte om aan mezelf te werken. Die tijd en ruimte had ik anders eigenlijk alleen tijdens het trainen.
Het is goed om ook dat hier te benoemen, zodat het niet alleen maar één groot zwelgen in zelfmedelijden wordt.

Tegelijkertijd is dit inderdaad een fijne plek om wat zaken van me af te kunnen schrijven zo af en toe.
Snap ik heel goed. Goed dat je zelf al signaleert dat het goed is om bezig te blijven. Ik heb inmiddels genoeg ervaring met depressie bij naasten en bezig blijven, is de beste algemene tip, die ik je kan geven. Blijf mensen bezoeken, blijf sporten. Al ga je wandelen. Als je maar bezig blijft. Bij voorkeur iets productiefs en iets waar je lol aan beleeft. Uiteindelijk wordt het leven dan vanzelf weer leuk. Nogmaals veel sterkte!
Dit is zeer zeker waar en herkenbaar. Ik heb helaas ruime ervaring met gevoelens van nutteloosheid, zwartgalligheid en zeker ook depressie, met name toen ik 20-25 was. Wat ik nu voel en beleef is gelukkig in de verste verte niet van dezelfde gradaties als toen, maar het is wel goed om de signalen bij mezelf te herkennen en de voorwaarden te scheppen die kunnen voorkomen dat ik (weer) in een dergelijke situatie beland, zoals het behouden van een ritme, het blijven bewegen, etc.

Alhoewel ik mijzelf extern nooit zo extreem uit en ik voor zo ver ik weet ook geen psychosociale stempels op mezelf kan plakken, ben ik diep van binnen wel het type himmelhoch jauchzend, zum Tode betrübt. Het is goed om te leren beide kanten van dat spectrum een beetje in te dammen waar nodig. De hoge pieken mogen soms wat lager en de diepe dalen wat hoger. Dat weet ik al wel van mezelf en ik kan dat - inmiddels - ook aardig goed relativeren.

Altijd een radio aan hebben staan wil ook wel helpen, dan ga je soms vanzelf wat mee zingen en doen. Terwijl het anders doodstil was geweest.
Dit is zeker waar. Ik luister graag muziek of gewoon praatprogramma's op de radio.

• #4.818
De boel weer een beetje opgepikt

Gisteren

Squat, low bar
150x3x5

Bench press, paused
130x3x5

Pushdowns
mediumx15x3

Dumbbell curls
15x15x3

Vandaag

Squat, low bar
160x5x3

Stiff legged dl
100x10
120x10x3

Leg press
mediumx20x4

Leg extensions, unilateral
heavyx12x4

Volume nog vrij laag om er weer wat in te komen. Alles voelde eigenlijk direct weer behoorlijk goed. Trainen helpt me echt, dat blijkt maar weer. Ik voelde me echt niet goed deze week, zowel fysiek als mentaal, maar de trainingen van gisteren en vandaag gaven me enorm veel energie.

Alles voelde eigenlijk direct weer behoorlijk goed. Trainen helpt me echt, dat blijkt maar weer. Ik voelde me echt niet goed deze week, zowel fysiek als mentaal, maar de trainingen van gisteren en vandaag gaven me enorm veel energie.

Ik zie dat jij je alternatieve senioren "medicijnkastje" ook hebt gevonden, goed zo! :)

• #4.820
Ik zie dat jij je alternatieve senioren "medicijnkastje" ook hebt gevonden, goed zo! :)
Dat had ik natuurlijk al wel langer gevonden maar zoals het met name gisteren was had ik het nog niet vaak meegemaakt. De hele dag echt extreem apathisch en futloos, pijn overal en gewoon heel erg vermoeid. Ik heb me er vanuit het werk echt toe moeten zetten om eigenlijk onmiddellijk naar de gym te gaan en vanaf het moment dat ik onder de halter stapte had ik ineens energie voor tien. 's Avonds na het trainen heb ik daardoor nog van alles kunnen doen, waar ik anders ongetwijfeld lethargisch en zelfmedelijdend een beetje op de bank had gehangen.

Terug
Naar boven