MuscleMeat

Tymboo's PHM log: high frequency & high volume training

• Topic Starter Topic Starter
  • #5.261
Voor de duidelijkheid, dat filmpje is dus van bijna 11 jaar geleden. Veel later de plates eens allemaal nagewogen in de gym en bleken meerdere setjes tussen te zitten die geen 20kg wogen, denk dat in t filmpje die tweede lift uiteindelijk echt rond de 200 was.

Vandaag pr's op alles, omdat ik dit nog nooit eerder als veertiger had gedaan

B2W7D4

Squat, low bar
190x2
200x2
210x2
170x6x2

Bench press, paused
185x1
190x1
175x3x4

RDL
120x8
140x8
160x8x2

Lying leg curls
heavyx12x3
dropx15 (fail)

Hyper extensions
BW+ green band x12x3

Ab wheel
BWx12x2

Super goeie sessie.
Topsets op zowel squat als bench bewogen rond rpe7-8, heel blij mee. Werksets bewogen ook echt goed. Na bench wel al ruim twee uur bezig dus zat er aardig doorheen. Rdl's + assistance in een soort super giant set in iets meer dan een kwartier er doorheen gepompt, he-le-maal kapot daarna.

Voor de duidelijkheid, dat filmpje is dus van bijna 11 jaar geleden. Veel later de plates eens allemaal nagewogen in de gym en bleken meerdere setjes tussen te zitten die geen 20kg wogen, denk dat in t filmpje die tweede lift uiteindelijk echt rond de 200 was.

Vandaag pr's op alles, omdat ik dit nog nooit eerder als veertiger had gedaan

B2W7D4

Squat, low bar
190x2
200x2
210x2
170x6x2

Bench press, paused
185x1
190x1
175x3x4

RDL
120x8
140x8
160x8x2

Lying leg curls
heavyx12x3
dropx15 (fail)

Hyper extensions
BW+ green band x12x3

Ab wheel
BWx12x2

Super goeie sessie.
Topsets op zowel squat als bench bewogen rond rpe7-8, heel blij mee. Werksets bewogen ook echt goed. Na bench wel al ruim twee uur bezig dus zat er aardig doorheen. Rdl's + assistance in een soort super giant set in iets meer dan een kwartier er doorheen gepompt, he-le-maal kapot daarna.
Ja dat dat filmpje van 11 jaar geleden was dat wist ik. Maar alsnog super om te zien hoe iemand zo sterk is.
Motiveert me enorm om ook zo sterk te worden....ook al ben ik 42.

Na een week niet getraind te hebben ga ik morgen weer eindelijk met gigantisch veel zin de gym in.

Even niet squatten ivm knie/vocht/bijna over.

Wel bench en PullUps, dat sowieso.
De rest bekijk ik morgen in de gym.

Maar goed, mooie cijfers zet jij neer.

💪🏽💪🏽

Nog gefeliciteerd met je verjaardag trouwens!

Ik word zelf aanstaande zaterdag trouwens 40, tegelijkertijd met die pipo die per ongeluk in een bepaalde familie is geboren. Dus dit zijn mijn laatste dagen als dertiger.

Saillant detail: Je bent dan geboren precies in het jaar dat ik met gewichtstraining begon. :)

Als ik toen geweten had dat je ZO sterk zou worden, dan had ik toen NOG beter mijn best gedaan ;)

• #5.266
B2W8D1

Bench press, t&g
160x6
140x6

DB flyes, incline
12x10x3

BOR
70x8x2

LPD
mediumx10x3

Pushdowns
mediumx10x3

Dit was 'm niet. Training van gisteren zat er nog veel te veel in. Linker pec strainde enorm op bench en was niet verstandig om daar te gaan pushen op die touch and go's. Voelde echt alsof 'ie op knappen stond. Hele lichte flyes en de rest van de training ook gewoon algeheel afgeraffeld en snel afgekapt. One of those days... Normaal gesproken zit er ook een dag tussen deze training en die zware dag 4. Maar dat lukt deze week weer niet qua planning. Hond had m'n schema opgegeten, brug stond open, zon scheen in de ogen, et cetera. Can't win 'em all, I guess.

• #5.270
Ik kan op heel veel muziek liften. T gaat mij meer om in een bepaalde flow te komen, ook afhankelijk van mijn stemming en soort training. Soms ook gewoon klassiek of pop.

Voor mij is Solsbury Hill juist een goeie hypesong ook, vanwege de opbouw en die flow in t liedje.

Dit was 'm niet. Training van gisteren zat er nog veel te veel in. Linker pec strainde enorm op bench en was niet verstandig om daar te gaan pushen op die touch and go's. Voelde echt alsof 'ie op knappen stond. Hele lichte flyes en de rest van de training ook gewoon algeheel afgeraffeld en snel afgekapt.
Sinds je 40 bent, ben je ook een stuk wijzer geworden zie ik ;)

• #5.273
Vandaag deze unit in elkaar gezet. Nieuwe leg press / hack squat combo.
Assemblage was wel een enorm karwei, vier uur bezig geweest. Toen niet echt zin meer om te trainen...

20240507_220401.jpg

Mooi dingetje wel! Leuke aanwist

• #5.275
Vorige week waren mijn kids bij mij en was het schoolvakantie, dus gewoon geen mogelijkheid om te trainen #familyfirst. Was wel min of meer ingecalculeerd. Veel toffe dingen gedaan, veel bewogen ook weer, was een goeie vakantie.

Vandaag de draad weer opgepakt met een rustige UB pompsesh

Bench press, t&g
140x8x4

Incline db flyes
20x10x3

Cable rows
heavyx10x4

Rope pushdowns
heavyx12x3
dropx15

Preacher db curls
12x10
14x10x2

Cable curls
heavyx12x2
dropx15

Lekkah

• #5.276
Gisteren

Squat, low bar
220x2
180x6x2

Deadlift, stiff legged
140x8x3

Hack squat
100x8
120x8
120x7

Leg extensions
heavyx10x3
dropx8 (tot fail)

Leg curls
heavyx10x3
dropx12

F*CK YES! YES! Deze squat was zó goed. Ik kan me echt niet meer herinneren wanneer ik voor het laatst 220x2 heb gesquat, dat moet ik echt even terugzoeken. Alles voelt alsof daar gewoon de ruimte is om door te stomen richting dat all time pr van 260. Ik ga de frequentie relatief laag blijven houden (2x/wk) en de load hoog. Ik wíl nog een keer weer een all time pr pakken op een lift!
Die nieuwe leg press / hack squat unit is ook echt heerlijk. Ik denk dat t zeker vijftien jaar geleden is dat ik een hack squat heb gedaan. Voelt zo lekker om daar dat extra squat volume op te pakken zonder dat die spine helemaal platgewalst wordt. Gewicht is daar zonder de slede, ik schat dat dat ding ook een kilo of 60-70 weegt. Maar ik hanteer voor m'n eigen notatie gewoon alleen de plates die er aan gaan daar.

• #5.277

Gisteren

Squat, low bar
220x2
180x6x2

Deadlift, stiff legged
140x8x3

Hack squat
100x8
120x8
120x7

Leg extensions
heavyx10x3
dropx8 (tot fail)

Leg curls
heavyx10x3
dropx12

F*CK YES! YES! Deze squat was zó goed. Ik kan me echt niet meer herinneren wanneer ik voor het laatst 220x2 heb gesquat, dat moet ik echt even terugzoeken. Alles voelt alsof daar gewoon de ruimte is om door te stomen richting dat all time pr van 260. Ik ga de frequentie relatief laag blijven houden (2x/wk) en de load hoog. Ik wíl nog een keer weer een all time pr pakken op een lift!
Die nieuwe leg press / hack squat unit is ook echt heerlijk. Ik denk dat t zeker vijftien jaar geleden is dat ik een hack squat heb gedaan. Voelt zo lekker om daar dat extra squat volume op te pakken zonder dat die spine helemaal platgewalst wordt. Gewicht is daar zonder de slede, ik schat dat dat ding ook een kilo of 60-70 weegt. Maar ik hanteer voor m'n eigen notatie gewoon alleen de plates die er aan gaan daar.
Lekkere squat man!
En die hacksquat, daar hebben wij nu in onze gym een nieuwe Panata van. Nog niet mee gewerkt, ga ik binnenkort wel doen. Even iets anders dan de klassiek squat.

• #5.279
Vandaag

Bench press, paused
180x1
190x1
175x3x3

Deadlift, conv.
220x1
190x2x4

DB flyes
20x10
24x10x3

Straight arm pulldowns
heavyx10x3
dropx12

Pushdowns
heavyx10x3
dropx12

Gut, sehr gut. Daarna lekker naar t strand. Heerlijk dagje.

• #5.280
190x1

220x1

Terug
Naar boven