XXL Nutrition

Tymboo's PHM log: high frequency & high volume training

• Topic Starter Topic Starter
  • #5.281
Vandaag

Bench press, t&g
155x8x3

Pendlay rows
100x6
120x6x3

Lat pull downs, unilateral
heavyx10x3
dropx12

Rolling db extensions
14x10
16x10x3

Single arm pushdowns
heavyx10x2
dropx12

Face pulls
lightx15x2

Moeilijk warm in de gym, en een moeilijk lekkere training ook! Bench was pittig maar kneiterhard. Rows en dus de upperback worden ook weer eens wat sterker gelukkig.

155 x 8 en dan 3 setjes....lekker man. Ik heb onlangs mijn eerste 8 x 100 te pakken gekregen. Voelde lekker. Voelt sowieso magisch als je die 100 weet te overbruggen maar nu gaan we dus ook langzaam verder bouwen. Heb al 1 x 120 gepakt een maandje terug.

Maar die training van je ziet er weer bijzonder sterk uit.

• #5.283
155 x 8 en dan 3 setjes....lekker man. Ik heb onlangs mijn eerste 8 x 100 te pakken gekregen. Voelde lekker. Voelt sowieso magisch als je die 100 weet te overbruggen maar nu gaan we dus ook langzaam verder bouwen. Heb al 1 x 120 gepakt een maandje terug.

Maar die training van je ziet er weer bijzonder sterk uit.
Goed bezig man. 8x100 is sterk

• #5.285
Eergisteren

Squat, low bar
180x5x4

Leg extensions
heavyx10x3

Calf presses, unilateral
heavyx10x3
drop (bilateral)x13

Had 55 minuten voor deze training en na de squats nog een kleine 10. Hekel aan die haastsessies maar squats waren wel oke. Wel weer wat last van de onderrug na de derde set, had de vierde beter niet kunnen doen maar ja.

Gisteren

Bench press, paused
165x5x3

Bench press, paused, slingshot
180x5
190x5

RDL, slow ecc
100x10x3

DB bench press
55x10x2
55x9

Cable rows
heavyx10x3

Lat pull down
heavyx10x3
dropx14

Pushdowns
heavyx10x2

Goeie training. Wel echt weer last van de rug dus RDL erg licht gepakt. Bench was zeer goed. Voor het eerst in mijn leven denk ik straps gebruikt bij een pulldown. Ik zweette zó veel dat ik de handle niet meer vast kon blijven houden.

Kleine life update in spoiler.
Sinds een tijdje een nieuwe liefde gevonden. Voelt op het moment echt super goed en dat straalt weer door naar de trainingen en natuurlijk naar het hele leven. Wel meer gedate sinds mijn scheiding maar niet zoals dit. En écht verliefd zijn is al helemaal lang geleden. Het leven is goed.

Eergisteren

Squat, low bar
180x5x4

Leg extensions
heavyx10x3

Calf presses, unilateral
heavyx10x3
drop (bilateral)x13

Had 55 minuten voor deze training en na de squats nog een kleine 10. Hekel aan die haastsessies maar squats waren wel oke. Wel weer wat last van de onderrug na de derde set, had de vierde beter niet kunnen doen maar ja.

Gisteren

Bench press, paused
165x5x3

Bench press, paused, slingshot
180x5
190x5

RDL, slow ecc
100x10x3

DB bench press
55x10x2
55x9

Cable rows
heavyx10x3

Lat pull down
heavyx10x3
dropx14

Pushdowns
heavyx10x2

Goeie training. Wel echt weer last van de rug dus RDL erg licht gepakt. Bench was zeer goed. Voor het eerst in mijn leven denk ik straps gebruikt bij een pulldown. Ik zweette zó veel dat ik de handle niet meer vast kon blijven houden.

Kleine life update in spoiler.
Sinds een tijdje een nieuwe liefde gevonden. Voelt op het moment echt super goed en dat straalt weer door naar de trainingen en natuurlijk naar het hele leven. Wel meer gedate sinds mijn scheiding maar niet zoals dit. En écht verliefd zijn is al helemaal lang geleden. Het leven is goed.
Mooi dat het goed gaat in je life bro!
Dat maakt je ietwat lastige rug weer goed zegmaar.

Love Rules!

En eeeh ook dikke gewichten weer gepakt zo te zien!

Mooi te lezen dit! Succes man!

• #5.290
B2W10D1

Squat, low bar
215x1
230x1

Hack squat
120x8x3

Leg press
240x12x3

Leg extensions
mediumx12x2
dropx15 (fail)

Beetje behelpen weer deze week, nu drie of misschien vier trainingsdagen achter elkaar dus volume per sessie is laag.

Maar dit is 'm. Dit is t block waarin ik weer 250 ga squatten. De laatste keer 230 was juni 2021. Zo goed dit. Er zit veel emotie in op t moment. Goede emotie.

Cool! Goed bezig

Nice! Terwijl jij voor die 250 gaat mik ik op die 230 die jij net vlotjes hebt weg gesquat :p

• #5.293
Nice! Terwijl jij voor die 250 gaat mik ik op die 230 die jij net vlotjes hebt weg gesquat :p
Succes man! Was best pittig hoor maar bewoog nog wel goed, zal zo even filmpje posten.

B2W10D2

Bench press, t&g
160x8x3

Pendlay rows
120x6
125x6x3

Db flyes
24x10
30x10x2
20x12

Lat pull downs
heavyx10x4

Rolling db extensions
14x10
20x10x2

Rope pushdowns
heavyx10x2
dropx12 (fail)

Face pulls
lightx15x2

Loll 160 voor een 3x8 op de bench, wanneer is dit dan voor het laatst gebeurd? Snelle zoektocht levert mij ergens in 2017 op. Misschien op andere momenten het wel gekund maar in elk geval niet gedaan.
Beetje cocky op t moment over m'n eigen lifts, excuus daarvoor als het je tegen staat, maar dit slaat nergens meer op. Voel me zo belachelijk sterk op het moment.

Pendlay rows zitten wel aan t einde van hun progressie. Laatste set niet echt clean meer. Verder helemaal stuk gegaan op assistance.

Succes man! Was best pittig hoor maar bewoog nog wel goed, zal zo even filmpje posten.

B2W10D2

Bench press, t&g
160x8x3

Pendlay rows
120x6
125x6x3

Db flyes
24x10
30x10x2
20x12

Lat pull downs
heavyx10x4

Rolling db extensions
14x10
20x10x2

Rope pushdowns
heavyx10x2
dropx12 (fail)

Face pulls
lightx15x2

Loll 160 voor een 3x8 op de bench, wanneer is dit dan voor het laatst gebeurd? Snelle zoektocht levert mij ergens in 2017 op. Misschien op andere momenten het wel gekund maar in elk geval niet gedaan.
Beetje cocky op t moment over m'n eigen lifts, excuus daarvoor als het je tegen staat, maar dit slaat nergens meer op. Voel me zo belachelijk sterk op het moment.

Pendlay rows zitten wel aan t einde van hun progressie. Laatste set niet echt clean meer. Verder helemaal stuk gegaan op assistance.
Hier en daar een beetje cocky mag wel! Ook als dit goed in het hoofdje zit zo!

• #5.296
Vrijdag heb ik mezelf tijdens de training echt behoorlijk bezeerd. Ik was de leg press aan het afladen en maakte misschien een verkeerde draai met de onderrug of iets dergelijks, waardoor er iets verkeerd schoot rondom de psoas / erector rechtsonder. Ik had natuurlijk al een tijdje wat last van die onderrug maar dit is van een hele andere gradatie. Holy moly wat heb ik een pijn gehad. Ik was ook nog eens een weekend weg met de kids, direct na de training vrijdag, maar dat was fysiek gezien echt behoorlijk ellendig. Van vrijdag tot maandag aan een ibuprofen kuur gezeten. Ook gewoon echt ziek van geweest, misselijk en last van de darmen. Niet kunnen slapen vanwege de pijn, niet kunnen zitten. Zaterdag wel direct gezwommen en gewandeld, om maar in beweging te zijn. Ook maandagochtend nog gezwommen, en elke dag gewandeld.

Het gaat nu wel eindelijk echt wat beter. Ik kan weer redelijk normaal mijn sokken aantrekken en uit een stoel komen enzo. Toch gisteren wel een afspraak bij de huisarts gemaakt, daar ga ik zo naartoe. Zal ook wel weer fysiobehandeling worden.

Ik heb zondag nog getraind en gisterochtend ook, maar dat was alleen wat armen pompen en uithangen / hele rustige rehab eigenlijk, want ik kon echt niks verder.

Hopelijk valt het mee.

Vrijdag heb ik mezelf tijdens de training echt behoorlijk bezeerd. Ik was de leg press aan het afladen en maakte misschien een verkeerde draai met de onderrug of iets dergelijks, waardoor er iets verkeerd schoot rondom de psoas / erector rechtsonder. Ik had natuurlijk al een tijdje wat last van die onderrug maar dit is van een hele andere gradatie. Holy moly wat heb ik een pijn gehad. Ik was ook nog eens een weekend weg met de kids, direct na de training vrijdag, maar dat was fysiek gezien echt behoorlijk ellendig. Van vrijdag tot maandag aan een ibuprofen kuur gezeten. Ook gewoon echt ziek van geweest, misselijk en last van de darmen. Niet kunnen slapen vanwege de pijn, niet kunnen zitten. Zaterdag wel direct gezwommen en gewandeld, om maar in beweging te zijn. Ook maandagochtend nog gezwommen, en elke dag gewandeld.

Het gaat nu wel eindelijk echt wat beter. Ik kan weer redelijk normaal mijn sokken aantrekken en uit een stoel komen enzo. Toch gisteren wel een afspraak bij de huisarts gemaakt, daar ga ik zo naartoe. Zal ook wel weer fysiobehandeling worden.

Ik heb zondag nog getraind en gisterochtend ook, maar dat was alleen wat armen pompen en uithangen / hele rustige rehab eigenlijk, want ik kon echt niks verder.

Hopelijk valt het mee.
Sterkte man! Kan flink zeer doen en haalt je helemaal uit je ritme, gaat ook in je hoofd zitten op zo'n moment, althans bij mij wel. Niet dat ik ooit iets met de rug gehad heb maar wel met andere lichaamsdelen en dan ben je dus helemaal uit je doen en je kunt voor je gevoel dus niks.

Nogmaals sterkte!

• #5.298
Sterkte man! Kan flink zeer doen en haalt je helemaal uit je ritme, gaat ook in je hoofd zitten op zo'n moment, althans bij mij wel. Niet dat ik ooit iets met de rug gehad heb maar wel met andere lichaamsdelen en dan ben je dus helemaal uit je doen en je kunt voor je gevoel dus niks.

Nogmaals sterkte!
Bedankt. Het zijn vaak van die stomme dingen. Ik ben ook echt nog nooit tijdens de uitvoering van een zware lift geblesseerd geraakt. Wel wear & tear dingen die dan over een langere tijd zijn opgebouwd en steeds meer gaan irriteren. Of dat je voelt dat je even een stapje terug moet doen.

Maar de ene dag squat je 230 en is er niks aan de hand en de volgende dag stap je verkeerd van een stoepje af, of, zoals nu, hang je een schijf verkeerd terug, en lig je er weer voor langere tijd uit. Ik zal sowieso wel even een tijdje geen zware lb lifts kunnen doen zoals ik t nu voel, en ook bench is lastig met de spanning op de onderrug. Wellicht wat larsen presses ofzo. Verder maar gewoon een beetje pompen nu.

Pittig man, succes met het herstel.

Terug
Naar boven