XXL Nutrition

Tymboo's PHM log: high frequency & high volume training

• Topic Starter Topic Starter

Thanks JP, gaat zeker lekker!

Zeg me niet dat dit 130 kilo per hand is he!!!
FUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUCK.

Ik zeg je wel dat het 130 kilo per hand is. En dat dat niet uitzonderlijk sterk is verder.

Geen 200 bench, dus ik kan morgen nog in dit shirt komen.

Netjes aan m'n schema gehouden inderdaad.

9.3

Paused bench
10x20
10x60
6x100
6x130
3x160
3x175
3x185 PR
3x185
3x185 VPR
Laatste rep van laatste set was wel zwaar, maar ik touchte ook te laag. Zit nog meer in.

1-Board press
5x140
5x170
5x180
4x180 op

board weg

16x140 PR
17e rep net niet in lockout

DB rows L + R
10x45 + 10x45
10x65 + 10x65
10x75 + 10x75 flinke tik in onderrug bij één van de laatste reps
1x75 nee, klaar

Daarna nog face pulls, side raises en upright rows vs bands gedaan. En gestretcht en gerold voor onderrug, doet flink pijn.

http://www.youtube.com/watch?v=ZTvq6y8NfSY

Met welke buitenaardse kracht duw je nou even 16x140 ? :D

dude, geflipte! Erg mooie rep out!

Weet je wat, blijf jij nog effe op 16-17 x 140 en geef mij maar die drie reps op 140 :)

dammit, even 16x140.. je zit zeker aan de creatine of nie? erg netjes gab!
die squats van die andere kerel waren ook lekker diep, altijd leuk om te zien hoe zon lange kerel toch all the way gaat.
hij klapte wel bijna dubbel daar, een spotter was misschien wel handig geweest.

Netjes Tymen, bench ligt je erg goed;).

dammit, even 16x140.. je zit zeker aan de creatine of nie? erg netjes gab!
die squats van die andere kerel waren ook lekker diep, altijd leuk om te zien hoe zon lange kerel toch all the way gaat.
hij klapte wel bijna dubbel daar, een spotter was misschien wel handig geweest.

Die jongen squat nog helemaal niet goed. Wel diep inderdaad, maar met een enorme buttwink en weinig techniek. Alhoewel het tot een paar weken geleden nog veel erger was, het enige wat hij toen deed was de knieën naar voren gooien.
En nee, geen creatine, heb dat een jaar of 7 geleden eens geprobeerd en deed toen weinig voor mij, sindsdien niet meer gebruikt. En ook geen steroïden,, als je daar op doelt ;)

Netjes Tymen, bench ligt je erg goed;).

Ja dat lukt me wel aardig :)

Heb helaas toch een behoorlijke strain op m'n erectors gemaakt bij die db rows. Gister wel gewerkt met pijnstilling (veel fietsen en lopen, niet bevorderlijk op dat moment) maar daarna uitgeput op bed geploft, niet getraind dus. Vandaag gaat iets beter, maar kan nog niet m'n eigen veters strikken. Probeer wel veel te stretchen nu, en dat gaat steeds beter. Voelt ook niet als een ernstige blessure maar meer een soort hevige spierpijn in de erectors, en dat dan in t kwadraat. Hopelijk kan ik morgen weer rustig aan wat doen in de loods.

Doe je die db rows dan niet op een bankje?

Zieke bench man, hoellang train je daar al op:p

Ah, de aloude "wat, jij natural? dat kan toch niet"-discussie doemt weer op, een bekend fenomeen wanneer iemand wat progressie maakt...

Doe je die db rows dan niet op een bankje?

Zieke bench man, hoellang train je daar al op:p

Doe die rows wel op een bankje ja, maar schoot gewoon wat verkeerd.

De eerste keer dat ik een sportschool binnen stapte is nu bijna elf jaar geleden denk ik, de eerste twee jaar geen idee gehad waar ik mee bezig was, alleen een beetje op roeimachientjes en fietsen gezeten. Daarna vooral veel gepompt, omdat ik nog steeds niets wist van krachttraining. Vanaf begin 2007 wat serieuzer op powerlifting gaan richten en eind 2007 mijn eerste wedstrijd gedaan. En pas de laatste jaren echt een idee gekregen van wat werkt en wat niet werkt, alhoewel ik nog steeds nieuwe dingen leer.
Dus al best lang bezig ja.

Had al veel verder kunnen zijn als ik vanaf het begin had geweten wat ik moest doen en vooral wat ik niet moest doen om sterker te worden. Heb ook veel periodes gekend waarin ik helemaal niet trainde, bijvoorbeeld toen ik mijn kinderen kreeg. Overigens ook veel slechte tijden in mijn leven gehad waarin ik niet of nauwelijks trainde. Mensen hebben zo'n vertekend beeld van wat men natural kan bereiken. Zie het nu ook bij een aantal jongens die in de loods trainen, wat een enorme progressie die al door maken, alleen maar door serieus te trainen en te begrijpen waar ze mee bezig zijn en waarom ze iets doen. Zorgen voor regelmaat in je trainingen, en met verstand trainen, dan kom je al een heel eind.

naturel of niet Tymen je blijft sterk! en gun je de progressie!

OK.

9.4

Events en vooral rehab

Begonnen met heel veel stretches voor de onderrug, veel dynamisch werk met bands

Daarna

Hyper extensions
3x8 BW super slow en lang aanspannen bovenin.
gedurende de training nog veel hypers gedaan voor doorbloeding en stretch

Farmers walk
60kg 40m
90kg 20m
100kg 20m
100kg 20m
100kg 20m
100kg 40m
Ook expres licht gehouden en gewoon wat runs gemaakt, voelde lekker.

Tyre flip geprobeerd, maar voelde meteen verkeerd na 1 flip.

Stones
3x70 schouderen
3x70 schouderen
4x95@1m20
3x110@1m20
3x130@1m20
Prima en easy, rug ging eigenlijk bij elke hh beter voelen. Lappen was nog t lastigst omdat ik niet ver kan bukken vanwege strain op erectors, dus moeilijk om de armen er omheen te leggen
10x70 schouderen PR

Natuurlijk gaan die andere lullo's weer allemaal PR's zetten als ik me noodgedwongen in moet houden.

Als de silverback even niet op zn top is haalt de rest apekuren uit he ;)

is een compliment het Tymen, ik geloof je wel ;) Waarom zou je daarover gaan liegen... sta er flink van te kijken!

Als de silverback even niet op zn top is haalt de rest apekuren uit he ;)

Ja joh, sommigen denken ook ineens dat ze sterker zijn, zal dat komende week wel weer even recht zetten.

is een compliment het Tymen, ik geloof je wel ;) Waarom zou je daarover gaan liegen... sta er flink van te kijken!

Ach genoeg mensen zullen er ook over liegen, mensen zullen me maar gewoon moeten geloven op m'n mooie blauwe ogen (en op negatieve tests). Verder ook een nutteloze discussie.

Terug
Naar boven