XXL Nutrition

Ultimate Deload 2.0

Ik ook dan maar

me too:)

1500 kcals, respect, ik heb het al moeilijk mijn mijn 2100 af en toe (en dan heb ik 150gr carbs)
Ik ga het e-book ook even doornemen, zodra ik vast kom te zitten dan ga ik wellicht ook even UD2'en.

• Topic Starter Topic Starter
strak schema makker! ik ga je zeker volgen!
Top man!
Nice, zie je straks.
Bartje! :D leuk dat je volgt.
1500 kcals, respect, ik heb het al moeilijk mijn mijn 2100 af en toe (en dan heb ik 150gr carbs)
Ik ga het e-book ook even doornemen, zodra ik vast kom te zitten dan ga ik wellicht ook even UD2'en.
De trick is veel groenten te eten, gewoon echt volproppen met veggies dan overleef je t wel. En uitgebreid nadenken over de carbload wil ook wel es een mentale boost geven (pannenkoeken met jam, pasta, rijst.. kijk er nu al naar uit:D ).

Vond het zelf wel handig om groenteshakes te maken in de blender, zo krijg je makkelijk grote hoeveelheden naar binnen voor wat langduriger maagvulling.

Gezien je hoge volume op powerlift dag zou ik 10% boven onderhoud gaan zitten hier om wat beter te herstellen en jezelf meer ruimte te geven voor wat spieropbouw.

Die groenteshakes zijn eigenlijk best wel een prima idee! Gooi je gewoon wat water met verschillende soorten groentes in een blender of doe je er nog wat anders mee om het drinkbaar te maken?

Voor die dagen tijdens en na de powertraining schijnt op onderhoud al voldoende te zijn, maar 10% onder onderhoud geeft alsnog wel progressie, uiteraard wel minder, maar nog geen achteruitgang.

Ik gooi gewoon groente in de blender, meestal een struik broccoli met een tomaat, celderij en spinazie (ligt er een beetje aan wat ik in huis heb) Om het wat drinkbaarder te maken pers ik er een citroen in. Je kan ook wat appelsap doen, dan smaakt het beter maar heb je ook wat meer suikers ;)

Vond het zelf wel handig om groenteshakes te maken in de blender, zo krijg je makkelijk grote hoeveelheden naar binnen voor wat langduriger maagvulling.

Gezien je hoge volume op powerlift dag zou ik 10% boven onderhoud gaan zitten hier om wat beter te herstellen en jezelf meer ruimte te geven voor wat spieropbouw.
Ah, je hebt zelf ook UD2 gedaan? Goede resultaten gehad? Misschien een goed idee om een klein beetje voeding toe te voegen op de powerdag, ga erover nadenken.
Die groenteshakes zijn eigenlijk best wel een prima idee! Gooi je gewoon wat water met verschillende soorten groentes in een blender of doe je er nog wat anders mee om het drinkbaar te maken?

Voor die dagen tijdens en na de powertraining schijnt op onderhoud al voldoende te zijn, maar 10% onder onderhoud geeft alsnog wel progressie, uiteraard wel minder, maar nog geen achteruitgang.

Ik gooi gewoon groente in de blender, meestal een struik broccoli met een tomaat, celderij en spinazie (ligt er een beetje aan wat ik in huis heb) Om het wat drinkbaarder te maken pers ik er een citroen in. Je kan ook wat appelsap doen, dan smaakt het beter maar heb je ook wat meer suikers ;)
Ga die groentenshakes eens proberen, groenten rauw de blender in neem ik aan?

Vandaag de tweede depletion gedaan en overleefd. Samen met Leo getraind, dat duurt altijd een stuk langer maar is makkelijker volhouden. :p

Dinsdag depletion 2:

Opwarmen: stokzwaaien. warm-up was vrij dramatisch.

Leg Press:
Rd1: 25 x157
Rd1: 16-16 x165
Rd2: 20-18-15 x165

Seated Hamstring Curl:
Rd1: 22 x55
Rd1: 16-15 x60
Rd2: 20-15-12 x60

Seated Row:
Rd1: 20-17-18 x47
Rd2: 20-17-16 x47

DB Bench Press:
Rd1: 20-16-15 x18kg DB's
Rd2: 20-15-13 x18kg DB's

Side Raise:
18-16-15 x6/hand
18-18-16 x6/hand

Kuit extensions:
20-20-20 x157
20-20-20 x157

BB Curl:
20-20 x20
20-16 x20

Pushdown:
20-18 x21
20-16 x21

Ronde 1: ~1u bezig
Rust ~30 min
Ronde 2: ~1u bezig

Comments:

Prima depletion deze week, blij dat het erop zit. Merk trouwens dat ik echt snel sterker word in deze reprange.

Rust lijkt heel lang, maar kwam omdat ik met Leo back to back ging en hij 4 sets moest doen ipv 3( hij moest de depletion van beide dagen vandaag doen:p ). Zodoende wat langer rust tussen de oefeningen, maar niet tussen de sets en dat is wat telt.

Interessant, ik volg. :) Succes!

Ah, je hebt zelf ook UD2 gedaan? Goede resultaten gehad? Misschien een goed idee om een klein beetje voeding toe te voegen op de powerdag, ga erover nadenken.

Ga die groentenshakes eens proberen, groenten rauw de blender in neem ik aan?

Groente gewoon rauw idd. Mss vind je het wel smerig maar ik doe het omdat ik moeite heb om grote hoeveelheden gekookte groente weg te krijgen, en dit drink je zo weg.

Heb het zelf ook 8 weken gedaan, best tevreden over de resultaten had alleen mijn bf% te laag ingeschat en was dus niet zo heel droog uitgekomen, uiteindelijk een procentje of 10-11. Wel in kracht toegenomen tijdens die weken.

Ik vond het zelf fijner om zo'n 10% boven onderhoud te eten op power dagen, maar weet niet zeker hoeveel dit in werkelijkheid heeft geholpen, mss was het meer psychologisch ;)

Een dagje extra boven onderhoud betekent wel dat je jezelf een beetje meer ruimte geeft voor spieropbouw en mss wat beter herstel wat mogelijk bevorderend is wanneer je dergelijke hoog volume powerlift trainingen draait bovenop de depletion en tension workouts. Maargoed, dat moet je zelf natuurlijk aanvoelen. Eventueel kan je die 300 kcal ofzo die je extra eet van je dieetdagen aftrekken, wordt het maar zo'n 80 kcal ofzo per dag minder of je doet net wat langer cardio (als je de snelheid waarmee je afvalt niet wil vertragen)

Laatst bewerkt:
Op alle oefeningen 20 + 18 + 17 reps dus totaal 55 reps per oefening? t*ring jantje, jij hoeft geen cardio meer te doen.

Nice deload hoor! :)

Jep, Henk heeft ze voor me besteld, krijg ze deze week binnen. :)
Goed om te horen :D Ik zie trouwens dat je uit amsterdam komt, waar train je?
Groente gewoon rauw idd. Mss vind je het wel smerig maar ik doe het omdat ik moeite heb om grote hoeveelheden gekookte groente weg te krijgen, en dit drink je zo weg.

Heb het zelf ook 8 weken gedaan, best tevreden over de resultaten had alleen mijn bf% te laag ingeschat en was dus niet zo heel droog uitgekomen, uiteindelijk een procentje of 10-11. Wel in kracht toegenomen tijdens die weken.

Ik vond het zelf fijner om zo'n 10% boven onderhoud te eten op power dagen, maar weet niet zeker hoeveel dit in werkelijkheid heeft geholpen, mss was het meer psychologisch ;)

Een dagje extra boven onderhoud betekent wel dat je jezelf een beetje meer ruimte geeft voor spieropbouw en mss wat beter herstel wat mogelijk bevorderend is wanneer je dergelijke hoog volume powerlift trainingen draait bovenop de depletion en tension workouts. Maargoed, dat moet je zelf natuurlijk aanvoelen. Eventueel kan je die 300 kcal ofzo die je extra eet van je dieetdagen aftrekken, wordt het maar zo'n 80 kcal ofzo per dag minder of je doet net wat langer cardio (als je de snelheid waarmee je afvalt niet wil vertragen)
Ik ga het een keer proberen die veggie-shakes, als ik over mn nek ga dan weet ik dat ik het voortaan gewoon moet koken ipv pureren.

En ik denk inderdaad dat ik die 10% ga toevoegen op mn powerdag, beetje extra voeding kan dan geen kwaad en ik zit op mn lowdagen hoe dan ook al aan de low kant van 50% onderhoud.
Op alle oefeningen 20 + 18 + 17 reps dus totaal 55 reps per oefening? t*ring jantje, jij hoeft geen cardio meer te doen.
Haha, ik denk toch dat ik ergens cardio ga proberen toe te voegen. Moet ik alleen wel kunnen lopen wat op dit moment echt een gigantische uitdaging is..
Ik heb mijn rust hard nodig. Ultimate Deload is mino trouwens mee gekomen, vond het wel een leuke logtitel :p

Laatst bewerkt:
Vandaag beetje cardio gedaan.

30min crosstrainer op 65-70% HFmax
~30min totaal fietsen, van en naar gym.

Vandaag de laatste ochtend low carb gehad, de tension training en nu net begonnen met carbloaden!

Tension 2:
Leg press:
12x205
12x205 ding iets dieper gezet zodat ik onder par kom
12x213

Hamstring curls:
10x70
10x70

Lat Pulldown V-bar:
11x77
8x77

Bench Press:

8x75
8x75

Seated row Wide:
12x67
10x67

Incline DBBP:
11x30
8x30

EZ curls:

8x 10+Bar preacher
8x 10+Bar Staand

Overhead ext:
10x 10+Bar
8x 10+Bar

Side raise:
9x12
8x12
6x12

Toe presses(?):
12x205
12x205
12x205

Comments:
Leg presses kunnen een flink stuk zwaarder, easy as pie.
Hamms gingen niet zo lekker, GHR deden pijn aan mn quads en het hamm curl apparaat eigenlijk ook. Niet chill.
Pulldowns wel prima, bench ook. Bench even doorbouwen naar 2x10.
Seated row easy, DB incline ook. Verbaasde me hoe ongelooflijk licht die 30jes voelden.
Armwerk/Kuiten/Medial delts allemaal prima. Vind preacher curls alleen echt super k*t, dus voortaan gewoon staand doen.
Overall wel prima, tis allemaal 10x zwaarder wanneer je depleted bent.

Na de tension de twee monstershakes bestaande uit 170gr. Dextrose en 70gr. whey per stuk! Echt walgelijke rotzooi, was ****ing misselijk net als vorige week. Nu even chillen en dan pannekoeken met jam! :D

Zieke toepress en ham curls man, gaat lekker hier zie ik!

Uhh, goede training... denk ik. Krijg er tbh echt geen idee bij als ik dit zo lees :P

Succes met carbloaden iig :)

Terug
Naar boven